زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

برنامه Daylio

این مدت سعی کردم که برنامه ریزی ام بهتر کنم که بتونم به کارهایی که میخوام بیشتر برسم. یکی از کارهایی که کردم اهدافم رو ساعت بندی کردم. مثلا گفتم برای یادگرفتم یه آهنگ گیتار مثلا 10 ساعت لازم دارم و مثلا برای ورزش 1 ساعت در روز و 3 روز در هفته پس کلا 60 تا جلسه یک ساعته تا آخر سال میخوام و ... و آخر سر جمع زدم. اینطوری ساعت هایی که لازم دارم به اهدافم تخمین زدم.



برای همین یه سری اهداف رو گذاشتم کنار که برن برای سال بعد. به جای اون تصمیم گرفتم که اون اهدافی رو که اولویت بیشتری دارن در نظر بگیرم و هر روز براش وقت بذارم. مثلا اگر برای یادگیری آهنگ گیتار 10 ساعت زمان لازم داره و هدف اصلی ام هست برای 15 دقیقه ولی به طور مرتب و هر روز وقت بذارم. حالا میخوام این روش رو امتحان کنم ببینم این چطوری جواب میده. 

در واقع نقطه قوت روش هرادا ایجاد عادت هست. مثلا وقتی هر روز 15 دقیقه گیتار تمرین میکنم این دیگه میشه یه عادت که هر روز باید انجام بدم. شاید 15 دقیقه کافی نباشه اما چون هر روز انجام میدم در طولانی مدت یه عالمه ساعت میشه برای تمرین. برای عادات هم میدونم که روزانه ماکزیمم 4 ساعت غیر از ساعت کاری ام  و ساعت خوابم زمان دارم. برای همین دلیلی نداره که بخوام کارهای بیشتری رو توی  برنامه هام بذارم.


این مدت هم به خاطر اینکه همه اهداف رو با هم دنبال نمیکردم خیلی بهم فشار آمد. برای همین اصلا سنجش پیشرفت هم نکردم که مثلا چقدر برای رسیدن به اهدافم پیشرفت کردم. یادمه یکی از خواننده های همین بلاگم در مورد bullet journaling نوشته بود. اون موقع به نظرم اصلا جالب نبود اما الان که فکر میکنم اگر هر روز یه باید برای کارهایی که میخوام وقت بذارم که تبدیل به عادت بشن نیاز به این دارم که هر روز هم پیشرفتم رو سنجش کنم. برای همین فکر کردم که بهترین کار استفاده از برنامه های گوشی هست. داشتم این برنامه هایی که کمک میکنن به یه کاری عادت کنی رو میگشتم که بالاخره دوشنبه این هفته این برنامه Daylio رو پیدا کردم که بیشتر چیزایی که میخواستم رو داشت. اینطوری میتونم خیلی راحت هر روز کارهایی که باید برام عادت باشه رو توش یادداشت کنم و زمان زیادی نمیبره و آخر هفته سنجش کنم. 



برنامه های زیادی دیگه ای هم هستن اما به نظرم این از همه بهتر و قابل فهمتر بود. یه سری چیزا هم مثلا مسواک زدن بهش اضافه کردم. حالا خودم اولش هستم تا ببینم چطوری پیش میره.


نظرات 18 + ارسال نظر
حسین عامری پنج‌شنبه 3 بهمن 1398 ساعت 10:46

با سلام مدیر عزیز
به نظر شما چرا اکثر دانشجویان از انتخاب رشته خود راضی نیستند وراه حل چیست

سلام. علتش کنکوره. امریکا هر کسی از رشته اش راضی نباشه راحت عوض میکنه

حسین عامری پنج‌شنبه 3 بهمن 1398 ساعت 10:43

مدیر عزیز
سلام یک سوال با تجربه خوبی که شما دارید اگر ریس جمهور ایرا بودیدید برای اموزش ایران چهکارهایی انجام می دادید

من خیلی بی تجربه تر از این هستم که رئیس جمهور باشم. به متخصصین آموزش مراجعه میکردم و به حرف اونا گوش میدادم.

EhsanUrb دوشنبه 25 شهریور 1398 ساعت 03:33

سلام وودی
بلاخره دوتا وبلاگاتو تموم کردم و همشو خوندم، حس میکنم یه باری از روی دوشم برداشته شده (استیکر خنده با اشک از چشاش اونم چندتا)
کلی باهات همزاد پنداری کردم کلی با پستات خندیدم، بعضی جاهاهم اشکمو درآوردی، مخصوصا اونروزا که بلیط هواپیما گرفته بودی و مادرت فهمیده بود پروازت یه روز زودتره که اصن نشستم گریه کردم جات خالی
کلی از جواب سوالایی که داشتم روزها و شاید ماهها دنبالش میگشتم رو پیدا کردم توی نوشته هات
منم مدتهاست تو فکر در رفتن از وطنم که البته برام یه رویای دست نیافتنی شده دیگه با دلار 11-12 تومنی، هرجور حساب میکنم یه 50-60 میلیونی خرج داره که البته تا اونموقع که من جورش میکنم اگه دلار نشه 40 تومن...
ولی دوتا سوال خیلی ذهنمو درگیر کرده
یکی اینکه رزومه ات چیا بوده غیر از تافل و gre ,منظورم مقاله و ژورنال و کنفرانس و تالیف کتاب و ایناس.
یکی هم داداشا که رفته بودن ایتالیا چکردن؟ مشغول شدن همونجا یا برگشتن وطن (این دیگه خیلی فضولیم گل کرده)

سلام
خواهش. خوشحالم که دوست داشتین. بعد از سالها بعضی چیزا رو خودم فراموش کرده بودم مثلا همین که مامانم یادش رفته بود پروازم یه روز زودتره. چقدر زود میگذره.
یکی از داداشام آلمان کار گرفت و همونجا موندگار شده. اون یکی که سربازی نرفته بود برگشت ایران و رفت سربازی و مریض شد و افسردگی گرفت و الانم با مامانم اینا زندگی میکنه.من تشویقش کردم و برای امریکا هم اپلای کرد اما ادمیشن نگرفت چون نمره جی آر ای اش خیلی پایین بود. الانم واقعا نمیدونم چکار میتونم براش کنم.

.... جمعه 22 شهریور 1398 ساعت 02:08

ببخشید که سوآلم مرتبط نیست ولی به نظرت بازار زعفران در آمریکا فارق از مسائل سیاسی چطوره؟ ارزش سرمایه‌گذاری داره؟

نمیدونم

ویکی چهارشنبه 20 شهریور 1398 ساعت 16:42

سلام وودی
یه سوال داشتم
الان من به استادای یه دانشگاه ایمیل دادم میگن پوزیشن خالی ندارن. حالا برای این دانشگاه اپلای کنم یا نه؟ اونایی که جواب ایمیل نمیدن چی اپلای کنم؟ راستی برای دکترای کانادا تافل چند بیارم که از فاند خیالم راحت باشه؟

سلام
اگر هیچ کسی پوزیشن خالی نداره توی اون دانشگاه یا جواب نمیدن بهتره اپلای نکنین. بعضی دانشگاه ها پرونده ها رو میگیرن تا یه استاد بیاد و انتخاب کنه.
هر چی بالاتر بهتر. من میگم 100 اما واقعیتش اینه که 80 هم بیارین و بقیه رزومه خوب باشه و استاد بخواد مشکلی نداره

نسیم چهارشنبه 20 شهریور 1398 ساعت 00:15

سلام وودی
ممنون از نوشتهات یه مدت ننوشته بود ولی عجب مرداد پر کاری خیلی جالب بود برام این روش هدفگذاری هر وقت میام سراغ وبلاگت ازت یه چیز جدید یاد می گیرم خیلی خوبه. یه سوال در مورد کار الان تو بازار آمریکا چه تکنولوژی بیشتر نیازه واقعیتش من یه مدتی به مهاجرت کاری فکر میکنم خوب میدونم آمریکا محاله ولی برای کانادا دارم تلاش می کنم حوزه کاریم oracle bpms , java , react اما خوب بازار کار نداره انگار برا همین می خوام بدونم چی جدید یاد بگیرم که شانسم برای پیدا کردن کار بیشتر بشه

ممنون

خواهش میکنم. برای زمینه هایی که گفتین توی هر کدوم که بیشتر دوست دارین وقت بذارین و خیلی خوب یاد بگیرین حتما بازار کار داره. اینجا تخصص حرف اول و آخر رو میزنه.

پیاده گرد یکشنبه 17 شهریور 1398 ساعت 22:39 http://piadegard.blogfa.com

خب این سری من با یه اپ جدید آشنا شدم هر چند فعلا خودم کنار بولت ژورنالم دارم با گوگل کلندر و ریماندر سامسونگ جلو میرم و راضی ام. برم این اپی که گفتید دانلود کنم ببینم چجوریه. امیدوارم واسه اندروید هم داشته باشه. ممنون از شما.

خواهش میکنم

yasiii سه‌شنبه 12 شهریور 1398 ساعت 04:46

سلام آقای وودی من سالهاست هرررروووززز وبلاگتونو چک میکنم .فوق العاده این شما. امیدوارم همیشه موفق باشین .
من 2تا ایده تو حوزه اپلیکیشن دارم ، به مباحث iot هم جدیدا خیلی علاقه مند شدم (یه ایده هم از یک سال پیش تو حوزه سلامت دارم که هنوز تو ایران همچین چیزی اجرا نشده،شایدم استارتشو زده باشن نمیدون...) مباحث هوش مصنوعی هم که خیلی جالبه..
اما مشکل اینه که دوره لیسانس رو توی یه دانشگاه خیلی ضعیف بودم هیچکی نبود درست راهنمایی کنه دیگ این شد که هیچی از رشتم یاد نگرفتم فقط در حد متوسط html css بلدم چند سال عمرم به بطالت گذشت الان خیلی دارم تلاش میکنم که ارشد تهران قبول شم اما سوالم اینکه الان با چه زبان برنامه نویسی شروع کنم که زودتر بتونم شاغل شم ؟پایتون ؟ پی اچ پی ؟ جاوا اسکریپت؟
اصلا نمیتونم انتخاب کنم خواهرم که توی هند درس میخونه میگه اینجا همش میگن پایتون . بیش از80% وبسایتهای ایران با پی اچ پیه از طرفی هم خودم در نظرم بود که جاوا اسکریپت رو کار کنم و اول تو حوزه فرانت اند حرفه ای شم اما اصلا نمیدونم این کاره درستیه یا نه؟!آرزوم اینه که بتونم توی یه شرکت خیلی خوب بین المللی کار کنم هوش و استعدادشم دارم اما نمیدونم از کجا شروع کنم لطفا راهنمایی کنید
خیلییییییییی ممنووووووووووونننننن

سلام
خیلی خیلی لطف دارین. ایده ها بهشون میگن a dime a dozen یعنی ارزش خیلی خیلی کمی دارن. ایده های تکراری ای که بهتر اجرا میشن موفق تر از ایده های نوینی هستن که درست اجرا نمیشن و اجرا کردن ایده های نوین ده ها برابر سخت تر از ایده های تکراری هست.
تکنولوژی ها و زبان ها مرتب عوض میشن. مهم نیست چه زبانی یا چه چیزی رو یاد میگیرین. مهم اینه که توی کارتون حرفه ای باشین که کسی نتونه حرف روی حرفتون بزنه و اونم تجربه و زمان میخواد. بهم ایمیل بزنین بهتر میتونم جواب بدم اگر بدونم. باید بدونین هدفتون از کار چیه و میخواهین به کجا برسین که درست سرمایه گذاری کنین.

جواد سه‌شنبه 12 شهریور 1398 ساعت 00:39

سلام اگه لاتاری شرکت کنم و گرین کارت رو بگیرم و تا ۲۰ سال دیگه ایران بمونم و نیام آیا گرین کارت هنوزم اعتبار داره
و اگه اسم زنم در بیاد به منم گرین کارت میدن یا نه و برعکس
مرسی

سلام
ببخشید در مورد اعتبار لاتاری نمیدونم.
بله اگر توی اپلیکیشن همسرتون اسم شما باشه و برعکس هر کدوم برنده بشین به هر دو تعلق میگیره

آزاده دوشنبه 11 شهریور 1398 ساعت 15:45

سلام وودی
من یه سوال دارم ازت: این درسته که الان تو آمریکا رشته علوم کامپیوتر ، پردرآمدترینه؟
اگه درسته، کدوم گرایشش؟ هوش مصنوعی، یادگیری ماشین...
پیشاپیش خیلی ممنون از جوابت

سلام
خیر درست نیست. پر در آمدترین بعد از کارآفرینی رشته هایی هستن که اینجا معرفی شدن
https://www.cnbc.com/2019/01/08/the-are-the-25-best-paying-jobs-in-america-in-2019-according-to-us-news--world-report--.html
شاید نزدیکترین به کامپیوتر مدیریت IT باشه که طول میکشه یه نفر بتونه توی مدیریت امریکا کار کنه (خیلی ظرافت و سیاست میخواد) که اونم 13م هست.

Sahar یکشنبه 10 شهریور 1398 ساعت 15:15

سلام . ممنون از مطالب خوب و مفیدتان:
توی نسخه رایگانش فقط یه هدف میشه داشت برای اضافه کردن هدف و ... بعدی باید خرید کرد .
درست ؟

سلام
قسمت اهداف اش خیلی به کار نمیاد. قسمت Activity ها و دنبال کردن اونا به درد میخوره

... شنبه 26 مرداد 1398 ساعت 19:50

برای تعریف اهداف بیشتر ده دلار پول میخواد:| چجوری پرداخت کنم آخه بعدشم ده دلارهاااا

اون تعریف اهدافش به درد نمیخوره. بیشتر قسمت activities اش خوبه.

Movafaghiyat جمعه 25 مرداد 1398 ساعت 14:01

سلام آقای دکتر؛خوشحالم که دوباره شروع به نوشتن کردید؛مطالبی که مینویسید تا حد خیلی زیادی ما را با جو اونجا آشنا میکنه؛2 تا سوال:۱-اینکه الان با تجربیات و شرایط فعلیتون اگر به عقب برگردید بازم میرفتید یعنی خوبیهاش به سختیهاش می ارزه و به اون هدفیکه قبل رفتن داشتید رسیدید؟ ۲-چقدر زمان برد تا زبانتون اکی بشه؟ ۲ تا خواهش دارم:۱-لطفا بیشتر بنویسید هرچند وقت آزادتون کم هست
۲-در خصوص اپلای و پذیرش بچه های پیراپزشکی هم اگر اطلاعاتی دارید یا نکته ای به ذهنتون میرسه بنویسید.ممنون

سلام
1- بله 100% اگر میشد زودتر میرفتم
2- حداقل یکسال بعد از رسیدن همچنان گنگ و کر بودم! (نه به این حد ولی الان خیلی راحتتر میتونم ارتباط برقرار کنم)
دارم زیاد زیاد مینویسم دیگه
هفته ای یک پست حتما و بیشتر از یک پست هم ممکنه
ببخشیددر مورد پزشکی اینا چیزی نمیدونم. من اینجا سعی میکنم چیزایی که میدونم و تجربیاتم رو بنویسم

Infernal455 جمعه 25 مرداد 1398 ساعت 12:58

سلام اقای وودی
ببخشید یه سوال داشتم
دانشگاه های آمریکا
مدرک دانشگاه پیام نور رو قبول دارند یا نه؟

سلام
تا جایی که بتونین براش ارزیابی بگیرین (evaluation) قبول دارن اما اونقدری بها بهش نمیدن.

Ida چهارشنبه 23 مرداد 1398 ساعت 02:26

وودی عزیز وبلاگت خیلی بهم روحیه داد و از طرفی خیلی داغونم کرد ( از وبلاگ قدیمیت شروع کردم به خوندن) برات آرزوی موفقیت میکنم،. و یه سوال داشتم که جوابشو پیدا نکردم ، ما ها که دیپلمه هستیم چجوری میتونیم بورسیه بگیریم ، منظورم اینه ما هم باید مقاله داشته باشیم و با یه استاد ارتباط بگیریم، خوشحال میشم جواب بدی

سلام. فکر کنم نوشته بودم جواب سئوالتونو. بهترین کار اینه که لیسانس رو بگیرین و بعد اقدام کنین

ژرفا سه‌شنبه 22 مرداد 1398 ساعت 19:07

بسیار عالی
فقط کاش اونجایی رو که مات کردید شفاف میکردید

حالا زوده

آلبرتو سه‌شنبه 22 مرداد 1398 ساعت 17:06 https://zirebaran.blogsky.com/1398/05/22/post-15/

سلام.
تخمین زمان با اکسل جالب بود، البته میشه بیشتر روش کار کرد و مثلا چند تا چارت از زمانبندی ها واسش رسم کرد که با به روزرسانی فایل، بصورت داینامیک تغییر کنند.
درمورد برنامه گوشی هم من از Google Tasks استفاده میکنم. البته لعنتی بدون فیلتر شکن در ایران کار نمیکنه اما یک خوبی ای که داره این هستش که با جیمیل هم سینک میشه.
ممنون از پست جدید آقای دکتر وودی

سلام
Google Tasks خوبه اما بیشتر برای کارهایی هست که میخواهی انجام بدی. این برنامه رو من برای ارزیابی پیشرفت ام استفاده میکنم.

آزاده سه‌شنبه 22 مرداد 1398 ساعت 12:51

سلام وودی
من با اجازه چند تا سوال بی ربط با این پست دارم
به نظرت من که مهندسی ارشد پلیمر تو ایران خوندم برای دکترا ، برای همین رشته اپلای کنم؟ با توجه به اینکه علاقه خاصی به هیچ رشته ای ندارم و فقط برای اومدن به آمریکا می خوام پذیرش بگیرم. از چند تا از دوستام که الان آمریکان و دارن کامپیوتر می خونن پرسیدم ، می گن عمران و کامپیوتر خیلی خوب جواب می ده، می خواستم نظرت رو بدونم چون خیلی وقته اونجایی و سر کار هم می ری.
دیگه اینکه برای منی که فقط دنبال سرکار رفتن و شرکت زدن هستم، به نظرت روی دانشگاههای کالیفرنیا تمرکز کنم چون اونجا مرکز استارت آپ هاست؟ همین دوستام تو تگزاسن و می گن کالیفرنیا خیلی گرونه و بیا تگزاس که مالیاتش کمه. ولی من هدفم فقط پول درآوردنه اگه اونجا گرونم باشه ولی موقعیت پیشرفتش خیلی بالاتر باشه، حاضرم اون گرونی شو تحمل کنم.
خیلی دوست دارم نظرتو بدونم چون دیدم تو پست هات تو هم دنبال شرکت زدن هستی ، گفتم خیلی خوبه ازت بپرسم.
خیلی ازت ممنونم.

سلام
ببخشید در مورد رشته شما چیزی نمیدونم.
برای استارت آپ هم بلاگ منو دنبال کنین. من تجربیاتم رو مینویسم. به نظرم بهترین کار اینه که آدم روی تحصیلات اول تمرکز کنه و بعد که به اندازه کافی درآمد داشت دنبال شرکت زدن باشه. من عمر رو جوونی ام رو پای این کار گذاشتم و الان دارم کم کم میفهمم که به این آسونی ها نبوده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد