زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

رفتم واکسن زدم

این مدت کلی کارهای عقب افتاده داشتم که دارم کم کم بهشون میرسم.

گواهینامه ام باطل شده و دو روز رفتم وقت نبود. سایت هم تا آگوست وقت نداره. طرف گفت صبح خیلی زود باید بیایی. بعضی ها ساعت 2 صبح میان!!! گفتن ای بابا این چه وضعیه. اول اینکه هر سال مجبورمون میکنن بیاییم و بعد هم الان داستان وقت گرفتن درست کردن و چند ماه از کارهاشون عقب هستن. از 15 آپریل هم گفتن دیگه هر کسی گواهینامه تمدید نکرده نمیتونه رانندگی کنه.


چهارشنبه با هزار ترس و لرز رفتم واکسن رو زدم. مدارک پزشکی مربوط به تیروئیدم رو برده بودم اما هیچ چیزی نخواستن. توی صف هم چند تا جوان بودن که همه با هم آمده بودن. دالاس این روزا ترسناک شده. هر جایی میری شلوغه و هیچ کسی هم ماسک نمیزنه. گفتم دیگه الان که واکسن آمده خیلی بده که بخوام بیماری بگیرم. البته بیشتر وقتا خونه ام و تنها جایی که میرم باشگاه خونه امون هست اما خب یه دلیلی که جای دیگه ای نمیرم هم همینه دیگه.


تقریبا نیم ساعتی طول کشید که نوبت من برسه. خیلی شانس آوردم که شهری که پیدا کردم خیلی دور نبود. میخواستم یه چند ساعت رانندگی کنم برم یه شهر دور افتاده بزنم چون بعضی جاهای تگزاس همیشه واکسن هست و مثل اینکه مردم اونجاها خیلی راغب نیستن که واکسن بزنن اما از من دور بود. وقتی که جستجو کردم یه دفعه یه شهر نزدیکتر پیدا شد و رفتم اونجا. خیلی هم سخت نبود و فقط یکی دو روز بعدش همش خوابیدم. البته میگن نوبت اول خیلی آسون نیست.

یه چیزی که برام جالب بود این بود که فهمیدم تکنولوژِی واکسن ها هم عوض شده و دیگه مثل قبل ویروس ضعیف شده رو وارد بدن نمیکنن بلکه کد پروتئین ویروس رو در میارن و اونو به بدن تزریق میکنن. البته بدن همچنان واکنش نشون میده و پادتن ترشح میکنه و برای همین علائم خستگی و مریضی رو داره اما ویروس واقعی وارد بدن نشده. واکسن های فایزر و مدرنا اینطوری هستن ولی مثل اینکه بعضی واکسن کشورهای دیگه همچنان از روش ویروس ضعیف شده استفاده میکنن.


نظرات 3 + ارسال نظر
بهار سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 15:32

سلام وودی عزیز. میتونم بپرسم مشکل تیروییدتون چیه، منم ندول تیروئید دارم. گفتم شاید تجربه ت بدردم بخوره. یادمه یبار از کمبود ویتامین ب 12 و خستگیت گفتی ک با مکمل حل شد منم پیگیری کردم و مکمل. خوب شدم

سلام. چشم براتون یه پست گذاشتم.

هرچی سه‌شنبه 10 فروردین 1400 ساعت 14:10

خوشحالم واکسن زدی، قدر این واکسنو بدونین یه نعمتیه، ما که فعلا هیچی ...

بله. پس فردا نوبت دوم واکسن ام هست و مطمئنم مریض میشم!

Ali A دوشنبه 9 فروردین 1400 ساعت 22:58

سلام

منظورتون از روش جدید واکسن فناوری دی‌ان‌ای نوترکیبه؟

سلام

بله mRNA.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد