زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

خدانگهدار ماشین خوشکلم

دیروز صبح که بیدار شدم دوستم زنگ زد. صداش یه کم لرزان بود. گفت ماشین ات رو دزد برده. اولش فکر کردم که شوخی میکنه آخه یه بار بهم گفته بود که میخواسته زنگ بزنه همچین چیزی بگه. بهش گفتم شوخی میکنی ولی اگرم نمیکنی فدای سرت.


گفت که نه شوخی نمیکنم و زد روی ویدئو و گفت فکر کنم این شیشه خرده ها شیشه ماشین تو باشه. یکی آمده توی پارکینگ و دزدیده برده. بنده خدا خیلی نگران و ناراحت شده بود. من اصلا آب توی دلم تکون نخورد. پارسال که همه وسایلم رو دزد برد یه کم شوک شدم. اون موقع تصمیم گرفتم که فکر کنم هر چی که دارم یه روزی میره و دیگه وابستگی فکری نداشته باشم بهش. با وجود اینکه هنوزم بعضی شب ها خواب ماشینم رو میبینم که دارم باهاش رانندگی میکنم.


خیلی خیلی ماشینم رو دوست داشتم و هر بار هم فکر میکردم که میخوام بفروشمش ناراحت میشدم. این مدت هم که کالیفرنیا هستم هر جایی هم رانندگی میکردم یاد ماشینم بودم و هی میگفتم کاشکی اینجا بود و با اون اینور اونور میرفتم. قرار بود که دو هفته دیگه برم دالاس و ماشینم رو بزنم به جاده بیارمش که اینطوری شد.


دیگه همینه ماشین که خوشکل و توی چشم باشه چشم دزدها رو هم میگیره. حیف که نیاوردمش اینجا تا حداقل تا روزای آخر ازش استفاده کنم. به پلیس خبر دادیم و اونم هفت هشت ساعت بعد آمد و گزارش نوشت. ظاهرا دزدی ماشین خیلی زیاد شده.



سرنوشت این ماشینا این میشه که یا قطعه قطعه اش میکنن و کم کم توی بازار میفروشنش. یا اینکه میبرنش لب مرز و با کانتینر میفرستنشون کشورهای دیگه. توی امریکا حدودا نزدیک به 1 میلیون ماشین هر سال سرقت میشه و تقریبا نصف اشون پیدا میشن. توی تگزاس پارسال 105 هزار و سال 2021 هم 95 هزار تا ماشین سرقت شدن. برای 2023 هم ماشین من یکی از این حدود صد هزار تا ماشین هست.


بیمه دارم و بیمه پولش رو تا یه حد زیادی میده. البته 1500 دلار از پول ماشین کم میکنه و معمولا بیمه ها نامردی میکنن و زیر قیمت بازار پول میدن و از همین الان خودم رو آماده کردم که ده هزار دلار ضرر ببینم و خودمم میدونم که با توجه به شرایط کاری و زندگیم فعلا دیگه نمیتونم همچین ماشینی رو بخرم. ظاهرا قراره زندگی من سال 2023 به صورت اجباری Reset بشه!

انسان انسان است در هر کشوری‌ که باشد

دیدم امروز یه عده ای ابراز خوشحالی کردن که حماس به اسراییل حمله کرده و ظاهرا بیشتر از دویست نفر غیرنظامی رو کشتن. خواستم بگم که انسان انسان هست و فرقی نمیکنه توی ایران زندگی کنه یا امریکا یا استرالیا. غیرنظامی یه آدم معمولیه که چون یه جا به دنیا آمده داره زندگیش رو میکنه. حمله کردن و کشتن یه عده آدم غیرنظامی هیچ توجیه انسانی ای نداره. همونطوری که شروع جنگ عراق با ایران و کشتن غیرنظامیان ایرانی انسانی نیست. همینطوری که حمله اسراییل به مناطق فلسطینی نشین و کشتن بیگناه ها توجیه پذیر نیست اینم همونه. کسی که حتی اندکی شادی در دلش ایجاد شده که امروز یه عده انسان به اون طرز ناجوانمردانه کشته شدن باید فکر کنه که چه چیزی باعث شده از فطرت انسانی اش فاصله بگیره.

امیدوارم که اینها بهانه ای برای شروع جنگ دیگه ای نباشه و این آتش افروزی ها تموم بشه و همه در صلح و آرامش زندگی کنن و دوباره خاک ایران با خون جوانان این وطن رنگین نشه.

آرمیتا بمون

این دو روز اخبار مربوط به آرمیتا گراوند رو دنبال کردم. خیلی غم انگیزه. یاد اون روزا افتادم که لحظه به لحظه خبرهای نیکا رو میخوندم. چقدر آشناست برنامه های تلویزیونی. دوربین هایی که فقط بعضی جاها رو نشون میدن. "یکی از بستگان" که جای همه حرف میزنه و...

آخه یه دختر نوجوان شانزده ساله سرحال تکواندو کار که قبلش هم میره مغازه یه چیزی میخره و میخوره چطوری ممکنه فشارش بیفته و اونطوری بشه؟ این همه دست و پا زدن و مستند درست کردن فقط منو یاد نیکا میندازه و اون هواپیمای کذایی.


آرمیتا میدونم که دنیا برای تو دنیای قشنگی نبود ولی بمون. بمون تا با هم درستش کنیم.

میدونم که با این سن کم ات چقدر بیشتر از بقیه میفهمیدی و چقدر سخت بود که توی این سن کم برای حقوق اولیه انسانی ات بجنگی. ولی بمون.

هر کدوم از شماها که میرین قلب من تنگ تر و تنگ تر میشه براتون. پس بمون.

به خاطر من به خاطر خانواده ات. به خاطر ایران, بمون


(متاسفانه نمیدونم که این طرح رو کی کشیده. اگر میدونین بگین تا رفرنس بدم)

دفاع مقدس

پریروزا به پیشنهاد یکی از بچه ها چند تا از ویدئوهای وفا رو نگاه کردم. ایشون چند تا ویدئو جدید در مورد جنگ ایران عراق توی یوتیوب درست کردن که برام خیلی جالب بود. شاید هیچوقت نرسیده بودم که در مورد جنگ ایران و عراق دقیق بخونم و در مورد عملیات ها بدونم. به نظرم سربازهای واقعی وطن امثال وفا هستن هم جبهه رو شناختن و همین استراتژی جنگ رو. در مورد بقیه ویدئوهاش هم باید بگم که مدت ها بود اینقدر نخندیده بودم. اگر بقیه خونه بودن حتما فکر میکردم که خلی چیزی شدم.