زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

ترن هوایی احوال

از اول 2022 تا امروز فقط پریروز خوب و نرمال بودم و امروز هم بدی نیستم. تقریبا همه روزها ترن هوایی حال و احوال داشتم. دوستام که اینجا بودن سوم برگشتن شهرهاشون و من تنها موندم. نمیدونم که تنهایی باعث شد یا اینکه همون مشکل قبلی هست. شاید هم استرس رفتن به ایران بود.

قرار بود که امروز سوار هواپیما به سمت ایران باشم که همین آخر هفته که با خانواده ام صحبت کردم رای ام رو زدن. مامانم گفت که بعد از ده سال میخوای بیایی یک ماه بمونی اونم زمستون و هیچ جایی هم نمیشه رفت و چند روز هم جت لگ هستی و چند روز هم میخوای چشم هاتو لیزیک کنی! گفتم خب لیزیک نمیکنم. گفت حالا چکاریه که میخوای عجله ای اینطوری بیایی. ده ساله نیومدی چند ماه دیگه هم روش. صبر کن تا این قانون جدید اعلام بشه و بعد بیا. بابام هم نگران اوضاع سیاسی ایران و امریکا بود و گفت صبر کن تا ببینیم اینا به کجا میرسن. شاید اوضاع بهتر بشه.

اوضاع مریضی

اینجا هم این گونه جدید ویروس کرونا داره همه رو میگیره. دوستام که اینجا بودن دو تاشون که همش با من بودن گرفتن و یکیشون هم خیلی شدید مریض شد. دو سه روز آخر که اینجا بود همش سرفه میکرد و بدن درد داشت و برگشتن تست دادن و هر دو تا مثبت شدن. من دیگه تست ندادم چون به حالم فرقی نمیکرد که کرونا گرفته باشم یا نه. آخرش هم نمیدونم گرفتم یا نه. دو روز سرفه خلط دار داشتم و بقیه اش هم سرگیجه های همیشگی مربوط به تیروئید بود. پریروز به طرز عجیبی یه دفعه حالم خوب شد. صبح بیدار شدم پر از انرژی بودم و دیگه صد تا خمیازه نکشیدم. نمیدونم که چی شد. این بود که آخر هفته با بچه های ایرانی اینجا آشنا شدم و شاید یه کم روحیه ام بهتر شد و همین کمک کرد. شاید هم قرص ها و مکمل ها رو که میخورم داره اثر میکنه. شایدم اون یه ذره قهوه ای بود که صبح خوردم. دیروز اما به خوبی پریروز نبودم. صبح رفتم باشگاه خیلی بهتر شدم. فهمیدم که باشگاه میرم خیلی کمک میکنه مخصوصا وقتی ضربان قلبم میره بالا و نفس نفس میزنم. دیروز خیلی به سختی ورزش کردم چون اصلا بدنم نمیکشید. نمیدونم چرا وقتی صبحانه میخورم و بعد میرم باشگاه دیگه نمیتونم درست ورزش کنم اما روزایی که صبحانه نمیخوردم مشکلی نبود. ظاهرا بدنم توی حالت کیتو بهتر کار میکنه! (Safe Mode!) دو سه هفته پیش هم که سه روز فقط آب خوردم روز سوم حالم خیلی خوب شده بود.

این چیزایی که تا حالا کمک کردن یکیش همین باشگاه هست. دویدن تا اینکه عرق کنم. بعد هم استخر و شنا که به نفس نفس بزنم. بعد دو ساعت خیلی خوب میشم. مولتی ویتامین ها و مکمل ها هم شاید کمک میکنن چون از شنبه مولتی ویتامین ها رو هم شروع کردم.

سوم یه تست دیگه تیروئید دادم. عدد TPO هیچ تغییری نکرده بود. اما TSH و T3  و T4 دیگه توی رنج نرمال بودند که مطمئنا به خاطر قرص ها هست و نه تغذیه و چیز دیگه ای چون TPO تغییری نکرده. خیلی تعجب کردم چون من کلی سلنیوم خوردم که گفته بودن باید کمک کنه. غذا هم سالمترین چیزی که میشد رو خورده بودم. همچنین غذای دریایی و مخصوصا جلبک که ید زیاد داره هم خورده بودم اما ظاهرا هیچ کدوم تاثیری روی TPO نداشتن. میخوام یه دو هفته ای ویتامین دی رو زیاد کنم و دوباره تست بدم ببینم تاثیری داشته یا نه.

امروز قهوه نخوردم و دیشب هم شش ساعت بیشتر نتونستم بخوابم و صبح هم بیدار شدم انرژی نداشتم و کمی گیج بودم اما رفتم باشگاه و ورزش کردم و بعد از نیم ساعت یکباره خوب شدم. الانم آمدم کافی شاپ که امروز رو از کافی شاپ کار کنم. گفتم یه آپدیتی هم اینجا بذارم یه مدت ننوشته بودم. واقعا حالم خوب باشه میتونم صد تا کار رو انجام بدم. خوب نباشه غذا هم به زور میخورم. 

پریروز که خیلی خوب بودم از خوشحالی گریه میکردم. انگار وقتی که خوب نیستم یه آدم دیگه ای میشم. یه آدم افسرده و ناامید که هیچ شادی ای توی زندگیش نیست و فقط منتظره که زندگی اش بگذره و به آخر برسه. وقتی که حالم خوب میشه ابرها میرن کنار و یه دفعه دنیا روشن میشه و پر از انرژِی میشم و میگم من باید قبل از رفتنم از دنیا یه میراث خوبی از خودم بذارم و منم میتونم. دلم میخواد یه زندگی عالی داشته باشم. همه جای دنیا رو برم برگردم و به خیالاتم جامه عمل بپوشونم. پر از انرژِی میشم. 

منو به اسم کسی که همیشه میخنده توی دانشگاه میشناختن و حالا به زحمت پام رو روی زمین میکشم. امیدوارم این روزای خوب زیاد بشن حتی اگر مجبور بشم دو ساعت اول صبح ورزش کنم این کار رو میکنم ولی من به این روزای خوب احتیاج دارم. برای من حکم هوا رو داره. امیدوارم این ترن هوایی به آخرش برسه و فقط لذت انتهاش بمونه.

نظرات 11 + ارسال نظر
مهدی شنبه 23 بهمن 1400 ساعت 23:03

وودی پیشنهاد منه اینه یه سر به ایران بزنی، زیادی اونجا موندی قطب نمات خراب شده. درسته ایران مشکلات داره ولی وطنه بالاخره

اگر بذارن. میخواستم عید بیام اما قوانین تصویب نشدن فعلا

Sara پنج‌شنبه 21 بهمن 1400 ساعت 03:07

بچه من آلرژی داشت و موقع تست مواد غذایی جدید دو هفته باید فاصله مینداختم تا مطمئن بشم اون ماده سیف هستش بامید سلامتیتون

آها

یه بنده ی خدا چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت 23:49

سلام وودی
مشکل تیروئید دلیلش تا جایی که من میدونم معمولا به استرس و ترس برمیگرده. چون خودم قبلا دچار کم کاری تیروئید شدم میدونم. البته بعد چند ماه خوب شدم خدا رو شکر.
ولی دکتر بهم گفت هیچ وقت استرس نداشته باش این باعث کم کاری میشه و خود تیروئید کم کار هم دوباره موجب استرس
ورزش و هرچی که روحیه ات رو خوب میکنه و استرس رو کم یا دعا و نیایش و ... خیلی میتونه کمک کننده باشه.
هر جا هستی سلامت و شاد باشی

سلام
بله به خاطر همین استرس بوده. دارم سعی میکنم که روحیه ام رو خوب کنم و استرس ام رو کم کنم.

هرچی سه‌شنبه 5 بهمن 1400 ساعت 19:06

راستی یادم رفت بگم، آقا این سرگیجه ی شما رو بهش فکر میکنم ببینم دلیلش چیه هر دفعه یچیزی به ذهنم میرسه :)) چون خودم خیلی از سرگیجه بدم میاد و برای دشمنم هم نمیخوام.
اول اینکه، من قبلا جایی زندگی میکردم که بهم گفته بودن آب شیر رو نخور زیاد جالب نیست لوله ها قدیمیه، کل سال رو آب معدنی مصرف میکردم. الان جای دیگه زندگی میکنم که آب شیر رو مصرف میکنم برای نوشیدن، حس میکنم جای قبلی خیلی خیلی حالم بهتر بود. نمیدونم ربطی داره یا نه ولی گفتم شما هم امتحان کنین. البته اون موقع شاید جوونتر بودم اوایل 20 سالگی انرژی بیشتر داشتم الان اواخر دهه 20
دوم اینکه، همونطور که قبلا گفتم ورزش خیلی تاثیر داره. شاید بخاطر ورزش بودم. چون روزانه مقدار زیادی راه پیاده میرفتم و کلی کارها رو خودم انجام میدادم فعالیت فیزیکیم زیاد بود.
سوم اینکه، چند وقتیه یه سری ویدیو دیدم از کسایی که رژیم carnivore رو دنبال میکنن و خیلی راضی بودن میگفتن خیلی از بیماریهاشون درست شده، من کارنیور 100 درصدی رو که پیشنهاد نمیکنم ولی بنظرم رژیم keto carnivore رو خواستین امتحان کنین

آره الان 2 ماهی میشه که آب شیر نمیخورم اگرچه مثل اینکه آب میامی جزو تمیزترین آب هاست.
ورزش هم که روزانه دارم میرم باشگاه و واقعا کمک میکنه
zero carbs per day خیلی بده. من بدون کربوهیدرات اصلا نمیتونم.

هرچی سه‌شنبه 5 بهمن 1400 ساعت 18:55

ولی چه خوب که نزاشتن بیاید سفر، شما با وثیقه رفتی معلوم نیست برگردی بزارن بری دوباره یا نه، سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن قانون نداره. حالا مامان بزرگاتون و خواهر برادرتون رو نمیدونم ولی پدر و مادرتون رو یه سفر خارجی مهمان کنید هم کلی بهشون خوش میگذره. ولی کرونا هم مساله شده

نه خب مهر خروج میزنن دیگه مشکلی نیست خیلی ها میرن و میان اما فعلا قانونش رو تمدید نکردن آدم تکلیف خودشو بدونه.

daydreamer یکشنبه 3 بهمن 1400 ساعت 19:35

این رو تست کن.
https://www.youtube.com/user/wimhof1

چه جالب که خودم هفته پیش اینو پیدا کردم و تست کردم. خیلی کمکی نکرد. هم هر روز دوش آب سرد گرفتم و هم تکنیک نفس اش رو انجام دادم. گفتم اگر جواب داد در موردش بنویسم مخصوصا اینکه مطلب فارسی هم پیدا نکردم. در کل آدم باحالیه.

Za شنبه 2 بهمن 1400 ساعت 16:12

وودی من حالتو درک می کنم من از زمانی که برای کنکور خوندم این طوری شدم ... استرس و فشار عصبی تنها دلیلشه ... فکر می کردم بعد کنکور درست میشه اما 8 سال گذشت درست نشد بلکه بدتر شد ... اما زندگی شما خوبه و چند پست قبل تر خودتون گفتین که زندگی خیلی خوبی دارم . به نظرم تنها دلیلش تنهایی میتونه باشه ...
اینم بگم شما یه بار اینو امتحان کنید که صبحانه بخورید کم و مفید { صبحانه مفصل و پر کالری نباشد } و پس از اینکه یک تا دو ساعت از روش گذشت ورزش کنید و یک ساعت پس از ورزش چیزی بخورید مثل میوه که سرشار از ویتامین ها باشه چون جدب مواد در بدن بعد ورزش زیاد میشه ... اینو استاد فیزیوپاتمون می گفت روی من اثر نسبتا خوبی داشت

آهان باشه امتحان میکنم. من معمولا صبحانه نمیخورم. این روزا هر بار غذا میخورم یه چند مدت بعد سرم گیج میشه. هر چی میخورم اینطوریه. نمیدونم ربطی داره به غذا یا نه. اون چند روز که روزه آب گرفتم روز سوم حالم خیلی خوب بود.

هرچی شنبه 2 بهمن 1400 ساعت 14:13

آقا ورزش خیلی خوبه، بعضیا فکر میکنن این شعاره ولی من خیلی استرس و اضطرابیم ورزش خیلی تاثیر داره خیلی!! خیلیییییی.
الان گفتی سرفه خلط دار داشتی حس میکنم شما به دوستات کرونا دادی

نه من اگر از اونا نگرفته باشم به اونا ندادم. من فکر میکنم اون دوستم خیلی سخت مریض شده بود گرفته بود و به ما داد. احتمالا در تماس بیشتری بوده با کسی که ناقل ویروس بوده

ارسطو پنج‌شنبه 30 دی 1400 ساعت 21:15

سلام.
انشاالله روزهای پرانرژی و شاد بیشتری داشته باشید.

سلام. ممنون.

مرجان چهارشنبه 29 دی 1400 ساعت 23:06

چه خوب که برامون نوشتین
به عنوان یه توصیه بنظرم روانپزشک یا روانشناس هم درنظر بگیرید
من فکر میکنم این همه تغییرات امکان نداره همش به مشکل تیروئید برگرده شاید بهتر باشه با یه نفر متخصص صحبت کنید و یکم عمیقتر بشین
مهاجرت و تنها بودن این همه مدت با اینهمه استرس ممکنه رو روحیه و ذهنتون تاثیر گذاشته باشه

حرفتون کاملا درسته چون همه مشکلات از اونجایی شروع شد که استرس من به خاطر کار و گرین کارت خیلی زیاد شد. دوستام هم همه کار گرفتن شهرهای دیگه و من دالاس نسبتا تنها شدم و این Covid هم که بی تاثیر نبود.

Mr. Potato چهارشنبه 29 دی 1400 ساعت 23:02

وودی دیگه وقتشه که ازدواج کنی... .

آره باید یکی رو پیدا کنم. شاید اشتباه کردم که به مارجری پیشنهاد ندادم. با هم خوب بودیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد