زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

ظاهرا گرین کارت از طریق شرکت دوباره به مشکل خورده

این روزا  اینقدر توی خونه موندیم که معلوم نیست چه روز از هفته هستیم. خوبیش به اینه که الان یه مدتیه اتفاق جدیدی نمیفته و میتونم اتفاقات قبلی رو بنویسم. هوای دالاس بهشته و هیچ چیزی توی این روزا مثل راه رفتن و دویدن در طبیعت و یه ماشین سواری خوب بهم لذت نمیده. از وقتی دو تا شرکت کار میکنم سرم به قدری شلوغ شده که اصلا نمیتونم وقتی برای خودم بذارم.بعضی شبا با بچه هایی که همدانشگاهی بودیم تصویری با Zoom حرف میزنیم. الان هر کسی رفته یه ایالت و کس زیادی توی دالاس نمونده. خوبه که میتونیم با این بهانه دوباره به هم وصل بشیم. 


امروز متوجه شدم که ویزای EB3 که شرکت میخواد برام فایل کنه یک سال بک لاگ داره و ممکنه دو سه سال هم طول بکشه که قبول بشه. همون موقع من به این وکیل گفته بودم که مسیر Eb3 نرن من دکترا دارم و اگر سابقه کار میخوان هم ایران مستر داشتم اما گفتن برای ایران فرقی نمیکنه. اون موقع هم درست بود فرقی نمیکرد اما از سه ماه پیش فرق شروع شده. منم خبر نداشتم تا دو ماه پیش. هر ماه USCIS یه بولتنی داره که نشون میده که برای هر ویزا چقدر طول میکشه. از اول ژانویه تا حالا برای کسانی که از rest of the world هستن بک لاگ ایجاد شده این مدت هم نه تنها شرایط بهتر نشده که بدتر هم شده. 

https://travel.state.gov/content/travel/en/legal/visa-law0/visa-bulletin/2020/visa-bulletin-for-may-2020.html


ممکنه تصمیم ترامپ برای اینکه ویزای جدید به بیرون از امریکا ندن کمک کنه اما نمیشه خیلی بهش امیدوار بود چون احتمال اینکه این ویروس روند بررسی پرونده ها رو بیشتر کنه بیشتره. خودم دو ماه پیش EB2 NIW فایل کردم ولی چون مقاله جدیدی از بعد از فارغ التحصیلی ندارم ممکنه که قبول نشه. همه فکرم این بود. الان میخوام با وکیل شرکت تماس بگیرم و ازش بپرسم که آیا این درسته یا نه و اگر اینطوریه در اولین فرصت از این کار بیام بیرون. شاید در کمتر از دو هفته دیگه. به وکیل خودم هم پیام دادم ازش بپرسم که آیا با توجه به اینکه اسم این شرکت رو توی مدارکم آوردم و کمتر از شش ماه گذشته میتونم کارم رو عوض کنم یا نه. حالا بستگی به جواب این وکیلا داره. اما اگر کارم رو با شرکت کالیفرنیا فول تایم کنم حقوقم همینی میشه که میگیرم برای 40 ساعت و نه 65 ساعت در هفته. یعنی من دارم ماهی تقریبا 3000 دلار از دست میدم که دارم با شرکت خودم کار میکنم. حتی توی دالاس هم قبلا پیشنهاد کار با 30 هزار دلار درآمد بیشتر در سال داشتم که به خاطر اینکه نمیخواستم ریسک کنم قبول نکردم. فکر کنم آه اون شرکته منو گرفت. اگر پارسال که این پیشنهاد رو داشتم قبول کرده بودم الان 30 هزار دلار بیشتر پول داشتم. به خاطر گرین کارت با شرکت خودم موندم. اگرچه الان اوضاع کار اینجا ریسکی هم هست. مشتری شرکت ما هفته یه تعداد زیادی رو برای کاهش هزینه ها lay off کرد (فارسی اش چی میشه)؟ یه چیزی مثل اخراج (fire) اما اخراج رو اینجا به وضعی میگن که طرف یه مشکلی داشته. میدونین همون روزی که شرکت ما گفت توی کیس من اشتباه کرده یعنی شش ماه پیش باید میامدم بیرون. همین شش ماه معادل 15 هزار دلار پول ناقابل میشد یعنی معادل پولی که من توی نصف سال دارم پس انداز میکنم. یعنی انگار حداقل شش ماه مجانی کار کردم. اگر سالهای قبل رو هم در نظر بگیریم که دیگه هیچی. آخه آدم چقدر باید برای یه گرین کارت ضرر بده؟ بعد از سه سال هم نتیجه این همه ضرر هم اینه که با این شرکت گرین کار نمیگیرم. تقصیر خودمه. از امروز این قانون رو میذارم برای زندگیم جلوی ضرر رو در اولین فرصت باید گرفت و ریسک نباید مانع جلوگیری از ضرر بشه.


نظرات 9 + ارسال نظر
Persian دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 ساعت 22:38 http://Persian-pub.ir

سلام

مقاله خواستی چاپ کنی تو هر ژورنالی با هر ایندکسی،

ISI

JCR

SJR

و ....

سایتو هنوز کامل نیوردم بالا اما میشه توش یه سری اطلاعات پیدا کرد

Persian-pub.ir

سلام. من که چیزی از سایت دستگیرم نشد.کامل شد دوباره بذارین ببینمش

وحید جمعه 12 اردیبهشت 1399 ساعت 09:01

این لینک تلگرامه.
https://t.me/joinchat/BXn660Qq1aAlhN_NBCgIQQ
حله ایشالا، به نظرم وقت کردی تو این چند ماه کارای علمی مثل داوری مقاله یا مقاله کنفرانسی میتونه مفید باشه.
موفق باشی

آره مرسی باید روش کار کنم.

وحید پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1399 ساعت 19:40

سلام وودی جان
من سالهاست وبلاگت رو دنبال میکنم و تو راه مهاجرتم از نوشته هات خیلی استفاده بردم، تشکر از این همه خلوص نیتت. اخیرا گرین کارت من اومد امیدوارم هرچی سریعتر مشکل تو هم حل بشه. راستی چندتا گروه تلگرامی مرتبط با NIW هست که خیلی کمک کننده هستن اگه احیانا نداریشون بهم اطلاع بده برات بفرستم.

سلام. به سلامتی و مبارک باشه. برای NIW اپلای کردم دو ماه پیش و نبراسکا رفته پرونده و اگرمشکلی پیش نیاد باید تا چهار پنج ماه دیگه جوابش بیاد. تنها مشکلی که دارم اینه که مقاله جدید ندارم و ممکنه نبراسکا گیر بده یا RFE بزنه. یکی دو تا گروه NIW هم عضو هستم. ممنون میشم اینجا بذارین شاید به درد بقیه بخوره.

Movafaghiyat چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 ساعت 11:32

سلام؛امیدوارم زودتر مسئله گرین کارتتون
حل بشه؛یه سوال شرایط گرفتن گرین کارت برای همه ی متقاضیا سخت و پیچیدس یا فقط ایرانیارو میپیچونن؟

سلام.
برای همه سخته. برای هند و چین و مکزیک چندین برابر سخته چون تعدادشون زیاده و یه بک لاگ چند ساله (برای هند 9 سال اگر اشتباه نکنم) در انتظارشونه.

Just سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1399 ساعت 08:31

سلام شما چطوری از دو جا حقوق میگیری ؟قبل گرین کارت که هنوز رو ویزا هستی فکر کنم قانونی نیست

من دو تا H1B همزمان دارم و قانونیه.

hamide دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 ساعت 01:58

ینی چی تو دو تا شرکت کار میکنی؟ اصن چه لزومی داره اینقد ب خودت سخت میگیری میخام بدونم وقتی پیر شدی میخای راحت باشی؟ الان هدفت اینه؟ آخه اون موقع چه فایده داره ؟خیلی از دستت عصبانیم کاش اینقد کار نکنی :(((((

مجبور شدم! بعد هم من همیشه دو تا جاب یا بیشتر داشتم. کار برام تفریح هم حساب میشه ولی الان از دست کارای این شرکته ناراحتم وگرنه از کارم راضی ام.

قانع یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 ساعت 20:59

معنی lay off تا حدودی میشه گفت تعدیل نیرو میگن به فارسی.
امیدوارم کارات راه بیوفته نگران اینم ناراحت باشی از اینکه تلاشات واسه ایده الات بوده ولی سخت بهشون برسی و ارزش مسیری که داری طی میکنی رو کمتر درک کنی بخاطر سختی های توی مسیرت،،، تو هم اخرش اون نفس عمیق رو میکشی که ای به به چه مسیری رو طی کردم و لذت بیشتری رو میبری

ممنونم تصحیح کردم. بله درسته.
خدا کنه زودتر این نفس عمیق برسه

رضا یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 ساعت 13:22

سلام استاد وقتتون بخیر
lay off اینجا یه واژه تعدیل داریم که فک کنم نزدیک باشه بهش , یعنی به خاطر مشکلات مالی شرکت فعلا از کار معلق میشن تا ببینن بعد چی میشه !

در مورد کار و کارت سبز و .. به نظرم قاطع عمل کنین اگه وکیل یا هر کس دیگه دست و پا شکسته براتون کاری انجام میده سریع بذاریدش کنار و کار رو دست کاردان بسپارین , اینکه آدم بگه بذار اینو برم 6 ماه بعد ببینم چی میشه ممکنه مستقیم هزینه ی زیادی نداشته باشه ولی هزینه های مخفی زیادی به بار میاره

اگه با یه مقاله بعد فارغ التحصیلی و یا یه کار نسبتا کم زحمت تر مشکل حل میشه سریع انجامش بدید و قورباغه رو همون اول قورت بدید تا دیگه مجبور نباشین لنگ لنگان کاری رو ادامه بدید

یادمه تو وبلاگ اول یه جایی از دست کسانی که راهنماییتون کرده بودن و گفته بودن GRE امتحان ندید کلافه بودید و سال دوم امتحان رو دادید و تونستین اپلای کنین , این مشکل کارت سبز هم حل میشه فقط اینکه سعی کنید کمتر زمان ها رو از دست بدید

سلام
ممنونم.
بله باید یه وقتی پیدا کنم که این کار رو کنم. کار کردن توی دو تا شرکت وقت اضافه ای نمیمونه. نوشتن مقاله هم آسون نیست.
بله درسته. خودم فکر میکنم که یه مقاله میتونه کمک بزرگی باشه چون همه چیز کیس ام خوبه

مینو یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 ساعت 09:58

سلام وددی جان من خیلی تجربه این ضررهای مالی داشتم بارها، به قوله خودت جلو ضرر از هرجا بگیری منفعته و مهمتر از همه سلامتیه، مراقب سلامتیت باش و تغذیه خوب داشته باش این پول ها به شکل های مختلف دوباره برمیگردنن و جبران میشه.

ممنونم. بله مطمئنم که درست میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد