زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

میامی خیلی خوبه همینجا میمونم

ده سالی تگزاس زندگی کردم. نمیدونم چرا هیچوقت جنوب فلوریدا نیامده بودم. الان که آمدم اینجا حس میکنم که خیلی اینجا رو دوست دارم و میخوام همینجا بمونم. یه خونه اینجا میگیرم و سالی چند ماهی هم میرم کالیفرنیا پیش دوستام. اینجا بهترین هوای زمستونی کل امریکا رو داره. از سپتامبر و نوامبر هوا بهشتیه تا می. دقیقا وقتی که بیشتر جاهای امریکا خیلی سرد هستن. اینجا یه جورایی تگزاس سرسبز هست فقط رستوران های تگزاس رو نداره و جامعه ایرانی اش هم خیلی کوچیکه.


ساحل های میامی که واقعا بهترین هستن. من خیلی این ساحل های سفید رو دوست دارم. ساختمون ها هم برخلاف اکثر شهرها بیشتر سفید هستن. نمیدونم چطوری اینقدر تمیز نگهش میدارن. به اینجا میگن تمیزترین شهر امریکا و انصافا هم تمیزه. ونیز امریکا هم میگن چون یه عالمه کانال داره که شبیه شهر ونیز هست. خونه ها اکثر به خوبی تگزاس نیستن اما محله هایی هم هستن که خونه های خیلی شیک هستن.


قسمت پایین شهر بیشتر دست اسپانیایی زبان هایی هست که از کوبا و ونزوئلا و کشورهای جنوبی آمدند و برای من خیلی خوبه چون یکی از اهداف پنج سال آینده ام اینه که اسپانیایی یاد بگیرم. خیلی دوست دارم که یه زبون دیگه یاد میگیرم اگر این سرگیجه ها بذارن. 

قسمت بالای شهر فورت لادردل Fort Lauderdale خیلی خوشکلتر و شیک تر هست. سفیدپوست ها و پولدارهای زیادی هم اونجا هستن. بچه های اینجا به میامی میگن پایین برره و به فورت لادردل میگن بالابرره. مثل تگزاس هم خیلی وسیع هست و باید کلی رانندگی کرد.

کلا کنار آب از اتوبان 1 به سمت آب بیشتر برج و قصرهای لاکچری زیادی هست. بعضی آپارتمان ها 15 یا 20 میلیون دلار هم میشن که واقعا نمیدونم کی از این پولا میده برای یه آپارتمان اما نمای مسحورکننده اقیانوس رو دارن. پولدارهای نیویورک اکثرا اینجاها ویلاهای تفریحی دارن.


ماه و درخت های نخل نزدیک خونه که نمیدونم کدومشون چنان بوی خوشی میداد که شب آدم سرمست میشد


پارکینگ یکی از خونه های نزدیک جایی که خونه گرفته بودم


روزای اول راهم رو گم کردم رسیدم دم یه کانال که جلوش پر پرنده بود (اینم اولین عکس ماشین که قول داده بودم!)



یکی از چراغونی های کریسمس خونه ها


آتیش بازی سال نو کنار ساحل South Beach


خیابون Ocean Drive شب سال نو - فکر کنم اینجا کرونا گرفتیم


ساحل Sunny Isle Beach - فقط آدم دوست داره کفشش رو در بیاره روی ماسه ها راه بره


مرکز شهر فورت لادردیل


ساحل  Key West - اینقدر گرم بود که من گرما زده شدم خدا به داد تابستون برسه


غروب و ساحل



کشتی کروز که توش خودش یه شهریه(نه نرفتیم!)


کانال کنار آپارتمانی که میخواستم بخرم اما منصرف شدم. الکی نمیگن که ونیز امریکاست


پارک ملی Everglade - برای اولین بار به یه تمساح دست زدم. پوستش نرم بود


کشتی بادی (Airboat) های پارک ملی Everglade. یه سفر رویایی به محل زندگی تمساح ها


نمای مرکز شهر میامی از South Beach - به منهتن نمیرسه اما خوبه


ساختمون های مرکز شهر از نمای نزدیکتر


طاووس آزاد توی پارک Key Biscayne - آمدیم ماشین رو پارک کنیم دیدم چند تا طاووس هم هستن



طبیعت: بخوام اینجا رو مقایسه کنم با تگزاس باید بگم که اینجا خیلی سرسبز تره و طبیعت اینجا واقعا بهتره. تگزاس اصلا طبیعت نداره. اینجا به خوبی سیاتل و پورتلند نیست اما در حد کالیفرنیا هست فقط کاشکی کوه هم داشت! ساحل و جنگل و درخت های نخل همه جا هستن. پریروز رفتم یه خونه دیدم انگار که توی باغ ساخته بودن اینقدر که محله اش قشنگ بود. توی تگزاس من به زور فقط یه جایی مثل Village رو پیدا کرده بودم که چهار تا درخت دور رو برم باشه. 

حیات: اینجا توی خیابون و بعضی محله ها حیوانات رو میشه دید. اون روز توی یکی از پارک ها یه لاکپشت از جلوی ماشین من رد شد وای من همینطوری دلم باهاش رفت. دم کانال و جلوی خونه ها هم پر از لک لک بود. تمساح هم که حتما میدونین توی فلوریدا زیاده البته ما رفتیم پارک Everglades تا ببینیم و توی شهر تا حالا ندیدم اما بودن هم من بیشتر ذوق میکردم تا بترسم. در کل خوبه که این همه حیات جلوی چشم آدم باشه.

شهری بودن: آپارتمان های بلند مثل تهران زیاد هستن مخصوصا کنار آب همینطوری آپارتمان سازی کردن. دالاس به جز مرکز شهر دیگه آپارتمان بلند نداشت. آپارتمان ها بیشتر مجتمع های دو طبقه یا نهایت سه طبقه بودن. اینجا اکثر جاها که رد میشی آپارتمان های 20-30 طبقه زیاده. مرکز شهر ها هم که پر از آپارتمان های متنوع هست.

مردم: من هنوز خیلی با مردم اینجا سر و کار نداشتم اما بچه های اینجا میگفتن که مثل بعضی جاهای ایرانه و همسایه ها همدیگه رو میشناسن و حتی برای همدیگه غذا میارن. هر جا هم پارتی میگیرن همسایه ها رو هم دعوت میکنن. تگزاس از این خبرا نبود.

هوای خوب:  من هوای گرم اینجا رو هنوز نبودم ولی هوای الان عالیه. اینجا گرمترین زمستون امریکا رو داره و تابستون هم شرجی و بارونی هست. در کل به نظرم از تگزاس بهتره. تگزاس این هوا فقط 4 ماه از سال هست. اینجا بارونش بیشتر از تگزاسه و شاید برای همین سرسبزتر هست. 


چیزایی که بهتر نیست

هزینه ها نسبت به تگزاس بیشتره. به نظرم دالاس حداقل 20 درصد ارزونتر از اینجا بود. اجاره خونه ها هم خیلی الکی بیشتره. جاهایی که میشد توی دالاس اجاره کرد به مراتب ارزونتر و بهتر بود. اینجا من یه اتاق هم نمیتونم راحت پیدا کنم و نه تنها گرونه که اصلا خوب هم نیست. البته میگن قبل از Covid اوضاع بهتر بود.

رستوران های تگزاس خیلی خیلی خیلی بهتر بود. برای شکموها به نظر من هیچ جای امریکا تگزاس نمیشه. این همه ایالتی که من رفتم هیچ جایی غذا به اون خوشمزگی و توی بشقاب های بزرگ گیر نمیاد. بافه های "هر چی میتونی بخوری" هم ما توی دالاس با کمتر از 20 دلار هر هفته میرفتیم و واقعا بهشتیه. هم کیفیت خوب و هم هر چقدر هم میخوای میخوری. اینجا بهترین رستوران ایرانی اش هم به اندازه نصف یه رستوران متوسط دالاس خوب نیست. ایرانی که هیچی خارجی ها هم به پای دالاس نمیرسن. تا الان 5-6 تا رستوران رفتم که مثلا جزو بهترین های اینجا بودم و هیچ کدوم اصلا قابل مقایسه هم نبودن. در مقایسه با دالاس گرفتم هیوستون که دیگه دنیای متفاوتیه. هر جا من هیوستون رفتم از عالی هم عالی تر بود.

ترافیک اینجا خیلی بدتره و رانندگی فاجعه باره. دالاس هم خیلی شلوغ شده بود اما اونجا سیستم بزرگراه ها خیلی بهتره. اینجا اکثر محله ها پر از چراغ قرمزه. یه جاهایی از شهر که واقعا من اعصاب رانندگی ندارم. کلا راننده ها خیلی بد رانندگی میکنن. الان یه کم عادت کردم اما روزایی اول هی میگفتم اینا چرا اینطوری رانندگی میکنن. یه بار هم یکی نزدیک بود از بغل بزنه به ماشین من. البته اینجا هم محله با محله فرق میکنه. اون بالا خیلی بیشتر شبیه تگزاسه. مثلا Pembroke Pines مثل تگزاس سرسبز بود! 

خونه های تگزاس خیلی بهترن. خونه های اینجا بیشتر شبیه ویلاهای شمال هستن تا خونه هایی که توی تگزاس میبینی. قیمت خونه هم خیلی الکی بیشتره. خونه های معمولی پلینو واقعا قصر هستن در مقایسه با بیشتر خونه های اینجا. 


نظرات 25 + ارسال نظر
سامان یکشنبه 8 اسفند 1400 ساعت 04:02

وودی جان چقدر تغییر گرایش ممکنه اگه واسه اپلای دکترا گرایشی متفاوت از تز ارشدمون رو بخوایم بریم؟ مثلا از مهندسی برق مخابرات بخوایم بریم مهندسی پزشکی.
در حد با یکی دو تا درس گرفتن توی ارشد ممکنه؟

ممکنه دروس بیشتری نیاز باشه که پاس کنین. خیلی بستگی به دانشگاه داره اما همچین چیزی ممکنه.

رضا شنبه 7 اسفند 1400 ساعت 17:18

سلام وودی جان
مبارک باشه بالاخره وضعیت مشمولین معلوم شد.
میگم اگر دوست داشتی اومدی ایران، توی یه پارکی فضای آزادی جایی یه دورهمی برای گپ و گفت بذار

سلام. پارک رو نمیدونم والا. اما آره امروز برای هفته دیگه بلیت میگیرم.

رهگذر قدیمی جمعه 6 اسفند 1400 ساعت 09:03

سلام وودی
بالاخره مهر خروج مشمولین تمدید شد.
اگر ایران رفتی واسمون تجربیاتت بنویس.

سلام. بله دیروز متوجه شدم. حتما میرم. این هفته بلیت هامو جور میکنم.

هرچی پنج‌شنبه 28 بهمن 1400 ساعت 22:34

وودی جان همه ی اون ده سالی که اونجایی قبل گرفتن گرین کارتت، لاتاری هم شرکت می کردی؟ من خودم چند ساله شرکت میکنم اسمم درنمیاد ولی میرم اینستا پیج برندگان قبلی مردم همه میان سوال میپرسن میگن به امید خدا قبول بشیم فلان میشه آیا؟ خیلی امیدوارن و فکر میکنن قبول میشن! برام جالبه

سلام. به جز یکی دو سال دیگه شرکت نکردم. هیچوقت هم فکر نمیکردم اینقدر طول بکشه.

پارسا دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت 11:46

وودی جان فاندی که برای دکترا میدن برای تا اخر دکترا هست یا هر سال باید برای فاند مثلا تقاضا بدیم؟ مثلا واسه تی ای موندن برای ترم های بعد چه شرایطی باید داشت؟

هر سال خودشون تمدید میکنن مگر اینکه شرایط ات اش عوض بشه. مثلا برای ما این بود که اگر کسی معدلش خیلی کم میشد فاندش قطع میشد. دپارتمان شرایط داشت.
معمولا اما نگرانی ای نداره چون وقتی این همه خرج میکنن نمیخوان که طرف بدون فاند بمونه بذاره بره.

samane شنبه 23 بهمن 1400 ساعت 13:34

بااااااورم نمیشه هنوز دارید مینویسید
اون موقه که باهاتون اشنا شدم فکر میکنم 21 سالم بود یا کمتر
رویای مهاجرت داشتم و تو وبلاگ قبلی که واسه پذیرش مینوشتید پستا رو میخوندم

امروز بوکمارکامو چک میکردم یهو دیدم وبلاگ رو خیلیییی برام جالب بود که هنوز فعالید

بله بعضی وقتا مینویسم اما به اون انرژی قبلی نیستم خب. میبینین که هر چند وقتی یکبار یه پستی میذارم.

قباد جمعه 22 بهمن 1400 ساعت 18:58

سلام
وودی به نظرت توی ایالتای ارزون میشه بیشتر پول سیو کرد یا گرون؟ از اونجایی که ایالتای گرون میگن فاندشونم بیشتره

سلام خیلی به سبک زندگی و درآمد بستگی داره. باید حساب کنین که درآمد بعد از مالیات و بعد از اجاره خونه چقدر میمونه. مخارج دیگه اونقدری بیشتری نیست

جواد پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 ساعت 19:01

سلام وودی جان امیدوارم که خوب و سلامت باشی؟؟

من میخاستم واسه دکتری مجدد اپلای کنم، ایران دانشگاه خوبی دکتری گرفتم و رزومه بدی ندارم. دکتری مخابرات دارم و میخام مهندسی پزشکی اپلای کنم.

بنظرت به استادا بگم که دکتری دارم و دارم واسه مجدد اقدام میکنم یا ازشون پنهون کنم (البته دوست دارم صادق باشم باهاشون)، ولی هیچ دیدی ندارم که استادای اونجا دیدیگاهشون چیه؟
ممنون میشم یه راهنمایی بکنین

سلام

خیلی از دانشگاه ها قبول نمیکنن که با داشتن دکترا دوباره دکترا بخونین. اینم در نظر داشته باشین که باید یه چیزی توی رزومه داشته باشین که بگین این چند سال چکار میکردین. بعضی جاها اما قبول میکنن وقتی که رشته کاملا متفاوت باشه. چرا برای پست داک اقدام نمیکنین؟

غلوم دوشنبه 18 بهمن 1400 ساعت 09:15

سلام وودی
یه سوال داشتم. واسه کاراموزی بین دکترا خیلی انتظار دارن مثل مصاحبه های شغلیه؟
اخه مثلا میگن فاند دکترا ممکنه واسه ۹ ماه توی سال باشه. خب اینجور تابستون ها رو حتما باید کاراموزی رفت درسته؟
در کل خبر داری چه جوریه روندش؟ اگه قبلا پستی نوشته بودی هم لطفا بگو که بخونم‌.
مرسی

سلام
برای صنعت که نه. معمولا کارآموزی Entry Level حساب میشه و انتظار زیادی ندارن. یعنی شما با بقیه ای که اپلای کردن مقایسه میشی. روندش مثل کار گرفتن هست و هیچ فرقی نمیکنه فقط باید از چند ماه قبل اقدام کنین چون ظرفیت ها محدود هست.

hamide جمعه 15 بهمن 1400 ساعت 21:44

وودی فک کردم اونیکه تمساح دستشه تویی :)))

سلام. نه نمیذارن که اینطوری بغلش کنی. اون خانمه بود که توضیح میداد. البته بنده هم با شلوارک بودم. اینجا خیلی هوا گرمه نمیدونم چطوری با شلوار لی ایستاده بود.

hamide پنج‌شنبه 14 بهمن 1400 ساعت 17:33

چطوری وودی؟ قبلا شلوار کتان میچوشیدی الان لی چسب:)) این بود آرمان های امام وودی

لی چسب از کجا آمده دیگه؟

هرچی دوشنبه 11 بهمن 1400 ساعت 17:49

وودی عزیز sleep apnea ندارید؟ نوشته بود بیماری های خواب هم میتونه باعث خستگی و بیحالی و کلی عوارض دیگه بشه.

نمیدونم. به نظرم تیروئید تاثیر گذاشته باعث افسردگی شده و دوباره افسردگی تاثیر گذاشته تیروئید رو خرابتر کرده. باید روحیه ام درست بشه تا کم کم اونم خوب بشه.

Za یکشنبه 10 بهمن 1400 ساعت 20:34

وودى اعلام شد از 250 تا 600 میلیون میتونن سربازى رو بخرن شما دکترى هستى و میشه 600 میلیون... من دخترم و سربازى ندارم اما بسیار متاسفم بابت این کشورم ... کلا سربازى اجبارى بده اما الان دیگه فقط براى فقرا اجبارى شده با این کار و بچه پولدارا دیگه راحت... دلم مى سوزه به حال مردان جوان مملکتم که نه تنها پول ارزو هاشون رو ندارن ...از این پس هم تفاوت طبقاتى بیش تر حس میشه...
میدونى من توى هر هفت سال که پزشکی مى خوندم شاگرد اول بودم 14 تا مقاله عالى دارم رتبه 8 علوم پایه و 4 پره بودن ولى مجبور شدم برم طرح میتونستم بخرم که یهو از 80 میلیون کردن 300 میلیون و نشد ... من اومدم طرح ولى اون ادمى که معدلش 14 بود و سه بار علوم پایه داد چون پدرش جانباز بود به خاطر سهمیه نرفت.... اون ادمى که بچه پولدار بنز سوار دانشگاه بود و کارى جز دختربازى نداشت طرح رو خرید و نرفت... من رفتم و هنوز تموم نشده، هم جونم هم روحم رو از دست دادم... یه سرى ناعدالتی ها تو دنیا هست اما ىه سرى ناعدالتى ها مخصوص خاورمیانه و مخصوصا ایرانه... پول مفت به جیب اقایان

اونی هم که گفتن در حد خبر هست و اگر هم بشه من حاضر نیستم 600 میلیون پول بدم برای همچین چیزی. ده سال نیامدم دیگه هم نمیام. پنج شش سال دیگه برای بابا و مامانم گرین کارت اقدام میکنم و میارمشون اینجا. یا براشون ترکیه یه جایی رو میگیرم هر وقت خواستم میرم اونجا پیششون.
به خاطر همین ناعدالتی ها بود که منم گذاشتم رفتم.

Aydin جمعه 8 بهمن 1400 ساعت 16:16

سلام وودی عزیز ، خواستم سلامی کنم و بگم بسیار انسان دوست داشتنی هستی برای من . از خداوند میخوام که همیشه دلت پر از امید و آرامش باشه

سلام. خیلی لطف دارین. منم برای شما آرزوی خوشحالی و خوشبختی دارم.

ابی پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 ساعت 15:39

چندسوال داشتم در مورد کار در امریکا خوشحال میشم اگر فرصت داشتید راهنمایی کنید

خوندن -پی اچ دی- چقدر در حقوق کار غیراکادمیک اثر داره؟؟ مثلا من حقوق ml engin سرچ میکنم میزنه میانگین 120 مثلا داشتن پی اچ دی باعث افزایش این مبلغ میشه؟؟؟
در شهر های گرون مث اس اف یا ال ای یا nyc این عدد از این میانگین بالاتره ؟؟؟ در مقایسه با دالاس مثلا؟؟؟

رشته ای که در اون دکترا میگیریم مهمه؟؟ مثلا کامپیوتر ساینس نباشه و biomedical eng باشه زمینه تز مرتبط ولی یا ece باشه؟؟؟

بحث اوورکوالیفاید تا چه حدی جدی هست؟؟؟ شنیدم شرکت ها زیاد تمایل به استخدام دکترا ندارن یا سخت دارن؟؟؟ یعنی باید دروغ بگیم که دکترا نداریم و مستر داریم؟؟؟

یافتن کار اصولا به جز بحث اینترنتی به چه صورتی هست؟؟؟ مثلا کانکشن یعنی چی؟؟
امکان بیشتر از یک جاب داشتن هست؟؟؟ مثلا شما فول تایم شرکت اول باشید حقوق 130 و فول تایم ریموت یا پارت تایم شرکت دوم مثلا 80 هزار شدنی این کار؟؟؟ ممنوع نیست؟؟؟

همچنین جاب تمام ریموت پیدا میشه با حقوق خوب؟؟ مثلا از اس اف بگیریم ولی شهر ارزون هیوستون باشیم چون حقوق بالا تو اس اف بازم بعضا کم حساب میشه

همچنین چگونه مصاحبه بتونم بگیرم؟ البته فعلا دنبال اینترن شیپ هستم
سوال اخر خیلی از جاها گفتن دانشجو مستر پی اچ دی سال اخر میتونم بگم با اینکه سال اخر نیستم اگر استخدام شدم مستر کوییت میکنم؟؟؟ اثری داره؟؟؟

ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام

خوندن -پی اچ دی- چقدر در حقوق کار غیراکادمیک اثر داره؟ تقریبا هیچی. برای بعضی جاها مثلا دیتاساینس ترجیح میدن PhD بگیرن تا مستر و اونجا ممکنه دو نفر اپلای کنن اون کسی که دکترا داره اولویت بگیره
بله بالاتره ولی بعد از مالیات و اجاره خونه معمولا پایینتره.

رشته خیلی مهم نیست کاری که کردین مهمه.

اوورکوالیفاید مسئله هست اما باز بستگی به رشته دارن. میگم مثلا دیتاساینس با دکترا اوورکوالیفاید نمیشین. نه نمیشه دروغ بگین که. آخه چکاریه. آدم 5 سال دکترا بخونه بعد دروغ بگه که بره کار مستر رو بگیره؟ پوزیشن های که اوورکوالیفاید هستین بدون شک جذاب هم نیستن و احتمالا خیلی تکراری و بی معنی هستن.

کانکشن که خیلی تاثیر داره. اینجا هم مثل ایرانه. معرف یکی داشته باشه خیلی راحتتر کارش راه میفته مخصوصا اگر شرکت خیلی بزرگ نباشه که روال استخدامی جدایی داشته باشه.
مشکلی نیست برای دو تا کار داشتن. میشه در صورتی که روی هم تاثیر نذارن و توی مارکت هم یکسان هم نباشن. شرکت ها ازتون امضا میگیرن که با رقبا یا کسانی که توی اون زمینه هستن حتی تا دو سال بعد از اینکه جدا شدین همکاری نکنین.

بله جاب تمام ریموت هم هست. جاب منم الان همینطوریه. البته اکثر شرکت ها ترجیح میدن که الان دوگانه باشن یعنی چند روز از خونه و چند روز از شرکت

اپلای میکنی 1000 اگر رزومه ات خوب باشه 100 تا بهت زنگ میزنن و 10 تا اینترویو تا آخر میری و سه چهار تا آفر میگیری

دیگه به برنامه خودتون بستگی داره. اگر میخواهین کوییت کنین خب بهشون بگین. اگر نه که چکاریه.

engineer پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 ساعت 12:06

سلام دکتر وودی جان..نوشته هات عالین
ی سوال دارم از خدمتت..من ارشد عمران دارم ولی معدلم خوب نیست..مقاله هم ندارم..ب نظرت چطور میتونم از کشوری برای ارشد فاند بگیرم؟
با توجه به اینکه شنیدم سوئد برای ارشد فاند میده
و برای امریکا هم اگه نمره زبان و جی ار ای خوب بیاری میتونی شانس داشته باشی

سلام
ارشد امریکا فاند با شرایط عالی هم سخته.
کشورهای اروپایی میشه فاند گرفت وبعضی دانشگاه ها رایگان یا در حد رایگان هستن ولی خب هزینه خونه و خورد و خوراک با خودتونه که اونم کم نیست.

صادق یکشنبه 3 بهمن 1400 ساعت 20:23

وودی جان خوشحالم برات. ایشالا هر جا هستی سلامت باشی. خیلی خوبه و جالبه که خیلی راحت تو خیابون لاک پشت و طاووس دیده میشه. فکر کن یه لحظه خیابونای ایران و یه کبوتر (کفتر!؟) و لنگه کفش ... بقیش رو نمیگم دیگه ایشالا که خیره!

آره توی ترکیه هم کلی کفتر روی زمین بود. البته توی خیابون نبودن اینا توی پارک بودن

Za شنبه 2 بهمن 1400 ساعت 16:56

من ادم خیلی درون گرایی ام خیلی در حدی که با مادر هم جز سلام و احوال پرسی چیزی ندارم بگم خیلی هم بده همه چی رو می ریزم تو خودم ولی دست خودم نیست حالم بد میشه وقت حرف زدن ... با مریض هام نمی تونم ارتباط چشمی بگیرم اما دو هفته است اولین کار در روبه رو شدن با مریضام اینه که زل میزنم تو چشماشون 5 ثانیه و اونا متعجب میشن ... و انگشت شمار دوست صمیمی دارم ... اینا رو گفتم چون در مسیر مهاجرت هستم و من تنها اما دو تا از دوستان صمیمی که زن و شوهر اند و من نمی تونم وبالشون باشم ... سوالم اینه که از مرگ در تنهایی نمی ترسید ؟ یه بله و نه کوتاه نگید بگید چرا ؟ ... اگه دو روز ازتون خبری نباشه دوستی دارید اونجا که حالتون رو بپرسه و پیگیر بشه ( ایرانیه ایا؟) ... منظورم از مرگ مریضی و ناتوانی مالی و استرس کاری هر چیز دیگه است نه صرفا مرگ ...
و سوال دوم این که اونجا ارتباط پزشک با مریضش چه شکلیه ؟ ارتباط چشمی دارن؟ به شوخی حرف می زنن ؟ یا خیلی جدین ؟

هر آدمی فرق میکنه خب.
من اصلا از مرگ نمیترسم. اگر دو روز از من خبری نباشه هیچ کسی ایرانی یا خارجی حالی از من نمیپرسه. اگر یک ماه خبری نباشه چند نفری هستن که امیدوارم جویای حالم باشن. بله ایرانی هستند. مریضی ناتوانی استرس کاری و همه همه چیزایی بودن که سال پیش باهاشون درگیر بودم اما کسی هم حالی از من نپرسید. با دوستای نزدیکم که همه شهرهای دیگه هستن شاید کمی تلفنی حرف زدم و گفتم اما هنوزم خیلی ها نمیدونن که چه سال سیاه و سختی رو پشت سر گذاشتم و هنوزم ادامه داره.
اینجا هم مثل ایرانه. پزشکا هم آدمن و همه با هم فرق میکنن. یکی ارتباط چشمی داره و یکی نداره احتمالا. من فقط یه پزشک ایرانی داشتم و اونم سالی یکی دو بار بیشتر پیشش نمیرم. بنده خدا همیشه هم سعی میکنه که وانمود کنه یادشه و میدونه مشکلاتم چیه اما خب یادش میره. همیشه هم سرش شلوغه. با من شوخی نمیکنه اما بعضی وقتا وارد مسائل خصوصی میشه که نمیدونم روی کار پزشکی میکنه یا اینکه میخواد با مریض هاش ارتباط دوستی داشته باشه. به نظرم نه جدی و نه شوخی.
تجربه من میگه که خیلی طول میکشه آدم بفهمه که با دیگران باید چطوری برخورد کنه. مهمترین موضوع اینه که آدم بفهمه طرف مقابل چه احساسی داره و چطوری با اون احساس برخورد کنه. چند ماه پیش که نیویورک بودم این کتاب رو دو بار خوندم
How to Talk to Anyone by Leil Lowndes
خیلی دیدم رو باز کرد و فهمیدم اونایی که خیلی ارتباطاتشون موفق هستند چطوری با دیگران صحبت میکنن و برخورد میکنن. متاسفانه ماهایی که تحصیلات خیلی بالا کسب میکنیم توی روابط اجتماعی کم میاریم و علتش اینه که بیشتر وقتمون تنها با کتاب ها صرف شده.
من خودم رو خیلی آدم درون گرایی میدونستم و میدونم اما الان اگر از هر کسی از دوستام بپرسی میگن تو برونگرا هستی یا بینابین و اصلا قبول نمیکنن که من آدم درونگرایی باشم و علتش اینه که خیلی از اون شخصیت تنها که با هیچ کسی دوست نداره ارتباط داشته باشه فاصله گرفتم.
مهاجرت برای آدمای درونگرا تا حد زیادی راحتتره چون فرقی نمیکنه کجای کره زمین باشیم با خودمون و خدای خودمون راحتیم. برای آدمایی که ارتباطات اجتماعی قوی دارن اما آزاردهنده میشه چون نمیتونن اون ارتباطی رو که قبلا برقرار میکردن دیگه برقرار کنن (موانع بزرگی مثل زبان و فرهنگ هست).
اینجا یه چیزی به پزشکا میگن و اون اینه که مریض ها فقط از پزشکی شکایت قانونی میکنن که باهاش دوست نشدن (نقل به مضمون میکنم) یعنی ارتباط درست برقرار کردن با مریض خیلی مهمه. پزشک خودم اینجا آدم خیلی خوبیه. بنده خدا خیلی به من کمک نکرده حتی این مریضی تیروئید من جلوی چشمش بود و نفهمیده بود در حالی که من همه علائمش رو داشتم ولی خب چون احساس نزدیکی بهش میکنم بازم میرم پیشش. مشاور دانشگاه دو جلسه رفتم و کنسل. جلسه اول با سئوالاتش منو عصبانی کرد. جلسه دوم خودش فهمیده بود و گفت مثل اینکه دفعه قبل یه کم عصبانی شده بودی. گفتم بله و دیگه هم نرفتم چون اصلا نمیفهمید چطوری باید ارتباط برقرار کنه.
زیادی حرف زدم .امیدوارم که به درد بخوره.

Baran شنبه 2 بهمن 1400 ساعت 16:32

سلام.تصاویر زیبایی بود.خصوصا ماهِ میان نخل ها و غروب ساحل‌.
هر کجا هستید،در امان خدا سلامت و شاد و موفق باشید

سلام. ممنونم. شما هم همینطور

هرچی شنبه 2 بهمن 1400 ساعت 14:03

دیگه شهری که انقدر تمیز باشه و پر از آدمای پولدار از تگزاس گرونتر میشه، ولی فکر نمیکنم تابستون اونجا مث زمستونش جالب باشه.
میدونستی مردم تو فلوریدا iguana اگه اشتباه نکنم، شکار میکنن میخورن؟ تو یوتیوب دیدم قشنگ پوستشو کندن خوردن

تابستون هم بچه ها میگفتن بد نیست چون آب گرم میشه و راحت میشه رفت ساحل خوش میگذره. نمیدونم دیگه.
آدم عجیب غریب فلوریدا زیاد پیدا میشه

مایک جمعه 1 بهمن 1400 ساعت 16:33

ولی با این توصیفات که گفتید به نظرم کلا تگزاس رو بیخیال بشم از ابتدا
مردمش فوق العاده به نظرم در مقایسه با نیویرک و میامی و هر جای دیگه مقایسه کردید خیلی درون گرا باید باشن خیلی سخته زندگی اونجا پس با این شرایط

سختی کشیدید پس

میامی که تازه یه جورایی کانزرواتیو حساب میشه مردمش میگید با هم خوبن همسایه ها همدیگ دعوت می کنن ولی دالاس از این خبرا نبود

جالبه در نوع خودش این

به نظرتون خوبه رنک دانشگاه و سطح علمی دانشگاه فدای لوکیشن بکنم ؟؟؟؟؟؟؟
مثلا دانشگاه خوب تو تگزاس ولی شهر کویچک یا مثلا همون دالاس هیوستون یا لابک تگزاس فدای دانشگاه متوسط مثلا شهر خوب میامی نیویرک کالیفرنیا شیکاگو ؟؟؟؟؟؟
نظرتون چیه؟؟؟؟؟

نه بابا تگزاس خوبه برای شروع. دالاس خیلی شهر دوست داشتنی ای هست. آره مردمش به گرمی نیویورک و میامی نیست ولی ایرانی های خوب و زیادی داره. باز آدم از همون اول کالیفرنیا یا نیویورک بگیره بهتره.
یکی از دوستان میگفت که چرا میگی نیویورک اینجا هزینه ها برای دانشجوها خیلی زیاده و اکثرا دچار مشکل مالی میشن. هزینه ها رو در نظر داشته باشین و یه جاهایی کیفیت زندگی شاید به خوبی تگزاس نباشه اما در کل به نظرم قابل مدیریت هست.
بله سختی کشیدیم ولی دوستای خوب ایرانی داشتیم که میامی مثلا نداره.
تا یه حدی آره میارزه رنک رو فدای لوکیشن کرد.
بله صد در صد دانشگاه نیویورک رو به لوبوک باید ترجیح بدین حتی اگر رنک لوبوک 1 باشه. آدم قرار نیست که بهترین سال های زندگیش رو توی یه دهات وسط هیچ کجا بگذرونه.

مایک جمعه 1 بهمن 1400 ساعت 16:26

میامی پس قشنگ تر از نیویورک؟؟؟ جای قشنگ فک کردم نیویورک بیشتر پسندیدید یا ال ای!
یکی از دوستام میگفت میامی زبون اغلب مردم اسپنیش انگلیسی حتی سخته درسته؟؟؟؟؟؟
برای شما فکر کنم جایی که ایرانی باشه بهتره دیگ وقت ازدواج هم هست ولی خب میامی موندید به خارجی هم فکر کنید

قبلا نگفته بودید هیوستون رفته بودید تفاوت اش با دالاس تو چیه ؟؟؟ بزرگتر فک کنم باشه و دریا ساحل هم باید داشته باشه

من دوست دارم نیویورک برم کار اونجا تو فایننس هوش مصنوعی اینا پیدا کنم خییییلی دوست دارم ارشدم زودتر تموم شه

کدوم شهر ها امریکا به نظرتون مردمش ولکامینگ ترن؟؟؟؟

همش میترسم یه جایی بیوفتم برا دکترا افسردگی بگیرم غمگین باشم دوست پیدا نکنم چون هم سن های من اغلب دیگ امریکا نمیرن کانادا اروپا ترجیح میدن خارجی هم دوست نشه تنها ادم غمگین میشه
هر جا هستید خوش باشید ماشین تون هم همیشه سالم باشه

نیویورک شهر تر هست. میامی استایل خودشه و خوبه.
برای ازدواج با ایرانی لس آنجلس بهترین جاست بعدش هم بقیه جاهای کالیفرنیا. مشکل فعلی Covid هست که دولت کالیفرنیا همه جا رو بسته آدم بیشتر افسرده میشه میره اونجا. کسی رو هم نمیبینی. برای همین فعلا اونورا آفتابی نمیشم.
بله زبان مردم بعضی اسپانیایی انگلیسی هست مثلا تعمیرکاری که آمده بود خانه ما اصلا انگلیسی بلد نبود و من با ترجمه گوگل باهاش حرف زدم.
هیوستون بزرگتره. ارزونتره. هوا خیلی شرجی تره. تنوع نژادی بیشتره. بزرگراه ها بیشتره. رستوران ها بهتره. ایرانی هاش هم باحال تر بودن در کل. آدماش هم به نسبت دالاس خوش برخوردتر هستن.
شهرهای بزرگ شمالی مردم ولکامینگ تر هستن + شمال و جنوب کالیفرنیا.
ترس نداشته باشین. جاهایی رو انتخاب کنین که اینطوری نباشن.
ممنونم. ایشاله یه جای خیلی خوب که دوست دارین قبول بشین.

دنا جمعه 1 بهمن 1400 ساعت 03:05

مرسی وودی برات دایرکت اینستا مسیج گذاشتم

حنا پنج‌شنبه 30 دی 1400 ساعت 20:04

وودی قانون مشمولان خارج از کشور اعلام شد با پانزده هزار یورو میتونی سربازی رو بخری

هنوز در حد خبر هست. بعد هم چه خبر پانزده هزار یورو. آقایون 15 هزار دلار وثیقه گرفتن موقع خروج الان هم به یورو میخوان بقیه اشو بفروشن. فکر کنم حس کردن نماینده یه کشور اروپایی هستن. حالا تا این بیاد قانون بشه هم هزار تا چرخ میخوره احتمالا.

دنا پنج‌شنبه 30 دی 1400 ساعت 15:10

وودی جان من اگر بخوام در مورد یه مساله ایی مربوط به مهاجرت ازش مشورت بگیرم چطور میتونم؟ اینجا کامنت بذارم یا اینستا دایرکت؟ راستش تو دو راهی ام

هر طور که راحتین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد