زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

امروز خوب نبودم

دیروز بعد از چند روز یه کم غذا خوردم که غذا باشه. یعنی مرغ خریده بودم با یه کم زیتون خوردم. چند تا قرص مکمل هم قبل از خواب خوردم. میخوابیدم هم حالم عالی بود. اما صبح که بیدار شدم سرم گیج بود. یک هفته ای بود که غذا فقط سبزیجات میخوردم یا روزه بودم تقریبا مشکل سرگیجه برطرف شده بود. اون قرص ام رو هم شروع کرده بودم. دیشب هم تا آخر شب پر انرژی بودم نمیدونم که یکباره چی شد. شب هم نسبتا خوب خوابیدم ولی صبح زود بیدار شدم و بعد خوابم نبرد. نمیدونم چرا اینطوری میشه. قرص تیروئیدم رو خوردم و به زور خوابیدم. یه کم بهتر شدم اما نه خیلی. میخواستم کارهای شرکت رو انجام بدم اما نتونستم. همینطوری پشت کامپیوتر نشستم و هیچ کاری از پیش نبردم. ساعت 5 بعد از میتینگ دیدم دیگه نمیتونم و سه ساعتی خوابیدم. بیدار که شدم بازم خوب نشده بودم. میخواستم برم باشگاه و حتی لباس هامو هم پوشیدم اما دیدم نمیتونم. نشستم پای کامپیوتر ببینم یه دوچرخه خوب پیدا میکنم بخرم یا نه. دو سه تایی پیدا کردم اما همشون قیمتشون بیشتر از ارزششون بود. یه کم کرفس رو توی آب جوشوندم و خوردم و سه تا هم تخم مرغ خوردم که اونم امتحان کنم. ببینم تا فردا بهتر میشم یا نه. میخوام دونه دونه این مواد غذایی رو امتحان کنم ببینم کدومشون به من سازگاره و کدوم نیست. البته دیروز یه اشتباه دیگه ای که کردم آب کم خورده بودم چون بیشترش رو پای کارم نشسته بودم. نمیدونم شاید اون بود. شاید هم گوشت مرغ بود. اگر فردا خوب نباشم ممکنه زیتون یا جو یا تخم مرغ باشه. نمیدونم اصلا اینا رو باید روزی حساب کنم یا ممکنه چیزایی که روزای قبل خوردم تاثیرش رو امروز گذاشته باشه. آهان هوا امروز بارونی و ابری بود برخلاف دو سه روز گذشته شاید اونم باشه. گرفتاری شدیما.

نظرات 25 + ارسال نظر
نرگس دوشنبه 9 اسفند 1400 ساعت 06:46

سلام دکتر،امیدوارم حالتون خوب باشه،توی این همه سال اولین باره مینویسم،من ترم دونفت شریف بودم که پدرم فوت شدوانصراف دادم ،به خاطرافسوس های گذشته الان توی ۲۸ سالگی مکانیک علم و صنعت میخونم و ترم چهارم،،،، توی یه مسابقه شرکت کردم و مثل یه معجزه نفر اول شدم ،فکر میکردم که مقداری که نوشتن به صورت پول جایزه میدن نگو بورسیه تحصیلی شدم دانشگاه هنر انگلیس، مادرم که بال دراورده همه اش میگه راحت شدی دیگه نمیخادایقد کار کنی خدابهت نظر انداخته ،الان واقعا شاکرم از خدا به خاطر موفقیت ولی خوب دیونه شدم ،به قدری اطرافیان برام سخنرانی کردن که دوقطبی شدم:کسی که یه عمر فیزیک و ریاضی خونده الان ول کنه ترم ۴ مکانیک علم صنعت با اون همه تلاش برای قبولی اونم توی ۲۸ سالگی اونم دختر،بره هنر بخونه!!!کشور غریب،زبان افتضاح،شانسی برنده شدی،اونا از بچگی کارکردن تو کم میاری ،کار گیرت نمیاد،شوهرگیرت نمیاد،تو جنوبی هستی اخلاق اونا افسرده ات میکنه و.......
وودی جان آیا امکانش هست من ۳-۴ ترم باقیمونده رو بگذرونم،مهندس مکانیک بشم بعد از بورسیه ام استفاده کنم ؟ یعنی صبر نمیکنن؟ممنون میشم پاسخ بدید همینطور بقیه بچه ها اگه جای من بودن چیکار میکردن من موندم الان این در رحمته بعداز این همه دربه دری و درس و پادویی تو شرکتا یا امتحان الهیه که اونجا هم هیچ بارم نباشه اخراج بشم ،چون انصراف از تحصیل بدم باید آزاد یا پیام نور بخونم

سلام
لطف دارین.
تجربه من: حرف دیگران رو بذارین کنار. با خودتون خلوت کنین ببینین از زندگی چی میخواهین. هر حرفی از هر کس دیگه ای به ذهنتون رسید فقط نگاهش کنین که از ذهنتون بره.
اگر نظر منو بخواهین باید بیشتر در مورد بورسیه بدونم. بدون مدرک زبان که آدم نمیتونه خارج از کشور تحصیل کنه اونا هم که نمیخوان پولشونو دور بریزن. سفارت هم ممکنه ویزا نده اگر مدرکی برای زبان نداشته باشین
باید از خود مسئولین بورسیه بپرسین که آیا امکانش هست که دیفر کنین یا نه. ممکنه صبر کنن.

بنده خدا پنج‌شنبه 30 دی 1400 ساعت 17:39

سلام
در مورد طب ایرانی که دوستمون نوشتند.می تونید مثلا سرچ کنید دکتر خیر اندیش سر گیجه .یا اسم سایر دکترهای طب سنتی و اسم بیماری مورد نظر

سلام. ممنونم که زحمت کشیدین. قصد جسارت به جنابعالی رو اصلا ندارم ولی به شخصه علاقه ای به کسانی که برچسب هایی مثل ایرانی-اسلامی به کارهاشون میزنن ندارم و ترجیح هم میدم که مریض باشم تا به حرفهای اینا که معلوم نیست چه مرجع معتبری براش هست گوش بدم.

نگارین جمعه 24 دی 1400 ساعت 05:04

سلام وودی جان. امیدوارم همیشه تنت سالم باشه.
میخواستم بگم امروز کلی نشستم و وبلاگ قبلیت رو ماه به ماه نگاه کردم. واقعا خوشحالم که پیدات کردم. از ساده نوشتنت و صداقتی که داری خیلی لذت میبرم. واقعا جالبه نوشته های یک نفر رو در طول این همه سال بخونی و سیر زندگی، تلاش ها، شکست و موفقیتش رو ببینی. مثل یک رودخونه ای که همیشه جریان داره. منم دوست دارم مثل تو یک ذهن شفاف و باز و به قول انگلیسی زبان ها clarity of thought داشته باشم اما نمیتونم. فکرها و ایده های مختلف به ذهنم میان و میرن اما من کمتر میتونم بشکافمشون و از مرحله فکر به مرحله عمل برسم. از طرفی شرایط زندگی دانشجویی اینجا برام خیلی استرس زا شده و مورد قبلی رو تشدید میکنه. بعضی وقت ها که توی این چرخه معیوب میفتم همه باورم به خودم رو از دست میدم. برام دعا کن که اینقدر ناامید نباشم. همیشه نوشته هات کمک حالم بوده و خواستم اینو بهت گفته باشم. خدانگهدار.

سلام
لطف دارین. ایشالا که درست میشه. مطمئن باشین که زندگی اینطوری نمیمونه و ناامیدی هم نداره.

پسرک دوشنبه 20 دی 1400 ساعت 12:18

یه سوآلی داشتم، جمله زیر به انگلیسی دقیق چی میشه؟
«آینده یعنی تو.
آینده یعنی ما و اینجا.»

نمیدونم

صادق پنج‌شنبه 16 دی 1400 ساعت 13:25

درود
وودی جان تو یکی از کامنتها در مورد دسترسی آزاد به اطلاعات گفتی، خب محدودیت موجود در ایران رو من درک میکنم، ولی بطور خاص در مورد اطلاعاتی مثل کتاب رو آنچنان درک نکردم. میشه نظرت رو بیشتر توضیح بدی؟

درود
قبلا در این مورد کمی نوشته بودم. مثلا نظر من در مورد خوردن گوشت ذبح اسلامی یا غیر اسلامی از طریق خوندن مقالات آقای احمدقابل شاگرد استاد منتظری شکل گرفت. متاسفانه بلاگ ایشون توی ایران به هر دلیل غیرموجهی فیلتر هست. همینطور در مورد بسیاری از کتاب هایی که چاپ شده اند و بعد از چاپ خارج شده و محتوای آنها در ایران قابل دسترس نیست. نمیدونم جواب سئوالتونو دادم یا نه.

مصطفی چهارشنبه 15 دی 1400 ساعت 14:12

سلام هموطن.من ارشد برق قدرت از دانشگاه آزاد دارم و 31 ساله.به نظرت برای مستر مجدد بیام خارج(آلمان آمریکا کانادا) یا یا دکتری ؟ یا برای ویزای شغلی یا اقامت کانادا یا استرالیا اقدام کنم؟سربازی هم رفتم.و قصد دارم اگه بیام متاهل شم بعد بیام.تشکر

سلام. اگر اقامت کانادا یا استرالیا رو مستقیم میگیرین که اون بهتره. اگرنه مسترمجدد. دکتری هم گزینه آخر باشه یا اگر فقط هدفتون امریکاست.

Ali A یکشنبه 12 دی 1400 ساعت 21:47

سلام دیگه

راستی یه سوال. من تمام دانشگاه هایی که شما اپلای کرده بودی تو بلاگ قبلی گفتی رو اپلای کردم. یه نکته اینکه چرا هیچوقت درخواست اپلکیشن فی ویو ندادی؟

اینو حتی تو کم شدن هزینه اپلای هم نذاشتی. یکم جالب بود برام چون ازون دانشگاه ها خیلیاشون اپلکیشن فی ویو داشتن مثله Emory و ....

سلام
فکر کنم گذاشته بودم. من یکی دو جا درخواست دادم اما جایی موافقت نکرد از جمله همین دانشگاه خودمون که سال قبلش هم ادمیشن بدون فاند داشتم. شاید این یکی دوساله بیشتر قبول میکنن

Ali A یکشنبه 12 دی 1400 ساعت 21:44

سلام

من سالها هست اش که مطالب شمارو میخونم. چیزی که بنظرم هست اینکه بطرز بسیار جالبی شخصیت وودی در بلاگ قبلی که یه شخصیت ساده و کلا مذهبی طوره، به یه شخصیت واقع بین تو همچی تبدیل میشه. دیگه استخاره نمیکنه، دیگه کمتر راجب مذهب حرف میزنه و واقع بینانه اس فکرش.

این تاثیر قطعا تاثیر فرهگ آمریکاس اما یه سوال، اگه ایران بودی فکر میکنی کماکان شخصیت مثله بلاگ قبلی میموند یا بازم عوض میشد

سلام. آبی که ساکن بمونه مرداب میشه. آدم باید رودخانه باشه.
نه فکر نمیکنم اگر ایران بودم اینقدر تغییر میکردم. فرهنگ آمریکا بی تاثیر نبوده اما چیزی که بیشترین تاثیر رو داشته دسترسی آزاد به اطلاعات بوده به نظر خودم چون من کتاب خوندن رو دوست دارم و متاسفانه خیلی از مطالب از داخل ایران در دسترس نیستن.

پیاده گرد پنج‌شنبه 9 دی 1400 ساعت 19:35 http://piadegard.blogfa.com/

فکر میکنم بیشتر این حس و حال تقصیر زمستون باشه. سرما و تاریکی خودش خیلی به مشکلات آدم دامن میزنه. لااقل من یکی که اینطوریم. امیدوارم زودتر این روزا هم تموم بشه و از حال و هوای خوبت بنویسی.

بله ممکنه. ممنونم

حنا پنج‌شنبه 9 دی 1400 ساعت 19:16

وودی چرا با پرداخت جریمه غیبت مشمولین دنبال کارت معافیت از سربازی نمیری؟

https://denmark.mfa.gov.ir/portal/GeneralCategoryServices/13650

فعلا امکان خرید یا پرداخت جریمه وجود نداره.

رضا دوشنبه 6 دی 1400 ساعت 23:40

سلام وودى عزیز یه سوال داشتم میخواستم بدونم بعد از رسیدن به خاک آمریکا به عنوان دانشجو، بعد چه مدت یکى از اعضاى خانواده میتونن بیان پیش ما؟ منظورم اقامت نیست مثل مادر شما که اومده بود پیشت. دعوت نامه اى چیزى میخواد؟ سخته فرایندش؟ از دانشگاه چیزى باید گرفت؟
ممنون میشم اگر یه توضیح بدى

سلام
بعد از یکسال اینا میتونن. مخصوصا به مادر که ویزا میدن. دعوت نامه نمیخواد. من یه چیزی نوشتم بهش دادم اما هیچی نگاه نکرده بود. همینکه مامانم گفته بود بچه امو چند ساله ندیدم سریع بهش ویزا دادن. یه نامه از دانشگاه گرفته بودم اما بعدا دانشگاه هم دیگه همچین نامه ای نمیداد چون سفارت نمیخواست.
پدر داستانش فرق میکنه. اون یه کم دردسر داره. بعضی وقتا هم پدر مادرا با هم میرن بهشون نمیدن. بعضی وقتا هم به دلایل الکی ریجکت میکنن مثلا یکی از بچه ها فامیلیش هم فامیل رئیس جمهور وقت ایران بود به پدر مادرش ویزا ندادن!

hamide یکشنبه 5 دی 1400 ساعت 21:46

وودی به نظر من تنهایی هم ی مشکله، وودی تا کی میخای درس بخونی و کار کنی؟ اصن نمیخای بری سفر؟؟ مثلا ساوانا یا مصر هر جا ک دوس داره بابا ول کن یک کارو یکم ب فکر حال روانیت باش

سفر؟ من از ماه می توی سفرم. نوشتم که کل امریکا رو دور زدم. آره. حال روانیم خوبه اما بدنم داغونه.

مهران شنبه 4 دی 1400 ساعت 19:17

مدتی هست که دنبالت می کنم. وبلاگ هایت را خواندم و نکاتی هم یاد گرفتم. اینستا را هم دیدم. نمی دانم چرا کامنت می گذارم! شاید این خواندن و دنبال کردن و فراگرفتن یک حس مودت و دین برایم ایجاد کرده است. می دانی همیشه با حساب و کتاب دقیق جلو رفتن می تواند باعث حال بد آدم بشود! یک وقت هایی می رسد مخصوصا وقت هایی که پای علاقه و عشق خصوصا به خانواده پیش میاد و می ارزه که همه حساب های منطقی و حتی مخالف های منطقی دیگران را کنار بگذاری و به استقبالشان بری! حال خوب را برای لحظاتی شاید پیش کسانی بدست بیاوری که همیشگی نیستند و ارزشش از همه آمریکا گردی و دنیا گردی بیشتر است. البته بستگی به این دارد که اگر بعدترها هم اگر از خودت بپرسی که این خطر و ریسک و هزینه احتمالیش ارزشش را داشت؟! و جوابت مثبت باشد و بگویی: آره! ارزشش را داشت!
شاد و پیروز باشی.

مرسی که گفتی. فعلا منتظر میمونم تا ببینم این قانون مشمولین رو میخوان چکار کنن

هرچی جمعه 3 دی 1400 ساعت 23:21

البته میدونم این ماشینا قیمتشون اونجا منطقیه ولی خب بازم جالبه گفتین معمولی برگام ریخت

Kamran جمعه 3 دی 1400 ساعت 23:16 http://Kami.zahedi7@gmail.com

وودی جان امیدوارم حالت خوب باشه
میخواستم بپرسم شما در اینستاگرام هم فعالیت دارید؟
اگر پیج دارید آی دی رو میشه بذارید تا اونجا هم دنبالتون کنم؟

سلام. نوشته بودم قبلا.میخوام فقط کسانی که واقعا بلاگ رو میخونن دسترسی داشته باشن.

... جمعه 3 دی 1400 ساعت 23:16

راستش من خودم زیاد راجع به اینستا اطلاع ندارم که دایرکتا کی نوتیفیکیشن میاد و کی نمیاد!
اون تست ژنتیک هم که دوستمون گفتن باهاش موافقم فک کنم یجا خوندم قبلا. خودمم به قهوه حساسم میخورم سریع مضطرب میشم و تپش قلب میگیرم

آره همینطوره.

صادق جمعه 3 دی 1400 ساعت 19:04

وودی نگرانت شدم
ایشالا حالت ردیف شه.
دوستان نکات خوبی گفتند. یکی شون هم به سردی و گرمی غذاها اشاره کرده بود. به نظر منم بهش توجه کن. اکثر غذاهایی که روزانه میخوریم سرد هستند. برای جبرانش یه خوراکی طبع گرم بخور.


در مورد اینستاگرام هم هر دفعه لازم نیست بری چک کنی. البته اگر شخص جدیدی نباشه که پیام میده.

با آرزوی بهبودی

نگران نباشین. بیشتر امسال رو اینطوری بودم اما امیدوارم که اینطوری نمونه. این یکی دو روز خوب بودم.

Za جمعه 3 دی 1400 ساعت 08:21

دکتر وودى من در دو سه پست قبل هم گفتم یه تست ژنتیک بدید ... مثلاً از طریق بزاق ازتون تست مى گىرن و ژنتیک تون رو بررسى مى کنند و شما بخواین که براتون تغذیه، ورزش، متابولیسم رو بررسى کنند اونوقت مى فهمید طبق ژنتیک تون چه ها باید مصرف کنىد و چه ها نه ... من توى انترنى قهوه زیاد مصرف مى کردم و برام مشکل ساز شد هر چى استاد داخلى داشتیم معاینه کردند و بهترین دکتر ها رو رفتم کلى ازمایش و چیزاى دیگه درمان نشد و اخرش تست ژنتیک دادم که توى تغذیه به کافئین حساسىت داشتم و با کم کردن مصرفش خوب شدم... یه پزشک تغذیه هم مى تونید برید تا تحت نظرش باشید یه مدت...

باید کم کم بگردم پیدا کنم. کلی هم کارهای عقب مونده دارم.

... جمعه 3 دی 1400 ساعت 00:26

وودی مطمئن هستم پیج خودتونه کامنت هم گذاشتم!!! در کل ریکوئست های دایرکت رو تا اکسپت نکنین نمیتونین دایرکتارو ببینین

آهان. من نمیدونستم. الان چک کردم چند نفر دیگه هم قبل از شما پیام گذاشته بودن ندیده بودم. آخه هیچ علامتی چیزی نذاشته آدم بفهمه یکی پیام داده. یعنی هر دفعه باید خودم برم سر بزنم ببینم کسی پیام داده؟

Alireza پنج‌شنبه 2 دی 1400 ساعت 22:22

سلام وودى عزیز ایشالا که همیشه سلامت باشى. این آدرس یه سایت هست براى دکتر اقارب پرست. من ایشون رو میشناسم و تایید میکنم کارشون رو در زمینه طب سنتى متخصص هستن و الان ساکن اتریش هستن. اگر دوست داشتین یبار ویزیت بشین ایشالا که مفید باشه و نتیجش رو هم به ما بگید.
آدرس سایت:
https://draghareb.com/
اینستاگرام:
https://www.instagram.com/dr.aghareb/

سلام. لطف کردین.
نگاه کردم سایتشونو. ویزیت اولیه اشون فقط 20 دقیقه است که احتمالا به هیچ جایی نمیرسه. بعد هم ظاهرا بیشتر کارشون آموزشی هست. من نتونستم توی سایت دانشگاهی که گفتن هم اطلاعاتی ازشون پیدا کنم.

میر پنج‌شنبه 2 دی 1400 ساعت 21:09

قویا توصیه میکنم اگر میخوای زودتر بهتر بشید بیاید ایران تهران شیراز بهترین دکتر های متخصص باسواد ویزیت کمتر از چند دلار اغلب دارو ها هم هزینه کمتر راحتر در دسترس آزمایش ها هم کلینیک های خصوصی برید کیفیت خوب هست
وضعیت المان هم تعریف چندانی نداره من برای مو دندان چشم رفتم ایران شما هم که گرین کارت دارید راحته

فقط یک سوال اگر کارتون ریموت هست میتونید ایران کار کنید؟؟؟ معمولا بخاطر تحریم میگن نمیشه ولی وی پی ان یا vps شخصی بخرید فکر کنم حل بشه مشکل

بله قطعا که درمان توی ایران کم هزینه تره و در بعضی موارد با کیفیت تر. فعلا قوانین سربازی تصمیم گیری نشده. منم موندم تا ببینم چی میشه.
مشکلی برای کار من نیست. بله باید با وی پی ان کار کنم.

آلبرتو پنج‌شنبه 2 دی 1400 ساعت 16:12 https://zirebaran.blogsky.com/

سلام
دکتر نوشتن معجزه میکنه، خودتون این رو به من گفتین! منم دارم امتحانش میکنم و تاثیر خوبی داشته روی کنترل بار روانی و استرسم.
شما هم ظاهرا چند روزه دارین بیشتر مینویسین، ادامه بدین، من شخصا تک تک پست های شما رو مطالعه می‌کنم. برای شما آرزوی سلامتی و دل شاد دارم

سلام
بله همینطور هست که میفرمایین. لطف دارین.

هرچی چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 20:57

وودی آهن و ویتامین د3 رو هم تو آزمایشات نوشته بودن؟ اونا هم کمبودش باعث سرگیجه میشه. افکار وسواسی هم باعث سرگیجه میشه یعنی اینکه همش فکر کنی که سرگیجه داری

بله. آهنم کم شده. ویتامین دی مشکلی نداشتم. نه سرگیجه من همین تیروئید باید باشه. هفته گذشته فقط سبزیجات خوردم و آب و برنج و اینا (گوشت و لبنی جات و گلوتن رو کاملا حذف کردم) و چند روز هم روزه گرفتم و خیلی خوب بودم. همین شب که مرغ خوردم نمیدونم چی شد. شایدم استرس بهم وارد شد وقتی دیدم شهر شلوغه یا موقع خرید اونطوری شد. هنوز نمیدونم. امروز صبح که بیدار شدم خیلی خوب بودم.

مری چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 20:42

سلام. به نظرم بهتره از طب ایرانی کمک بگیرید. اینکه بخوایید خودتون همه غذاها و خوراکی ها رو امتحان کنید، واقعا سخته. غذاها روی هم تاثیر میذارن و همونطوری که خودتون گفتید آب و هوا هم موثره. با توجه به بیماریتون بهتره با یک متخصص طب ایرانی مشورت کنید؛ با توجه به مزاج شما و بیماریتون یه رژیم غذایی مناسب بهتون میده.
انشاءالله خوب خوب بشید.

سلام. طب ایرانی از کجام بیارم وسط امریکا؟! آره شانس من غذاها هم تاثیر میذارن روی هم.

******* چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 13:14

من که از غذا سر در نمیارم...اما میدونم مرغ سردی و اینکه بهتر هرچیزی و با مصلحش بخوری مثلا باید به مرغ فلفل سیاه بزنی ...بهتر بجاش گوشت بوقلمون امتحان کنی...ولی اینو قبول دارم مهم چی بخوری مثلا یه سریها با خوردن گوشت گاو که سرد حالش به طرز وحشتناکی بد میشه ...

حالا یه شب دیگه دوباره امتحانش میکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد