زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

من باید خوب بشم

پست اول رو نوشتم و همه گلایه و شکایت بود و بعد خیلی حالم بهتر شد و پست دوم رو همون موقع نوشتم. یعنی نوشتن اینقدر موثره. در فاصله یکساعت حالم از این رو به اون رو شد و اینقدر انرژی گرفتم که تا ساعت 2 شب خوابم نبرد. کاشکی میشد هر روز وقت بذارم و بنویسم. خیلی حالم بهتر میشد.

چیزی که من این یک هفته ای فهمیدم اینه که برای من بسیاری از مشکلات به خاطر تغذیه هست. فروارده های لبنی اصلا با بدن من سازگار نیست و من هر روز میخوردم

شیر که کلا کشنده است. ایران که میخوردم اسهال میگرفتم و اینجا فقط دلدرد میگیرم. شیر رو مدتهاست که حذف کردم اما بعدا فهمیدم که پروتئین های شیر هست که توی چیزای دیگه هم هست که باعث حساسیت میشه. 

یه چیز دیگه ای هم توی غذاهای امریکا زیاده شربت پر فرکتوز ذرت هست. اونم ظاهرا حساسیت میاره. خونه دوستم سه چهار تا نون تست صبح خوردم و شب اینقدر دست و پام یخ زد و حالم بد شد که میخواستم وصیت نامه بنویسم. فکر کردم به فردا نمیرسم. چند تا خرما و موز و کیوی با نمک ید دار خوردم و نیم ساعت بعد خیلی بهتر شدم. نمیدونم شاید سردی ام شده بود یا هر چیزی ولی اصلا باورم نمیشد که یه دفعه از اون حال به این حال رسیدم. میخوام بگم که غذاها خیلی تاثیر میذارن. هر کسی هم باید خودش پیدا کنه که چی به بدنش سازگاره و چی نیست.

یه مدتی و هنوزم من از این سبزه های دریایی که روی سوشی میذارن خیلی خوشم میامد. میرفتم سوشی بگیرم که فقط از اینا بخورم. بعدا فهمیدم که اینا پر از ید هست و برای من که کمبود ید داشتم خیلی خوبه. ظاهرا بدن خودش میفهمه که چی خوبه و چی نیست. فقط آدم باید گوش بده ببینه که چی میگه. البته وقتی که خراب شد و به قرص خوردن رسید باید قرص رو خورد. من الان دو روزه که اون قرص رو شروع کردم و غذا رو هم خیلی کم و سالم کردم و حالم بهتر شده.

چیزی رو که آنلاین خوندم اینه که بیماری های مزمن معمولا با تغذیه مناسب و روزه های طولانی مدت رفع میشن. میخوام امتحان کنم ببینم درسته یا نه. البته منظورم روزه مسلمونی نیست که آب هم نمیشه خورد. بلکه یه عالمه آب میخورم چون برای سم زدایی بدن لازمه. برای تست ماهیانه تیروئید هم ثبت نام کردم تا هر ماه تست بدم تا زمانی که خوب خوب بشه.


نظرات 11 + ارسال نظر
Arash پنج‌شنبه 30 دی 1400 ساعت 03:27

وودی من این ترم اومدم دالاس

به سلامتی. مبارک باشه

مرجان پنج‌شنبه 23 دی 1400 ساعت 13:23

سلام امیدوارم خوب باشن
در مورد روزه صحبت کردین و من یاد یکی از اساتید افتادم که تو اینستا باهاشون اشنا شدم و استاد مدیتیشن و یوگا و ... هستن
یادمه تو یه کلاس گفتن یکی از دوستاشون یه مشکل جسمی براشون پیش امده بود و به ایشون گفته بودن و این استاد هم بهشون یه روزه سخت داده بودن که بعد از اون کامل مشکلشون حل شده
اگر خواستین من پیج ایشونو براتون میفرستم بهشون دایرکت بدین امیدوارم کمکتون کنه

سلام. بذارین یه نگاهی میکنم. ممنونم.

صادق جمعه 3 دی 1400 ساعت 19:21

آره همون گفتگو و اینها منظورم بود.
خب بنظرم صحبت کردن با کسی و خواب هم تو روحیات و حالات آدما موثره

حتما که همینطوره.

Za جمعه 3 دی 1400 ساعت 08:01

نوشتن حال ادم رو واقعا خوب مى کنه من یه مدت تحقیق کردم چرا اخرش به اىن رسیدم که چون 60 درصد از دریافت از چشمه پس 60 درصد از دست دادن اطلاعات هم از چشمه یعنى وقتى شما روى کاغذ دغدغه هاتون رو مى نویسید چشم هاتون اون دغدغه رو خارج از ذهن مى بینه و ناخوداگاه فکر میکنه اىن مشکل دیگه خارج شده.... سپاسگزارى هم خیلى توى حال خوب اثر داره ...
یه تست ژنتیک بدید من یه بار توى همین ایران دادم اسمش mygene بود و اینجا 7 میلیون شد اونجا فکر نمى کنم زیاد گرون باشه از طریق بزاق ژن ها رو ببرسى مى کنند و بعد نتیجه رو مى گیرى اولا مى فهمى از نظر ژنتیک ممکنه چه بیمارى هایى داشته باشى و دوم مى تونى درخواست کنى دفترچه بهت بدن من درخواست کردم و 4 دفترچه در مورد تغذیه و پوستو مو و متابولیسم و ورزش بهم دادن مثلا طبق ژنم نباید زیاد لبنیات مصرف مى کردم یا گوشت قرمز... و توضیحات خیلى خوبى داشت ارزش هزینه زیاد رو داشت ... اگه خواستید اونجا پرس و جو کنید و ىه تست ژنتیک هم بدید.

نمیدونم معادل تستی که میگین اینجا چی بشه. یه تست حساسیت به غذا هست اما ربطی به ژنتیک نداره. اونو شاید بعدا دادم. فعلا میخوام تست تیروئید بدم هر ماه ببینم پیشرفتی توی درمان کردم یا نه.

... چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 15:51

عزیز دایرکت پیج اینستاتون :|

پیج اشتباه رفتین. من چیزی نگرفتم

علی چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 01:29

شما به لاکتوز حساسیت داری. باید شیر بدون لاکتوز بخوری وودی جون.

شیر بدون لاکتوز هم یه چند باری گرفتم. خیلی خیلی بهتره اما بازم اونقدری خوب نیست.

صادق سه‌شنبه 30 آذر 1400 ساعت 23:07

گفتی نوشتن...
وودی اونجا تعامل هم داری با کسی؟ بنظرت میشه گفت نوشتن باعث تعامل و مهاشرت شده. پس گفتگوی واقعی هم میتونه موثر باشه؟

راستی خوابت چطوره؟ ساعت خوابت منظمه؟

تعامل؟ مثلا با کسی حرف بزنم. نه دیگه با کسی صحبت نمیکنم. یکی دو بار با یه نفر از بچه ها درددل کردم اما بعدا متوجه شدم که کسی حرف منو نمیفهمه.
نه خواب هم بعضی وقتا خوبه و بعضی وقتا نه. مثلا دو شب پیش خوب بود. دیشب کامل نخوابیدم و صبح بیدار شدم خوابم نبرد. بعد هم کل روز سرگیجه داشتم.

... سه‌شنبه 30 آذر 1400 ساعت 22:15

من دایرکتتون کامنت نوشتم :|

ببخشید من دایرکتی ندارم. منظورتون اینجاست؟

صالح سه‌شنبه 30 آذر 1400 ساعت 19:12

سلام ودی، میشه بگی چطور تونستی با دوری کنار بیای؟ منم سربازی دارم و میخوام از ایران برم ولی دیگه نخواهم تونست برگردم چون سربازی دارم ، چطور کنار اومدی؟

راه دیگه ای نداشتم. یا باید ایران میموندم و قید تحصیلات و این زندگی ای که الان دارم رو میزدم یا باید با دوری کنار میامدم.

هرچی سه‌شنبه 30 آذر 1400 ساعت 16:56

امیدوارم بهتر بشی. غذا واقعا تاثیر داره، من اصلا شیر نمیخورم حالت تهوع بهم دست میده و احساس میکنم معده م نفخ میکنه. ماست و پنیر رو بهتر میتونم هضم کنم چون دوست دارم ولی اونها هم معده رو بهم میریزه هی سوزش معده میگیرم و نفخ میکنم.

حالا میخوام یک ماه حداقل پرهیز غذایی شدید کنم. بعد دوباره آزمایش بدم ببینم چی میشه

******* سه‌شنبه 30 آذر 1400 ساعت 10:33

موفق باشی

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد