زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

انسان انسان است در هر کشوری‌ که باشد

دیدم امروز یه عده ای ابراز خوشحالی کردن که حماس به اسراییل حمله کرده و ظاهرا بیشتر از دویست نفر غیرنظامی رو کشتن. خواستم بگم که انسان انسان هست و فرقی نمیکنه توی ایران زندگی کنه یا امریکا یا استرالیا. غیرنظامی یه آدم معمولیه که چون یه جا به دنیا آمده داره زندگیش رو میکنه. حمله کردن و کشتن یه عده آدم غیرنظامی هیچ توجیه انسانی ای نداره. همونطوری که شروع جنگ عراق با ایران و کشتن غیرنظامیان ایرانی انسانی نیست. همینطوری که حمله اسراییل به مناطق فلسطینی نشین و کشتن بیگناه ها توجیه پذیر نیست اینم همونه. کسی که حتی اندکی شادی در دلش ایجاد شده که امروز یه عده انسان به اون طرز ناجوانمردانه کشته شدن باید فکر کنه که چه چیزی باعث شده از فطرت انسانی اش فاصله بگیره.

امیدوارم که اینها بهانه ای برای شروع جنگ دیگه ای نباشه و این آتش افروزی ها تموم بشه و همه در صلح و آرامش زندگی کنن و دوباره خاک ایران با خون جوانان این وطن رنگین نشه.

نظرات 7 + ارسال نظر
زری.. یکشنبه 23 مهر 1402 ساعت 21:35 https://maneveshteh.blog.ir

کامنتها را خوندم و چقدر تعجب کردم از اینکه اینها حماس را مساوی با مردم فلسطین میدونند!
من دلم از این میسوزه که سران حماس از جون مردم غیر نظامی خودشون هم مایه میذارند اینطور نیست که فقط به یعودی ها رحم نکنند.

و بعد اینکه اگر قراره به ذره ذره ی تاریخ چسبید و نسل های بعدی باید در ازای عملکرد قبلی ها پاسخگو باشند یه مثال بزنم، چون صدام تنها کشوری از اوپک بود که نفت را برای اسراییل باز نکرد، در جنگ ایران و عراق تعداد زیادی فلسطینی ها به حمایت از صدام در جنگ علیه ایران جنگی‌دند و هنوز هم صدام چهره ی محبوبی در فلسطین هست به گونه ای که مجسمه اش در میدانی به همین نام وجود داره، پس چرا ما نباید با فلسطینی ها دشمنی کنیم؟ مگر نه اینکه نیرو فرستادند و علیه ایران جنگیدند؟

بنظر من هم ما غیرنظامی ها همیشه تاوان بیفکری سیاستمداران ‌را داده ایم:( کم هستند سیاستمدارانی که از اول روی جان و مال مردم عادی برای پیشبرد اهدافشون حساب باز نکنند خالا اگر نظام ایدیولوژیک باشد که اصلا همه چیز در راستای اهداف نظام توجیه میشه و اتفاقا در همون راستا هم روی تمامیت مردم معمولی حساب باز میکنند.

با نظرتون موافقم که حماس نماینده یه گروهی از مردم فلسطین که شاید اقلیت هم باشن هست.
ما مردم عادی نه با کسی دشمنی داریم و نه دلمون جنگ میخواد. همه میخواهیم یه زندگی راحت و بدون جنگ و خونریزی داشته باشیم.

صادق شنبه 22 مهر 1402 ساعت 21:13

وودی در مورد تلگرام‌ ؛ اگر درست منظورت رو متوجه شده باشم، فکر کنم منظورت این بود که یه نمونه کانال معرفی کنم.
مثلن این کانال واسه یه خانم که مهاجرت کرده به ژاپن و بیشتر پستاش مربوط به همین مهاجرت هست.
https://t.me/BahramiZeinab
میتونی کانال بسازی و همین پست ها رو اونجا بذاری و اگر بخوای کامنت‌هاش رو باز کنی که مثل همین نظر دادن اینجاست ولی خب سریعتر و راحتتر و البته امکان داره حجم پیام‌ها زیاد بشه و تمرکزت رو بگیره. ولی خب امکانات راحت و خوبی هم داره که بتونی مدیریتش کنی...

باشه آقا صادق. یه دونه کانال درست کردم. احتمالا همین چیزای بلاگ رو توش بذارم. پست های تلگرامی معمولا کوچیک هستن اگر اشتباه نکنم. اینجا میشه بیشتر نوشت. هنوز با سوشیال مدیاها خیلی خوب بلد نیستم کار کنم. قلق هاشونو نمیدونم.
میخواستم این بلاگ رو وبسایت کنم که از دست این تبلیغات و مشکلات دیگه اش خلاص بشم که اونم فعلا اولویتم نیست. شاید همین تلگرام بهتر باشه چون اونجا دیگه این تبلیغات رو نداره.

شادی چهارشنبه 19 مهر 1402 ساعت 14:25

کاش شما هم انصتف داشتی کیکبارم موقع حمله به توار غزه انسان انسان میگفتی.
تواسراییل مردم عادی وجود نداره یه مشت دزد غتصب که این فلسطینیها رو از کشورشون راندن .خودت رو بزار جای اونا اگر نه تورا از وطن وخانه ات برانند .فقط فقط مثلا لباسهات رو غصب کنند ویا اینکه کاسه وبشقابت رو بگیرند چه حالی میشی.
این مردم مظلوم رو هفتاد سال بدترین بلا رو سرشون اوردن.وحالا که دارند تلافی میکنند همه یادشون امده که از غاصب دفاع کنند

بنده انصاف داشتم و توی همین پست هم اگر یه بار دیگه بخونین گفتم.

این حرفتون خیلی اشتباهه که توی اسرائیل مردم عادی وجود ندارن. فکر کن خودت اسرائیل به دنیا آمده بودی. چی بودی؟ خودت که هیچی پدر و مادر و همه خانواده فک و فامیلت اونجا به دنیا آمده بودند. چی بودین شماها؟

نوشتی هفتاد سال ولی این برمیگرده به بیشتر از صد و بیست سال پیش. خیلی آدمایی که الان توی اونجا زندگی میکنن اصلا در اون زمان ها به دنیا هم نیامده بودند. اینا مردم عادی نیستن؟

بله یه عده ای میخواستن یه کشوری درست کنن به اسم اسرائیل. این کارو هم کردن. بعد هم جنگ راه افتاده و یه عده زیادی هم این وسط کشته شدن. آخرش هم این شده که این عده این زمین ها رو هم گرفتن. همه دنیا هم از اول آدم تا الان همین بوده و کاشکی اینطوری نبود.

من نوعی هر حالی بشم دست به کشتن دیگران نمیزنم. سر نوزاد دیگران رو نمیبرم...
باشه من جای اونا. من قطعا اعتراض میکنم. قطعا حرفم رو به همه دنیا میرسونم. قطعا سعی میکنم همه اونایی رو حق منو خوردن سر جاشون بشونم. سعی میکنم همه رو با خودم همسو کنم که حقم رو بگیرم.

لطفا جوابی که برای Ali نوشتم رو هم یه نگاهی بندازین.

Ali سه‌شنبه 18 مهر 1402 ساعت 03:31

وودی جون اگه یک مسأله ای مثل اشغال گری شامل گذشت زمان بشه به این معنی نیست که حل شده. حالا اسراییلی ها هم با نادیده گرفتن تمامی قطعنامه ها و مرزهای مورد تایید سازمان ملل که ۱۹۶۷ باشه هم شهرک سازی کرده هم تجاوز گری. تو همون آمریکا هم شما وارد ملک شخصی کسی بشه حق داره بهت تیراندازی کنه. خلاصه که صلح و آرامش قبلش شعور میخواد و لازمه طرفین بفهمند که گلیمشون رو کجا پهن کنن که گویا اسراییلی ها و دولتشون ندارن و نمی‌فهمن.
در کانادا شما ببین چطور first nationها رو سلاخی و نسل کشی کردن. آیا این قابل فراموشی و بخشش هست؟ قطعا نیست و بازماندگان بالاخره نوه نتیجه متجاوز ها رو با حق و حقوقشون آشنا میکنن.

ضمن اینکه با کشته شدن غیر نظامی ها مخالف هستم.

واقعا موضوع به این آسونی ها نیست. اگر اشغالگری و مناقشه اینا به این آسونی ها بود که الان حل شده بود. مثال آمریکا رو نادیده میگیرم چون منظورتون رو متوجه میشم ولی مثال دقیقی نیست.
در اینکه اسرائیل توی شهرک سازی و نادیده گرفتن قطعنامه ها خلاف قوانین عمل کرده حرفی نیست ولی به نظر من جوابش همچون عملیات وحشیانه ای نبوده و نیست.
همون مثال کانادا رو هم من با شما همنظر نیستم. همین" امروز" هندی ها فکر میکنن که ما ایرانی ها به خاطر حمله نادر باعث بدبختی اشون شدیم. آیا شما به یه هندی اجازه میدین که بیان زن و بچه شما رو بکشن و سر نوزاد شما رو ببرن چون نادرشاه چند قرن گذشته به هند حمله کرده و اونجا مرتکب جنایاتی شده؟ من یادمه که توی دانشگاه یه هندیه به من گفت که شما (منظورش من و بقیه ایرانی ها) باعث بدبختی ما شدین. من هنوز درک اش نمیکنم. من نه زمان نادر بودم و نه اون ولی اون فکر میکنه من باعث بدبختی اش ام.
همچنین بسیاری از کشورهای امروز تحت سلطه ایران بود و با حمله وحشیانه مسلمانان خارج شد. آیا ما باید به این کشورها حمله تروریستی کنیم چون خاک اونها خاک ایران بوده؟ غیر از اینه که اعراب مسلمان بسیاری از سرزمین های ایران رو با جنگ و خونریزی اشغال کردن؟
خیلی از زمین هایی که اسرائیل گرفته با ناحق در قالب جنگ بوده و توجیه اشون هم همینه. اینه که اینا زمینهایی هست که ما در جنگ تصرف کردیم. اعراب به جنگ اسرائیلی ها رفتن و توی این جنگ زمینهایی رو از دست دادن. حالا یه جایی باید این جنگ تموم بشه و یه صلحی درست بشه. اینکه بگیم اسرائیل باید محو بشه یه حرف بچگانه است. چندین میلیون یهودی میخوان یه کشوری مثل اسرائیل وجود داشته باشه و تا زمانی که اینا باشن هم اسرائیل محو نمیشه. این وسط باید یه مصالحه ای بشه که این دو گروه انسان بدون جنگ و خونریزی با هم کنار بیان. جنگ و خونریزی بیشتر هیچ کمکی به این موضوع نمیکنه

صادق دوشنبه 17 مهر 1402 ساعت 01:26

وودی جان، این تفکر زیبا و پسندیده‌ای هست، ولی آیا امکان داره در واقعیت هم همینطور ب اصطلاح سانتیمانتال در این دنیا زندگی کرد؟ من بعید میدونم. درسته که نکشتن انسانِ بیگناه سانتیمانتال نیست، ولی در مورد همین موضوع فعلی من خودم رو حتی اگر بذارم جای شهروند اسرائیلی به این فکر میکنم جایی که دارم زندگی میکنم هنوز یه عده معتقدن که به زور صاحبش شدم، پس این احتمال رو باید بپذیرم که هر آن ممکنه خطری تهدیدم کنه و نقش انسان بیگناه رو نداشته باشم. در مورد مناقشات اسرائیل و فلسطین بنظرم شرایط واضح هست که این دو طرف همیشه درگیری دارند. مثل این که شما محل زندگیت روی گسل باشه اگر میخای از خطر دور باشی باید اونجا رو ترک کنی.

وودی دوست نداری تلگرام کانال بزنی؟ اونجا کامنت گذاشتن راحتتره، و البته خب فکر میکنم وقت بیشتری گرفته بشه از شما و مخاطبینت.

اینکه "انسان" رو در نظر بگیریم "سانتیمانتال" هست؟
با نظرتون در مورد کسانی که توی اسرائیل زندگی میکنن موافق نیستم. ببینین مناقشه برمیگرده به بیشتر از صد سال پیش. کسانی که امروز توی اسرائیل زندگی میکنن خیلی هاشون اصلا اون زمان به دنیا نیامده بودند. فلسطینی هایی هم که الان طرف جنگ هستن اون موقع به دنیا نیامده بودند. اگر این آدما رو دو گروه انسان در نظر بگیرین که با هم در مورد زمینی که زندگی میکنن اختلاف نظر دارن بازم فکر میکنین که باید از کارهای حماس حمایت کنین؟

یه تلگرام خوب که میشه نظر گذاشت برام بذارین ببینم که چطوریه. میتونم پست ها رو اونجا هم بذارم ولی نمیدونم نظر گذاشتن این ارتباطات چطوری میشن

**** یکشنبه 16 مهر 1402 ساعت 21:56

Z یکشنبه 16 مهر 1402 ساعت 10:25

آخ گفتی انسان انسان است دیگر، من حتی مرگ بدترین آدم ها رو ترجیح نمیدم...
من همکاری داشتم که از جنگ اوکراین هم خوشحال شده بود که آره همیشه که جنگ نباید در خاورمیانه باشه

مشکل همین آدما هستن که انسانیت رو پایینتر از چیزای دیگه در نظر میگیرن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد