زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

گرین کارت امریکا برای دکتراها

یکی از دوستان خواستن که در مورد گرین کارت از طریق مقاله هم بنویسم. قبلا شاید با خیلی از جزئیات مینوشتم ولی این مورد چیزی نیست که بتونم با جزئیات بنویسم.

در حال حاضر راحتترین راه گرفتن گرین کارت امریکا برای کسانی که اینجا دانشجو بودن EB2 NIW هست. پروسه اش آسون نیست اما شدنیه. قبلا میخواستم خودم اپلای کنم و تجربه ام رو اینجا بذارم اما دیدم به ریسک اش نمی ارزه. واقعیتش اینه که برای این مورد باید حتما وکیل گرفت. اینقدر ریزه کاری زیاد داره که یه اشتباه میتونه کل پرونده رو به باد بده. من خودم ساعت ها وقت تلف یادگیری کل مطالب اش کردم و فکر میکردم که اگر خودم انجام بدم حتما میتونم بگیرم اما وقتی با وکیل صحبت کردم و اون پرونده ام رو انجام داد فهمیدم که چقدر اشتباه میکردم. دو سه جا بهم گفت که مثلا اگر این مدرک رو بذاری پرونده ات رو ضعیف تر میکنه یا مثلا حواس آفیسر رو از موارد اصلی پرت کنه و یا برای این RFE بزنه و چیزهایی از این قبیل. من خودم از اینایی هستم که ته توی همه چیز رو در میارم اما بعد فهمیدم که چقدر اشتباه میکردم. قبلا یه کتاب هم در مورد "قانون" Law خونده بودم و فهمیدم که چقدر اینا داستان های خودشونو دارن که برای کسی که توی اون زمینه نیست واقعا مشکله که بتونه نگارش درستی داشته باشه.

بعد هم چیزهایی که وکیل بهم داده و کل پرونده بر اساس قرارداد Confidential  و Non disclosure هست. یعنی نباید محتواش فاش بشه. علتش هم اینه که این کسب و کار این وکلا هست و اگر همه وکیل ها یاد بگیرن که چطوری بنویسن کسب و کار اینها کساد میشه. دیدم یکی دو تا از بچه های اینجا مطالب وکیل رو با دانشجوهای جدید به اشتراک گذاشته بودن و بهشون کمک کرده بودن که خودشون اپلای کنن اما این کار غیرقانونیه و اگر خدایی نکرده کار به شکایت برسه باید زندگیشونو بدن یا برن زندان. اگر خیلی مایل هستین که خودتون بدونین این تقریبا بهترین سایت هست. 

https://www.eb2niw.com/

اون کیت 99 دلاری اش هم نیازی نیست. تقریبا همه مطالبی که توی اون کیت هست به جز کمی ریزه کاری توی سایت نوشتن. 

در کل اینه که شما باید توی یه فیلد تحقیقاتی که برای امریکا مهم باشه مقاله داشته باشین و مقالاتتون توسط دیگران رفرنس خورده باشه. هر رشته و فیلدی فرق میکنه اما مقالات باید در کنفرانس ها یا ژورنال های خیلی خوب چاپ شده باشن و چند تا معرفی نامه تهیه بشه که نشون بده کاربرد کار به درد امریکا میخوره.  من اصلا توصیه نمیکنم که کسی خودش اپلای کنه و برای همین در این مورد بیشتر نمینویسم ولی بودن که خودشون هم اپلای کردن و گرفتن اما اینکاری هست که آدم فقط یکبار میخواد توی زندگی انجام بده و چند هزار دلار ارزش ریسک اش رو نداره.

بزرگترین اشتباهی که خیلی از بچه ها میکنن اینه که فکر میکنن تعداد سایتیشن خیلی موثره در حالی که اینطور نیست. معمولا "کاربرد" کار خیلی مهم هست. زمینه های دکترا معمولا خیلی تخصصی میشن و فقط آدم های همون زمینه میفهمن که چیه اما کاربرد رو تقریبا همه میفهمن. مثلا کاربرد زمینه کاری من مربوط به سرطان بود که برای امریکا خیلی مهمه. وکیل تا اینو توی کیس من دید کیس رو گارانتی کرد که اگر قبول نشه هم پولم رو برگردونه. مثلا یکی از بچه ها در مورد یه موتور الکتریکی تحقیق کرده بود و اینقدر موضوع تخصصی بود که من هیچی نمیفهمیدم اما کاربردش در یه سری ماشین آلات صنعتی بود که منم میفهمیدم.

برای کسی که ایران هست و میخواد دانشجویی بیاد امریکا و گرین کارت بگیره بزرگترین توصیه ای که میکنم اینه که توی زمینه های مفید تحقیق کنین و مقاله های خوب تهیه کنین تا زمانی که میخواهین اینجا برای گرین کارت اقدام کنین به اندازه کافی سایتیشن داشته باشه. برای اپلای هم فقط از وکیل استفاده کنین و اون بهتون میگه چکار کنین. 

نظرات 18 + ارسال نظر
SHERVIN پنج‌شنبه 31 تیر 1400 ساعت 14:23

سلام وودی جان ، خوبی . من تقریبا از ماههای اولت که مهاجرت کردی می خونم مطالبتو و لذت می برم از نوشته هات.
وودی من هم میخواستم اپلای برای phd بیام فول فاند که با وضع تاهل و بچه داشتن و مشکلات فراوان مالی و ... نتونستم اینکار رو بکنم. الان 36 سالم شده و بعد از 6 سال میخوام دوباره تلاش کنم سطح زبانم خیلی بهتر شده بطوریکه 7.5 را میارم و یه مقاله isi در امریکا سال 2019 چاپ کردم و چند تا مقاله داخلی و کنگره در مورد ارتباط ویروس ها و سرطان . مشکل من سنم هست که نا امیدم کرده با اینکه تو این 6 سال شغل مرتبط تو آزمایشگاه داشتم اما نمی دونم اصلا ارزشی داره یا دیگه دیره ؟ خواهشا اگه اطلاعات یا پیشنهادی داری بهم بگو تا همیشه حسرت به دل نمونم. خیلی خوشحالم کارات داره روبراه میشه و تبریک فراوان

سلام
خیلی لطف دارین. سن مهم نیست. اگر فعالیت توی زمینه رشته اتون داشتین دردسری ندارن. اگر بیایین دانشگاه های اینجا میبینین که خیلی از دکتراها سن بالا هستن. یکی از بچه ها جورجیا تک رفته بود و میگفت فکر میکنی که اینایی که جورجیا تک میان خیلی از ما بهتر هستن اما بیشترشون سنشون از ما بیشتره و تجربه بیشترشون کمک کرده که اینجاها ادمیشن بگیرن.

پسرک پنج‌شنبه 10 تیر 1400 ساعت 02:34

اگه 10 نفر تو یه واحد کاملا عایق بخوان زندگی کنن، اجازه میدن؟ گفتم عایق چون در این صورت صدایی به بیرون نمیرسه

منظورتون اجاره آپارتمان ها هستن؟ معمولا نه. قرارداد ها بستگی به تعداد خواب واحد داره و یه محدودیتی بر اساس منطقه دارن. اگر واحد رو خریده باشین محدودیتی نیست.

رضا شنبه 5 تیر 1400 ساعت 17:07

سلام وودی جان
امیدوارم حالت خوب باشه. من تازه با وبلاگ شما آشناشدم. ممنونم از مطالب خوبت.
سوالی داشتم. امکان دیدار با خانواده با ویزای f1 توی یک کشور ثالث مثل ترکیه وجود داره در مدت تحصیل دکتری در آمریکا؟
یعنی مثل سفر به ایران نیاز هست مجدد برای ویزا اقدام بشه؟

سلام.
نه امکانش نیست. متاسفانه اگر از امریکا خارج بشین دوباره باید برای ویزا اقدام کنین که یا ممکنه بگیرین یا نه.

آلبرتو چهارشنبه 2 تیر 1400 ساعت 11:05 https://zirebaran.blogsky.com/

سلام وودی جان، خوبی؟ راستش من سالها هستش که از زمان وبلاگ اول شما رو دنبال می کنم تا الان.
الان تازه به سالهای اولی که شما برای اپلای تلاش میکردی رسیده ام! شاید مرور نوشته های شما الان برای من جالب باشه. حتما مطالعه می کنم.

فقط یک سوال دارم امیدوارم جسارت نکرده باشم، واسم سواله که این همه سال شما امریکا هستی و به ایران نیامده ای، نگران افزایش سن خودت نیستی و اینکه ازدواج نکرده ای؟
راستش این یکی از بزرگترین ترس های من از مهاجرته! اینکه تا میام موفق بشم مهاجرت کنم 27 ساله شده ام و تا وقتی فارغ‌التحصیل میشم 32 ساله شدم و تا سالها هم بخاطر اقامت نمیتونم برگردم و واسم سواله که چطوری با این مشکل افزایش سن باید کنار بیام؟

ممنونم اگر در این مورد دیدگاه خودت رو با من به اشتراک بگذاری.
آرزوی موفقیت و سلامتی

سلام. ممنونم. خیلی لطف دارین.
راستش رو بگم نه نگران نیستم. دوست داشتم که زودتر ازدواج میکردم. به دو سه نفری هم پیشنهاد دادم که قبول نکردن. اما فکر میکنم که ریشه این موضوع زندگی توی ایران و اوضاع اقتصادی هست که تشکیل خانواده رو به عقب میندازه. برای پسرها وقتی که به شرایط مالی مناسبی برسن تصمیم به ازدواج میگیرن که برای من تازه دو سالی هست که به این شرایط رسیدم و برای همین فکر نمیکنم که میتونستم زودتر ازدواج کنم. بچه ها اینجا دوست دختر میگیرن و بعد ازدواج میکنن. موردهایی که دور و بر من بودن اکثرا پر از مصالحه (Compromise) بوده. منظورم اینه که مثلا اگر ایران بودن این دو نفر هیچ جوره با هم زندگی تشکیل نمیدادن اما خب اینجا با توجه به محدودیت های موارد ازدواج اینو در نظر گرفتن و نمیدونم عاقبتش چی میشه. من اینو ترجیح نمیدم. دوست دارم کسی که باهاش زندگی میکنم رو واقعا دوست داشته باشم.
32 سالگی سن خوبی برای ازدواج هست. هم به اندازه کافی پخته شدین و هم شرایط مالی خوبی میتونین بعد از تحصیل داشته باشین. فقط مهمه که کاری که میخواهین توی نیویورک یا لس آنجلس گیر بیاد.
اگر زمان برگرده به بعد از فارغ التحصیلی ام برای کار توی دالاس اپلای نمیکنم و میرم لس آنجلس یا نیویورک. واقعیتش اینه که برای رسیدن به خواسته باید توی شرایطی قرار بگیری که احتمالش زیاد باشه. دوستانی که رفتن لس آنجلس تونستن فرد مورد علاقه اشونو پیدا کنن. نیویورک رو خیلی نمیدونم اما دخترای اینجا برخلاف دالاس خیلی خوش برخورد هستن.
برگشتن ایران برای ازدواج خیلی ممکن نیست. بچه هایی هم که برگشتن نتونستن ازدواج کنن و یا موفق نبودن. پیشنهاد میکنم حرف های دکتر هلاکویی رو در این مورد گوش بدین. ایشون تجربیات خودشونو به اشتراک گذاشتن.
ما که مهاجرت میکنیم اینو میدونیم که ازدواج عقب میفته اما اینم میدونم که مشکل از مهاجرت نیست مشکل از وضعیت بد اقتصادی هست که توی کشور خودمون داشتیم.

مرجان شنبه 29 خرداد 1400 ساعت 23:35

سلام مجدد
در ارتباط با پیام قبلی که راهنمایی خواستم در مورد مشاوره ۱۰۰۰ دلاری
رشته من سلولی و مولکولی هست با معدل ۱۵
دوتا مقاله دارم در مورد سرطانisi
بهم گفتن اگه ایلتس ۷ به بالا و gre داشته باشم شانس فاندم خیلی زیاده
درسته؟

سلام
من رشته شما رو نمیدونم. باید هم رشته ای های خودتونو پیدا کنین. اگر نزدیک به بایوتکنولوژی هست که اینجا موقعیت و فاند زیاده.
مقاله هاتون باید جاهای معتبر باشه و خوبه اگر سایتیشن هم گرفته باشه. نمره زبان و جی آر ای مهمه. چون مقاله دارین ممکنه معدلتون تا حد زیادی مشکلی نباشه.

مرجان دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت 11:26

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
میشه منو یه راهنمایی کنید
چون من در حال زبان خوندنم و با یه مشاور مهاجرتی اشنا شدم که ازشون مطمئنم و ایشون شهریور ماه برای انجام دادن کارم برای ارشد ۱۰۰۰ دلار کانادا میگیرن
حالا من موندم خودم میتونم از پس اپلای بربیام یا نه؟
چون ۱۰۰۰ تا با این همه هزینه برام زیاده
من اینکه من حتما باید با فول فاند بیام (در واقع هیچ مرحله ای رو بلد نیستم و از نگراش ایمیل هم هیچی نمیدونم که به استاد منظورمو برای فاند برسونم) و بهم گفت gre هم نیاز داری که معدلت جبران شه

سلام
ببخشید من توی بلاگ قبلی همه موارد اپلای رو نوشتم. اون 1000 دلار رو بذارین جیبتون تا چند تا دانشگاه بیشتری اپلای کنین. اگر از پس این بر نمیایین که خودتون بدون نیاز به مشاور مهاجرتی اپلای کنین و ادمیشن بگیرین احتمالا بعد از مهاجرت با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد که کسی برای کمک نیست.
برای ارشد فاند خیلی کمه و ننوشتین رشته اتون چیه. اگر معدلتون هم کمه که کارتون برای فاند ارشد خیلی سخته. به نظر من خیلی وقت بذارین برای زبان و سعی کنین اروپا رو هم در نظر بگیرین. یا فوق لیسانس رو ایران بخونین با معدل بالا و مقاله بعد اقدام کنین.

پسرک پنج‌شنبه 20 خرداد 1400 ساعت 02:12

نگفتی حاضری تو این فضا زندگی کنی یا نه؟ راستی چون کامنت ها با پست وبلاگ مرتبط نیستن حدفشون کن

بله من الان یه اتاق اجاره کردم توی یه خونه سه خوابه که سه نفر دیگه هم توی خونه هستن اما اینجا فرهنگ هم اتاقی خیلی خوبه. تقریبا همیشه توی اتاقشون هستن و من اصلا نمیبینمشون. فقط بعضی وقتا وقت شام یا ناهار میبینمشون.

عبدالله چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 11:36

سلام
مرسی وودی جان خیلی مفید بود

خواهش میکنم

alireza یکشنبه 16 خرداد 1400 ساعت 07:53

شرمنده وودی عزیز. اینطور که من متوجه شدم یعنی من وقتی که برای دکتری وارد آمریکا میشم اقدامی برای گرین کارت نمیتونم انجام بدم تا مدرکمو بگیرم؟
این عزیزی که من میگم 2020 مدرک دکتری اش رو گرفته و فقط هم دوره ی دکتری آمریکا بوده ارشد ایران بوده ولی گرین کارتش مال قبل از اونه.
بعد یک خواهش دیگه، من راجع به گروه تلگرامی niw سرچ کردم فقط یک کانال پیدا کردم که متاسفانه پیامی توش نبود. شمالینکشو دارید؟

نه شما با مدرک فوق ایران و مقاله های ایران هم میتونین اقدام کنین فقط شانس اش کمتره و مشکل اش اینه که اگر قبول نشه خیلی دردسر درست میشه مثلا ممکنه بهتون بعد از تحصیل اجازه کار ندن و یا اینکه اگر دوباره فایل کنین بگن پرونده اتون خیلی عوض نشده و درجا ریجکت کنن. برای همین همه صبر میکنن تا پرونده اشون اینقدر خوب باشه که شانس قبولی بالا باشه یا حداقل اجازه کار رو گرفته باشن که اگر خدایی نکرده پرونده رد شد مجبور نشن برگردن ایران. میگم شما وقتی آمدی اینجا نگران این چیزا باش قوانین ممکنه عوض هم بشه. فعلا فقط فکر روزمه و مقاله و ... باشین بهترینه.
https://t.me/joinchat/nEBXYQjTMDs2ZDkx

alireza جمعه 14 خرداد 1400 ساعت 09:07

سلام وودی عزیز. امیدوارم حالت خوب باشه. در رابطه با گرین کارت سوالی داشتم. شما از طریق NIW اقدام کردید؟ یه عزیزی که توی آلاباما درس میخوند و الان دکتری اش رو گرفته میگفت من سال 2015 وقتی رسیدم کارهای مربوط به گرین کارتم رو شروع کردم و اگه اشتباه نکنم 2019 یعنی قبل تموم شدن دکتری تونسته بود بگیره. این روش روشی غیر از NIW هست؟ و اینکه فرایند پیدا کردن وکیل چطور هست توی آمریکا؟

سلام. بله. همین NIW هست. با مدرک فوق لیسانس هم میشه اقدام کرد اما خب شانس اش کمتره. از سال 2016 قوانین تا حد زیادی عوض شدن و آسونتر شدن تا قبل اون با مدرک فوق خیلی سختتر بود. وکیل هم به جز سه چهار تای معروف که همه با اونا کار میکنن بهتره با کس دیگه ای کار نکنین. یه گروه تلگرام NIW هست که میتونین از اونجا وکلا رو هم پیدا کنین.

نگین دوشنبه 10 خرداد 1400 ساعت 10:11

سلام وودی عزیز
یه سوال ازت داشتم. در رابطه با visible light communication چیزی شنیدی؟؟؟ به نظرت این فیلد جز فیلدهایی که گفتی کاربردی هست میتونه باشه؟ کلا تو حوزه مخابرات اطلاع داری که چندتا نمونه به من بدی؟ من signal processing کار میکنم ولی میخواستم دیتیل بیشتری بدونم در مورد این مطلبی که گفتی

سلام
نه ببخشید در این زمینه اطلاعی ندارم.

پسرک پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 ساعت 21:00

آخه وقتی خودرو ها خودران بشن چند تا خونه میتونن با هم از یه ماشین استفاده کنن و خودت که میدونی یه ماشین حداقل سالی هزار دلار خرج داره که اینطوری سیو میشه
یا نه تاکسی خودران هم در دسترسه

خودروهای خودران هم بخشی از حمل نقل عمومی هستن که باید گسترش پیدا کنن.به نظر من مشکل کمبود راننده نیست. سالی هزار دلار که چیزی نیست. بعضی ماشین ها خیلی بیشتر از اینا خرج دارن.

پسرک شنبه 1 خرداد 1400 ساعت 01:49

قطعا منظورم جاهای مناسب شهره، چیزی در مورد Commune شنیدی یا خوندی؟
تا چند سال دیگه هم کمتر کسی ماشین شخصی میخره

خیلی ها اینجا با هم زندگی میکنن. نه این نیست که تا چند سال دیگه کسی ماشین نخره. الان شهرهای بزرگ مثل نیویورک اینطوری هستن اما احتمالا چند قرن طول بکشه که همه حومه ها هم حمل نقل عمومی خوبی داشته باشن.

پسرک جمعه 31 اردیبهشت 1400 ساعت 19:24

اگه به انتخاب باشه بین یه اتاق خواب 5 متری فول امکانات که نیازی هم نیس پولی بابتش بدی با خونه چندصد دلاری کدوم رو انتخاب میکنی؟

انتخاب محل زندگی خیلی بستگی به "جای" اون توی شهر داره .

reZa یکشنبه 26 اردیبهشت 1400 ساعت 02:49

سلام
میخواستم ازتون راهنمایی بگیرم
من معدل ارشد 3.3 با پایان نامه ک نمره در لیست نمرات نمیاد 3.4 و کارشناسی 3.7 دارم متاسفانه ارشد کمی افت معدل داشتم دانشگاه هایی ک بررسی میکنم معدل ارشد 3.5 میخان گویا راه حلی ب نظرتون هست حتی دانشگاه متوسط همه اشاره به 3.5 دارن ؟؟
مقاله هم 2 مورد نوشتم و تافل و... هم مشکلی نیست
همچنین دانشگاه utdallas هم دانشکده برق کامپیوتر ب چند استاد ایمیل زدم پاسخی نگرفتم اپلای مستقیم اگر انجام بدم اثری داره یا خیر ب نظرشما؟؟؟
همچنین از دانشگاه های تگزاس texas am و texas tech گویا شهر خیلی خلوت و پرتی هستن lubbock میخواستم بپرسم شما اطلاعی از وضعیت شهر های این دانشگاه ها؟؟ مناسب هستن براشون تلاش کنم؟؟؟

ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
باتشکر

سلام
بله. همونطوری که میگین شهرهای دانشجویی هستن. A&M به مراتب دانشگاه بهتری هست و قبول شدنش آسون نیست. خیلی به رزومه اتون بستگی داره. قبولی توی UTD نسبت به سالی که من وارد شدم خیلی سختتر شده و البته دانشگاه خیلی بهتری هم شده. به نظر من هر جایی که بتونین فاند بگیرین خونه حتی اگر شهر کوچیک باشه. بقیه ایالت ها رو هم میتونین امتحان کنن. بعضی دانشگاه های کوچیک فاند میدن که بتونن دانشجو بگیرن.

هرچی جمعه 24 اردیبهشت 1400 ساعت 15:55

بله آمریکایی ها به تمام نقطه ویرگول های نوشته شده در قانونشون اهمیت شدیدی میدن برعکس اینجا که معلوم نیست چی به چیه.
وودی من امسال هم به میمنت و مبارکی لاتاری برنده نشدم و الان خیلی بیشتر درکت میکنم
واقعا نمیدونم چرا همش افرادی که شایستگی ندارن گرین کارت برنده میشن و میرن اونجا هیچ حرف جدیدی برای گفتن ندارن. کاش این گرین کارتای لاتاری رو میدادن به دانشجوهایی مثل شماها که خیلی زحمت میکشین.

من اصلا لاتاری رو امتحان هم نکردم اما خب دیدم کسانی که برنده شدن و الان هم زندگیشون از من هم بهتره.

علی جمعه 24 اردیبهشت 1400 ساعت 10:38

مرسی وودی جون. بوس

خواهش میکنم.

sama جمعه 24 اردیبهشت 1400 ساعت 00:36

جناب وودی عزیز-چقدر خوشحال شدم دیدم چندتا پست گذاشتید - خیلی ممنون از راهتمایی هاتون و امیدوارم مشکل خوابتون هم حل بشه و با انرژی مضاعف مسیر زندگی و موفقیت رو طی کنید.

پایدار و برقرار باشید

خواهش میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد