زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

سال نو مبارک! سال 2020 در یک نگاه!

سال 2020 با همه خوبی و بدی بالاخره تموم شد. سال نو مبارک!


پارسال سال خیلی عجیب و باورنکردنی ای بود. کلی اتفاقا افتاد که اصلا حتی نمیرسم بنویسم. اول رستوران دوستم توی آتیش سوخت. اونجا رو خیلی دوست داشتم و خیلی ناراحت کننده بود. بالاخره مدارک گرین کارتم رو فایل کردم. وکیلم اشتباه کرده بودم و یک ماه دیگه دوباره فایل کردم. یکی دو تا کنسرت خیلی خوب رفتم. کنسرت هایی که سالها آرزوشو داشتم برم. بعد تصادف کردم و ماشینی که همه دوران دانشجویی و این سالها باهاش بودم رو از دست دادم. اون ماشین رو خیلی دوست داشتم و خیلی روزای ناراحت کننده ای بود. همزمان هم همه جا رو تعطیل کردن و همه از خونه کار کردیم. بعد فهمیدم که ممکنه گرین کارتم با این شرکت سالها طول بکشه این شد که از کارم آمدم بیرون. خیلی روزای سختی بود. کارم رو دوست داشتم اما واقعا خسته شده بودم. ماشینی که همیشه توی زندگی آرزو داشتم رو خریدم. هنوزم باورم نمیشه همچین کاری رو کردم. گوشیم رو عوض کردم و یه S20+ گرفتم که دوربین خیلی خوبی داره و اینترنت ام هم بدون محدودیت شد و خیلی تجربه خوبی بود. دیگه میتونستم هر جا میریم یوتیوب نگاه کنم و یا اینکه وقتی میرم بیرون و راه میرم فیلم ببینم. با دو سه تا دختر هم آشنا شدم که هیچ کدوم شریک زندگی من نبودن. یکی از دوستان قدیمی یک ماهی پیش من زندگی کرد و با ماشین من کل دالاس رو گشتیم و خوش گذروندیم. یه سفر رفتم سیاتل و ده روزی پیش یکی از بچه ها اونجا بودن و چه منظره ها و چه جاهایی که این مدت اونجا ندیدم. چقدر خوش گذشت.  یکی از بهترین دوستام با یه دختر خارجی ازدواج کرد و مراسم ازدواج اونو رفتیم. حس های غریبی داشتم اینکه واقعا میتونم با یه خارجی زندگی کنم؟ بند ساعتم توی فرودگاه پاره شد و بعدها یه بند دیگه گرفتم. رفتم سانفرانسیکو تا خونه بگیرم و جا به جا بشم اما شدیدا افسرده شدم چون همه جا تعطیل بود و همه چیز خیلی گرون بود و تصمیم گرفتم یه مدت دیگه دالاس بمونم. ماه ها خستگی مفرط و سرگیجه داشتم که فکر میکردم به خاطر شرایط کاری هست. دکتر گفت که به خاطر تغذیه نامناسب یا ورزش نکردن تیروییدم به مشکل  خورده و علت سردردها و سرگیجه هام هم همینه. چند تا قرص و مکمل رو شروع کردم و حالم خیلی بهتر شد. بعضی روزا گریه میکردم که حالم خوب شده چون هر جا میرفتم یادم میامد که اینجا سرم گیج میرفته. خیلی از موهام ریخت و خیلی هم سفید شد و حتی یکی از دوستام گفت موهات خیلی سفید شده, خیلی. حتی یکبار هم سرم رو با تیغ زدم ولی خیلی دوست نداشتم. با یکی دیگه از بچه ها جاهای دیدنی طبیعی دالاس رو گشتیم. امسال دالاس روزهای خیلی خوب زیاد داشت. کار جدیدم هم خیلی فشار زیادی بهم وارد کرد. خیلی دست تنها بودم و هستم و استرس زیادی داشتم. لپ تاپم سوخت و مجبور شدم یه لپ تاپ دیگه بگیرم. خیلی ناراحت شدم و حتی براش گریه هم کردم. یادم به اون روزایی افتاد که چقدر سختی کشیدم توی ایران تا بتونم این لپ تاپ رو بخرم و این هشت سالی که امریکا بودم بیشترین وسیله ای بود که باهاش زمانم رو گذرونده بودم. یه جورایی سال upgrade اجباری بود و تقریبا همه چیزایی رو سالها بود داشتم و دوستشون داشتم رو از دست دادم! فقط مونده بود ساعتم هم خراب بشه تا مجبور بشم اونم عوض کنم. تنها چیزی که با دل خوش عوض کردم همین موبایلم بود. امسال  بالاخره قبولی  فرم 140 ام آمد و یعنی 2021 حتما گرین کارتم رو میگیرم. چند روزی رفتم برای واکسن ها و مدارک گرین کارت. آخر سال هم آمدم سانفرانسیکو تا هم کمی برای شرکت کار کنم و هم تعطیلات سال نو رو اینجا باشم و اینجا همه جا تعطیله و شهر روحی نداره. 

الان که نگاه میکنم شاید اونقدری هم سال بدی نبود. بیشتر بدی روزهای سیاهی بودن که بی انرژی بودم و سرگیجه داشتم مثل همون موقع هایی که کمبود ویتامین ب12 داشتم ولی اینبار متفاوت تر. روزهای تنهایی هم روزهای خوبی نبودن. فشار کار هم یادمه که خیلی اذیتم کرد.  از همه کسانی هم که اینجا سر زدن و نظر گذاشتن و ایمیل زدن و حالم رو هم پرسیدن مخصوصا عذرخواهی و تشکر میکنم. اگر خدا خواست سال جدید متفاوت تر باشه حتما چیزای جالبی که باهاش برخورد میکنم رو میتونم بنویسم. خاطرات امسال رو هم کمابیش نوشتم اما وقتی نگاهشون میکنم اینطوری که "دیشب چند ساعت بیشتر نخوابیدم" و "سرم گیج میره" و "امروز جایی نرفتم" و ...


اما میدونم که دیگه تموم شد. داشتم با همکارم صحبت میکردم و میگفتم که 2021 سال خیلی بهتری خواهد بود. میگفت چرا؟ گفتم انگار به پایینترین نقطه توی 2020 رسیدیم و از اینجا دوباره میریم بالا. سالی 2021 دیگه به خودم برای کار فشاری نمیارم. به سلامتم بیشتر اهمیت میدم. بیشتر مسافرت میرم و خوش میگذرونم. گرین کارتم رو میگیرم و میتونم هر جایی که خواستم و هر چقدر که خواستم کار کنم. اگر وضعیت واکسن و بیماری خوب بشه شاید بتونم ایران هم بیام. در کل فکر میکنم روزهای خیلی خوبی در سال جدید داشتم باشم. امیدوارم برای همه هم همینطور باشه و به آرزوهاشون برسن. 

نظرات 14 + ارسال نظر
عاطفه سه‌شنبه 23 دی 1399 ساعت 18:00

وودی جان اگر کتاب های خوبی خوندی و به نظرت ارزشمند بودن حتما معرفی کن به این جهت اینو گفتم چون قبلا کتاب هایی معرفی کرده بودی که واقعا عااااااالی بودن

چشم حتما. کتاب های خوبی این مدت خوندم که شاید کوتاه در مورد بعضی هاشون بنویسم.

hamide یکشنبه 21 دی 1399 ساعت 17:33

سلام وودی خوش برگشتی، وقتی میدیدم برا آسمان کامنت میزاری زورم میومد که یاد ما نیستی :(((( خوشحالم که حال روحیت خوبه امیدوارم بهتر هم بشه متاسفانه کرونا خیلی خره، شاید دلیل افسردگیتم بوده بیشتر مواظب خودت باش تغییرم زود بپذیر شاید اونجور زندگی خیلی بهتر بشه

ممنونم. این مدت فقط یکبار سر زدم و کامنت ها رو جواب دادم اما میخوام امسال مرتب تر بذارم.

پسرک پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 22:01

یه سوآل داشتم
این انتخابات رو چجور دیدی؟

خیلی توی اخبار انتخابات نبودم. نمیتونم نظری دقیقی بدم.
در کل به نظرم چون آرا نزدیک بودن فرقی نمیکرد که کدومشون رئیس جمهور باشن. تقریبا نیمی از مردم یکیو انتخاب میکنن و نیمی دیگه کس دیگه ای رو انتخاب میکنن. دیگه اکثریت چه معنایی داره؟

Ali سه‌شنبه 16 دی 1399 ساعت 19:59 http://aliakbar_hedayati@yahoo.com

سلام
چند وقتیه به وبلاگ سر میزدم خبری از پست جدید نبود ی خورده نگران شدم بالاخره کرونا و.......
انرژی مثبت من از ساری و شمال برای تو به امید اینکه سال خوبی داشته باشی

سلام. ممنون از انرژی مثبت! برای شما هم همینطور

هرچی دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 20:31

تبریکات بسیااااااار واقعا حقت بود گرین کارت خیلی زحمت کشیدی انشاللا قسمت همه. ایرانم نیا بنظرم حالا باز خودت میدونی. فکر کردم رفتی سنفرن کارت ایراد پیدا کرد که نمی نویسی. شاید باورت نشه فکر کردم تو شرکت الیزابت هولمزی چیزی کار گرفتی پوکید

خواهش میکنم. نه بیشتر این بود که کم انرژی شده بودم و کارم هم بینهایت زیاد شده بود به طوری که وقتی برای هیچ چیز دیگه ای نمیموند. آخر هفته هم که میشد بیشتر میخوابیدم و بعضی وقتا چند ساعتی با دوستم بیرون میرفتم. دیگه جایی برای کارهای فوق برنامه نمیموند.

پسرک دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 15:49

گوشی خوبی خریدی، ولی با این قیمتی که داره باید چهار سال استفاده‌اش کنیا :)

آره. من معمولا چیز نگهدار هستم اما خب اگر تکنولوژِی ها عوض بشه شاید زودتر هم عوض کنم.

چقدر خوب که همه چیز ختم به خیر شد! اتفاقات جالب و عجیبی بود و فکر میکنم برای همه ی مردم دنیا سال 2020 سال عجیبی بود. منم اعتقاد دارم 2021 بهتر میشه چون دیگه واقعا بدتر از این نمیتونست باشه و ما هر کدوممون میتونیم دوباره اوج گرفتن و روزهای خوشی رو تجربه کنیم. من هم باید سال 99 که تمام شد یه همچین پستی بنویسم. حتما برای خودم هم که هست یادآور اتفاقات جالب و عجیبی میشه!

ایشاله.

Haiza دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 02:50

فک کردم دیگه نمیای دکتر وودی میدونم گرفتاری ولی وقت داشتی بیشتر اینجا بنویس.

چشم!

Narges دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 01:29

سال نو مبارک
امدوارم سال پر از ارامش و خوبی برات باشه

سلام. خیلی متشکرم. برای شما هم به همچنین.

saeedeg دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 01:25

سال نوی شماهم مبارک باشه..خیلی خوشحال شدم که دوباره اینجا نوشتین.کم کم داشتم فکر میکردم دیگه فعالیت نمیکنید...کاش میشد از طریق راه های دیگه تجربیاتتونو با ما به اشتراک بزارید مثلا اینستاگرام چون اینروزا مهاجرای زیادی رو میبینم که مثل شما از زندگیشون میگن

فکر خوبیه. بذارین ببینم چطوری میشه اینستا بدون هویت درست کرد.

سلام یکشنبه 14 دی 1399 ساعت 23:26

خوشحالم روی غلطک داره می افته زندگیت چون نامردیه ادم تلاش کنه و هی اذیت بشه باصبر ایشا... خیلی بهترم میشه و جان من مواظب خوراکت باش اقا خوب بخور زیاد نخور ولی خوب حتما

حتما. متشکرم.

ژرفا یکشنبه 14 دی 1399 ساعت 20:37

سلام دکتر وودی
سال نو مبارک
چقدر خوشحال شدم پست جدیدتون رو دیدم و خوندم. کم کم نگرانت شده بودم. خدا رو شکر که حال دلتون خوبه.
امیدوارم تو ۲۰۲۱ به همه خواسته هات برسی.

سلام. خیلی لطف دارین

Parisa یکشنبه 14 دی 1399 ساعت 13:34

سلام وودی. خوشحالم بعد مدتها بالاخره یه پستی گذاشتی.وقتی تو این اوضاع پاندمی این همه مدت مارو بی خبر گذاشتی خب آدمی نگران میشه! نمیشه؟
منم با همکارت موافقم .شاید هم بعد اینهمه اتفاقی که همه امسال تجربه کردیم, دوست داریم بگیم امسال دیگه فرق میکنه و خیلی خوشبین تر باشم. امیدوارم 2021سال خاصی برات باشه کلی اتفاق خوب بیفته. کلی لحظه های خوب برای خودت بسازی خاطره های خوب جمع کنی و بیای برامون اینجا اگه دوست داشتی تعریف کنی.

سلام. ممنونم. نوشتم دیگه چی شد.

.... یکشنبه 14 دی 1399 ساعت 11:04

سلام سال نو شمام مبارک ،
واقعا غیبتتون خیلی نگران کننده بود ولی خوشحالم سالمید
وسایل جدید که خریدید مبارک باشه و به خوبی ازش استفاده کنید:)
در مورد خبر گرین کارتتون هم تبریک میگم ...
روزهای عالی داشته باشین ان شاء الله

سلام. ممنونم. نوشتم دیگه چی شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد