زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

جشنواره سال نو کامبوج و شهربازی (16 آپریل)

امروز صبح رفتم برای جشن سال نوی کامبوج توی یه معبد بودایی جنوب دالاس که تا حالا نرفته بود. هوا خیلی عالی بود. بر خلاف شیکاگو که واقعا سرد بود هوا این روزا بهشتی شده. بیرون پارکینگ 3 دلار گذاشته بودن اما تو هم میشد پارک کنی. داخل بوی کباب همه جا رو گرفته بود.




 یه دوری توی محوطه زدم و بعد رفتم سمت سن که داشتن نمایش رقص اجرا میکردن. نمایش هاشونو خیلی دوست داشتم. بعدش یه آقایی شروع کرد به خوندن که خیلی خسته کننده بود. رفتم سمت معبد و جاهای جالبی داشت و کلی عکس گرفتم. تنها دختر خیلی خوشکل اونجا هم ازم خواست که با دخترش ازش عکس بگیرم. منم گرفتم و بعد هم شوهر و پسرش آمدن و خانوادگی ازشون عکس گرفتم. تزیین محیط اش خیلی جالب بود. انگار وارد یه کشور دیگه شده باشم دوست داشتم. 

















بعد رفتم داخل یه جایی که این بودایی ها (monk) ها نشسته بودند. اول فکر کردم که دارن غذا میدن آخه کلی غذا سر میز بود. اما بعد دیدم که نه کسی غذا برنمیداره. بغل دستی ام یه فرد میانسالی بود زد به دستم و گفت کلاهمو از سرم بردارم. منم برداشتم و شروع کرد به صحبت کردن که برای احترام به مونک ها باید کلاهمو توی این سالن بردارم. منم شروع کردم باهاش صحبت کردن. گفت: "که امروز سال نو هست و مردم برای مرده هاشون میان اینجا که دعا کنن. چون ما گناهکاریم از ما قبول نمیشه ولی از مونک ها درجه بالاتری دارن (higher level) قبول میشه برای همین مردم براشون غذا میارن که بخورن و اونا دعا کنن. در واقع چون مرده ها دیگه غذا نمیتونن بخورن یه جورایی وقتی به مونک ها غذا میدن مثل اینکه غذا میرسه به مرده هاشون."

 اینو که گفت دو تا شاخ روی سرم سبز شد. چقدر این حرفها آشنا به نظر میاد. یادم افتاد به این جمله که "اولین روحانی اولین شارلاتانی بوده که اولین احمق رو ملاقات کرده. (The first clergyman was the first rascal who met the first fool)" یعنی واقعا انگار نه انگار قرن بیست و یکم شده! چندین هزار سال مردم رو سر کار گذاشتن که غذا برسه به مرده هاشون؟! کسی که مثلا قرار بوده ریاضت بکشه و خلوت داشته باشه تا به خدا نزدیک بشه برای خودش دکان باز کرده. البته باز اینا شاید خیلی زرنگ نبودن فقط غذا میگرفتن زرنگ تر بودن پول به اسم های مختلف میگرفتن که دیگه هر کاری خواستن باهاش کنن. پیرمرد پیرزن ها رو هم میدیدم که غذا میارن میذارن جلوی اینا و ملتمسانه میخواستن که برای مرده هاشون دعا کنن! 




ساعت یک و نیم بود که دیگه چیز خاصی برای دیدن نبود.






اونجا برای همین تصمیم گرفتم برم شهربازی چون خیلی فاصله ای با اونجا نداشت. از صبح یه کم سرگیجه داشتم اما گفتم برم اونجا یه کم باد بخوره بهم شاید بهتر شدم. ناهار سالاد گرفتم و بعدش یه چند تا وسیله رو سوار شدم ولی کمکی نکرد نه روحیه ام عوض شد و نه سر گیجه ام. یه بستنی هم گرفتم خوردم ولی خسته بودم و رفتم که بشینم استارباکس کار کنم و مدارک تکسم رو آماده کنم. یه نیم ساعتی استارباکس بودم اما اینقدر خسته بودم که نمیتونستم هیچ کاری کنم برای همین برگشتم خونه. ساعت 8 بود. گرفتم خوابیدم تا دو سه ساعت بعد بیدار بشم اما بیدار نشدم.


نظرات 7 + ارسال نظر
gsa یکشنبه 22 مهر 1397 ساعت 19:46

مرسییییییییی.........
منتظرم.....

حتما. الان دارم میرم بیرون شب برگشتم میذارم

مهم نیست چهارشنبه 18 مهر 1397 ساعت 00:00

تیلور خانم هم که گفته به دموکرات ها رای بدید

اخبار رو دنبال نمیکنم ولی فکر کنم فقط گفته بود رای بدین

سینا سه‌شنبه 17 مهر 1397 ساعت 19:01

وودی برگرد تو زمان حال

چشم

جواد یکشنبه 15 مهر 1397 ساعت 00:15

سلام مهندس

گرین کارت در چه وضعیه ؟ با کدوم روش اقدام کردی ؟
گرفتی یا هنوز خیر ؟

سلام
شرکت شروع کرده اما خیلی پروسه طولانی ای هست. نه هنوز قدم اولش هم انجام نشده

محسنی پنج‌شنبه 12 مهر 1397 ساعت 00:05

سلام هر دفعه که مطالب وبتون رو میخونم بیشتر شیفته اش میشم سفرهای جالبی داشتین و دیدنی های زیادی دیدین و این واقعا خوبه که میتونید جاهای جالب و دیدنی رو ببینین .
توجه کردین گوشه سمت چپ دوربین کمی لکه سیاه داره توی همه عکسا معلومه .

سلام
ممنون. دوربینم خراب شده. یه دوربین دیگه گرفتم. عکس های جدید خوبن

saman چهارشنبه 11 مهر 1397 ساعت 21:58

انصافا همه جا اخوند پیدا میشه ها فقط ظاهرشون فرق داره
این جمله خداست:
"اولین روحانی اولین شارلاتانی بوده که اولین احمق رو ملاقات کرده.

The first clergyman was the first rascal who met the first fool

بله همه جا سو استفاده از دین هست

gsa دوشنبه 9 مهر 1397 ساعت 21:03

مرسی مرسی
عالی عالی

اما در مورد مونک ها اصلا تعجب نکردم... 100بار بدترش تو کشورای مثل کشور خودمون هست...
اینم که پول نمیگیرن شاید بخاطر قوانین اون کشور باشه...

خدا همه رو به راه راست هدایت کنه!

بازم ممنون
اونبار پرسیدم جواب ندادی... یبار دیگه هم می پرسم اگه جواب ندادی بازم دیگه نمی پرسم دکتر رفتی چی شد؟ خوبی؟ سلامتی؟

آرزوی شادی و سلامتی و موفقیت

الان مینویسم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد