زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

بازی گردش مالی - CashFlow Game -Robert Kiyosaki

یکی دو سال پیش همینطوری که توی استارباکس نشسته بودم یه گروه شش نفره آمدند و کنار من نشستن. منتظر دو نفر دیگه بودن که بیان. خانمی که دعوت رو فرستاده بود و مسئول گروه بود سر صحبت رو با من باز کرد. ازم پرسید که تا حالا در مورد بازی Cash flow شنیدم و منم گفتم اسمش رو شنیدم و اتفاقا دوست دارم بدونم چیه. گفت اگر دوست داری میتونی باهامون بازی کنی. ما یه گروه هستیم که هر دو هفته یه بار دور هم جمع میشیم و یه دست بازی میکنیم. من خیلی کار داشتم اما فکر کردم کار میتونه چند ساعتی صبر کنه تا یه کم بازی کنم و منم کلا عاشق اینم که یه اتفاق غیرمنتظره مثبت بیفته سریع برنامه روزم رو به خاطرش عوض کنم.



بازی رو یه شخص معروف به اسم رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) نویسنده کتاب "پدر پولدار و پدر فقیر" ( Rich dad poor dad) درست کرده برای اینکه مفاهیم اولیه سرمایه گذاری رو یاد بده. من اون کتاب رو سالها پیش خوندم و ارزش خوندن داره و از یوتیوب هم دیده بودم که این بازی رو درست کرده و همیشه کنجکاو بودم که یه بار هم شده بازی کنم. میخواستم از آمازون بخریم اما دیدم گرونه. ورژن های آنلاین هم داره. اینجا بعضی کتاب خونه ها و اتاق های بازی دانشگاه بازی های روی میز (board games) ها رو دارن و اجاره میدن (بعضی وقتا حتی رایگان مثلا با کارت دانشجویی) یا میشه ازشون خواهش کرد که بخرن. 

https://www.amazon.com/Rich-Dad-Company-CASHFLOW-Exclusive/dp/B01IG7CLWI


بازی به کم شبیه مونوپولی هست با این تفاوت که باید محاسبات هم انجام بدی. یعنی برای سن های بالاتر هست. اپ هم داره که برای راحتتر شدن حساب کتاب ها میشه ازش استفاده کرد. ما اونجا روی کاغذ و با مداد محاسبات رو انجام میدادیم.



ایده بازی اینه که دایره مرکزی داره که بهش میگه rat race (مسابقه موشی).فکر کنم به این خاطر که کار بیهوده ای هست و مثلا مثل این موش هایی که توی قفس میندازن که روی یه چرخه نقاله بدون ولی هر کاری میکنن دارن درجا میزنن. اولا اینه که باید کار داشته باشی و یه پول ماهیانه بگیری و کم کم با پولت یه چیزایی بخری که بتونی سود کنی. بعد از اینکه کلی سود کردی از این مسابقه موشی خارج میشی و حالا میتونی شرکت ها رو بخری و میلیون میلیون سود کنی تا میلیاردر بشی. بازی مفاهیم ساده مثل وام گرفتن و سرمایه گذاری کردن و ترازنامه و ... رو یاد میده.


 من که بازی کردم برام خیلی خیلی جالب بود که اگر وام نداشته باشم و همه چیز رو با پول خودم بخرم خیلی خیلی دیرتر از این مسابقه موشی خارج میشم چون فرصت های سرمایه گذاری رو از دست میدم. البته شانسم ام خوب نبود و تاس های بد میاوردم اما کاملا واضح بود که مدیریت مالی ام خوب نیست. 


شاید بازی خیلی فان چون آدم باید همش حساب کتاب کنه اما من دوست داشتم که حداقل یکبار بازی کنم و به نظرم ارزش یکبار بازی رو حتما داره. عکس هایی که از اون روز گرفتم رو پیدا نکردم. توی اینترنت سرچ کردم دیدم سایت های ایرانی هم این بازی رو دارن لینک نمیذارم چون ندیدم که نوشته باشن اجازه انتشار رو از تولید کننده بازی گرفته باشن.

نظرات 6 + ارسال نظر
طاهریان شنبه 6 آذر 1400 ساعت 13:54 http://www.Taherianpress.com

با سلام و درود
من طاهریان مدیر انتشارات طاهریان هستم.
ما تنها نماینده قانونی رابرت کیوساکی به پرداخت حق کپی رایت در ایران هستیم و بازی گردش مالی101 ، بازی گردش مالی برای کودکان و تمامی کتابهای شرکت پدر پولدار را در ایران داریم.
خوشحال میشم که این موضوع را در سایت خود اعلام فرمایید.

سلام. من نظرتون رو منتشر میکنم دوستان ببینن.

پسرک پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 ساعت 18:46

البته برای اینکه فرصت ها رو از دست ندی، زمان هم خیلی مهمه!

درسته

رضا پنج‌شنبه 1 خرداد 1399 ساعت 07:04

سلام استاد وقت بخیر
الان که موضوع بازسازی خونه و .. شد یادم اومد یه کتاب دیگم جناب کیوساکی داره در همین رابطه که من فارسیشو خوندم (خیلی سال پیش) , اونجا توضیح میده چطوری 100 تا خونه رو نشون میکرده و با فیلترهای مختلف نهایت یکیشونو میخریده , یادمه توضیح داده بود که یه خونه بوده مشکل چاه آب و .. اینا داشته , واسه همین خیلی تو سر مال خورده بوده و کسی خونه رو نمیخریده با اینکه ارزش زمین و ملک خوب بوده , ایشون مشکل رو برطرف کرده و با قیمت بهتری فروخته , همچنین توضیح داده بود که از خونه چطوری به عنوان دارایی پولساز و بی زحمت داره استفاده میکنه و اجاره میگیره , البته آدم که فک میکنه مخصوصا خارج از ایران تورم اونقد بالا نیس که ارزش ملک هم خیلی بره بالاتر و فقط اجاره هستش که میتونی روش حساب کنی و از اون طرف استهلاک خونه و .. , ولی ایشون میگه اگه پولتو به ماشین پول سازی تبدیل نکنی (دارایی که برات پول بیاره) خیلی زود تموم میشه , مثال خودمون که میگیم اگه کوهی از طلا هم باشه و فقط ازش برداری بالاخره تموم میشه , البته خرید خونه هم توضیح داده که با پول خورده های حقوق ماهیانه نمیشه خرید و باید از اهرم وام و .. برای خرید استفاده بشه و از طریق اجاره , اون وام ها پرداخت میشه و نهایت بعد چند سال خود خونه برای شما می مونه , در کل تفکر ایشون پولسازیه , همین کتاب ها هم حتی دارایی هستن واسشون و با فروش خود کتاب و شهرت و پکیج و .. که از این کتاب بدست میاره در واقع پولسازی میکنن , من که با خوندن ایده های دیگران کلی انرژی میگیرم و لذت میبرم و برام تفریح حساب میشه حتی اگه لازم باشه 800 دلار (با فرض اینکه 800 دلار حقوق 15 روز کار کردن باشه) بابت یه پکیج بدم و نهایت اینکه آدمها از تفریحاتشون به پول زیادتری میرسن تا شغل اصلیشون

سلام
اینو نمیدونستم.
دالاس هم همین برنامه بود. فقط خوبی دالاس اینه که من اون برنامه رو مجانی رفتم و یه کتاب هم بهمون دادن. تا فهمیدم که خودش نمیاد زدم بیرون چون سال قبلش تیم دیمن جان هم همین اوضاع بود. با اونجا یه چیزای بهتری آموزش دادن. باز رابرت خودش بعد از دو ساعت آمد و نیم ساعتی حرف زد.

مریم دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 ساعت 17:52

کیوساکی دو سال پیش نیویورک یه سمینار گذاشته بود که کلی بلیطشو با قیمت بالا پیش فروش کرده بود و من خیلی اتفاقی لحظه اخری با دوستم بلیطشو گرفتیم رفتیم. من کتاب بابای دارا بابای ندارشو خونده بودم تو ایران و همیشه برام جالب بود این طرز فکرش. تو سمینارش خودش نیومد و ملت کلی عصبانی بودن که اینهمه پول دادن چرا خودش نیومده! بعد هر دو کلمه ای که شاگرداش حرف میزدن یه پیکج معرفی میکردن به قیمت خدا تومن که اموزشهای کامل و جامعی راجع به شروع یه بیزنس پرسود و نگه داشتنشه! ارزونترین پکیجشون مثلا ۸۰۰ دلار بود که ریل استیتور رو اموزش میداد و شکار خونه ها و بازسازی کردنشون تو ایالت نیوجرسی. من اصلا مات و مبهوت این پول دراوردنشون بودم. کلی هم پیرزن پیرمرد با اشتیاق میخریدن پیکجارو و به به و چه چه میکردن و یادشون رفته بود دو دقیقه قبلش از نیومدن کیوساکی داشتن یقه پاره میکردن :))))
خولاصه که منم اونروز خیلی چیزا یاد گرفتم اما با یه نگاه خیلی متفاوت تر :)))

چند سال پیش هم دالاس همچین سمیناری بود. خوبی دالاس به اینه که تقریبا همه چیز خیلی ارزون و یا مجانیه. من بلیتشو رایگان گرفتم و رفتم و همین اوضاع. وقتی فهمیدم که خودش نمیاد دم در کتابی رو که رایگان میدادن گرفتم و رفتم. قبلا برای سمینار دیمن جان هم رفته بودم و همین اوضاع بود. اونجا یه چیزایی یاد گرفتم اما اینجا واقعا هیچی توش نبود. رابرت هم که آمده بود دالاس دو ساعت اول چند نفر صحبت کردن حداقل اون اینقدر مرام داشت که خودش بیاد نیم ساعتی حرف بزنه. اینجور سمینار های پول جمع کنی دوره ای هستن و الان رو به افول گذاشتن.

رضا یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 ساعت 03:41

سلام استاد وقت بخیر
ممنون که این مطلبو گذاشتین
کیوساکی یه مجموعه کتاب داره که تقریبا همشون بهم یه جورایی متصل هستن
حتی پیش نویس دوتاشونو به صورت همزمان وقتی که یکسال برای استراحت در حدود 40 سالگی به کلبه جنگلی - کوهستانیش رفته بود نوشته , این بازی تقریبا مشابه صحبتاش داخل کتاب "جوان و ثروتمند بازنشسته شوید" بود داخل همین کتاب قسمت آخرش یه مینی کتاب مصور هم گذاشته به اسم ماشین پولسازی که اونم تقریبا همین ترازنامه و صورت سود و زیان و بدهی و .. توضیح میده (البته نمیدونم این مینی کتاب داخل نسخه اصلی هم همینطوره یا یه نسخه جدا بوده و داخل ایران همشو سر هم کردن) , در هر صورت جالب بود برام خیلی زیاد
بازیشم دیجیکالا داشت نسخه فارسیش منم الان خریدم 230 ت (از کپی رایتشم اطلاعی ندارم و فعلا امکان استفاده از نسخه اصلی فیزیکیش رو نداریم اینجا)

سلام
ممنونم بابت اطلاعاتتون. من نمیدونستم که سری کتاب هاشون به هم متصل هستن. من فقط همین یه کتاب رو که نوشتم خونده بودم و به نظرم کتاب خوبی بود.
بازی رو آنلاین هم دیده بودم. اپ موبایل هم داشت.

MARY شنبه 27 اردیبهشت 1399 ساعت 20:07 http://mosaferidarraah.blogsky.com

چه جالب
به درد رشته ای که خوندم میخوره

ممنون وودی

خواهش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد