زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

خدا رحم کنه به حال سیل زده ها

این دو روز اخبار سیل ایران رو دنبال میکردم. مامانم اینا برای عید رفته بودن شیراز و درست شب قبل از سیل راهی تهران شدن. من ازشون خبری نداشتم  و دیروز خیلی نگران بودم تا اینکه مامانم پیام داد که همه سالم هستن. یکی از بدی های دوری از خانواده اینه که بعضی وقتا ازشون بیخبری و کاری هم از دستت بر نمیاد.  خدا رحم کنه به حال سیل زده و رحمت کنه کشته شدگان بی تدبیری مسئولین.


خیلی ناراحتم که از اینکه شاید بسیاری از این موارد قابل پیشگیری بودن. 


توی چکیده آمده که "نتایج حاکی از آن می‌باشد که با توجه به الگوی جریان شکل گرفته در سیلاب مذکور و نقشه‌های شاخص مخاطره، تخلیه کلی شهر امری ضروری به نظر می‌رسد. از طرفی با توجه به مساحت پهنه پرخطر، میزان خسارات وارده سنگین خواهد بود." یعنی حتی قبلا در موردش تحقیق هم شده و به این نتیجه رسیدن که بهتره زودتر منطقه تخلیه بشه.

یکی از تفاوت هایی که میبینم همینه که اینجا تحقیقات خیلی بیشتر به کاربرد میرسن. البته همچنان فاصله زیادی بین تحقیق و کاربرد هست اما به مراتب توجه بیشتری میشه و بسیاری از شرکت ها و دولت سرمایه گذاری زیادی برای انجام تحقیقات میکنن و از نتایجش هم استفاده میشه. امریکا هم سیل میاد و گردباد میاد و طوفان های وحشتناکی که نظیرشون کمتر جاهای دیگه مشاهده میشه اما فرق هست بین چیزی که قابل پیشگیری هست و چیزی که قابل پیش بینی نیست.

نظرات 6 + ارسال نظر
Ladylove شنبه 24 فروردین 1398 ساعت 07:07

سلام وودی عزیزم بعد از ۸ سال اَشنایی با تو هنوز هم وقتی میام تو وبلاگت همون حال و هوای قدیمی که پستات رو میخوندم پیدا کنم ... وقتی نامه بچه تو خوندم یاد پستی افتادم که سالها پیش وقتی بچه رو گرفتی افتادم و با خودم مثل تو گفتم چه زمان زود گذشت ... راستی اون بچه های خارجیتم هنوز تحت تکفل داری؟ هنوز هم به تیلور فکر میکنی؟ راستی هیچوقت نشد بهت بگم من زبان انگلیسی رو با خوندن وبلاگ تو یاد گرفتم....

سلام. خیلی خیلی لطف دارین. بله چقدر روزا زود میگذرن. بله بچه های خارجی امو دارم. الان 6 تا بچه دارم اما میخوام دیگه به موسسه خارجی پول ندم و چند تا بچه ایرانی بگیرم. حس بهتری دارم.
تیلور!!! هاهاها!!!! خیلی لطف دارین به خاطر دعاها و محبت های شما هست من زندگی خوب و شادی دارم.

نرگس سه‌شنبه 13 فروردین 1398 ساعت 00:21

اقای وودی
اشتباه متوجه شدین صحبت منو.
من نگفتم خروجی این نرم افزار با نرم افزارهای دیگه هم قابل پیش بینی هست!
حرف من اینه:
با ی مثال بگم شاید راححتر بشه توضیح داد:
نتیجه گیری نرم افزار ایکس مشخص کرده که سیلاب با دوره بازگشت صد و بیست ساله اگر به وقوع بپیونده تمام شهر سمنان رو تخریب میکنه. حالا ایا ما باید شهر رو تخلیه کنیم امروز؟ این سیلاب کی قراره بیاد؟ پنجاه سال دیگه؟ ده سال دیگه؟فردا؟
صد و بیست سال دیگه؟
خروجی این نرم افزار مشخص جوابی برای این سوال نداره.
دهها روش کنترل سیلاب و پیشگیری از اون توی همه دنیا داره استفاده میشه و ما هم باید از این روش ها استفاده میکردیم.
راه حل تخلیه شهر ها نیست.
ما ی بحثی داریم به عنوان (تعیین حریم و بستر رودخانه ها) این عبارت رو به فارسی و انگلیسی سرچ کنین تا مقالات مرتبط باهاش رو ببینین. ما حریم و بستر رودخانه ها رو رعایت نکردیم و در محدوده خطر مجوز ساخت و ساز دادیم و حالا داریم نتایجش رو میبینیم.

در مورد اول فرمایش شما صحیح هست. توی این مقاله درباره تخلیه شهر صحبت شده. من اشتباه کردم در این مورد.

متوجه شدم. فقط وقتی میگین " ما حریم و بستر رودخانه ها رو رعایت نکردیم" خیلی درک نمیکنم این "ما" کی هست؟ من که نبودم. خدایی نکرده شما هم که نبودین. پس کی بوده؟ کی مسئول کشته شدن این همه بیگناه بوده؟
واقعا مهم نیست که دوره بازگشت سیل چند ساله هست. همونطوری که خودتون هم میدونین روش های زیادی برای پیشگیری از سیل وجود داره که انجام نمیشه تا اتفاق بیفته و بعد بازم فراموش میشه. ولش کنین خیلی دلم پره از این و دوست ندارم راجع بهش بنویسم.

دلنوشته های نیایش جمعه 9 فروردین 1398 ساعت 12:39 http://niiyayesh1351.mihanblog.com/

اهـــــــل تابستانم
روزگارم گـــــــــــرم است
تکه قلبــی دارم .....خرده عشقــی......سر سوزن ذوقـــی.....
مـــــن خـــــــــــدا را دارم
بهتر از آب روان ! بهتر از بـــرگ درخت!
بهتر از همــــه ی بهترین ها...........
و خـــدایم دور نیســــــــــت
لابه لای ریشه های قلبـــــــــم
روبه رویــم ... روی تمام ایینه هاست
اشنا کرده دلم را با شعر .... با قانون حیـــات
مـــن سعی میکنم مسلمــــــان باشم
قبله ام نــه شمـــال است نــه جنــــوب
قبله ام رو بـــه خـــداست
دلم از پشت نمـــازم پیداست
اهـــل تابستانم
پیشه ام عاشقی ست
گاهگاهی شعر میسازم با نــــور
تا به آواز شیرین عشق که در آن آزاد است دل تنهاییتان تازه شود

..... پنج‌شنبه 8 فروردین 1398 ساعت 10:42

خداروشکر خوبن....قبل اینا حدود یکسال پیش بارها بارها اخطار های محیط زیستبانها خونده بودم ...ولی باور نمیشد تحلیلهاشون درست از آب دربیاد ...متاسفانه تاوان سنگینی برای باور کردن متحمل شدیم

نرگس پنج‌شنبه 8 فروردین 1398 ساعت 00:15

سلام. این دقیقا رشته تحصیلی منه و ما کلی با این نرم افزار کار کردیم. متاسفانه مثل همیشه اغراق شده در این متن های فضای مجازی. در نتیجه گیری لین مقاله این جملات وجود ندارد که شهر باید تخلیه بشه. این نرم افزار سیل با دوره بازگشت های مختلف رو براورد میکنه ک آب تا کجا میاد بالا توی شهر. سیل با دوره بازگشت صد سال یعنی هر صد سال یک بار ممکنه سیل با برزگی مثلا ایکس متر مکعب بر ثانیه در یک منطقه اتفاق بیافته. ولی این که چه وقت این سیل ممکنه پیش بیاد اصلا جز خروجی های این نرم افزار نیست.
تقریبا برای تمام شهرهای ایران این نرم افزار رو ران کردن و خروجی گرفتن ک مثلا سیل با دوره بازگشت های مختلف (5و10و25و50و10 سال) اگر بیاد آب در اون شهر چقدر بالا میاد. ولی توی خروجی نرم افزار اصلا مشخص نیست که اولا چه وقت این سیل ممکنه بیاد و چه کارهایی میشود برای پیشگیری و کاهش صدمات انجام داد.
این ها در حوزه مدیریت آب شهری هستند.

سلام. نظرتون برام جالبه از این منظر که میگین "در نتیجه گیری لین مقاله این جملات وجود ندارد که شهر باید تخلیه بشه." من هم عکس مقاله رو گذاشتم هم همین جمله رو تو متن خودم تکرار کردم
اینقدر میدونم که نرم افزارها قابلیت پیش بینی ندارن. اصلا این بحث بی ربط هست که بگیم بعضی ادعا کردن خروجی این نرم افزار یا هر نرم افزار دیگه ای پیش گویی باشه. نتایج شبیه سازی این نرم افزار حتی اگر دقیق نباشه عاقلانه است که برای پیشگیری مورد استفاده قرار بگیره.
حقیقت اینه که نتیجه یک تحقیق به وضوح اثرات مخرب سیل رو برای یک منطقه بررسی کرده و این اتفاق هم افتاده و خسارات زیادی بر جای گذاشته.

رویا چهارشنبه 7 فروردین 1398 ساعت 11:16

ای بابا آقای وودی کی اینجا به تحقیق و مقاله اهمیت میده اینجا به صدای اعتراض و پیشنهاد و هشدار توجه نمیشه دیگه چه برسه به مقاله خب ببینید تفاوت کشورهای پیشرفته تو همین چیزهاس اونا الکی اینقد جلو نیفتادن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد