زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

سال نو میلادی 2023 مبارک!


سال 2022 از نظر سلامت بدترین سالی بود که توی زندگیم داشتم. حتی  2005 یا 2006 هم که افسردگی شدید داشتم به این وضعیت بد نبودم. چند روز پیش دوباره چکاپ کامل کردم و شرایط ام به مراتب بدتر از چند ماه پیش شده بود که ایران بودم. اون موقع هم چکاپ کردم و تقریبا همه چیز به جز تیروئید نرمال بود ولی فکر میکردم که با خوردن قرص ها اونم خوب بشه اما نشد. در واقع روند بیماری ام به شدت افزایش پیدا کرده و حالا تقریبا همه هورمون های بدنم از تعادل خارج شدن. سطح کلسترول و چند تا چیز دیگه هم از مرز عبور کرده. حتی دکتر نوار قلب هم گرفت و گفت سمت راست قلبت آریتمی داره. این مدت حتی نتونستم اون چند کیلویی که ایران اضافه کرده بودم رو کم کنم و با وجود اینکه هر شب ساعت ها راه رفتم و هفته ای دو سه بار حداقل ورزش کردم اصلا بهتر نشدم. حتی بیرون هم غذا نخوردم و فقط غذاهای سالم که خودم خونه درست کردم رو خوردم. 

البته خودم میدونم که بیشترش به خاطر اخبار ایران بود. چیزایی که شدیدا روی روحیه ام تاثیر گذاشت و با توجه به سابقه بیماری ام که استرس بدترش میکنه خیلی خیلی بدتر شدم. واقعیتش اینه که کاری از دست من برنمیاد. ایران باید یه رنسانس واقعی شکل بگیره تا عوض بشه. هنوز یه عده ای حاضر نیستن از افکار پوسیده اشون دست بکشن و یا اگر کشیدن سکوت نکنن. به علاوه من که اونجا زندگی نمیکنم و غصه خوردنم هم از اینجا به دردی نمیخوره. به جاش با خانم فنایی مدیر موسسه Mom Against Poverty صحبت کردم و میخوام توی طرح های تغذیه و کمک به بچه ها بهشون کمک مالی کنم. خودمم یه شرکت خیریه ثبت میکنم که بتونم این کارها رو راحتتر و قانونی انجام بدم. هنوزم اون بچه های ایران رو دارم اگر توی این مدت کورشون نکرده باشن یا نکشته باشنشون. یکیشون که اینقدر بزرگ شده که مردی برای خودش شده و دیگه از عکس هاش هم سخت بشه شناختش.

از هفته پیش تصمیم گرفتم که دیگه گریه نکنم و هر جوری شده از افسردگی بیام بیرون و الان چند روزی میشه که حالم خیلی بهتره و روند قبلی زندگیم رو پیش گرفتم و دارم هر روز کتاب میخونم و هر روز ورزش میکنم. دیگه از خونه هم کار نمیکنم و هر روز میرم کافی شاپ که توی روحیه ام بی تاثیر نبوده. برای سال آینده برنامه ریزی کردم و میخوام برم مسافرت و اینبار واقعا خوشگذرونی کنم تا خوب بشم. از دیروز هم روزه آب رو شروع کردم. میخوام هر چی سریعتر بدنم رو ریست کنم شاید بیماری ام بهتر بشه. توی زندگیم یه بار سعی کردم که روزه آب بگیرم و تقریبا 7 روز هیچی غذا نخوردم تا بالاخره مامانم فهمید و به زور غذا گذاشت دهنم و روزه ام رو خراب کرد. اینبار دیگه کسی نیست که جلوی منو بگیره. نه تنها میخوام اضافه وزنم رو کم کنم بلکه میخوام لاغر بشم یعنی حتی از قبل از ایران رفتنم هم که تقریبا روی فرم بودم کمتر.

هدف بزرگ بعدی زندگیم آزادی مالی هست که فکر میکنم بتونم توی دو سه سال بدست بیارم. آزادی مالی یعنی اینقدر پول توی حسابم باشه که نخوام تا آخر عمرم کار کنم. اینطوری میتونم روی پروژه هایی که دوست دارم کار کنم. اگر بتونم همین روحیه رو حفظ کنم قطعا میتونم.

نظرات 10 + ارسال نظر
ج پنج‌شنبه 29 دی 1401 ساعت 19:43

سلام وودی جان

جان من انقد سخت نگیر. منم با پیام اون دوستمون موافقم که گفته بود یه مقدار کمالگرایی باعث این فشارهای روانیت میشه. میخوای دوست دختر بگیری میری دنبال تیلور. میخوای پولدار شی میری دنبال فراغت مالی. میخوای لاغر کنی میخوای هزار روز اب بخوری.
بابا شل کن جان من. منم اضافه وزن دارم. اول اینکه باهاش کنار اومدم و دارم کم کم تلاش میکنم کم شه. شد شد و نشد نشد...
جان من انقدر دنبال ایده ال نباش.
تو بینظیر هستی با هر متر و معیاری. الان ازادی و گرین کاردت رو داری. بیا برو سفر اروپایی جایی.
تو که ساستمدار نیستی که بخوای کشور رو نجات بدی. همون خیریه ایده بینظیریه. بقیه داستان هم خود خدا میدونه... هر موقع لازم باشه ایشالا دخالت میکنی ولی الان هیچ کاری از دستت برنمیاد.
کتاب اخبار نخوانیم رو بخون. شاید باعص شه اخبار روزمره ایران رو کمتر فالو کنی.

سلام

آره درسته. من از اول هم همینطوری بودم. شایدم دارم سخت میگیرم. اروپا توی برنامه ام هست آخرای مارچ میرم اونجا احتمالا دو ماهی هم بمونم و سه چهار تا کشور رو هم برم ببینم. این مدت هم دارم روی پروژه خودم کار میکنم.
این روزا که حالم بهتر شده مدام یادم میاد که چقدر روزای خوبی داشتم و چطوری از اون حالت خوبی که بودم خارج شدم. سخت گرفتن زندگی نبود در واقع. ترس من از بدتر شدن شرایط ام بود. اینکه اگر گرین کارت نگیرم چی. یادمه سال اول این بودم که اگر نشد میرم کانادا یا میرم استرالیا یعنی من اینقدر توانایی روحی داشتم. اون موقع دوستام میگفتن وای یعنی این همه آمدی اینجا اصلا میتونی بری جای دیگه و من میگفتم مجبور بشم میرم و از اول شروع میکنم. اما یه جایی بریدم و اون جایی بود که به چیزایی که داشتم تن دادم و به خودم گفتم یه کم صبر میکنم که درست بشه و هر سال بدتر شد. الان که دوباره یه هدف بزرگ دارم دوباره انرژی گرفتم و شادی به زندگیم برگشته. یه عمر اینطوری بودم نمیشه آسون عوضش کنم.

یه پسر پنج‌شنبه 22 دی 1401 ساعت 22:38

سلام وودی
یه سوال داشتم
به نظرت رنک دانشگاه مهم تره یا ریسرچ استاد؟

سلام
برای دکترا استاد برای فوق دانشگاه

مصطفی یکشنبه 18 دی 1401 ساعت 23:39

سلام
وقتتون بخیر
ببخشید وقتتون رو میگیرم
من ۳۲ سالمه فوق لیسانس برق قدرت از دانشگاه آزاد
مقاله هم ندارم
قصد مهاجرت از این مملکت دارم
به نظرتون واسه دکتری اقدام کنم آلمان یا ارشد مجدد آلمان یا کانادا؟
آمریکا رو بیشتر دوست دارم ولی سخت تر هست از کشورهایی که گفتم
اگر پیشنهاد بهتری هم دارید ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
سپاس

سلام
هم برای امریکا اقدام کن و هم برای آلمان هم کانادا. تمرکزت رو بذار روی پیدا کردن استادا. بستگی به معدلت میتونی یه جایی رو پیدا کنی. دکتر بهتر از فوق لیسانس مجدد هست چون احتمال فاند گرفتنش خیلی بیشتره مخصوصا برای امریکا. ولی اگر از پس هزینه مالی اش بر میای کانادا دانشگاه ارزون داره و دانشگاه های آلمان هم گرون نیستن. مقاله فوق لیسانس اختیاری هست ولی اگر داشتین برای دکترا خیلی بهتره.

هرچی شنبه 17 دی 1401 ساعت 11:38

من که ته 2022 روانه ی بیمارستان شدم.
وضع روحیمم داغونه.
سال نو مبارک :|

خدا سلامتی بده
من خیلی بهتر شدم این هفته و امیدوارم ادامه داشته باشه

سیما جمعه 16 دی 1401 ساعت 07:20

سلام...
وودی جان به نظرم نسبت به گذشته ماتریالیست تر شدی. هدف زندگی آزادی مالی و پول به حدی که نخوام کار کنم, ناخودآگاه ات رو در فشار میزاره..
شخصیت کمال گرات خیلی صفر و یک نگاه میکنه. از رژیم غذایی تا اهداف...
از غذاهای ایرانی فاصله بگیر چون زمان پخت و روش پختشون بیشتر toxicity بدن رو بالاتر میبره و به نظرم رژیم whole plant based در نظربگیر. این کورس از udemy هم خیلی جالبه من تجربه اش کردم و برای بدنم تا الان جواب داده
Cook Real Food: How to Make Simple Plant-Based Meals

امیدوارم زود خوب بشی و دلت آرام باشه.
ز غوغای جهان فارغ باش وودی جان... دنیا جای عادلانه ای هیچ وقت نبوده و نیست... پذیرش عمیق این موضوع خیلی کمک کنندس


سبز باشی

سلام.
یه پست در این مورد میذارم. خلاصه بگم فکر نمیکنم "ماتریالیست" کلمه مناسبی برای اون چیزی که میخوام باشه. مهم اینه که اون پول رو برای چی میخوام و اونه که تعیین میکنه.
اینو بیشتر توضیح بدین ممنون میشم. دوست دارم که خودم رو بهبود بدم: "شخصیت کمال گرات خیلی صفر و یک نگاه میکنه. از رژیم غذایی تا اهداف..."
من خیلی خیلی سالم غذا میخورم. به جز اون سه چهار ماهی که مسافرت بودم و نتونستم درست ورزش کنم و غذای خوب بخورم بقیه سال رو خوب بودم. حتی ایران چکاپ که کردم به جز تیروئید مشکل دیگه ای نداشتم. اضافه وزنی که از غذاهای ایرانی ایران گرفتم هنوز باهامه که دارم کم اش میکنم. ممنون بابت کورس.

بله. مرسی که وقت گذاشتین و برام نظر نوشتین.

اکبر کوسه پنج‌شنبه 15 دی 1401 ساعت 00:45

سالهاست وبلاگ ات میخونم شخصیت باحالی داری دوست دارم اگه یه روز از این خراب شده فرار کردم باهات دوست بشم

امسال امریکا حدود 20 دانشگاه پروگرم اپلای کردم معدلم خوبه نمره تافلم خوبه مقاله هم دارم نمیدونم ایشالا چند ماه دیگه تو این خراب شده نباشم
اپلیکیشن فی ندادم اغلب ویو شد بخاطر ایرانی بودن

اساتید ایرانی بعضا خوب میدونن اوضاع ایرانو و خوب بعضا سو استفاده میکنن ماشالا چند مورد مصاحبه اینترویو گرفتم باهاشون فوق العاده تجربه بد. غیر ایرانی ها بعضا بهترو با شخصیت تر بودن طبق تجربه من
چقد به اساتید با ریسرچ های مزخرف که حالم به هم میخوره به دروغ گفتم به کارتون علاقه دارم لعنت به این وضعیت
وسط اینترنت نبودن این خراب شده ایمیل بده استاد ایرانی بخاد اذیت کنه چقد تو این دو سه ماه اعصابم داغون شد شدیدتر متنفر شدم از ایرانی های خارج از ایران سه مورد خودم تجربه بد داشتم دو مورد هم دوستم
یه استاد به دوستم گفت اوکیه میگیرمت بعد دو ماه بعددوماه گفت ظرفیت پره امریکایی گرفتم
خودمم این چند ماه اعصابم خورده خیلی شدیدتر از قبل چاق هم شدم متاسفانه که این اعصاب خراب اثر داره

فرصت کردی در مورد شهر های امریکا خوب و بد و شرایطش هم پست کاملی بنویس کدوم شهر بهتره کدوم بدتره

کاش میشد بهت بگم توروخدا منو نجات بده ولی میدونم کاری از کسی برنمیاد
یادم خودت هم وقتی رفتی از این خراب شده 26 7 سالت بود هم سن من بودی چه بر ما گذشت در این سرزمین

میدونم فعلا باید اولویت باشه فرار کرد از این خراب شده واقعا ولی خب من ارشد دارم مقاله اینا هم هست امیدوارم چندتا پذیرش با فاند بگیرم بخام بین اش انتخاب کنم

یه سوال شهر میامی اتلانتا نیویرک لس انجلس بوستون اگر فرصتی داشتی در مورد تجارب اگر سفر کردی بنویس برام جالبه اگ پذیرش گرفتم یکی اش باید انتخاب کنم

امیدوارم سال دیگه تموم شه شایدم نشد نمیدونم
خوش باشی
اگه اعتقادات مذهبی داری دعا کن من سال دیگه پیام بدم که ایران نیستم

خیلی لطف داری
اوه 20 تا اپلای خیلی زیاده حتما یه جایی میگیری
اساتید ایرانی اینجا هم خوب و بد دارن مثل بقیه ملیت های دیگه. ایشاله میایی و میبینی
در مورد شهرهای امریکا قبلا کوتاه جسته و گریخته نوشتم اما باید بگم که اینجا یه قاره است و واقعا نمیشه در مورد همه شهرها نوشت. یه نوشته کوتاه میذارم شاید به دردت بخوره شایدم بگی این خیلی کمه
همه شهرهایی که گفتی رو رفتم پذیرش گرفتی بگو تا بهت بگم کجا بهتره

Za چهارشنبه 14 دی 1401 ساعت 19:58

سلام ... من به شخصه بخوام هم نمی تونم به ازادی مالی برسم چون من هر چی پیش میرم اقتصاد این مملکت روز به روز نابودتر میشه ... مریضهام اولین چیزی که میگن اینه خانم دکتر داروی گرون ننویس! و من با این حرفها از درون میشکنم، شدید هم میشکنم.
شما واقعا باید دور بشین از اخبار این مملکت ( من اگه موفق به مهاجرت بشم، تمام تلاشم رو می کنم که دیگه نبینم اوضاع وطنم رو، از اخبار استرس نگیرم) ... شاید خودخواهی به نظر برسه ولی دلیل اینکه شما ها انقدر افکارتون پی ایران اینه که خیلی قبل تر ها رفتید و با توجه به اوضاع اون‌موقع ها امید دارید که اوضاع خوب بشه ولی منی که موندم تو این مملکت و با گوشت و پوست چشیدم و میدونم درست بشو نیست؛گند زدن به ارزو ها و خواسته هامون ... ما چی خواستیم مگه جز اندکی زندگی ...

یه نکته پزشکی هم بگم اینه که افکارتون رو زیاد با وضعیت بدنتون درگیر نکنید ... زندگی سالم رو در پیش بگیرید( روابط خوب ، کار ، غذا ، ورزش ، گردش و تفریح ، دوری از استرس و اضطراب ( استرس با اضطراب فرق داره ... استرس عواملش بیرونی است و اضطراب درونی) و ... ) بدنتون رفته رفته اوکی میشه ... توی پزشکی اینطوریه که ادم کاملا سالم نداریم... سلام ترین ادم ها هم بردن انواع چکاپ به خدا یه مشکلی پیدا میشه براشون .... ولی امان از استرس و فشار عصبی ادمو واقعا نابود میکنه...

سال نو میلادی تون هم مبارک ... وودی توی این سال دیگه بایستی عروسی بگیری ( چون میدونم خودت هم میخوای اینو گفتم وگرنه بیزارم از این حرفا)

کاش منم یه روزی بتونم خیر بزرگی بشم....

حرفایی که میزنین رو با گوشت و پوستم لمس میکنم. تا وقتی ایران نبودم اصلا نمیفهمیدم که چقدر شرایط بدتر از زمانی شده که من مهاجرت کردم. وقتی رفتم باورکردنی نبود که اصلا شرایط میتونه به این بدی هم بشه. حقوق های 100-200 دلاری با مخارج دلاری. قیمت اجناس (به جز مواد غذایی) تقریبا همه با دلار بودن و اصلا به حقوق آدم نمیخورد. هنوزم نمیفهمم چرا یه نفر باید یکسال پس انداز کنه که شاید بتونه یه گوشی بخره که ساده ترین وسیله زندگی این روزهاست.
عروسی هم نمیدونم. فعلا که کسی رو ندارم که اصلا بهش فکر کنم. شرایط جسمی ام هم نابوده. احتمالا میدونین که به هم ریختن هورمون های بدن چقدر تاثیر منفی ای روی همه جنبه های زندگی میذاره.

عاطفه چهارشنبه 14 دی 1401 ساعت 15:53

اگر کسی الان 40 ساله باشه و حداکثر 100 سال هم عمر کنه و با فرض مجرد بودنش و سبک زندگی کاملاً معمولی تو مایه های افرادی که پست داک و حقوق سالی 50k میگیرند؛ حداقل چه مبلغی تو حساب بانکی این آزادی مالی رو ارمغان میاره ؟ 60*50k که میشه 3 میلیون دلار؟! یا کمتر از این ها هم میشه ؟

در مورد آزادی مالی یه پست میذارم که جواب سئوال شما هم توش باشه

صادق چهارشنبه 14 دی 1401 ساعت 13:50

موفق باشی وودی. منم از شهریور تا اوایل آذرماه درگیر اخبار ایران بودم و کلی انرژی و وقت مفیدم رو ازم گرفت. هم بصورت مستقیم و هم غیرمستقیم و از بین بردن تمرکزم. دیگه فهمیدم که این کار هیچ نتیجه ای در بر نداره. در قدم اول باید اوضاع فرهنگی کشور تغییر کنه. تا این تغییر انجام نشه اتفاق بزرگی نمیوفته و بعید میدونم این تغییر هم خیلی سریع اتفاق بیوفته. من که تو ایرانم دیگه اهمیتی نمیدم و زندگی خودم رو میکنم. شرایط مهاجرت هم برام فراهم بشه میذارم و میرمممم

اتفاق بزرگ احتمالا به خاطر شرایط اقتصادی میفته ولی همونطوری که میگین تا اوضاع فرهنگی درست نشه هیچ اتفاقی نمیتونه شرایط رو درست کنه.

Me چهارشنبه 14 دی 1401 ساعت 07:58

سال نو و تصمیمات جدید مبارک وودی جون. من تصمیم گرفتم پول کمکم رو بدم به کسایی که می‌خوان فیلتر شکن بخرن و تهیه پولش براشون سخته.

سلام. سال نو شما هم مبارک. مرسی که به فکر دیگران هستی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد