زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

این روزا - موقتی میرم نیویورک - خبری از گرین کارت نیست

قرارداد اجاره  خونه ام تا 20 روز دیگه تموم میشه. تصمیم گرفتم که دیگه تمدیدش نکنم و یه مدت دوباره بیخانمان باشم یا خانه به دوش. یعنی Digital Nomad بشم به قول اینوری ها. اولین جایی هم که میخوام برم نیویورکه. یه آپارتمان اونجا اجاره کردم تا 15 جولای. نزدیک یک ماه و نیم اونجا میمونم و بعد تصمیم میگیرم که کجا برم.

واقعیتش اینه که از کارم خیلی راضی نیستم. فشار کار زیاده و استرس اش هم زیاده. اگرچه نسبتا پول خوبی میگیرم اما اگر برم کالیفرنیا که باید هم برم دیگه پولش هم خیلی خوب نیست. کلی وسیله خونه دارم که باید رد کنم بره تا بتونم راحت هر جا خواستم زندگی کنم.


هنوز از گرین کارت خبری نیست. از سایت Tackitt که نگاه میکنم آمارها خیلی پراکنده هستن و اصلا معلوم نیست که دارن کیس های 2019 رو بررسی میکنن یا 2020. برای من نوامبر پارسال قبول شد و الان چند ماهی شده که هیچ خبری نیست. 

 https://www.trackitt.com/usa-immigration-trackers/i485-eb


دوست داشتم که گرین کارتم زودتر بیاد که بتونم برم ایران. چند تا از دوستام رفتن ایران. درسته که بیماری اوضاعش خیلی خوب نیست و شاید نشه خیلی هم جایی رفت اما حداقل میتونم خانواده ام رو ببینم. برای اجازه مسافرت Advanced Parole اقدام کردم اما هیچ خبری نشنیدم. مثل اینکه الان دو ماه طول میکشه که تازه رسید دریافت بدن. به هر حال با اجازه مسافرت هم ترجیح میدم که صبر کنم تا کارتم بیاد. پاسپورتم رو هم باید عوض کنم تا بزنه مقیم امریکا و برای سربازی به مشکل نخورم.


امسال ماه رمضان دوباره همه برنامه های ورزش رو به هم ریخت. الان دو هفته ای میشه که باشگاه نرفتم. انرژی اش رو هم ندارم که بخوام برم. ایشاله از هفته دیگه که روزه تموم بشه دوباره ورزش رو شروع کنم. از کانال یوتیوب هم خبری نیست فعلا. تنبلی از خودمه. روزهای هفته که اینقدر از کار خسته میشم که دیگه حس این کار رو ندارم. آخر هفته هم دیگه خونه نمیمونم. این روزا هوا خیلی خوبه. بهترین وقت سال توی دالاس همین روزهای آپریل و می هست. آخر هفته ها هر هفته دارم میرم یه جای خوب و قشنگ که تا حالا نرفتم. میخوام تا قبل از اینکه از دالاس برم جاهایی که نرفتم برم و ببینم.

خدا رو شکر زندگی بدی نیست و داره تند و تند میگذره. انگار که نمیفهمم کی اول ماه میشه و کی آخر ماه. یه کمی که سر میجنبونم نصف ماه رد شده رفته. 

دوست دارم که زودتر گرین کارتم رو بگیرم و یه کار راحتتر بگیرم و کمی استراحت کنم تا بفهمم زندگی چیه. این دو سه سال گذشته اونقدری که باید خوش نگذشته و به جز سختی چیزی نفهمیدم. مخصوصا این یک سال و خرده ای که Covid شده واقعا سخت گذشته. دوست دارم که زودتر تموم بشه. با وجود اینکه واکسن زدم و الان خیلی بیشتر بیرون میرم اما مثل روزای قبل نیست.


نظرات 7 + ارسال نظر
شقایق جمعه 7 خرداد 1400 ساعت 14:47

سلام وقتتون بخیر من یه سوال داشتم
من معدل دیپلمم 13عه معدل کارشناسیم 15.50 برای ارشد بخوام اپلای کنم با این معدل نمیشه؟ زبانم معمولیه ایلتس ندارم و روم به دیوار رشته امو هم دوست ندارم دیگه ولی دلم نمیخواد دیگه یه لحظه تو این مملکت بمونم. الان برای ارشد میشه برای رشته های دیگه اپلای کرد؟ از لحاظ هزینه هم بدون فاند نمیتونم. الان تو همین ایران یه رشته دیگرو از اول با معدل خوب بخونم ؟ الان قشنگ مثل چی پشیمونم که مثل ادم درس نخوندم

سلام
من چیزایی که درمورد اپلای و پذیرش میدونستم نوشتم. خیلی ها توی شرایط شما هستن. برای اینکه موفق بشین باید خیلی بهتر بشین. الانم دیر نشده میتونین برای زبان خوب اقدام کنین و یه کشورهایی که میشه برای مستر هم فاند گرفت مثل ایتالیا اقدام کنین. همه چیز به رزومه بستگی داره.

علی پنج‌شنبه 23 اردیبهشت 1400 ساعت 14:51

سلام وودی عزیز. هشت ساله منظم میخونمت و مثل اعضای خانواده م هستی. وودی میگم میتونی لطف کنی یک پست در مورد گرین کارت با مقاله و سایتیشن برامون بنویسی؟

سلام. براتون گذاشتم.

صادق سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 20:53

وودی جان گفتی سربازی...
یادمه تو وبلاگ اولیت در مورد سربازیت نوشته بودی. که انگار پروژه گرفته بودی اگه درست یادم مونده باشه. مگه کارت پایان خدمت نگرفتی؟ دیگه چه داستانی داره مگه؟

سلام. نه خدمت نرفتم. 15 میلیون وثیقه گذاشتم برای معافیت تحصیلی. کارت ندارم.

علی سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 07:14

سلام
خوبی وودی؟
من نیویورکم خواستی هانگ اوت کنیم خوشحال میشم. ب ایمیلم پیغام بده در تماس باشیم

سلام. بله خوشحال میشم.

just دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 ساعت 05:46

salam man 10 sali mishe ba shoma ashna hastm manamm newyorkam, omadin hamo bbinim jahaye bahallli dare inja

سلام. باشه خوشحال میشم. من تا 15 جولای اونجام.

شیرازی یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 ساعت 02:40

انشاالله زودتر کارهاتون درست میشه.
ممنون که تجربیاتتون رو به اشتراک میگذارید.
چقدر پروسه گرین‌کارت شما طولانی شده. علتش چیه؟
من گاهی با نظرات شما فکر میکنم مهاجرت در حالت مجردی و تنها واقعا تصمیم سختی هست.
امیدوارم که شرایط براتون بهتر بشه.

ممنونم.
از زمان عادی اش خارج نشده. اون مدتی که با شرکت بودم که به نتیجه نرسید. مدارکم رو هم فوریه پارسال فرستادم و الان یک سال و دو سه ماه شده. بعضی وقتا 2 تا 3 سال طول میکشه.

احمد شنبه 18 اردیبهشت 1400 ساعت 22:16

حال منم اصلن خوب نیس تا کمتر از دو ماه دیگه کنکوره خیلی هم استرس دارم.
هیع
واسه کنکوری که آخرشم هر رشته ای بیاریم هیچه

ایشاله که با موفقیت قبول بشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد