زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

آرمیتا هم پر کشید

فکر نمیکردم که صبح روز شنبه امو با این خبر شروع کنم که آرمیتا هم پر کشید و به آسمان ها رفت. انگاری الان توی آسمون آدمای بهتری از اینایی که روی زمین موندن وجود داره. خیلی دلم میخواست بمونه. خیلی دلم میخواست که معجزه ای بشه و حالش خوب بشه و به زندگی برگرده.

چند وقت پیش ویدئو تحلیل یه نفر رو دیدم که خیلی باورپذیر بود که اون سه تا زن چادری اونور سکو احتمالا قاتل های آرمیتا هستن. واقعا نمیفهمم که چطور یه عده ای به خاطر افکار عقب افتاده اشون جون یه بچه بیگناه رو میگیرن.

خبر حمله اسرائیل به غزه و کشتار مردم بیگناه فلسطین کم نبود اینم بهش اضافه شد. توی یه دنیایی داریم زندگی میکنیم که جون آدما اینقدر کم ارزش شده و انگاری کسی هم زورش نمیرسه. فقط دعا میکنم که وجدان های انسانی بیدار بشن و یه کاری بکنن. قرار نبوده که توی همچین دنیایی زندگی کنیم.

نظرات 14 + ارسال نظر
الهام سه‌شنبه 16 آبان 1402 ساعت 03:33

سلام
ببخشید زیر این پست میام این رو میپرسم چون قبلا خونده بودم و یه سوالی برام پیش اومد و هیچ کس رو بهتر از شما ک تجربه داره نمیشناختم برای پرسیدن.
من تو رشته ی تخصصیم سابقه ی پروژه های خوبی رو داشتم و حتی الان که اینجا آمریکا اومدم phd ,کارم دستیار تحقیقاتی نیست و پروژه هامون رو کوردینیت میکنم. و با توجه به همین سابقم تز رکروتر های لینکد این هم تا حالا چندبار پیشنهاد شغل گرفتم.ولی روی ویزای F1 هستم و با توجه به بک لاگی گرین کارد eb2 چشمم آب نمیخوره حالا حالاها هم گرین کارت بگیرم.
اینکه ویزای F1 و استایپند دانشجویی رو ول کنم و برم تو بازار کار فول تایم با h1b حین درسم کار رو شروع کنم شما با همه ی تجریه هاتون چطور میبینین؟ نظرتون خیلی خیلی بهم کمک میکنه

سلام. رشته اتون چیه و سال چندم هستین و کجای امریکا هستین؟

شاخه نبات دوشنبه 15 آبان 1402 ساعت 12:28

آخه شمایی که خارجین چرا این اخبار رو دنبال میکنید.
جز اینکه به روح و روانتون لطمه میزنید چه فایده ای داره.
اخبار ایران و خاورمیانه رو دنبال نکن.به قول شخصی اینجا دستشویی دنیاست.هر اتفاق بدی فقط اینجا میفته.
برو دنبال زندگی و اینقدر اخبار رو جدی و مستمر چک نکن.حالا ما تو ایران نخوایم بشنویمم میشنویم اما شما دور باش.
مگه آدم چقدر عمر میکنه که آرامش روانیش رو فدای دیگران کنه؟
جنگ ها همه یه روز تموم میشه .

دیگه همینه اخبار میاد. چکار میشه کرد.

پسرک جمعه 12 آبان 1402 ساعت 13:32

فکر میکردم ازش خوشت بیاد، تابحال به غیر اینی که فرستاده بودم دوربین مخفی ترسناک نگاه نکردی؟ خیلی خنده دار بود به نظرم :)
حالا یه دختره هم هست شب ها خودش رو ترسناک میکنه و یه گوشه قایم میشه بعد یهو میپره جلو مردم جیغ میزنه

پسرک جمعه 12 آبان 1402 ساعت 01:10

راستش زیاد حال و حوصله ندارم بشینم ده یا بیست و پنج خط تایپ بکنم که بهت توضیح بدم اصل قضیه اسرائیل و فلسطین چیه ولی پروپاگاندا در این زمینه زیاده و با مطالعاتی که قبلا داشتم میتونم بگم در این قضیه هیچ ظالم و مظلومی وجود نداره
نوام چامسکی رو که میشناسی؟ حتی تقریبا هم ایشون حق رو به یهودی ها داده
این دوربین مخفی که برات فرستادم چطور بود؟

بله. من خودم یک ساعتی با چت جی پی تی اطلاعات درآوردم. میتونین خودتون هم نگاه کنین.
دوربین مخفی رو دوست نداشتم

ام پنج‌شنبه 11 آبان 1402 ساعت 14:24

در جنگ ایران و عراق این ها براشون هیچ اهمیتی نداشت بچه های ما دارن میمیرن. همین الانشم کامنتهاشون را بخونی خیلی واضح دارن میگن که کمک ایران را نمیخوایم و ایرانی ها کافر هستن. با این که برای تروریست های بالقوه که اگر می تونستن ایرانیان را نابود می کردن دلسوزی کنم مخالفم. حتی خود عربستان و بقیه کشورهای عربی حاضر نیستن به اینها پناهندگی بدن.

دیدگاه من بیشتر انسانیه. حالا اینکه اینا یا پدرانشون زمان جنگ ایران و عراق چکار کردن دیگه اهمیتی نداره.

پسرک چهارشنبه 10 آبان 1402 ساعت 02:22

هالووین مبارک :)
https://www.aparat.com/v/EDjvq

هالووین شما هم مبارک

Narges سه‌شنبه 9 آبان 1402 ساعت 15:57

وودی
آرمیتا ی نوجوان کوچولوی ناز چ جوری زدن توی سرش که بچه رفت
یک سری بلاگر و اینا دارن پخش میکنن که اخبار فلسطین کاملا فیکه اینا بازیگر هستن و بهشون پول میدن نقش جسد بازی میکنن! شاید باورت نشه اما کسی حتی کشته شدن بچه های فلسطینی رو باور نمیکنه! بچه ها هیچ جای دنیا نباید کشته بشن چه ایران چ فلسطین چه اسراییل هیچ جا! لعنت به جنگ!

بله من که خیلی ناراحت شدم. کلی دعا میکردم که به زندگی برگرده.
تا زمانی که هر کسی جون خودش رو مهمتر از جون دیگران بدونه این نابجا باقی میمونه.

Sahar سه‌شنبه 9 آبان 1402 ساعت 11:01

در زمانه ای هستیم که جان مردم پشیزی برای قدرتمندان اهمیت ندارد.

پسرک دوشنبه 8 آبان 1402 ساعت 02:33

مگه خبر بمبارون بیمارستان توسط اسرائیل رو نخوندی؟ آخرش معلوم شد نه کار اسرائیل بوده و نه ۵۰۰ نفر مردن
موشک جهاد اسلامی نقص فنی پیدا کرد و رو حیاط بیمارستان سقوط کرد وقتی همچین چیز بزرگی رو دروغ میگن انتظار داری بقیه چیز هاشون راست/درست باشه؟ مخصوصا آمار کشته های فلسطینی اونم از طرف نهادی که زیر نظر حماسه؟
توصیه میکنم دوباره از طریق یه منبع بیطرف به قضیه نگاه بکنی

چرا خوندم. مشخصا حماس یه جنگ رسانه ای بزرگ رو شروع کرده و تا حد زیادی هم موفق بوده که افکار عمومی رو جلب کنه. شاید راست و دروغ رو به هم بافته باشن ولی واقعیت اینه که اسرائیلی ها هم کم جنایت نمیکنن. توی کرانه باختری که حماس نیست. فقط آمار در بیارین که توی این منطقه چند نفر به دست ارتش اسرائیل کشته شده. شهرک سازی ها رو هم فعلا بذاریم کنار.

Someone یکشنبه 7 آبان 1402 ساعت 23:58

متاسفانه Matthew Perry هم دیگه در بین ما نیست.

بله خوندم. متاسفم

Sahar یکشنبه 7 آبان 1402 ساعت 16:38

همه این وقایع نشان دهنده اینه که حکومت ها برای جان انسان ها کمترین ارزشی قایل نیستند و فقط به فکر قدرت خودشون هستند و خیلی راحت همه را ذبح می کنند.

Za یکشنبه 7 آبان 1402 ساعت 15:16

توی کما فرد زنده هست ولی بیهوشی عمیقی دارد، حرکت نمیکنه و به محرک های محیطی پاسخ نمیده اما درون بدنش به محرک ها پاسخ داده میشه و هورمون ها و ناقلین عصبی ترشح میشن. در کما بخش از مغز با هوشیاری مرتبط است آسیب دیده و فرد ممکنه به زندگی برگرده و یا برنگرده اگه برنگردد مستقیم نمی میره و میره حالت زندگی نباتی ... در زندگی نباتی بخش خودمختار فعال هست و ماهیچه های قلبی و صاف و غدد فعالیت میکنند و ممکنه فرد حرکات غیر ارادی نشون بده اما این پاسخ انعکاسی و فرد نمیتونه هیچ کار معنا داری بکنه و برگشت هم ازش تقریبا غیر ممکنه و یه درجه بالاتر از زندگی نباتی مرگ مغزی است که چهار رگ اصلی مغز اسیب می بینند و به مغز خون رسانی به خوبی انجام نمیشه و اکسیژن به مغز نمیرسه و مغز آسیب برگشت ناپذیری میخوره ، برگشت از مرگ مغزی غیر ممکنه و اگه از فرد نوار مغزی بگیری هیچ فعالیتی از نورون ها رو نمی بینی، تو مرگ مغزی فرد عملا با دستگاه زنده است ولی یه سری اندام ها فعال اند مثل قلب چون ایجاد ضربان قلب تحت کنترل بخش خودمختار نیست و بخش خودمختار با اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک فعالیت قلب رو کند و تند میکنه و این اندام ها هم یه مدت فعالیت دارند و اگه بشه اهدا میکنند و نخوان هم نه ... آرمیتا مرگ مغزی شده بود، برگشتش غیر ممکن بود و اینا هم میدونستن، فقط مهندسی شده این کار رو کردند تا اعتراضاتی صورت نگیره ...
نمیدونم همه واحد های کاری اینطوریه یا نه ولی چند روز قبل چند نفری آمده بودند بیمارستان و داشتند ارشاد میکردند که اره این موهای بیرون و این لباس پوشیدن در شان دکتر نیست و گیر به انگشتر های من داده بودند که چرا هر پنج انگشت انگشتر داری؟! بیمارستان دولتی بود و مراجعانش به قدری وضع مالی بدی دارند که نمی تونند یه ۷۰۰ هزار تومن برای یه عمل هم بپردازند، عملی که در مطب ها و دکترتان بیمارستان خصوصی پایین تر از ۳۰ میلیون نمی‌گیرند، زورشون به ما رسید و زور ما نرسید بهشون ولی زیر بار نرفتیم و نفهمیدم چه ربطی و چه منفعتی داشت بهشون ( البته یه گروه زن بسیجی بودند) قبلا اینطوری نبود ولی از حدود سال قبل سعی میکنند همه رو هم فکر خودشون کنند و اگه خوشت نیاد میگن خوش اومدی... مادر من چادری نیست ولی به قول این ها با حجاب است و من هیچ وقت نبوده ام، دوستان با حجابی دارم و خیلی خوب کنار میاییم و خیلی قشنگ زندگی میکنیم و حرف میزنیم و عقاید هم رو تو حلق هم فرو نمی‌کنیم اونوقت در یه مملکت این زن ها یه دختری رو که شاید فقط یه بار دیده بودند رو به خاطر دو تار مو باهاش همچین کاری کنند که دیگه نمیشه حتی نظری داد ...
واقعا این دختران به کدامین گناه کشته شده و میشوند؟ البته ممکنه یک روزی هم همچین بلایی سر من بیاد بالاخره یه زنم در کشوری که نباید زن می بود... فقط اعصابم خراب میشه ... به خودم میگم خب به من چه مردند که مردند، کشتند که کشتند ولی نمیشه ذهنم درگیر میشه و عمیقا ناراحت میشم ، گفتن جمله : " هر کاری میخواهند بکنند، اصلا به من چه؟ " خارج از انسانیت است، انسان باید به هم نوعش فکر کنه...

واقعا سئوال منم همینه که به کدامین گناه کشته شدن. نظر من اینه که ما باید هر کاری از دستمون برمیاد بکنیم و ناامید نباشیم وگرنه خون این عزیزان بی نتیجه میمونه.

زری.. یکشنبه 7 آبان 1402 ساعت 08:16 https://maneveshteh.blog.ir

دیروز خیلی حالم بد بود، خیلی هفته مزخرفی را شروع کردم، با اینکه دیشب خوابیدم و بیدار شدم اما هنوز چشمهام داغه و سرم درد میکنه. دیروز تو وبلاگم یه پست گذاشتم فکر کردم با نوشتن بهتر بشم، نشد. با یه دوستی یکساعت حرف زدم که خالی بشم و باز هم نشد:(
وودی ما داریم خود غم و ناامیدی را زندگی میکنیم، ایکاش دعا چاره ساز بود ولی متاسفانه کاری نمیکنه:(

کاملا میفهمم چی میگین‌. من هر وقت اینطور میشه به کوه و جنگل فرار میکنم یه کم از آدما دور باشم

پسرک یکشنبه 7 آبان 1402 ساعت 04:32

البته نمیشه فیک نیوز و اطلاعات غلط این مردم بیگناه فلسطین رو باور کرد

نمیدونم دقیقا کجا رو میگین فیک نیوز‌. اینکه اسراییل به بهانه حمله حماس داره اونجا کشت و کشتار می‌کنه که فیک نیوز‌ نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد