زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

ماه رمضان مبارک

امسال ماه رمضان یه رنگ و بوی دیگه ای داره. چند وقت پیش این عکس رو دیدم و یک آن شکه شدم و با خودم گفتم ای بابا خونه خدا هم تعطیل شد. اونم در و تخته کرده و رفته. چند روز پیش داشتم با مامانم در مورد ماه رمضان حرف میزدم. گفتم امسال کسی نباید روزه بگیره :) گفت چرا؟ گفتم خدا خودش هم خونه نیست چه مهمونیه؟! مامانم اما از ایناست که خیلی مقیده. گفت نه من حاضر نیستم روزه نگیرم. هر روزش رو هم میگیرم. منم گفتم خب اگر روزه بگیری و بعد خدایی نکرده به خاطر اینکه سیستم ایمنی بدنت ضعیف میشه مریض بشی چی؟ هیچی نداشت بگه. گفت فقط اگر علما بگن قبول میکنم. گفتم کدوم علما؟ علم چی؟ اینایی که میگی یک نفرشون هم علم پزشکی نداره. کل دنیا رو به خاطر یه ویروس تعطیل کردن دانشمندهای پزشکی هم علمشون نمیرسه چه برسه به علمای دین. من که تصمیم گرفتم امسال رو روزه نگیرم. به مامانم نگفتم اما پارسال هم هفته آخر خیلی اذیت شدم.


میخواستم اصلا روزه نگیرم اما دلم راضی نشد. تصمیم گرفتم که روزه آب بگیرم و روزایی هم که میرم بیرون یه چیزی بخورم تا بدنم ضعیف نشه. با وجود اینکه فقط آب میخورم هنوزم رفلاکس اسید معده رو دارم و معده ام اسیدیه. نمیدونم این برطرف میشه یا نه. گفتم دو سه روزی صبر کنم ببینم به خاطر اینه که عادت به صبحانه و ناهار داشتم اینقدر معده ام اسیدیه یا اینکه کلا معده از پایبست ویرانه.


(توی پرانتز بگم که اینو ننوشتم که کسی بگه خوش به حالش حتما مریضه روزه نمیگیره. تصمیمم این بود که امسال رو نگیرم به خاطر اینکه دوست ندارم جون کس دیگه ای رو به خاطر اعتقاداتم به خطر بندازم. الان هم وقت اون نیست که دانشمندها بشینن پیدا کنن که آثار روزه داری بر بدن چیه ولی مطمئن که روزه داری بدن رو ضعیف میکنه  چون تجربه اش رو دارم. بنابراین حتی اگر معده ام هم رفلاکس نداشت روزه نمیگرفتم و بعد از اینکه بیماری تموم شد جبران میکردم. اینو برای اونایی نوشتم که شاید فکر کنن دنبال بهانه بودم!)

نظرات 12 + ارسال نظر
رهگذر شنبه 5 مهر 1399 ساعت 17:09

ببخشیدا ولی دل بخواهی نیست که هر کی دوست داشت روزه بگیره هر کی هم نه نگیره ! وقتی تصمیم گرفتیم مسلمون باشیم پس باید به حرف خدا گوش کنیم هر چی که باشه نه اینکه گلچین کنیم ! و بگیم نه اینو دوست ندارم پس انجامش نمی دم !!! این مثل این می مونه که بگی خدا رو خیلی دوست دارما اما به حرفاش گوش نمی دم !
خلاصه هر کیو تو قبر خودش می ذارن خود دانید ...

feeri شنبه 31 خرداد 1399 ساعت 20:32

دستخوش
کاشکی همه همینطوری دید عمیق به مسائل داشتن...

امین جمعه 9 خرداد 1399 ساعت 14:40

وودی جان من پستاتونو یجا میخونم یهو ۱۰ تا پست باهم منم میخاستم روزه بگیرم ولی نشد

مهم نیست. دلت با خدا باشه. روزه به نخوردن نیست به تقواست

من شنبه 13 اردیبهشت 1399 ساعت 07:20

راستی این رو هم اضافه کنم که افزایش دمای بدن در طی روزه گرفتن به خاطر اینه که از یه جایی به بعد بدن برای متابولیسم، چربی ها رو میسوزونه و سوختن چربی هم مساویه با تولید گرما.
در خودم و خانواده م هم که دقت کردم این افزایش دما رو دیدم فقط گاهی پیش میاد که برعکس خیلی سردم میشه و بازم دقت کردم این به خاطر نوع سحری خوردنم در اون روزهاست. این یه مورد رو نمیدونم چرا این مدلی میشه.

آب زیاد و مخصوصا سرد بدن رو سرد میکنه. این تجربه منه.

من شنبه 13 اردیبهشت 1399 ساعت 07:09

وودی عزیز مجددا سلام.
حقیقتا در مورد خود روزه تنها یک مقاله با عنوان اثرات روزه بر سیستم ایمنی از علی اکبر ولایتی در مجله غدد درون ریز و متابولیسم ایران خوندم.
ولی چیزی که باعث شد این حرف رو بزنم بر اساس مطالعه ی کتابهای ایمونولوژی ابوالعباس و ایمونولوژی جنوی بود.
اصولا وقتی میکروبی وارد بدن میشه، یکی از روش های دفاعی بدن بر ضد این میکروبها تب کردن هست. یعنی با افزایش یک سری سلول های ایمنی و آنتی بادی ها سلسله اتفاق هایی میوفته که منجر به تب میشه.

روزه برعکس عمل میکنه. با سوزوندن چربی ها باعث میشه دمای بدن یه مقدار در طی روز بالاتر بره. یعنی یه چیزی مشابه تب کردن ولی نه به اون شدت. همین بالا رفتن دما طی سلسله مراتبی باعث تولید بیشتر سلولهای ایمنی و آنتی بادی ها میشه.

در هر صورت اگردرمورد ایمونولوژی کنجکاو بودی کتاب جنوی رو پیشنهاد میکنم. ابوالعباس کتاب به شدت معتبری هست در سطح جهان ولی به شخصه متن جنوی رو بیشتر میپسندم ولی در کل مباحثی که پوشش میدن تا درصد زیادی مشابه هست.

سلام. مقاله مورد اشاره اگر در محافل عملی مطرح نشده احتمالا ارزش علمی نداره. مطلب عملی در مورد روزه مسلمانی زیاد نیست. میشه مقاله هایی رو پیدا کرد که مسلمان ها نوشتن و احتمالا بایاس باشن اما مقاله علمی در مورد مضرات کاهش آب بدن زیاد میشه پیدا کرد.
منم تجربه شما رو دارم و اینکه دمای بدن بعضی وقتا بالا میره اما آیا این افزایش دما ایمنی بدن رو تقویت میکنه یا نه در حوزه دانش من نیست.
کتاب هایی رو که میگین خیلی دوست دارم بخونم. ولی فکر کنم خیلی جزئیات باشن برای من. شاید برای کسی که رشته اش نزدیک تره بهتره. توی یوتیوب یه چیزای جالبی پیدا کردم. ممنون از معرفی کتاب
https://www.youtube.com/watch?v=-IXk4LNQtQg&list=PLNxPv76KnZ8PsulAwTXDnTqJjb2cKioDJ

من سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1399 ساعت 16:12

وودی عزیز سلام
در مورد روزه یه نکته ای رو عرض کنم که برعکس، سیستم ایمنی با روزه تقویت میشه و یکی از دلایلش افزایش سطح آنتی بادی ها و هم چنین افزایش برخی سلول های سیستم ایمنی هست.

به هر حال فکر میکنم اگر شما خلاف این رو دیدین، مشکل از چیز دیگه ای باشه و لازمه با یک پزشک حلش کنید.

سلام
آره من احساس ضعف میکنم مخصوصا نزدیکای افطار که میشه دیگه حال ندارم. توی روز هم گرسنه میشم میرم سر یخچال و حسرت میخورم :)
ظاهرا شما در این مورد مطالعه خوبی داشتین. ممنون میشم اگر منابع خوبی پیدا کردن برای من هم بذارین که بخونم.

......... سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1399 ساعت 02:45

عرق 40 گیاه رو شنیدم خوبه اما من عرق زنیان رو امتحان کردم عالیی بود(نیم ساعت بعد از غذا )

خدایی وسط این کرونا عرق از کجا پیدا کنم؟! خرید هم زورکی میرم.

پسرک دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 ساعت 00:43

https://m.youtube.com/watch?v=4DzjDzi2nO8 آهنگ مخلوط عربی/چچنی به مناسبت ماه رمضون

پسرک یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 ساعت 22:59

البته مثل اینکه مراجع تقلید گفتن میتونی نگیری!

منو همچین چیزی نخوندم. اما کاشکی یکیشون میگفت ببخشید علم ما به این موضوع نمیرسه با اهل فن اش مشورت کنین.

.... یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 ساعت 09:33

گاهی فکر میکنم خدا هم از اینکه ما داشتیم با سرعت تمام به سمت بت پرستی از اون اعتقادات میرفتیم دیگه کلافه شد ، اینجوری در خونه شو تخته کرد که نگاه انسانها از نوع مادی به معنویت برگرده همه مون یه بار دیگه جستجوش کنیم و بشناسیمش ، بجای اینکه بعضیهامون رویا دیدنش تو خونه شو داشته باشیم و با وجود تبیعض طبقاتی فقط با حسرت به خونه ش نگاه کنیم ، تلنگر شده یادمون باشه اون همه جا هست و محدود به مکان نیست...شکستن بت ها از جنس سنگ و چوب سخت بود ولی شکستن بتها از جنس باور کار سختری هست...
کاشکی هممون سلامت باشیم و روزه در جهت انسان بودن بگیریم ..

حرف تون به دل میشینه

hamide شنبه 6 اردیبهشت 1399 ساعت 23:09

خوب کردی روزه نمیگیری چیه نصف شبی پاشی اندازه فیل بخوری بعد ی روز هیچ نخوری ،من ک از ترس مامانم میگیرم هی دوس دارم قایمکیم شده بخورم

هاها! این چه روزه ایه؟ :) خب اندازه فیل نخورین. دو سه روز گشنه شدید میشین بعد عادت میکنین. حس پر انرژی بودن و سبکی بعدش خیلی خوبه کسانی که رژیم کیتو دارن میدونن چی میگم. غذا باید کم بخورین و یه چیزی باشه که بدن رو نگه داره. خرما بهترین چیزه طبق تجربه قبلی و هندونه که آب بدن رو نگه داره. اگر حس کردین معده اتون سوزش پیدا میکنه هم آب بخورین مثل من زخم معده نگیرین. به نظر روزه مسلمانی برای بعضی ها زخم معده و مشکل کلیه درست میکنه. یکی باید تحقیق کنه ببینه اشکال کجاست. ظاهرا کمبود آب بدن باعث میشه.

رضا شنبه 6 اردیبهشت 1399 ساعت 11:07

سلام استاد وقتتون بخیر
در مورد عکس این کلیپ رو هم ببینید واسه همین 1-2 روز قبل هستش
https://www.khabaronline.ir/news/1380689/
و ظاهرا به صورت محدود اجازه طواف میدن

در مورد اسید معده , منم اینطوریم , قبلا خیلی قرص Ranitidine میخوردم ولی به پیشنهاد یکی از دوستان عرق چهل گیاه استفاده کردم و در کمال ناباوری خیلی جواب داد (هم سریع اقدام میکنه و هم طولانی مدت ضرری نداره و حتی مفیده) , حالا نمیدونم اونجا هست یا نه (احتمالا باشه حداقل داخل فروشگاه های ایرانی اونجا) , البته یه سری اقدامات هست آدم اگه رعایت کنه دیگه نیازی به این چیزا هم نیس و من بیشتر تمرکزمو گذاشتم روی اونا (دراز نشدن بعد غذا + عدم استفاده از نوشابه گاز دار + و..) ولی بعضی وقتا که پیش میاد از همون عرق 40 گیاه استفاده میکنم
ایشالا سلامت باشین


راستی دانشگاه UTD رشته منو داره اونجا رو میخوام اقدام کنم امیدوارم بتونم بیام و ببینمتون

سلام
ممنون از کلیپ از امریکا باز نمیشد. از جای دیگه باز کردم و نگاه کردم. جالبه که شش قدم فاصله رو رعایت نکردن و به نظر میرسه ماسک هم نداشتن. خدا به خیر کنه.

اینجا مثل اینکه رانیتیدین مشکل داشته یه سری شو یا کل اش رو از بازار جمع کردن. عرقی که گفتین یادم میمونه برم مغازه ایرانی ببینم داره یا نه. چیزایی که گفتین رعایت کنم رو که خیلی وقته میکنم.

به سلامتی. ایشاله که زودتر رشته ای که دوست دارین پذیرش با فاند بگیرین و بیایین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد