زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

دلخوشی های کوچیک یا Enjoy the little things in life

امروز به یه موضوع خیلی خیلی جالب برخورد کردم که اصلا تا حالا بهش دقت نکرده بودم و اونم دلخوشی های کوچیک زندگی هست که تاثیر بسیار عمیقی در سلامت روان آدم داره. این روزها که حال و روز خوشی ندارم فکر میکنم به غیر از حوادث اخیر که هر کدومش مثل تیری توی قلبم بود فکر میکنم که سالها خودم رو از دلخوشی های کوچیکی که داشتم محروم کردم. دلخوشی های کوچیک هر چیزی هست که به آدم حس لذت میده و خیلی راحت هر روز قابل انجام هست. 

در واقع یه زندگی شاد و خوشحال نیاز به اتفاقات خیلی بزرگ نداره. این لحظه های کوچیک و خوشحال کننده هستن که یه زندگی شاد رو تشکیل میدن. خریدن یه ماشین جدید یا یه خونه بزرگ یه اتفاق خیلی بزرگه و بدون شک باعث خوشحالی میشه اما اون خوشحالی پایدار نیست. در حالی که هر روز یه عالمه کارهای خیلی کوچیک میشه کرد که آدم رو خوشحال کنه و نیازی نیست که آدم سالها زحمت بکشه که برای یه اتفاق بزرگ خوشحال بشه.


https://www.youtube.com/watch?v=xKKnOF_PZlk


یه لیست کوتاه از خوشی های کوچیک من:


تماشای طلوع آفتاب کنار ساحل

راه رفتن کنار ساحل و توی آب

شنا توی آب

درست کردن یه غذای جدید

رفتن به یه جای جدید که تا حالا نرفتم

امتحان کردن یه غذای جدید

یاد گرفتن یه چیز جدید که تا حالا اصلا نمیدونستم

تماشای بازی بچه ها

راه رفتن توی یه خیابون زنده

رانندگی طولانی مدت به یه جای دور که تا حالا نرفتم

راه رفتن توی جنگل و کوه

دویدن کنار آب

تماشای یه فیلم خوب توی سینما

خرید از فروشگاه های اقوام مختلف و مخصوصا چیزایی که فقط توی اون فروشگاه هست

مسافرت به جاهایی که نرفتم

پیدا کردن یه آهنگ قشنگ جدید

خوندن یه کتاب متفاوت

تماشای آدما توی یه جای شلوغ

رقصیدن با صدای موسیقی بلند

یه ورزش سنگین با آهنگ ورزشی

نگاه کردن یه چیز خنده دار و خندیدن

نگاه کردن نقاشی های و مجسمه های موزه ها

شستن ماشینم

باز کردن سقف ماشینم و رانندگی توی طبیعت

شرکت توی یه کلاس (بازیگری, ورزش, و ...)

نوشتن خاطرات

نوشتن یه شعر جدید

یه فالوده یا یه بستنی وانیلی

یه بازی والیبال

پارک آبی

تماشای حیوانات  مثلا باغ وحش یا هر جایی

بو کردن یه گل خوشبو

یه شیرینی خوشمزه

انجام یه کار عقب مونده کوچیک

یه حمام خوب با آهنگ و خوندن باهاش

...


اگر از خودم بپرسم که آیا هر روز یکی از کارهای این لیست رو انجام میدم باید بگم که نه. سالهای سال من خوشحالی ام رو هر روز و هر روز با یکی از کارهای این لیست بیشتر و بیشتر میکردم. الان میفهمم که چرا اینقدر من خوشحال بودم و الان نیستم. من دلخوشی های کوچیک ام رو از خودم گرفتم. خودم رو توی خونه حبس کردم و فقط استرس و استرس کشیدم وقتی که اصلا نیازی نبود.

برای رسیدن به هر خواسته ای روحیه از همه چیز مهمتره. اینکه بشینم گریه کنم که چرا اینطوری شد یا اونطوری شد واقعا دردی از کسی دوا نمیکنه. به جای اون باید به مبارزه ادامه بدم. خوشی های کوچیک میتونه خیلی کمک کنه. باید لیست خوشی های کوچیک ام رو بنویسم و بذارم جلوی چشمم و هر روز حداقل یکیشو انجام بدم.

نظرات 9 + ارسال نظر
Fufu پنج‌شنبه 8 دی 1401 ساعت 21:51

سلام وودی جان منم میخوام خوشی های کوچیکو بنویسم تا همیشه یادم بمونه که درسته هدف و مقصد مهمه ولی مسیرهم همونقدر اهمیت داره..خیلی دوس دارم اشعارتو اینجا پست کنی تا ماهم بخونیمش

نیکی سه‌شنبه 22 آذر 1401 ساعت 18:18

رشته ام در ارتباط با محیط زیسته، شاخه جغرافیا،
مقاله IsI فعلا یکی دارم، معدلمم هم خوبه، به نظرشما صبر کنم سال دیگه دوباره اپلای کنم؟(گرونی و وضعیت مملکت مجبور میشم هرچی شد امسال اقدام کنم )
سنم ۲۹ هست، برای دکتری هم اقدام کردمگل:

حالا ببین از کجاها امسال ادمیشن میگیرین بعد تصمیم گیری کنین. من پیشنهاد نمیکنم که صبر کنین

نیکی دوشنبه 21 آذر 1401 ساعت 21:04

وودی جان من فقط تونستم دانشگاه فلوریدا Gainesville اپلای کنم ، بخاطر پایین بودن نمره زبانم شانس ایالت های دیگه آمریکا رو از دست دادم، الان شما میگی شهر کوچیکی هست، یعنی پیشرفته نیست انداره جاهای دیگه،
اینم بگم من سوئیس هم سه دانشگاه اپلای کردم
الان که بررسی میکنم
بخوام تصمیم بگیرم برام سخته
راستش اقامت بعد از تحصیل برام مهم
میدونم سوئیس براحتی اقامت نمیده
از طرفی هم آمریکا وضعیت گرین کارتش رو که می‌شنوم چقدر سخت هست
کلا کمی ناامید میشم
توصیه ای دارید ، ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

حالا هر وقت که ادمیشن هاتون آمد تصمیم گیری کنین. الان که زوده. اقامت توی امریکا و سوئیس هر دو تا سخته. رشته اتون چیه؟ مقاله اینا میشه داشت؟

رها شنبه 19 آذر 1401 ساعت 11:24

سلام دکتر وودی جان روش خوبی را به من یادآوری کردی خصوصا اینجا که هر روز یک خبر بد قلبمان را می شکند و اشکهایمان جاری می شود . انشاءالله همیشه شادی و خوشحالی وارد زندگی ات گردد.

سلام. برای شما هم به همچنین.

******* پنج‌شنبه 17 آذر 1401 ساعت 17:04

یه جا خونده بودم " شادی باعث موفقیت میشود نه موفقیت باعث شادی "

امیر پنج‌شنبه 17 آذر 1401 ساعت 09:26

وودی جان یک سوال داشتم من با موقعیت ام احتمالا بتونم امسال ی دانشگاه خوب امریکا دکترا قبول بشم میخوام بدونم شما که تجربه زیادی از قوانین امریکا داری این طرح ایگل اکت که تا ده بیست سال آینده گرین کارت به هندی ها میدن اگر تصویب بشه بدبخت میشیم!؟
شما خب گرین کارت داری فکر کنم ولی با این شرایط که به ما نمیدن چکار کنیم؟؟
کارکردن روی‌ ویزای کار مث هندی تایرای ما ایرانی ها گویا سخت تره نمیتونیم‌بریم‌ ایران
خود اپلای برا ویزا کار برا ایرانی ها سخت تره
برای رشته من امریکا خب شرایط کاری خیلی بهتره منم تافل جیاری دادم سخته تغییر بدم‌برم‌ کانادا یا اروپا

قبلا هم گفته بودم که نگران این قوانین اصلا نباشین. اول اینکه تصویب نشدن دوم اینکه حتی اگر تصویب هم بشن امریکایی های واقعی نمیذارن کشورشون به مشکل بخوره.
اینا یه سری وکیل و سناتور هستن که جیب هندی ها رو میخوان خالی کنن. ازشون پول میگیرن که این قوانین رو ببرن صحن و آخر سر هم میگن به جایی نرسید. خودشونم میدونن که این قوانین به ضرر امریکاست و آخر سر نمیذارن که مهاجرای کشورهای دیگه ضرر کنن

ناشناس سه‌شنبه 15 آذر 1401 ساعت 21:08

هیچ وقت نتونستم تو لحظه زندگی کنم همش استرس مرحله بعدی انگار زندگی شده برام مثل یه بازی ک باید همینجوری برم مرحله بعد
نمیتونم کاریشم کنم جزیی از وجودم شده این استرس، خیلی خوبه ک تونستی راه مخصوص خودتو پیدا کنی ک روزی حداقل یه بار تو لحظه زندگی کنی

این راه مخصوص من نیست. فکر کنم هر کسی میتونی همین کارو کنی. فقط چند دقیقه توی روز کافیه

نیکی یکشنبه 13 آذر 1401 ساعت 23:36

سلام‌وودی جان، منم چندسال پیش همچین چیزای کوچیکی رو به خودم یادآوری میکردم و حس و حالمو تغییر میدادم با توجه کردن به همین چیزای کوچیک، ولی مدتیه بخاطر تفکرات آینده و پلن مهاجرت و زبان خوندن متاسفانه این حرکت موثر و حال خوب کن رو فراموش کرده بودم، مرسی که یادآوری کردی، مرسی از پست خوبت،
راستی من دانشگاه فلوریدا اپلای کردم، Gainesville، نظرت چیه وودی راجع به اونجا

خواهش میکنم. اونجا خیلی شهر کوچیکیه. اگر جای بهتری گیرتون میاد برین اونجا. من خودم اون شهر رو ندیدم اما نزدیکاش جکسونویل بودم. توی فلوریدا اولاندو و میامی بهترن. حالا بذار ببینیم از کجاها پذیرش یا فاند میگیرین

یه پسر چهارشنبه 9 آذر 1401 ساعت 20:54

وودی این ریکام چه عذاب بزرگیه.
استادا جواب نمیدن یا باید اینقدر التماس شون کنی که
داره گریه ام میگیره

آره خیلی بده. خودمم اسیر اش بودم میفهمم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد