زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

یک ماهی که گذشت خیلی خلاصه

این یک ماه مارچ واقعا سریع گذشت. هفته آخری که میامی بودم برای اولین بار از اینکه بیخانمان هستم خوشم آمد! یعنی یاد گرفتم که چطوری میشه اینطوری زندگی کرد و لذت برد. خیلی طول کشید تا به این مرحله برسم اما خوشحالم که رسیدم. فکر میکردم که هیچوقت اینطوری نمیشه.

اول مارچ ماشین رو زدم به جاده و برگشتم دالاس. کلی داستان پیش آمد که میتونستم بنویسم و نرسیدم حتی برای خودم بنویسم. توی راه برگشت یک هفته نیو اورلینز موندم. شهر کوچیک و قشنگیه. حیف که از دالاس دوره. روز آخر ماشینم خراب شد. باتریش خوابیده بود. داستانی بود تا راهش بندازم و برگردم دالاس. 

وقت سفارت ایتالیا بعد از مدت ها برای چند روز آینده باز شد. سریع وقت گرفتم و رفتم هیوستون. آخر هفته رو هم اونجا موندم. برای اولین بار هیوستون رو دوست داشتم. فهمیدم که من که همیشه میرفتم تابستون بوده و بینهایت گرم بود اما اینبار هوا عالی بود. اگر بیشتر سال اینطوری باشه به نظرم از دالاس هم بهتره.

 سال نو رو دالاس بودم. برای اولین بار توی دانشگاه خودمون حس غریبی داشتم چون هیچ کدوم از بچه ها رو نمیشناختم. همون روز فهمیدم که دو تا از دخترهای خوب دانشگاهمون جدیدا جدا شدن و منم شوکه شدم. آخه آدم با یه دل امیدی میره سر خونه زندگی و آخرشم اینطوری. 

چند روزی نگذشته بود که رفتم سانفرانسیسکو برای کارهای شرکت و یک هفته ای اونجا بودم. اونجا هم شب اول داستانی بود و آخرش توی فرودگاه خوابیدم. از سانفرانسیسکو هم برگشتم دالاس و سیزده بدر رو با بچه های قدیم و جدید اینجا خوش گذروندم. 

این مدت هر روز بیرون غذا خوردم که واقعا خجالت داره اما خیلی حال داد. یه بوفه غذای ایرانی کنار خونه ای که توی دالاس گرفتم بود که هر روز برای ناهار اونجا بودم. الان دو سه روزی هست که زندگی داره روی روال میفته. از امروز صبح رفتم باشگاه و غذا هم خونه درست کردم که شاید سلامتی ام رو دوباره بدست بیارم. سلامت جسمی ام تغییری نکرده. از اول سال بهتر شدم اما خوب نشدم. بعضی روزا خوبم و بعضی روزا نه. سلامت روحی هم مثل همون اما بیشتر روزا رو خوبم. آخر این ماه میخوام برم اروپا و هنوز نتونستم برای خانواده ام از ایران وقت سفارت بگیرم. شاید مجبور بشم سفرم رو عقب بندازم. 

یه گوشی جدید S23 ultra هم گرفتم که گوشی قبلی ام رو بدم به برادرم. این مدت کارهای شرکت هم کلی عقب افتادن. وضعیت کاریم هم مثل قبل هست. همون شرکت قبلی و همون حقوق. کنارش یه پروژه ای برای خودم شروع کردم از اول سال که چون همش مسافرت بودم نرسیدم روش کار کنم.

یعنی اگر نوشته بودم هر روز این یک ماه یه داستانی بود. نه به اون دو ماه اول سال که همش خونه بودم و هیچ اتفاقی نمیافتاد و نه به اینکه این مدت هر روز یه داستانی بود و نرسیدم که هیچی بنویسم. واقعا زندگی خیلی بالا پایین داره.

نظرات 10 + ارسال نظر
پریسا سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1402 ساعت 17:41 http://paridream92@yahoo.com

به به
پس میخواین بیاین ایتالیا
من اینجا زندگی میکنم
احتمالا خودتون در جریایین ولی برای وقت سفارت باید ایمیل بزنین دیگه مستقیما از سایت نیست چون همیشه وقتها پر هستش

من از امریکا میام. ویزا از هیوستون گرفتم و وقت گرفتن هم آنلاین و آسون بود.

از قدیمی ها دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 ساعت 07:12

سلام وودی
میشه لطفا یه پست راجع به وقت هایی که دلتنگ خونواده میشی و راهکار های تحمل احساسات بنویسی؟
منم تو وضعیت مشابه با شما هستم (چندین ساله خارج از ایرانم) و راهنماییت خیلی کمک کننده خواهد بود.

سلام
در این مورد خیلی اطلاعاتی ندارم. زندگی خودمو دارم و اون روزی که آمدم میدونستم که زندگی همینه. ده سال خانواده ام رو ندیده بودم. از پارسال دیگه به خودم قول دادم هر سال یه مسافرت ببرمشون. اینطوری همیشه فکر میکنم که دیگه هم هرسال میبینمشون و هم بهشون خوش میگذره.

به نظرم جدیدا مردم بیشتر خودخواه شدن در مورد روابط و چیزی به اسم سازش خیلی کمتر شده و با جملاتی مثل اینکه مجبور نیستی تا اخر عمر ک با فلانی باشی مواجه میشی و راحت بعد یه بی حوصلگی یا در موارد خیلی با وجدانش

شاید نشه بهش خودخواهی گفت ولی کاملا قبول دارم که سازش کمتر شده. بازم حق میدم به کسانی که نمیخوان تا آخر عمر با کسی بمونن چون بعضی وقتا واقعا نمیشه آدما عوض میشن

Hi چهارشنبه 23 فروردین 1402 ساعت 18:07

سلام وودی. من تو کانادا دکتری میخونم. استادم اخیرا گفت به نظر کم انگیزه هستی و مشکلات زیادی داری(در مورد پول چسناله کردم) اگه دوست داری پروگرمت رو به مستر تبدیل کن و زودتر برو سر کار. الان تقریبا وسط سال دو هستم. اینجوری سال دیگه مسترم رو میگیرم و میرم. یعنی مدت تحصیلم میشه دو سال و نیم. منم گفتم مرسی بهش فکر میکنم. حالا دارم مشورت میکنم با آدم ها. کلا یک آدم معمولی هستم و همینجوری مثل بقیه اپلای کردم آمدم، شرایط خاصی بهم حاکم نیست. موضوع تحقیق دکتری ام رو هم آنچنان عاشقش نیستم.

سلام. برام ایمیل بزن دقیقتر بنویس. رشته ات چیه. موضوع تحقیقت چیه. استادت کیه. دانشگاهت کجاست. هدفت چیه.

رزا یکشنبه 20 فروردین 1402 ساعت 14:41

جالب بود گفتی جدا شدن اون چند نفر رو وبلاگ شما رو میخوندم و درجریان خاطراتتون هستم
جایی میخوندم بحث ازدواج و زندگی مشترک و رابطه رو اگر بخای خیلی فراتر از ارتباط فیزیکی و انسانی سطحی ببینی سخت تر و سخت تر میشه. انهایی که سن شون میره بالاتر 35 6 سالگی بسیار سخت میشه چون از شور هیجان افتادن و عقل و منطق میاد وسط. خلاصه زندگی رو در حال دیدن بهتر از اینده نگری هست
در مورد جدا شدن اون ها هم گفتید این موضوع به ذهنم رسید هر رابطه ای یه روز اتمام داره دیگه مثل گذشته ها نباید نگاه کرد از فرصت لذت برد
در مورد شما وخیلی از مردان ایرانی در امریکا که دیدم هم به نظرم بزرگترین اشتباه که داشتید این بود خودتون محدود به صرفا ایرانی کردید که خب جمعیت محدودی در امریکا هستن و این محدودیت ایجاد ضعف میکرد شاید بهتر بود در گذشته تلاش میکریدی با غیر ایرانی هم مدتی بگذرونید هم بهتر با فرهنگ جامعه متچ میشدید هم گزیه های بیشتر ازدواج هم نشد مهم نیس حتی اگر کامپرمایز باشه
البته در نهایت باز هم سعی کنید به این روش برید سن سال مطرح نیست زیاد نسل جدید هم سن های من خیلی بهتر کار میکنن دوستانم در آلمان که خب اختلاف زبانی وافعا شدید تره

درسته

Li یکشنبه 20 فروردین 1402 ساعت 06:04

وودی به چه زبانی کد می‌نویسی برای کارت؟

همه زبان های معروف! Polyglot

پیاده گرد شنبه 19 فروردین 1402 ساعت 23:49 http://piadegard.blogfa.com/

این نوشته ات و مسیرت به دالاس و هیوستون رو که میخوندم انگار سکانس های جاده ایه سریال برکینگ بد رو میدیدم. حال و هواش جالب بود واسم.

هاها آره. خیلی هم زود گذشت

صادق جمعه 18 فروردین 1402 ساعت 18:41

بعدن بنویسشون برامون وودی.
تونستی کسب و کار خودت رو راه بندازی؟

دارم روش کار میکنم

Za پنج‌شنبه 17 فروردین 1402 ساعت 18:54

قرار نیست دو تا آدم تا عمر دارند مجبورا با هم کنار بیایند که در اینصورت میشه تحمل کردن...
با اس ۲۳ حتما در یک شب عکس بگیر از آسمان ماه رو خیلی زیبا نشون میده و در هوای صاف ستاره هم قابل رویت هستند! البته سرعت شارژ شدنش کمتر از اس ۲۱ است به نظرم

مرسی. حتما امتحان میکنم.

رضا پنج‌شنبه 17 فروردین 1402 ساعت 11:51

سلام وودی
سال نوت مبارک
یه سوال داشتم ازت
جسارته، شغلی که الان داری و ازش کسب درآمد میکنی، ربطی به ترند های روز مثل هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و یادگیری عمیق و اینجور چیزا داره؟
یعنی مجبور هستی بخاطرش دائما خودت رو به روز نگه داری؟

سلام. بله. یه قسمت کاری که میکنم هوش مصنوعی هم هست اگرچه زمینه اصلی من نیست ولی هر روز باید چیزای جدید یاد بگیرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد