زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

این روزا

خیلی وقته ننوشتم و دارم روی مدارک گرین کارتم کار میکنم که این هفته تموم میشه و تا قبل از تعطیلات میفرستم. این مدت با یه شرکت کوچیک توی سان فرانسیسکو صحبت کردم و یه پیشنهاد خوب ازشون گرفتم ولی به خاطر گرین کارت جا به جا نشدم و تصمیم بر این شد که باهاشون نیمه وقت کار کنم تا گرین کارتم بیاد و بعد جا به جا بشم. البته بدم نمیاد که فعلا جا به جا هم نشم. منصور چند وقت پیش دعوت کرده بود برای تولد بچه اولش و رفتم سن حوزه و بعد از سالها دیدمش. اون میگفت همه ایالت های امریکا رو رفته و بهترین جا همین کالیفرنیا و مخصوصا سان فرانسیسکو و Bay area و دومین بهترین جا دالاس هست. 


این روزا روزی 12 تا 14 ساعت کار میکنم و تقریبا به هیچ جای زندگی نمیرسم اما این چند روز به خاطر اوضاع و شرایط ایران واقعا تمرکز فکری ندارم. هر روز دارم با خانواده ام تلفنی تماس میگیرم که از حالشون باخبر باشن. چند ساعتی که جواب نمیدن کلی دل نگران میشم. بعضی وقتا دلم میخواد که یه نیروی جادویی داشتم که و میتونستم جلوی اون گلوله رو  که شلیک شده که قلب یک بیگناه رو بشکافه درست قبل از اینکه برسه بگیرم. قلب من این روزا با مردمی هست که بی دفاع کشته میشن و فریاد رسی ندارن. مطمئنم این ظلم ها بی جواب نمیمونه و یه روزی میشه مشکلات اقتصادی همه رفع میشه. 


وکیل شرکت خودمون همچنان در هر حال وقت تلف کردن هست. نمیدونن که من یه کار دیگه گرفتم و هر وقتی اراده کنم میتونم برم. بعد هم  

 و وکیل خودم هم دیر به دیر جواب میده و واقعا روی اعصابه. اصلا این وکیل هم از روز اول انتخاب درستی نبود. کیسی که برام نوشته اصلا کیس خوبی نیست. شرکتی که کالیفرنیا باهاشون صحبت کردم هم وکیل اشون با من هم نظر بود که کیسی که تهیه کرده فقط 50 درصد کارهایی که من کردم رو پوشش داده و بهتر بود که پروژه هایی که توی شرکت کار کردم رو هم بیارم. به هر حال دیگه نمیخوام که فرستادن این کیس رو به تعویق بندازم. اینو که بفرستم دوباره زندگی به روال عادی بر میگرده و اینبار ایشاله برای همیشه.

نظرات 28 + ارسال نظر
اسمان سه‌شنبه 5 فروردین 1399 ساعت 01:51 http://Mennomen.mihanblog.com

سلام وودی جان، خیلی خیلی ممنون.

خواهش میکنم

اسمان چهارشنبه 30 بهمن 1398 ساعت 15:07 http://Mennomen.mihanblog.com

سلام من هم میخوام برای ۱۴۰ اقدام کنم، فقط انقدر پرونده من خاص هست که فقط دارم رو حرف وکیل اقدام میکنم، وکیل من رابرت وبر هست که با گروه دورسی کارمیکنه. ممنون میشم وبلاگ منرا به لیست پیوندهاتون اضافه کنید، خیلی خوبه که اینهمه خواننده و کامنت دارید

سلام. لیست کردم :)
داشتم. الان وقت نمیکنم دو تا پست بذارم

قباد سه‌شنبه 24 دی 1398 ساعت 01:30

وودی جون در مورد رشته علوم پایه مثل فیزیک امریکا چطوره؟ یا مقایسش نسبت به کانادا و اروپا
کلن خبر داری درمورد شغلاش اونجا یا سطح درامدشون؟
خدا همیشه همرات باشه.

در مورد این رشته نمیدونم. میدونم که معمولان فاند هاشون خیلی محدود هست. بچه ها ریاضی اینجا نیمه فاند گرفتن.

Movafaghiyat دوشنبه 23 دی 1398 ساعت 20:30

سلام؛امیدوارم خوب شده باشید و اوضاع و احوالتون عالی باشه؛خیلی وقته ننوشتید هر روز میام توی وبلاگ سر میزنم ولی حیف که خبری از مطلب جدید نیست.راستی از مسافرای پروازی که سقوط کرد با کسی آشنا نبودید؟

سلام.
بله متاسفم که ننوشتم. کسی آشنای فامیلی نبود اما هموطن بودن و کسانی بودن که حس نزدیکی زیادی بهشون داشتم چون من میتونستم توی اون پرواز باشم. من میتونستم کانادا رفته باشم که برای تعطیلات برگردم و به خانواده سر بزنم. در واقع چند تا از دوستان من همون موقع ایران بودن و با پرواز های دیگه برگشتن.

حسین دوشنبه 23 دی 1398 ساعت 08:32

سلام وودی عزیز
امیدوارم حالت خوب باشه وهمیشه موفق باشی،صبربر مشکلات وتلاش کردن برای حل کردن اونا قطعا شانس موفقیت روزیادمیکنه.
قبلایکی دوبار باهم صحبت کردیم اگه یادت باشه در رابطه با گرفتن پذیرش وشرایط زندگی امروز داشتم مطالبتونو میخوندم ی حس دلتنگی بهم دست داد گفتم جویای احوالتون بشم ؟ کارا خوب پیش میره؟

سلام
ممنونم. خدا رو شکر همه چیز خوبه و داره روی روال میفته. خیلی لطف کردین که جویای حال من شدین. ایشاله که برای شما هم همه چیز به خوبی و خوشی پیش بره.

..... پنج‌شنبه 19 دی 1398 ساعت 01:22

جالبه بمحض باز کردن مرورگر بطور اتوماتیک اولین کاری که میکنم وبلاگ شمارو باز میکنم دیگ عادت شده

اما چرا دیگ مطلب نمیذارین

ببخشید شدیدا مریض بودم الان بهتر شدم. یه کم کارام زیاده اما دیگه از این آخر هفته مرتب میذارم.

Al جمعه 13 دی 1398 ساعت 00:15

سلام. وودی عزیز بعد از چندین سال همراهی با تو بالاخره منم به مسافرای آمریکا نزدیک شدم. برای یوتا استیت اپلای کردم و احتمال پذیرش گرفتنم زیاده. رنک خوبی نداره دانشگاه. استادش ولی عالیه و کاری که من عمیقا علاقه دارم رو انجام میده. بست فیت. میتونی از تجربیات ارزشمندت چیزی در اختیار من بذاری؟ وزن چی خیلی مهمه تو موفقیت برای تحصیل تو آمریکا و بعدش. سپاس

سلام. به سلامتی. مبارک باشه.
استاد و کار مهم تر از رنک دانشگاهه. وزن مهم نیست اما برای سلامت خودتون پیشنهاد میکنم برنامه ورزشی منظم رو داشته باشین

نیما دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 20:00

سلام دوست عزیز. یه سوالی دارم ممنون میشم راهنمایی کنید.
من دکتری و مقاطع قبلی رو ایران خوندم. الان دوست دارم برای پست داک بتونم از یه جایی پذیرش بگیرم. حدود 4 تا مقاله انگلیسی دارم. دوتاش ISI هست که یکی از این دوتا اسم اول یکی اسم سوم. بقیه هم اسم اولم. که یکیش سایماگو کیو 3 هست ولی ISI نیست و اون یکی هم علمی پژوهشی انگلیسیه. رشتم مهندسی عمرانه. سابقه تدریس حق التدریس چند سال دارم. از فارغ التحصیلی دکترام کمتر از یکسال و نیم گذشته. دو تا مقاله آی اس آی هم تحت داوری دارم، بازم یکی اسم اول و یکی سوم.

داداش می خوام بدونم چقدر شانس دارم. به کارای پژوهشی واقعا علاقه مندم. دوست دارم یه جایی برای پست داک پذیرش بگیرم. امریکا، اروپا...
ممنون میشم راهنمایی کنید، چون واقعا منابع کمه در این خصوص. مثلا نمی دونم دید افرادی که پذیرش می دن نسبت به فارغ التحصیل دکتری از ایران چطوره....نمی دونم رقابت تا چه حده....آیا شانسی داریم.....آیا مقاله بیشتر چاپ کنم، شانسم بیشتر میشه یا نه..... و همچین سوالاتی در حال حاضر برام پیش اومده

سلام
شانس ات باید خوب باشه. خیلی بستگی به ریسرچ ات داره . اگر بتونی استادایی که مقاله هاتو رفرنس دادن پیدا کنی یا توی زمینه تو کارمیکنن و اونا پوزیشن داشته باشن ممکنه بتونی پست داک بگیری
پست داک معمولا محدودتر از دکترا هست. برای پست داک فارغ التحصیل ایران بودن خیلی فرق نمیکنه. چیزی که مهمه اینه که توی دکترا چکار کردی. رقابت هم همین مقاله هاست. تعداد مهم نیست. اهمیت کار مهمه.

رضا دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 04:19

سلام مجدد , یه سوالم داشتم
با توجه به اینکه برادرتونم المان هستن فشار و استرس زندگی بیشتر روی اون بوده یا شمایی که امریکا هستین؟

کاش بشه یه مقایسه ای بکنید مثلا از لحاظ کاری + پیشرفت تحصیلی + استرس + اقامت + مسافرت + راحتی + زندگی و بزرگ کردن فرزند + کیفیت زندگی + ریخت و پاش + معنوی و روحی و هر چیزی که به ذهنتون بیاد

سلام
قطعا برای برادرم بیشتر بوده. من تقریبا مشکل خاصی نداشتم به جز سال آخر دکترا.
کاری: امریکا خیلی برای خارجی ها محیط بهتریه تا آلمان
پیشرفت تحصیلی: دانشگاه های امریکا خیلی خوبن و من دکترا داشتم
استرس: مقطعیه. مثلا من سال آخر خیلی استرس داشتم. فاند نداشتم و اجازه کار هم نداشتم و باید حتما فارغ التحصیل میشدم و کار پیدا میکردم اما از وقتی سر کار هستم استرسم دوباره کم شده. برای گرین کارت دوباره یه مدتی استرس کشیدم اما الان خوب شده دوباره
اقامت: پول نداشته باشی سخته دیگه
مسافرت: امریکا ارزونه و جای دیدنی زیاد داره. آلمان هم خیلی راحت میشه کشورهای اروپا رو گشت
زندگی و بزرگ کردن فرزند: بدون شک امریکا بهتره. جامعه ایرانی اینجا اینقدر بزرگ هست که بشه توی یه فرهنگ خوب بچه رو بزرگ کرد (البته میگم امریکا خب جا داره تا جا. فرض یه شهر خوب مثل دالاس هست)
کیفیت زندگی: امریکا بهتره با تفاوت زیاد
ریخت و پاش: نمیدونم
معنوی و روحی: دوران دانشجویی بهتر از دوران کار بوده برای من. فکر نمیکنم ربطی به جای زندگی داشته باشه. بیشتر ربط به این داره که برای گذران زندگی چه میکنی

رضا دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 04:13

سلام فک کنم ساعتای 2 اینا بود کامنت دادم و از اون موقع داخل وبلاگتونم: ))
یه چیزی به نظرم اومد گفتم بگم شاید بد نباشه
یه چیزی که خیلی مفید بوده داخل مطالب وبلاگ , سایتها و اپ هایی هست که لابه لایه مطالب معرفی کردین
اگر بشه یه سری مطلب بذارید مخصوص اینکار و سایتها و اپ های مورد استفاده خودتونو به نوعی آرشیو کنید خیلی چیز باحالی میشه , مثلا مثل سری 1 و 2 و 3 سفرها که میذارید سری 1 و 2 و 3 معرفی سایتها و .. باشه

البته درک میکنم که شما هم زندگی خودتونو دارید و مطالب این وبلاگ هم از سرمون زیاده چه برسه به اینکه پیشنهاد مطلبم قبول کنین :)))

بعضی مطالب تگ دارن. برای بلاگ قبلی خیلی گذاشتم. اما فکر کنم برای این کوتاهی کردم. باشه سعی میکنم تگ بذارم.

محمد حسین شنبه 23 آذر 1398 ساعت 00:04

سلام وودی جان
انشاءالله که همه کارات به خوبی پیش بره
یه سوالی هم من داشتم اینکه من لیسانس مهندسی پزشکی ام با معدل ۱۴.۸۵ میخواستم ببینم با این رشته و معدل شانسی دارم برای هر کشور یا دانشگاهی؟
اخه وضعیت کار این رشته اینجا اصلا شرایط خوبی نداره
بعد استادا هم خیلی رک میگن ارشد خوندن مخصوصا تو این رشته اصلا فایده نداره وقت تلف کردنه
ممنون

سلام
اگر اشتباه نکنم رشته اتون فکر کنم به bio technology نزدیک باشه و اینجا نسبتا hot هست. معدلتون برای دکترا کمه برای همین پیشنهاد میکنم که بلاگ منو بخونین و یه جایی یه مستر با معدل بالاتر بگیرین و بعد برای دکترا اقدام کنین. برای اروپا ممکنه دانشگاه های ارزون قیمت تر پیدا کنین

Movafaghiyat یکشنبه 10 آذر 1398 ساعت 15:38

سلام؛تبریک میگم برای کار جدیدی که پیدا کردین؛خیلی کار عاقلانه ای کردین که چندسال پیش با هر سختی که بود رفتین که اگر مونده بودی مثل ماها هر روز به یه بهانه ای از ساده ترین حقوقت محروم میشدی؛انشاالله به همین زودیا گرین کارتتون اکی بشه و شرایطی فراهم کنید و خانوادتون رو ببرید.

سلام. ممنونم. بله میفهمم چقدر شرایط ناجور هست. ایشاله همه چیز با هم درست بشه.

جواد یکشنبه 10 آذر 1398 ساعت 00:42

خداروشکر... خیلی نگرانت بودم.
ایشالا که میفرستی و سریع به نتیجه میرسی.
دعای خیر ما بهمراهته داداش :)

ممنونم. مطمئنم که درست میشه

hamide چهارشنبه 6 آذر 1398 ساعت 14:14

امیدوارم همه کاراتون درس بشه، بهتر تو این شرایط ایران نبودین ده روز از اون وقایع میگذره و هنوز جاهایی از ایران نت ندارن و صاحبامون صلاح ندونستن با گوشی ک خودمون پولشو دادیم بتونیم از اینترنتی ک خودمون پولشو دادیم خریدم با دنیا در ارتباط باشیم، همه چی اونطوری ک میخاستن شد ولی چه جانهایی ک رفت...

زهرا دوشنبه 4 آذر 1398 ساعت 15:01

منتظر شنیدن خبرهای خوب هستیم.
شما ننویسید هم برای خواننده های وبلاگ عزیز و محترمید، اما نوشتنهای شما همیشه خوبه و امیدوار کننده

زهرا دوشنبه 4 آذر 1398 ساعت 14:57

منتظر شنیدن خبرهای خوب هستیم.
شما ننویسید هم برای خواننده های وبلاگ عزیز و محترمید، اما نوشتنهای شما همیشه خوبه و امیدوار کننده

ممنونم. لطف دارین

Narges یکشنبه 3 آذر 1398 ساعت 10:26

امیدوارم زودتر درست بشه گرین کارتت. منصور کی ازدواج کرد؟؟؟؟؟؟؟؟
متوجه نشدم چرا نمیخای بری سن فرانسیسکو؟
موفق باشی

پارسال.
چون شرکتی که میخوام برم خیلی کوچیکه و ممکنه نتونه برام اقامت بگیره. شرکت خودم وسط کار هست. اگر مدارکی که از طرف وکیل خودم میفرستم قبول بشه میرم.
شرایط زندگی اما بهتر از دالاس نیست. خونه ها خیلی کوچیک و گرون هستن. اینجا زندگیم خوبه اما خب اول و آخر باید برم اونجا.

gsa یکشنبه 3 آذر 1398 ساعت 08:55

به سلام دکتر وودی جان

چقدر خوب که دوباره نوشتی، کلی دلمون برات تنگ شده بود....

چقدر کیف می کنم می بینم اینهمه با اراده ای، کلی انرژی میگیره آدم!


ای بابا بدتر از همه چی اینکه، ی هفته اینترنت ایران قطع بود همه رو از کارو کاسبی و زندگی عملا انداختن!
امیدوارم همه چی درست بشه...


همینطور گرین کارت شما هم زودتر بیاد

شاد باش و سلامت

حتما درست میشه

رویا یکشنبه 3 آذر 1398 ساعت 08:01

جناب وودی ناراحت نباشید همه چیز به خوبی و خوشی ماست مالی شد رفت و علی موند و حوضش تو این کشور این قشر ضعیف و متوسط هستند که روز به روز بدبخت تر و له میشن اون پولداره هم هزار و یک راه دیگه و بهتر داره که پول رو پولش بیاد خدا را شکر که کارهاتون به خوبی پیش میره مثل همیشه آرزوی سلامتی شادی و آرامش براتون دارم

... شنبه 2 آذر 1398 ساعت 22:48

چه خوبه نوشته ها شمارو لااقل میتونم ببینم:(((((((((((((((((((

ملودی شنبه 2 آذر 1398 ساعت 18:51

بابا حالا اونقدرا هم وضعیت داغون نبود که در این حد بخوای نگران خانواده باشی. کی فکرشو می کرد منصور بچه دار شه

دانیال شنبه 2 آذر 1398 ساعت 16:01

سلام وودی جان؛
نه عزیز اینجا هیچ خبر خاصی نیست. اصلا نگران نباش و گوش بحرف این تلویزیونای اونور نده. اینا یه جنگ تمام هیبریدی رو بر علیه ایران شروع کردن. هممون میدونیم قضیه افزایش بنزین کار درست و کارشناسی شده ای بود. بخدا مردم دارن راحت زندگیشون رو میکنن. منظورم این نیست که سختی و تورم نیست. نه هست. تحریم هست. گرونی هست. مشکلات هست. اما هیچ کسی تفنگ دست نمیگیره که برادرکشی کنه. مطمئن باش اینا سازماندهی شده هست و در نطفه هم خاموش شد. ایشالا وضعیت ایران چ اقتصادی و چ موارد دیگر بهتر و روبراه بشه. شماهم نگران مباش و امیدوارم موفق و سلامت باشی...

سلام واقعا نمیدونم چطوری میتونین چشمتونو اینقدر راحت روی کشته شدن هموطنانتون ببندین. پیدا کردن ویدئوی اعتراضات خیلی سخت نیست. سازماندهی توی 190 تا شهر؟ سازماندهی چی؟ بله به رگبار بستن مردم بیگناه توی نیزار و اتفاقاتی از این دست حتما سازماندهی میخواد اما از طرف حکومت. ممنونم بابت آرزوی سلامتی و منم امیدوارم که یه روزی شما هم روزی از زاویه ای که ما به اوضاع نگاه میکنیم نگاه کنین.

مهناز جمعه 1 آذر 1398 ساعت 14:31

ایشالا هرچه زودتررررر کاراتون درست بشه بیاین ایران خانوادتونو ببینین...

ممنونم.

احسان جمعه 1 آذر 1398 ساعت 13:24

ما که هنوز داریم تو قیمت دلار دست و پا میزنیم،هر روز هم یه داستان و مشکل جدید پیش میاد، الان ینی قیمت دلار رو هم نداریم با این بی نتی، همینجا در وطن ماندگاریم با این شرایط، ولی یه سوالی که خیلی وقته دارم و هیچجا به نتیجه ی درست و حسابی نرسیدم اینه که الان گرین کارت رو بگیری، میتونی سفر کنی به ایران یا اگه بیای اینجا دوباره داستان سربازی و غیبت و ممنوع الخروج و این صحبتا رو داری؟

بله میفهمم واقعا شرایط ایران سخت و غیرقابل قبول هست.
بله میتونم بیام. برای کسانی که اینجا اقامت دارن پاسپورت میزنن مقیم امریکا و میشه سالی دو بار رفت و آمد کرد اگر که قانون اش عوض نشه

سجاد جمعه 1 آذر 1398 ساعت 11:10

سلام وودی جان
خوبی؟
من مطمئنم که این بار کارت به عالی ترین شکل ممکن انجام میشه جوری که میگی انگار معجزه اتفاق افتاده.
پیشنهاد میکنم کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین رو بخونی

سلام. اون کتاب رو توی ایران خونده بودم. ممنونم

مادام بلانش جمعه 1 آذر 1398 ساعت 10:24 http://pas-ici.blogfa.com

امیدوارم زودتر گرین کارت بگیری، من هم اقامت در جایی دور از موطنم رو دارم و حس غربت و‌تنهایی رو‌میفهمم

ممنونم

محمد پنج‌شنبه 30 آبان 1398 ساعت 21:45

سلام وودی خوبی؟
الان داری با NIW واسه خودت اقدام میکنی؟ یا از طریق شرکت؟
امیدوارم زودی گرین کارت رو بگیری و بیای ایران ببینمت

سلام. با NIW ولی شرکت هم داره انجام میده. هر کدوم زودتر بشه دیگه

mohammad پنج‌شنبه 30 آبان 1398 ساعت 19:39

وودی محکم وایسا
محکم تر از همیشه
هواتو داریم

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد