زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

حداقل آزادمرد باشه

مهمترین چیز اینکه انسان از خودش رضایت خاطر داشته باشه. شاید به خاطر افسردگی ای که دارم بعضی وقتا شدیدا خودم رو سرزنش میکنم که چرا بهتر از چیزی که هستم نیستم و همین خیلی روی روحیاتم تاثیر گذاشته اما به گذشته که نگاه میکنم میبینم که حداقل آزاده زندگی کردم. اون روزی که تصمیم گرفتم از ایران برم به خاطر این رفتم که حس کردم اگر بمونم باید زیر یوغ ستم و ظلم به ظالم خدمت کنم و حاضرم بمیرم ولی اینطور نکنم. الانم سالهاست که زندگیم رو وقف درست کردن ابزارهای پزشکی کردم که هیچ کسی نتونه باهاش به کسی ظلم کنه. 

از سال 88 حتی یک برنامه از صدا و سیما نگاه نکردم. وقتی که ما چند میلیون توی خیابون های تهران فریاد زدیم "رای ما کو" و جوابمون کهریزک و گلوله شد چرا باید برنامه های رسانه ای رو ببینم که حتی یک کلمه نگفت. حتی با دوستان و آشنایانی که درکی از ماجرا نداشتن بعد از بحث های بی نتیجه به طور کامل قطع ارتباط کردم. امسال اولین سالی هست که حتی جام جهانی فوتبال رو که خیلی دوست دارم نگاه نمیکنم. حتی تیلور و هر کس دیگه ای که این روزا چیزی از شرایط ایران ننوشته و نمینویسه رو به طور کامل حذف کردم. شاید کاری از دست من برنیاد اما حداقل میتونم آزادمرد باشم و حامی کسی که پشت مردم نیست نباشم. بعضی وقتا فکر میکنم آدم باید شرف رو از خودش شروع کنه و حداقل از این راضی هستم که توی زندگیم "بی شرف" نبودم و نیستم و امیدوارم که هیچوقت هم نباشم.

نظرات 6 + ارسال نظر
پسرک چهارشنبه 7 دی 1401 ساعت 14:50

پس چرا در انتخابات سال 96 شرکت کردی؟ در این پنج سال در تجمع های اعتراضی خارج از کشور شرکت کردی یا فقط صف انتخابات اینها ارزش وقت گذاشتن داره؟

با توجه به دوره اول روحانی, فکر میکردم که با تحقق وعده ها (آزادی زندانیان و محصورین, رفع کامل فیلترینگ و باز شدن اقتصاد) شرایط مردم بهتر میشه و تغییرات بدون نیاز به خونریزی به وجود میاد. اشتباه کردم و عذر میخوام.

مایک پنج‌شنبه 3 آذر 1401 ساعت 07:05

این دوتا پست اخیر که نوشتی خوندم و بسیار تاثیرگذار بود برام
از اینکه واقعا برای مرگ ی بچه گریه کردی و اگ ازدواج کرده بودی بجه ای به این سن و سال داشتی حقیقتا متفاوت از بسیاری از نوشته ها بدون سانسور کردن خودت هر انچه در ذهن بود نوشتی
توصیه میکنم این رو ادامه بدی و بنویسی ناشناس که مشکلی هم نباشه
درمورد افسردگی و حس ناکافی بودن خیلی مهمه منم رنج میبرم شدید ترحتی چرا روانپزشک نمیری؟ من سیتالوپرام گرفتم و برای جلوگیری از مشکلات دیگه برای کنترل تمرکز همچنین
زندگیت رو عوض میکنه و قطعا بهتر میکنه البته حتما تست کن بعد از چند ماه نتیجه قطعی میبینی
شهر خوب هم انتخاب کن ایشالا همسر زندگی هم در ادامه خواهد امد

آره حوادث خیلی روی من تاثیر گذاشته. خواب شب ام رو هم خراب کرده. به افسردگی ام هم دامن زده و این دو ماه هیچ جایی نرفتم که اونم باز مزید بر علت شده.
فکر نمیکنم که نیاز به پزشک داشته باشم. همیشه قبل از یه مرحله زندگیم توی این شرایط قرار میگیرم و بعد که میرم مرحله بعد تا چند سال حالم خیلی خوب میشه
فقط توی قسمت آخر این مرحله زیاد گیر کردم و فرسایشی شده و اونم تقصیر خودمه. پارسال باید کارم رو عوض میکردم

یه پسر چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 14:40

چه قدر خوب نوشتی که آدم باید از خودش شروع کنه.
اینکه نوشتی تیلور رو هم حذف کردی برام جالب بود.

. چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 10:21

چه جالب من چند سال پیش فکر میکردم شما خیلی خیلی مذهبی هستین و از اینهایی که با این اوضاع موافقن.

چندین بار نوشته بودم که "مذهبی" نیستم. خودم رو "دیندار" میدونم و دینم هم دین عشق هست.
"ملت عشق از همه دینها جداست
عاشقان را ملت و مذهب خداست"
https://ganjoor.net/moulavi/masnavi/daftar2/sh36

صهبا چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 03:37

روزای خیلی سختی هست. مطمئنم روزا و ماه‌های آخر این حکومت ظالم هست. هفته پیش توی سه روز اعتصابات یکروز رو بیرون بودم مردم توی ترافیک سمت پل رومی فقط بوق میزدند برای اعتراض، مامورا به ماشینها شلیک میکردند. به ماشین منم شلیک کردند انقدر صداش وحشتناک بود هنوز بعد یه هفته حس وحشتش توی جونم هست.
من موندم ایران بخاطر خانواده‌ام. دکترا رو همینجا خواندم ولی هر روز درگیر حساب و کتاب هستم و چند سالی میشه همه حقوقم رو تبدیل به دلار میکنم مثلا کمتر اثر تورم رو حس کنم. دیروز داشتم حساب میکردم یه ماشین ساخت ۲۰۱۰که تو امریکا زیر سه هزار دلار هست رو ما توی ایران باید دست کم ۲۲هزار دلار بخریم. یه آپارتمان ۴۰متری جنوب تهران سمت شوش و مولوی بدون هیچ امکاناتی حداقل ۳۵هزار دلار درمیاد.
اونوقت حقوق با هفت سال سابقه کار و مدرک دکترا ماهی ۴۰۰دلار.
سوای ناامنی اجتماعی و جانی، عوض کار و پژوهش و تمرکز روی کار باید نگران معیشت و اقتصادمون باشیم با این وضعیت اقتصادی و بی ثباتی هر روز ارزش دارایی و درآمد میاد پایین و هزینه‌ها میره بالا.
من فکر میکردم ایران بمونم ارامش زندگی کنار خانواده‌ام رو دارم و درامدم هم پس انداز میکنم و هزینه‌ها هم با زندگی کنار خانواده خیلی میاد پایین. فکر میکردم چون هزینه‌هام پایینتر هست و مالیات کمتر هست راحتتر از امریکا میشه پس‌انداز کرد. با این محاسبات بازم عقب موندم. عمر و جوانی‌‌مون صرف حساب و کتاب برای یه زندگی حداقلی میشه. سالها فقط پس‌انداز کنیم بازم یه خونه و ماشین معمولی نمیشه خرید. وقت و پولی هم برای مسافرت و تفریح نمیمونه.
این زندگی توی تهران برای یه ادم شاغل هست وقتی به شهرستانها و نبود شغل و امکانات حداقلی بهداشت و تحصیل فکر میکنم حس عذاب وجدان از بی‌عدالتی و نابرابری پیدا میکنم. نمیدونم این مقایسه‌ها فقط مخصوص کشورهای عقب مانده بخاطر فاصله طبقاتی هست یا همه جای دنیا همیشه ادم بازم خودش رو داره مقایسه میکنه.
نمیدونم توی امریکا که هر کسی که شاغل هست میتونه خانه و ماشین قسطی بخره و دغدغه معیشت نداره، اونا هم اصلا به مقوله پس‌انداز مثل ما فکر میکنند؟

متاسفانه همینطور هست. کارگر کشورهای همسایه بیشتر از 400 دلار توی ماه حقوق داره. خدایی خیلی نامردن با این حقوق هایی که برای مردم درست کردن.
باید بگم که خیلی طول کشید که منم بفهمم که راه رسیدن به زندگی خوب پس انداز نیست بلکه افزایش درآمد هست. اگر منم ایران مونده بودم الان بعد از ده سال سابقه کار بیشتر حقوقم به دلار یک سوم حقوق اون موقعی بود که ایران بودم. کما اینکه دوستان ایرانم الان توی همین وضعیت یا حتی بدتر هستن
تنها راه عوض شدن سیستم هست. هیچ راهی رو نذاشتن متاسفانه امیدوارم فقط خودشون کم هزینه برن کنار و از طریق انتخابات آزاد نمایندگان واقعی مردم سر کار بیان و اوضاع رو روبراه کنن.

بهشت سه‌شنبه 1 آذر 1401 ساعت 10:26 http://nachagh.blogsky.com

گفتی ناراحت هستی چرا بهتر ازین که هستی،نیستی.کمال گرایی کار دستت داده.بعضی ها کک شون هم نمی گزه که هیچ هنری ندارند.خوشحالم که موفقیت هایی داشته ای.

فکر کنم اون بعضی ها بهتر دنیا رو فهمیدن. منم دلم یه زندگی خوب و آروم میخواد که ککم نگزه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد