زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

بیماری هاشیموتو Hashimoto

پنجشنبه با پرواز برگشتم دالاس که برم دکتر. یه نگاهی به آزمایشم انداخت و گفت Hashimoto's Hypothyroidism و lifetime هست و باید قرص بخوری دیگه. برام کپسول levothyroxine نوشت. من خیلی ناراحت بودم. از فوریه امسال حالم خوب نبود. مرتب سرگیجه داشتم و سعی کرده بودم با تغذیه و ورزش خوبش کنم. یه روزایی خیلی رعایت کردم و یه روزایی هم نه. اما بیشتر روزا سعی کرده بودم که رعایت کنم مخصوصا این یک ماه مونده به آزمایشم تقریبا هر روز رفته بودم ورزش و غذا هم خوب خورده بودم و حالم هم به نسبت بهتر شده بود. الان هم هر روزی که میرم ورزش میکنم خیلی بهتر میشم.

هاشیموتو یه بیماری هست که سیستم ایمنی بدن به تیروئید حمله میکنه. ظاهرا سه عامل اصلی داره. اولین عامل ژنتیک هست. دومین عامل محیطی هست که میتونه استرس شدید و یا ویروس و یا مسمومیت جیوه یا یه چیز مشابه باشه و سومین عامل هم ضعیف شدن جداره روده یا leaky gut هست. وقتی این سه تا با هم باشن آنتی بادی تیروئید در بدن زیاد میشه و کم کم تیروئید رو از بین میبره. هاشیموتو تیروئید رو کم کار میکنه و همین باعث خیلی مشکلات در بدن میشه مثل خستگی مفرط و کم انرژی بودن و ریزش مو و چیزای دیگه.

من خودم از پارسال میدونستم که احتمال زیاد هاشیموتو داشته باشم چون از یوتیوب نگاه کرده بودم و بر اساس آزمایش قبلی ام و چیزایی که یه دکتر میگفت تقریبا مطمئن بودم اما امیدم این بود که امسال که آزمایش میدم بهتر شده باشم یا اینکه حداقل بدتر نشده باشم چون خیلی رعایت کرده بودم. این مدت هم خیلی چیزا در موردش خوندم.

از سال آخر دکترا که استرس شدید داشتم مرتب دست و پاهام یخ میکرد و مدام سردم بود اما نفهمیده بودم که شاید مشکل تیروئید باشه. مطمئنم از همونجا شروع شده بود و کمابیش ادامه پیدا کرده بود. 

با بچه ها که صحبت میکنم دور و بر من خیلی ها بیماری های تیروئیدی دارن. اینقدر زیادن که اصلا باورم نمیشه. واقعا چرا؟ حس میکنم که سیستم درمانی خیلی ضعیف عمل میکنه و من نباید به اینجا میرسیدم. آنتی بادی تیروئید من جلوی چشمم طی چند سال زیاد شد و تیروئیدم رو خراب کرد و من هیچ کاری نتونستم بکنم. شاید منم خیلی جدی نگرفتم و فکر کردم اگر ورزش کنم و غذا هم سالمتر بخورم دیگه خودش درست میشه.


مکمل ها

Methyl B Complex

Vitamin D3 with K2

Fish Oil

Selenium 200 mcg

Iodine drops 220 mcg

Calcium and Magnesium

Zinc


رژیم های غذایی

بدون گلوتن

بدون فراورده های لبنی 

بدون سویا



اینم برای اطلاعات بیشتر

https://www.youtube.com/watch?v=Fhgh42-mZkw

https://www.youtube.com/watch?v=u9sv5PogprI

نظرات 12 + ارسال نظر
فائزه پنج‌شنبه 25 آذر 1400 ساعت 02:24

سلام آقای وودی
داشتم ولاگ ساحل اینا رو نگاه می کردم که شیرازی هستن که یه ذره از خاطرات شیرازم زنده بشه و یاد شما افتادم
وبلاگتو به این امید باز کردم که ببینم گرین کارتتو گرفتی و خبرای خوبی نوشتی
ناراحت شدم دیدم این بیماری رو گرفتی
البته منم یه خودایمنی برای پوستم گرفتم و یک ماهی هست تو گروه واتساپی وگان چالش شروع کردم و منم باید گلوتن فری بشم
خیلی ناراحت بودم که باید دیگه با کلی از غذاها خدافظی کنم و به خاطر گیاهخواری منزوی میشم و نمیتونم مهمونی برم و با دوستام خوش باشم ولی سرگروه به من خیلی دلداری داد که اصلا درست تغذیه همینه و مردمی که همه چیز میخورن گوشت میخورن اونا غیرطبیعی هستن و تو داری طبیعی می خوری

خلاصه که امیدوارم شما هم خوب بشی
اگه خواستی می تونی دکتر الهام رو تو اینستا پیدا کنی و از متخصص گیاهخواری و خام گیاهخواری برنامه غذایی بگیری
این برنامهه خیلی خوبه حتما سلامت میشی به امیدخدا

سلام
خواهش میکنم لطف دارین. مراقب این رژیم های خیلی محدود کننده باشین. بیماری منم خودایمنی هست و قبلا یه دوره ای گیاهخواری رو امتحان کرده بودم و دچار کمبود ویتامین ب12 شده بودم. میشه وگان هم بود اما مطمئن باشین که برای ویتامین هایی که دریافت نمیکنین جایگزین داشته باشین نه مثل من که گوشت رو حذف کرده بودم و هیچ منبع ب12 گیاهی هم اضافه نکرده بودم.

پسرک چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 13:22

اگه کسی در ترکیه کردیت کارت بگیره و بعد چند سال بخواد بیاد آمریکا میتونه سابقه حسابش رو منتقل کنه؟ مثلا نیازی نباشه دوباره از صفر شروع کنه و اینا

سلام تا جایی که میدونم نه. شنیدم اونایی که کانادا بودن رو هم قبول نمیکنن

Ladylove چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 02:27

مواظب خودت باش

ممنونم.

hamide یکشنبه 21 آذر 1400 ساعت 10:13

سلام وودی بیشتر مواظب خودت باش :)) بیشترم فعالیت کن غیبتت داره زیاد :))))))))))))))))

سلام. باشه حتما. ممنونم

******* شنبه 20 آذر 1400 ساعت 07:39

امیدوارم هرچه زودتر سلامتیتون بدست بیارید ...

ممنونم

وودی شنبه 20 آذر 1400 ساعت 03:38 http://hrjodeiry@gmail.com

چشام فقط تو ایملیم بود پاسختو دریافت کنم
وودی کمی بهش فکر کن شاید یک صدم حقوقت نباشه اما اینجا کلی به کارم میاد کمی زندگیم زیررو میشه

رهگذر قدیمی شنبه 20 آذر 1400 ساعت 02:01

سلام دکتر جان،
تاکنون مهر خروج مشمولین واسه بعد از ۱۴۰۰ تمدید نشده (طبق گفته دفتر حافظ منافع، احتمالا بهمن ماه تصمیم میگیرند). میشه بگید چطوری میخواهید عید برید ایران؟ منم به همین دلیل بلیط نگرفتم

سلام
منم منتظرم. مدارک تمدید پاسپورتم رو تازه فرستادم و امیدوارم تا بخوان تمدید کنن اونم تصمیم گیری بشه. تصمیم داشتم بهمن ماه برم اما احتمالا میشه اسفند.

هرچی جمعه 19 آذر 1400 ساعت 21:25

الان ذهن وسواسی من فکر میکنه هاشیموتو دارم واقعا مریضی چیز بدیه از هر نوعی. امیدوارم بهتر بشید. کاش یه ویزیت آنلاین با پزشکای ایرانی هم داشته باشین حس میکنم در یک سری موارد خیلی ماهرتر از پزشکای آمریکا هستن و اینکه برای سرگیجه ممکنه مربوط به گوش باشه که توی یوتیوب یه سری حرکات فیزیوتراپی هست برای این مورد و برای گردن اوها رو سرچ کنید انشاالله خوب بشی

چشم

ارسطو جمعه 19 آذر 1400 ساعت 10:37

سلام
انشاالله این نیز به خوبی بگذرد.
موفقیت، سلامتی و شادابی را براتون آرزومندم.

سلام. ممنون

آرش جمعه 19 آذر 1400 ساعت 02:25

سالم و سلامت باشید دکتر

ممنون جهت اشتراک گذاری

خواهش

Za پنج‌شنبه 18 آذر 1400 ساعت 14:51

با توجه به تجربه اکادمیکم ( من بزشکم ) باید مواد حاوی منیزیم هم زیاد مصرف کنید مثل نان حاوی سبوس و حبوبات ( تخود لوبیا و لبه مخصوصا ) و شکلات تلخ با درصد بالای 75 و اجیل مثل بادام و گردو و بسته و فندق ... کلا این مواد دارای منیزیم چون ترشح سرتونین رو بالا می بره سبب میشه بدن به افسردگی و استرس تا حدودی غلبه کنه ... یه کتابی است به اسم We are what we eat کتابی در مورد اهمیت تغذیه است برای شما راحت در دسترسه بخونید ... یکی از استادامون می گفت تغذیه به قدری مهمه که فرد می تونه حتی با بیماری های زمینه زنتیک مثل دیابت مقابله کنه ...امیدوارم هر چه زودتر حال جسمی تون خوب بشه.

بله درسته. باید امتحان کنم ببینم چه چیزایی به بدن من سازگاره

آلبرتو پنج‌شنبه 18 آذر 1400 ساعت 12:53 https://zirebaran.blogsky.com/

سلام
آرزوی سلامتی دارم براتون دکتر. کی برمیگردین ایران؟
حتما ورزش روزانه رو جدی بگیرین و زیاد هم سخت نگیرین به خودتون. منم تحت فشار شدید ناشی از پایان نامه ارشد هستم و استاد راهنمای من کوچکترین کمکی بهم نکرده و حتی یکساله باهاش صحبت نکردم! منم همین استرس ها رو دارم اما تصمیم گرفتم زیاد سخت نگیرم و آهسته و پیوسته کارم رو انجام بدم. تهش هیچی نمیشه.

سلام
دارم برنامه ریزی میکنم که برای عید ایران باشم. مدارک گذرنامه ام رو دیروز برای تمدید فرستادم. بله همینطوریه که میگین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد