زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

تجربه عجیب کلاس توجیهی کاریابی و بیمه بیکاری

ساعت 4 سعی کردم بخوابم اما تا 6 خوابم نبرد. دو ساعتی خوابیدم و بعد زدم بیرون که برم این جلسه اجباری که برای بیکاری گذاشته بودن. نمیدونم که چرا صدایم گرفته بود. شاید دیشب که بیرون راه میرفتم سرما خوردم شایدم این یکی دو روز که خیلی عطسه میکردم و آلرژی ام بیشتر شده.

بازم انگار اینطوری بود که یه جایی بودم که نباید باشم. همه آدمای اونجا کسانی بودند که شش ماه بود دنبال کار میگشتن و پیدا نکرده بودن. اکثرا یا سن بالا بودند و یا تجربه و مهارت کافی نداشتن. یا رشته های مدیریتی که الان کمتر بازار داره. یکی آمد دو ساعت توضیح داد که برنامه های ایالت چیه. مثلا اینکه میتونین از تحصیل رایگان برای گرفتن مدرک دبیرستان استفاده کنین یا اینکه کلاس آموزش زبان برین. کمک میکنن که رزومه درست کنین و چیزای دیگه.

یه مشاوره خصوصی هم گذاشتن که یه نفر بیاد شخصی راهنمایی کنه. آمد باهام صحبت کرد و رزومه ام رو گرفت. کل مدت لبخند میزد و میپرسید که حالا چرا کار پیدا نکردی و اوضاع مارکت چطوریه. 

منم بهش گفتم که این هفته چند تا اینترویو دارم ولی نمیدونم چرا اینقدر کند هستن.

خیلی دوست داشتم این تجربه ها رو با جزئیات بیشتری مینوشتم چون جالب هستن. کل مدت این حس رو داشتم که آخه من اینجا چکار میکنم.همین چند روز پیش داشتم در مورد حس عدم تعلق ام مینوشتم و امروز باز یه اتفاق خنده دار دیگه افتاد. "حالا ما دکترا دوشتیم فرستادمون کمپ که بریم از اول دبیرستان شروع کنیم. نمیدونم چرو!"  اگر این شخصیت آقوی همساده رو از روی من نساختن از روی کی ساختن؟ یعنی چرا من توی یه موقعیت هایی قرار میگیرم که اصلا ربطی بهم نداره. دیگه این جلسه سه ساعتی اجباری بود وگرنه این ماهی 2000 دلار که میدن رو دیگه نمیدادن. اینم بهتر از هیچیه. حداقل این مدت خرج اجاره خونه و خرد و خوراک ام شده.


اینجا از روی حقوق یه مبلغی رو کم میکنن و بر اساس میزان حقوق وقتی که بیکار بشی بهت یه مبلغی رو پرداخت میکنن. در ازاش باید نشون بدی که دنبال کار میگشتی و جلسات و کنفرانس های کاریابی رو شرکت کنی. یه محل هایی هم گذاشتن برای مشاوره و آموزش تا اینایی که کار پیدا نمیکنن بتونن برگردن سر کار.
نظرات 8 + ارسال نظر
مصطفی دوشنبه 21 اسفند 1402 ساعت 19:47

سلام وقت بخیر
من واسه ارشد مجدد میخوام اقدام کنم کانادا
به نظرتون از طریق موسسات اقدام کنم؟یا خودم
۳۳ ساله هستم

سلام. فکر نکنم موسسات هیچ کاری رو انجام بدن که خودتون نتونین انجام بدین.

پسرک دوشنبه 14 اسفند 1402 ساعت 20:18

شاید ندونی کیس هایی که Pending هستن، اونها رو با دادن آفر بهتر میتونی به دست بیاری
مثل مزایده هستش هر چی پیشنهاد قیمت بالاتری بدی شانست بیشتره البته بستگی به خریدار اول داره که قیمت پیشنهادی جدید رو قبول بکنه یا نه

پسرک شنبه 12 اسفند 1402 ساعت 13:49

فکر کنم این آخرین نظری باشه که در این مورد میفرستم
خیلی ها در ایران هستن که چند تا خونه در جا ها یا محلات بد یا متوسط میخرن و بعد میدن اجاره با پولش میرن یه جای بهتر مثل دایی من
گفتم شاید تو هم بخوای همچین سیستمی رو پیاده بکنی
من قبل که اینکه جابجا بشم و از تهران بزنم بیرون با خانواده‌ام یه جای بدی زندگی میکردم که تو روز روشن تو کوچه خیابونش مواد رد و بدل میشد و ...
حالا یه مشاور املاکی هستش که خونه های روبرویی ما رو خرید و یه ساختمون ۸ طبقه ۲۴ واحدی ساخت که سریع هم فروش رفتن و بگذریم
به نظرت این خونه که پیدا کردم ارزش خرید داره و ارزش ریسک کردن داره؟ چون تقریبا نزدیک مرکز شهره و آریزونا هم یه ایالت مهاجر پذیر هستش و احتمالا قیمت ها در آینده میره بالا
میخوام اگه بشه خودم با واسطه این خونه رو بخرم
۴ تا اتاق خواب که خودش داره ۶ تا هم میشه بهش اضافه کرد و داد اجاره البته اگه همسایه ها فضولی نکنن و قانون هم جازه بده :)

این خونه که همون روز که فرستادی under contract هست. امیدوارم که در اهداف سرمایه گذاریتون موفق باشین

پسرک شنبه 12 اسفند 1402 ساعت 00:55

راستش طرز فکرت برام خیلی عجیبه و قطعا دالاس و تگزاس هم مورد خوب گیر میاد ولی عکس خونه رو که دیدی؟ فکر نکنم بتونی در تگزاس خونه‌ای با اون مقدار زمین و حیاط بخری
ایالت های قرمز خیلی به Zoning و اینا گیر نمیدن پس میتونی به گسترش ساختمون فکر کنی یا بعدا که وضعت مالیت بهتر شد خودت رو زمین پشتی یه خونه دیگه هم بسازی و وصل بکنی به این یکی
این چیزی که من میبینم خیلی راحت ماهی چند هزار تا ازش در میاد :)
دقیقا هم هم اون زمین بزرگش چشم من رو گرفته

عزیزم اول بیا امریکا بعد فکر سرمایه گذاری مسکن باش. مهمترین چیز در مورد خونه مکان خونه هست. جای خونه رو نمیشه عوض کرد. اون خونه ای که پیدا کردی توی محله خوبی نیست. همین دالاس هم محله بد خونه ارزون با زمین بزرگ گیر میاد. اینجا آدم نمیتونه هر جایی بره زندگی کنه یا سرمایه گذاری کنه.

پسرک جمعه 11 اسفند 1402 ساعت 11:34

نگاه کن بدون وام هم میتونی این خونه رو بخری فرصت رو از دست نده
https://www.realtor.com/realestateandhomes-detail/2519-N-71st-Dr_Phoenix_AZ_85035_M28492-68170?from=srp-list-card

همین دالاس هم یه چیزایی پیدا میشه. آریزونا زندگی نکردم ببینم چطوریه ولی از توش رد شدم فکر میکنم که تگزاس و دالاس بهتر باشه.

پسرک پنج‌شنبه 10 اسفند 1402 ساعت 21:16

بعد یه چیزی وضعت بهتر شد با پولی که تو حسابت داری میتونی یه خونه تو فینیکس یا توسان آریزونا بخری بعد بده اجاره با پولش برو به ایالت بهتر
دالاس رو چون نمیدونم چجوریه پیشنهاد ندادم
با پولت که بیزینس نمیکنی حداقل اجازه نده بی ارزش بشه

ممنونم از نظرتون. خونه ها خیلی گرون شدن. کار بگیرم همین دالاس یه جایی میخرم. فعلا بدون درآمد وام نمیدن

ثنا چهارشنبه 2 اسفند 1402 ساعت 22:53

درودی دیگر برشما مستر وودی
بعد از خوندن این بخش مطالبی به ذهنم رسید که
لازم دیدم حتما به اطلاعتون برسونم
جبر محیط همیشه بر انسان مستولی هست ما همه مجبوریم ما خانوادمون رو خودمون نمیتونیم انتخاب کنیم نمیتونیم کشوری که درش قرار متولد بشیم رو انتخاب کنیم حتی چهرمون! همه ی اینا تصادفا اتفاق میفته (حالا با جنبه فلسفی که شاید حکمتی و قضا وقدر کاری نداریم)
شخصا به شما خیلی افتخار میکنم که هرگز دست از تلاش و کوشش در جهت سهولت مسیر زندگیتون برنمیدارین برهمگان و این بنده کوچک احوال که مدتهاست ژورنال نویسی های شمارو مطالعه میکنیم پوشیده نیست که شما همیشه گام های طلایی در جهت ارتقا سطح زندگیتون برمیدارین هرچند اوضاع همیشه عالی و خوب پیش نرفته براتون در حقیقت برای هیچ کس همیشه عالی مطلق نیست اما ناامیدی اجازه نداره از دست و پا زدن امتناع کنین و همچنان به جلو پیش میرین از اینکه تجاربتون رو باهمون به اشتراک میذارین خیلی ازتون ممنونیم به لطف شما باچالش های یک فرد که مهاجرت به آمریکا داشتن آشنا شدیم حق دارین دلچرکین باشین ازاینکه دنیا اونجور که باید قدردان زحماتتون نبوده هیچ کس نمیفهمه شما فوق دکتری دارین و میگن برین از دبستان شروع کنین ناعادلانس با همه همینطور برخورد کردن یا شما ؟من شنیده بودم کشورهااولویت رو با شهروندان درجه یک اصل تابعیتی خودشون در هر زمینه ای قرار میدن وشهروندان درجه سه مهاجرین رفتار مناسب و درخور شانی ندارن نمیدونم این معادل سازیها و قدرنشناسی ها از کجا سرچشمه میگیره از صمیم قلب خواهان موفقیت هرچه بالاتر شما هستیم که بیشک بیشتر از هرکسی لایقش هستین
باآرزوی سلامتی بیشتر استراحت کنین

سلام. مرسی که نظر گذاشتین. اون قسمت دبستان رو شوخی کردم.

جودی چهارشنبه 2 اسفند 1402 ساعت 18:09

این حقوق بیکاری گرفتنت روی سیتیزن شیپیت تاثیر نمیزاره در اینده؟ من وقتی برای سیتیزن شیپی داشتم فرم پر میکردم (پارسال) سوالش این بود که ایا تا حالا حقوق بیکاری گرفتی؟ یه سوال دیگه این بود که از کمکهای دولتی استفاده کردی؟ یه سوال دیگه هم این بود که از بیمه اوباما استفاده کردی؟ نمیدونم جواب بله به اینا دادن چه تاثیری روی سیتیزنی میزاره.

سئوال خوبیه چون نمیدونم.
یکی از دوستان پرسیده بود گفته بودن که زمانی که قراره فایل کنن میپرسن و اگر اون موقع کار داشته باشی و نشون بدی که درآمد خوبی داری کاری ندارن. نمیدونم که این بیمه بیکاری هم کمک دولتی حساب میشه یا نه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد