زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

چند تا درس برای کسانی که میخوان شرکت شروع کنن

1- اول سابقه شریک تون رو چک کنین. صرف اینکه شخص خوبیه این نیست که هر چیزی که میگه درسته. اکثر کسانی که میخوان شرکت شروع کنن خیال پرداز هستن تا اینکه واقعا بتونن یه کاری رو به سر انجام برسونن. این کار به اندازه کافی سخت هست و شانس موفقیتش پایین هست و یه شرکت نامناسب شانس رو کمتر هم میکنه. کسی که تجربه نداره احتمال شکستش نزدیک به 100% هست.


2- سهم ها رو از همون اول رسمی کنین. صبر نکنین ببینین چی میشه. با وجود اینکه میدونم کار آسونی هم نیست از اول سهم ها رو مشخص کردن اما اینکه نانوشته باشه و بعد از چند ماه یک یکی دو سال که شرکت یه شکلی گرفت حالا یکی سهم خواهی بیشتری کنه یا ناعادلانه بخواد سهام رو تقسیم کنه بدتره.


3- روی ایده های بلند مدت سرمایه گذاری نکنین. این اشتباه بزرگی بوده که من توی همه عمرم کردم. اما این بار دیگه آخرین بار هست. بهترین کار اینه که سعی کنین بازی دو برابر کردن پول رو انجام بدین. مثلا اگر 10 هزار دلار درآمدتون هست ببینین چطوری میشه اینو 20 هزار تا کرد. وقتی 20 هزار تا دارین چطوری میشه 40 هزارتاش کرد و ... من همیشه این تلاش اشتباه رو کردم که مثلا این ایده میتونه 50 میلیون دلار ارزش داشته باشه و بعد روی اون سرمایه گذاری کردم و بعد به شکست انجامیده. ایده ای که قراره 1 میلیون دلار سود داشته باشه چندین سال طول میکشه که به سوددهی برسه و درآمده حاصله ازش هم صفر هست. مثلا این پروژه ای که ما انجام دادیم راحت میتونه توی چندین سال 50 میلیون دلار سود داشته باشه اگر درست اجرا بشه (میشد) اما من الان دو ساله درگیر هستم و صفر. هیچ امیدی هم نیست تا سال آینده هم به سوددهی برسه. اگرچه امکان داره که سرمایه گذار پیدا بشه ولی اونم سود نیست. درحالی که اگر بازی دو برابر کردن رو ادامه میدادم این دو سال رو به جای اینکه صرف این پروژه کنم باید گرین کارتم رو ردیف میکردم و کارم رو عوض میکردم. هم پول بیشتری داشتم و هم رضایت بیشتری داشتم و هم الان داشتم روی یه چیز دیگه سرمایه گذاری میکردم. یک شبه ره صد ساله رفتن آسون نیست.


نظرات 7 + ارسال نظر
رضا دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 02:04

یه چیز خوبی که تا الان تو مطالب دیدم اینه که هر وقتی فهمیدی اشتباه کردی یه قدم رو به جلو بعدش داشتی , این به نظرم جالبه

هر بار میگی اینجا رو اشتباه کردم میدونم که مطالب بعدی پیشرفتا رو ازت میبینیم
به نظرم کارت درسته دکتر ایول داری حسابی

ساعت 2 نصفه شبه و تقریبا تو کمتر از 2-3 روز کل مطالب این وبلاگ دوم رو تا اینجا خوندم و دیگه تا آخرش چیزی نمونده :)

کارایی که میخوام تو این یکسال آینده انجام بدم
مدرک زبان + GRE + اپلای + دالاس !!

میخوام بدونی جایی که هستی آرزوی خیلیاست استاد

و زیاد نگران گذران عمر نباش (یه جایی گفته بودی موهام سفید شده و..) چون تا الانشم خیلی مفید بودی و هستی

خوش آمدین و خیلی ممنونم.

امیر یکشنبه 7 بهمن 1397 ساعت 09:23

سلام. اینستا یا تلگرام . واتساپ نیستی ؟

سلام. هستم اما فقط با خانواده اینطوری در ارتباطم.

علی دوشنبه 19 آذر 1397 ساعت 00:50

سلام
دکتر یه سوال، اگر به عقب برگردی، باز اول اپلای میکنی؟ یا اول وضعیت خدمت رو مشخص میکنی؟ این دو راهی خدمت و اپلای خیلی عذاب آوره، من آیلتس دارم، جی آر ای هم دارم، یکم راهنمایی میکنی که آخرش اول بریم خدمت یا اول اپلای؟ اگر قصد برگشتن نباشه اما هدف این باشه که حداقل بشه به ایران سر زد

سلام
بله حتما اول اپلای میکنم. دو سال عمر آدم ارزشش خیلی بیشتر از ایناست. تازه من به نظر خودم چند سالی هم دیر آمدم امریکا. اگر میدونستم یه جوری برنامه ریزی میکردم که بعد از لیسانس بیام. بچه های که برای مستر یا دکترا مستقیم آمدن اینجا شانس موفقیت بیشتری دارن. با همین قوانین فعلی هم میشه با اقامت امریکا سالی دو بار مجموعا سه ماه برگشت ایران. بعد از 8 سال غیبت هم میشه خرید. برادرام هم هر دو رفتن سربازی و پشیمون که چرا عمرشون رو هدر دادن.

علیرضا جمعه 16 آذر 1397 ساعت 14:23

سلام
میگم من یه دوستان همون موقع که داشت دکتری فارغ التحصیل میشد رفت از طریق وکیل گرین کارت گرفت،و دیگه کاری به شرکت نداره،الان مشکلی نداره،تو چرا از این طریق اقدام نکردی؟؟

سلام. اشتباه کردم. دو سال پیش با وکیل صحبت کردم و گفت اقدام کن. هزینه اش 10 هزار دلار اینا میشد و هم اینکه یکی دو ماهی طول میکشید که مدارکش آماده بشه و منم هنوز کار نداشتم. اما خب هنوزم دیر نشده. از هفته پیش شروع کردم مدارکم رو آماده کنم و ایشاله تا ژانویه آماده میشه و میفرستم

gsa دوشنبه 12 آذر 1397 ساعت 21:57

مرسی مرسی
خیلی ممنون
بازم فرصت کردی از این تجربه هات برامون بنویس

خواهش میکنم. حتما

مهناز دوشنبه 12 آذر 1397 ساعت 19:17

ممنون که تجربیاتتون رو در اختیار بقیه قرار می دید.

خواهش میکنم

ملودی دوشنبه 12 آذر 1397 ساعت 14:35

از این پست ها که به آدم انگیزه میده بیشتر بذار لطفا اصلا وقت سر خاروندن ندارم

واقعا مردم اینهمه ایده ثبت شرکت رو از کجا میارن چند وقته دارم فکر میکنم چه بیزنسی میخوام در آینده راه بندازم ولی باز چیزی به ذهنم نمیرسه.

سلام. برای پیدا کردن ایده فکر کنم قبلا نوشته بودم. برو یه سری به سایت های crowdfunding بزن و ببین دارن روی چی ها کار میکنن.
https://www.hongkiat.com/blog/crowdfunding-sites/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد