زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

در مورد مشکل تیروئید ام و سلامت

پارسال بسیار کم انرژی شده بودم. یه مدتی به خاطر ویتامین B12 بود که با مکمل حل شد. اما بعد سرگیجه ها و افسردگی ها شروع شدن که خیلی اذیت شدم. 

ویتامین دی

اولین چیزی که متوجه شدم اینه که کمبود ویتامین B12 معمولا همراه با ویتامین D همراه میشه و احتمالا منم کمبود این ویتامین رو داشتم که باعث بدخوابی شدید میشه. برای همین یه مدت کوتاهی مکمل ویتامین D هم خوردم و این روزای آفتابی هم حتما میرم بیرون تا کمی آفتاب بهم بخوره و ویتامین D ساخته بشه.

نور درمانی

بعد هم به طور خیلی اتفاقی متوجه نور درمانی شدم. لامپ سقفی اتاقم سوخته بود و رفتم والمارت و لامپ مشابه اش رو پیدا نکردم. شب دیدم تاریکه و به ذهنم رسید که این SoftBox هایی که برای ضبط ویدئو روی کانال یوتیوب ام خریده بودم رو روشن کنم. بعد از چند دقیقه حس کردم که حالم خیلی بهتر شد. توی اینترنت جستجو کردم و دیدم یه چیزی وجود داره به اسم نور درمانی که برای جاهایی که نور آفتاب به اندازه کافی نیست تجویز میشه و اونم نشستن زیر نور سفید هست. یادمه توی ایران هم بچه هایی بدنشون زرد شده بود رو زیر مهتابی میذاشتن تا خوب بشن. الانم هر چند وقتی یکبار روشن اش میکنم و زیر نورش کار میکنه و بعد از یه مدت انرژی ام تامین میشه. این مدت از خونه کار کردن هم خیلی بد بود. الان که کافی شاپ ها باز شدن میرم و از اونجاها کار میکنم. اینطوری توی فضایی که کار میکنم نور به اندازه کافی هست و همین انرژی ام رو نگه میداره.

سلنیوم

برای تیروئید هم متوجه شدم که احتمالا کمبود سلنیوم دارم. برای من کم کاری تیروئید بود. برای یک مدت از این Brazil Nuts ها خرید و روزی دو تاشو میخوردم. یه چند بار هم زیاده روی کردم باعث دلپیچه شد! اما فکر کنم به سلامت ام کمک کرد.

ورزش 

البته تشخیص دکتر سلنیوم نبود و میگفت مشکل اصلی از طرز زندگی (life Style) ات هست و باید روزی یک ساعت حداقل ورزش کنی. این شد که ورزش رو گذاشتم توی برنامه و هر روز صبح (تا قبل از ماه رمضان) ورزش میکردم. ورزش هم کم کم بعد از چند هفته نتایج اش رو نشون داد و باز بهتر شدم. الان که ماه رمضان تمام شده دوباره میخوام شروع کنم.

تغذیه

تشخیص دیگه دکتر مشکل Gut Bactria بود. میگفت که باکتری های روده بعد از یه مدت در اثر استفاده از غذاهایی که دارای نگهدارنده هستن کم میشن. جداره روده ضعیف میشه و باعث میشه نتونه غذا رو داخل روده نگه داره و بعضی ذرات غذا مستقیم وارد خون میشن و از قضا میچسبن به تیروئید. برای من مکمل SBI Protect رو داد که اونو دارم یه مدتیه میخورم. ظاهرا آبی که خوب تصفیه نشده هم مشکل داره. الان فقط آبی که جوشونده باشم و تصفیه کرده باشم رو مینوشم. برای غذا هم تقریبا همه غذاهای تولید شده رو حذف کردم و فقط گوشت و برنج و چیزایی که خام باشن رو تهیه میکنم. فقط هر چند وقتی یکبار ناپرهیزی میکنم و میرم رستوران هر چی میخوام میخورم. همه روغن های گیاهی و حیوانی رو هم حذف کردم و فقط روغن زیتون و روغن آواکادو استفاده میکنم و بعضی وقتا کمی کره. گوشت هم فقط گوشت هایی رو میگیرم که نگهدارنده نداشته باشن. میوه و سبزی هم سعی میکنم ارگانیک بگیرم. چون ارگانیک همه جا گرونه این کارت Costco خیلی به درد میخوره که با قیمت نسبتا مناسب بشه تهیه کرد. شکر رو هم خیلی کم کردم. غذاهای پروبایوتیک مثل کفیر و کیمچی رو هم اضافه کردم. حالا یه چند ماه دیگه دوباره میرم آزمایش خون میدم ببینم آیا بهتر شدم یا نه اما در کل به طور عمومی خودم حس میکنم که بهتر شدم اما هنوز خوب خوب نیستم. فقط مشکل خواب مونده که اونم بعدا مینویسم چی شد! شایدم اونم درست بشه بقیه مشکلات هم رفع بشن.

نظرات 1 + ارسال نظر
بهار سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1400 ساعت 13:02

مرسی واقعا لطف کردین. تغذیه و ورزش و درکنارشون مکمل، واقعا مهمن و منم یک ماهه ک کاملا اثرش رو روی سطح انرژیم و افسردگی دیدم

خواهش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد