زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

میامی خیلی خوبه

پریروز بالاخره رسیدم میامی. جایی که گرفتم نسبتا کوچیکه مثلا یه سوییت یا میگن Studio اما خیلی خیلی گرون. 2500 دلار دادم برای یک ماه. البته الان میانگین اجاره آپارتمان یک خوابه برای یکسال ماهی 2200 دلار هست. کلا شهر گرونیه. خیلی گرونتر از چیزی که فکر میکردم. اما خیلی خیلی قشنگه و بهتر از چیزیه که فکر میکردم. قبلا اورلاندو (Orlando) بودم و الان هم یک هفته ای اونجا بودم. اورلاندو هم شهر خوبی اما من خیلی دوست نداشتم. یعنی شهری بودنش کمه. میامی قشنگ شهره. هنوز نرسیدم که برم جاهای اصلی شهر رو ببینم و جایی که گرفتم با مرکز شهر نیم ساعتی فاصله داره اما همینجا هم واقعا قشنگه.

توی راه از این جاده A1A آمدم. به نظر من یکی از زیباترین جاده های کل امریکاست. من اتوبان 1 کالیفرنیا رو هم رانندگی کردم. اون از نظر طبیعیت فوق العاده زیباست اما باز حس میکنم به پای این جاده نمیرسه. این جاده A1A از نظر خونه های قصر مانند و محله های باشکوه که یه طرف آب و یه طرف این خونه هاست و یه جاهایی هم که عین ونیز درست کرده بودند باورنکردنی بود. مخصوصا نزدیکای ویلای ترامپ Mar-a-Lago که یه خونه هایی هست که باورنکردنی قشنگن. هوا هم عالی مثل اردیبهشت شیراز یا ماه آپریل و می دالاس (چند روز دیگه چند تا عکس هم میذارم).

جایی که هستم شب بوی چمن بارون زده و بوی گل میاد. نمیدونم که بوی گل از کجاست مثل اینکه همسایه یه درختی داره که این بو رو میده. دیشب رفتم بازدید ببینم میتونم پیداش کنم اما چند تا درخت  بزرگ کنار هم هستن و نمیدونم بو از کدومش هست. یکیشون فکر کنم درخت نارگیله آخه بالاش میوه های شبیه نارگیل داره. دلم میخواد توی حیاط خونه ای که میخرم از این درخت های خوشبو داشته باشم چون واقعا لذت زندگیه. یادم افتاد چند سال پیش برای خودم گل سنبل خریده بودم. وای که چقدر حس خوبی بود که از سر کار میامدم در رو باز میکردم خونه بوی گل میداد. شیراز هم که بودم یه مدت گل شبو داشتم. اگر شب از کنار حافظیه رد بشین میدونین از کدوم گلها میگم. این مسافرت های طولانی یادم آورد که آدمی که مسافرت زیاد میره نمیتونه لذت گل نگه داشتن هم ببره.

میخوام برم یه چادر بخرم توی حیاط بخوابم اینقدر که حس خوبیه. صبح با صدای پرنده ها بیدار میشم. مدت ها بود که جاهایی که زندگی میکردم صدای پرنده نداشت. خیلی دوست دارم وقتی که نور آفتاب میاد و صدای پرنده صبح. همیشه از روی این میفهمیدم وقت نماز صبح داره میگذره.

نظرات 6 + ارسال نظر
miami پنج‌شنبه 2 دی 1400 ساعت 21:24

اونجا که گفتم ایالت ج.خ مناسب نیست طبق صحبت هایی که با یکی دوتا از دوستام کردم یکی شون تو تامپا فلوریدا میگفت به صرف ایرانی بودن دختر ها باهاش دوست نشدن البته یکی دوبار که گفته بود ایرانی نیس توفیق حاصل شده بود این به نظرم جالب نیومد.
حداقل پسرا تو نیویورک بوستون ال ای شنیدم مجبور نیستن از این حرفا بزنن این ناامید کننده اس
به نظرم این تفکر واقعیت زیر پوست جامعه است این

آهان. من نمیدونم که میامی چطوریه. اما تمپا میتونه یه مشکل دیگه ای داشته باشه اینکه شهر کوچیک محسوب میشه. معمولا شهرهای کوچیک که تنوع نژادی ندارن اینطورین. تگزاس هم البته همینطوری بود. بیشتر جاهای دالاس هم همین بود. فقط یه مقداری آستین متفاوت بود.

هرچی چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 21:03

دکستر سریال رو میگه چی رو بخری؟؟؟

خونه اصلی توی فیلم. توی میامی هست نوشته بود 345 هزار دلاره! البته الان برای فروش نیست.

رضا چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 20:50

سلام وودی عزیز. ایشالا که همیشه به خوشی و شادی.
یک سوال داشتم ازت. شما موقعی که برای گرین کارت از طریق NIW درخواست دادین، چندتا مقاله و چندتا سایتیشن داشتین؟
و اینکه موقع اپلای برای دکتری وقتی تو ایران بودید، مقاله داشتید؟

سلام. من تقریبا 9 تا مقاله داشتم و 19 تا سایتیشن اما موضوع تزم در مورد سرطان بود و شرکتی هم براش کار میکنم همین مورد هست و وکیل گفت این موضوعات رو خیلی راحت قبول میکنن. بله بیشتر سایتیشن های من مربوط به مقاله های ارشدم بود.

miami چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 12:30

میامی اورلاندو تامپا خوبه ولی مردمش یه کم جمهوری خواه بودنشون زیاده برای ایرانی زیاد جالب نیست کلا طبق تجربه نیویرک بوستون ال ای تقریبا قابل تحمله با قیمت بالا هم که گفتید دیگ مطلقا منطقی نیست با این قیمت 2500 نیویورک هم میشه یه جایی گرفت

برای من جدیده که میگین جمهوری خواه ها برای ایرانی ها زیاد جالب نیستن.
آره دیگه اینجا هم خیلی گرونه. نیویورکی ها آمدن اینطوری شده!

بهزاد چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 11:40

میامی اسمش میاد یاد دکستر میوفتم

ندیده بودمش. یه سرچ کردم. خونه اش ۳۵۰ هزار دلاره. بخرم؟

Baran چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 09:50

سلام،
عطر سنبل و گل شبو بینظیره.
با توجه به توصیفات تون.این درخت های بزرگ،به گمانم نخل باشن. هوای عالی و اردی بهشتی=فصل گرده افشانی نخل ها:)
ان شاء الله هرچه زودتر،اون خونه ی دلخواه تونو خریداری کنید

سلام! ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد