زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

فروشگاه ماشین تسلا

[خاطرات یه چند ماه قدیمیه ولی دوست دارم بنویسم چون بیشتر این مدت رو داشتم کار میکردم و اتفاق خاصی نیافتاد}

 امروز برای بلک فرایدی رفته بودم مرکز خرید Northpark دیدم که تسلا یه محل رو برای نمایش ماشین هاش گذاشته. خیلی دوست داشتم که برم ماشین ها رو از نزدیک ببینم برای همین رفتم توی فروشگاه.



توی ماشین هم دقیقا همون چیزی بود که من فکر میکردم و به همه چند سال پیش میگفتم و مسخره میکردن. همه چیز LCD بود و کلا کامپیوتری کنترل میشد. ماشین هم که خودش با هوش مصنوعی به طور خودکار از مبدا تا مقصد میره.



صندوق جلو رو هم که باز کرد برامون جالب بود که هیچی توش نبود!



کسی که داشت توضیح میداد منو برد سمت مانیتوری که میشد اطلاعات بیشتری رو به دست آورد. بعد یه نقشه بهم نشون داد که کجاهای امریکا جایگاه شارژ باتری گذاشتن و تسلا تا 5 سال شارژ رایگان میده. من فکر میکردم که جایگاه ها خیلی کمتر از این چیزا باشه اما اونقدری بود که بشه بدون مشکل کل امریکا رو بدون هزینه بنزین سفر کرد.



روی دیوار جمله Produce Your Own Clean Energy (انرژی پاکیزه خودتونو تولید کنین) نظرم رو جلب کرد. تسلا همچنین باتری های خورشیدی ای درست کرده که مشتری ها میتونن بخرن و جای سقف خونه اشون بذارن و برق خونه و ماشین رو از خورشید تامین کنن.



اینو که دیدم یاد این ویدئوی استاد دانشگاه شریف در مورد انرژی افتادم.

https://www.youtube.com/watch?v=Sxzfj_1rPSY

 فکر کردم فقر و عقب ماندگی ما بی دلیل نیست. وقتی یه عده کم سواد با مدارک بی اعتبار میشن مسئول جامعه و به اسم دین و مذهب جهل رو رواج میدن و به جای سرمایه گذاری روی تکنولوژی های جدید صرف جنگ توی کشورهای دیگه میکنن چرا ما  نباید روز به روز عقب بریم و امریکایی ها برن جلو؟ حالا تسلا فقط یه شرکت خصوصیه و توی یه مدت کوتاه این همه پیشرفت کرده. اگر گزاف گویی و شعار دادن باعث پیشرفت میشد الان ایران ابرقدرت جهانی بود. یادم میاد. حالا یه عده کم خرد هم توی خیابون دنبال این کم سواد ها راه بیفتن و هی بگن انرژی هسته ای حق مسلم ماست و تیشه به ریشه سرمایه های کشور بزنن.


از فروشگاه که آمدم بیرون یه قسمت یه نمایش عروسکی بود که همه بچه ها رو میخ کرده بود و بچه ها خیالشون که اون عروسک واقعیه با اداها و حرفاش غرق خنده می شدند. فکر کردم که بچه ها همه جای دنیا مثل هم هستند فقط چه خوبه بچه های اینجا که نگرانی ای از آینده نخواهند داشت.



نظرات 18 + ارسال نظر
zahra جمعه 11 اسفند 1396 ساعت 15:43

سلام . میخواستم ی تشکر ویژه کنم از مطالبی ک ب اشتراک میزارین . سالهاس ک هر روز وبلاگ رو چک میکنم و امیدوارم روز ب روز موفق تر بشین . توی نظرات خوندم ک مشکل سینوزیت دارین ، من خ وقته درگیرم تو این 2سال اخیر ک دیگ هر روز سردرد.... داشتم انواع داروها رو امتحان کردم ک تاثیرش موقت بود دیگ بقدری اذیت شدم ک اواخر تابستون راهکارهایی ک بهم میگفتم و حاضر نبودم انجام بدم رو انجام دادم الان خداروشکر چندماهه دیگ راحتم و امیدوارم تاثیرش طولانی مدت باشه. زالو انداختن روی سینوس ها ، ک من از ترس فقط روی شقیقه انداختم+ راهکاری ک پروفسور خیر اندیش (دکتر طب سنتی گفتن. خودتون سرچ کنید فیلمشو ببینید بهتره+موقع باد یا کوچیکترین سرمایی ماکس میزنم ، شما از کلاه هم حتما استفاده کنید . .زالو رو ایشالا اومدین ایران . اما باقیشو انجام بدین . میبخشین طولانی شد ی سوال: من دو ماه دیگ کنکور ارشد دارم ااگه بخوام دکترا رو خارج از ایران بخونم شما پیشنهاد میکنید ارشد رو چه گرایشی بخونم تجارت الترونیک رو پیشنهاد میکنید یا شبکه یا هوش ؟! نمیدونم چیکار کنم

سلام
من فکر کنم از زالو بیشتر از این مریضیه بترسم به نظرم ببینین به چی بیشتر علاقه دارین اما آینده هوش بهتره.

محمد چهارشنبه 9 اسفند 1396 ساعت 06:22

اقا وودی جان
من یه سوال دارم از شما....
ا
فکر نمیکنی یکی از علت های اینکه ما کشورمون عقبه جدای همه مسایل و حکومتش...یکیش این باشه اکثر ما ایرانی ها خارجی پرستیم و اصلا دلمون برای مملکتمون نمیسوزه ؟ کلا چند تا ایرانی شما میشناسی از بین دوستات همونجا واقعا در عمل کاری واسه مملکتشون کنن؟ خودت چی ؟ من خودم هم اروپا پست دکترا میخونم و ایران نیستم .... در این که ما عقب موند شدیم که شکی نیست، ولی من چیزی که میبینم اینه که ما ایرانی ها منجمله خود من اصلا اهل فداکاری و ...نیستم نه وطن پرستیم ... نه هیچ ...چشممون یه 4 تا خارجی هم میفوته همو میفروشیم. خوب شما واقعا چه توقعی داری از کشوری که مردمش اینطورین ؟ البته ممکنه هم من منفی نگر باشم ولی ایا واقعا غیر از اینه ؟

سلام

در مورد این موضوع صحبت کردن خیلی سخته. مثلا به نظر من تحریم های اقتصادی تاثیر بسیار زیادی روی این مسئله گذاشته. فقط به عنوان یه نمونه مثلا ترکیه رو در نظر بگیرین. بسیاری از ترک ها توی کشورهای اروپایی کار میکنند و برای خانواده اشون پول میفرستند. همین پولی که میفرستند ارز وارد کشور ترکیه میکنه و کلی به پیشرفت اقتصادش کمک میشه.حالا فرض کنیم کسی که خارج هست دلش به حال مملکتش هم نسوزه. همینقدر که دلش به حال خانواده اش بسوزه میتونه کمک شایانی به اقتصاد کنه که البته جزو مسائل اصلی هست.
یا هند رو در نظر بگیرین که هزاران هزار آدم میفرسته امریکا و اینا کلی سرمایه و تجربه کاری رو منتقل میکنن هند. شرکتی که بنده دارم کار میکنم کمتر از صد نفر توی امریکا داره و بیشتر از دویست و پنجاه تا توی هند. خب این اشتغال زایی کمک شایانی به اقتصاد هند کرده.
شاید بشه اینطوری فکر کرد که "فداکاری" کردن و فداکار بودن اصلا یه آموزش غلطی هست به ما دادن. چرا باید یک طرف فدا بشه که ما بهش بگم ارزش؟ چرا نباید دو طرفه سود ببره؟ نه اونی که از ترکیه میره اروپا کار میکنه پول میفرسته فدا شده و نه اونی که صد نفر رو توی هند استخدام کرده و پروژه امریکا میگیره. هر دو تا هم به نفع اقتصاد کشورشون در حال فعالیت هستند.
بنده رو شخصا خطاب کردین. من هر کاری از دستم برآمده کردم و دارم میکنم. الان دو تا بچه رو توی ایران دارم پشتیبانی میکنم و یه درصدی از درآمدم مستقیم میره ایران. بنیاد کودک هم میگفت که بیشتر از یک میلیون دلار دارن میفرستن ایران (یادم رفت بپرسم که برای همین ماه هست یا برای سال بود) یعنی اینکه یه عده ای که اینجا هستن هم دارن NGO های ایرانی رو ساپورت میکنن و پس اهمیت میدن. شرایط محیا باشه میشه کارهای بیشتری کرد. ما الان یه نفر آدم امریکا استخدام کردین با پولی که به ایشون قراره بدیم میشد پنج نفر رو توی ایران استخدام کرد. بنابراین "مسایل و حکومتش" رو از تحلیل ها جدا نکنیم بهتره. وقتی سیاست های کلان مملکتی توسط افراد کم سواد و غیرمتخصص گرفته میشه نباید از نتایج اقتصادی و فرهنگی و ... به وجود آمده متعجب بشیم.

محمد جواد دوشنبه 7 اسفند 1396 ساعت 01:03

وودی جان راستی یه پست بذار که چجوری به نیوورک مهاجرت کردی و چرا؟ کار جدید اینجاست؟ گرونی نیویورک اذیت نمیکنه؟ اونم منهتن؟

نیویورک؟ منهتن کجا بوده؟ من هنوز دالاسم.

محمد جواد دوشنبه 7 اسفند 1396 ساعت 01:00

آقا خیلی کم کار شدیا
بابا یه ذره به فکر مایی که به فکر اپلایم باش

چی بگم اگر این مریضی دست از سر من برداره خوبه. سینوزیت دارم مدام سر درد و خستگی و کوفتگی. انرژی ایمو میگیره میخوام بیام دو تا مطلب هم بنویسم حالی نمیمونه.

m شنبه 5 اسفند 1396 ساعت 20:11

سلام
راستش جای دیگه پیدا نکردم که سوالمو مطرح کنم
از اون بدتر که سوالم در مورد رشت های مهندسی نیس
فقط به عنوان کسی که تو پروسه ی اپلای بودی و در محیط خارج از ایران زندگی کردی میپرسم
من لیسانس مدیریت دارم
ولی علاقه ای به بیزینس ندارم
میخوام کنکور تجربی بدم و لیسانس رو ایران بخونم
نمی دونم کدوم یک از رشته های درمانی رو راحت تر پذیرش میگیرم و بازارکار داره (در امریکا)
مثل پزشکی و دندون و دارو و هوشبری و اتاق عمل و مامایی و فیزیوتراپی و ...
ممنون میشم با توجه به تجربیاتت بگی که برای یه دختر مناسب تره
الان 24 سالمه و نمی دونم سن چقدر تاثیر داره
لطفا کمکم کن .

سلام
رشته های پزشکی همه کارشون توی امریکا خوبه مشکل بیشتریشون اینه که مدارک ایران رو قبول ندارند. راستش چون تجربه ای ندارم نمیتونم هم درست راهنمایی کنم.

منصور چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت 18:23

سلام وودی، برای اپلای کردن استاد راهنما چقدر مهمه که کی باشه ؟

سلام. خیلی!

ساجده چهارشنبه 2 اسفند 1396 ساعت 09:15

ممنونم آقای دکتر که با این مشغله وقت گذاشتید و پاسخ دادید. امیدوارم همیشه موفق باشید.

خواهش

باران یکشنبه 29 بهمن 1396 ساعت 22:32

سلام
چندتا پست قبل ت رو داشتم میخوندم،به این نتیجه رسیدم که چقدر عمیق مسائل رو میبینی و تحلیل میکنی. ولی یه موضوع خیلی برام عجیبه، با این تٲمل و تفکر چرا دنبال ازدواج با تیلور سوییفت بودی؟؟!!!!

سلام
با چند تا پست که نمیشه باید از اول بلاگ قبلی میخوندی خب!

ساجده یکشنبه 29 بهمن 1396 ساعت 22:13

ممنون آقای دکتر ببخشید اگر منظورم را بد گفتم. راستش منظورم دانشگاه های آمریکا هست. این مطالب را خانمی در دانشگاه نیویورک میگفتند. باز هم ممنونم.

راستش در مورد نیویورک نمیدونم. آمریکا یه قاره است و ایالاتش با هم خیلی فرق دارن. قانونا چنین چیزی تبعیض محسوب میشه و قابل تعقیب هست. از دوستان بنده دو نفر محجبه میشناسم که اینجا بدون مشکل دکترا گرفتن و الان هم در دو تا دانشگاه مختلف در حال تدریس هستند. تا حالا هم از کسی از نزدیکانم نشنیدم که همچین چیزی رو بگن. البته میتونم حدس بزنم که شهرهای کوچیک شاید اوضاع فرق کنه اما فکر نمیکنم نیویورک هم همچین چیزی باشه.

علی شنبه 28 بهمن 1396 ساعت 22:24

بابا شما ها دارین از ایران جز بدی چیزی نمیبینین وقتی مرغ همسایه غاز باشه چیزی بهتر از این نمیشه اصلا انگار هر کاری واقدامی ایران انجام می ده عین جهل وبی سوادیه وهر کاری غرب انجام میده عین دانش وپیشرفته بابا یه کمی انصاف هم خوبه ...

ببخشید متوجه منظورتون نشدم. میشه مثال بزنین و توضیح بدین؟

ساجده شنبه 28 بهمن 1396 ساعت 21:52

با سلام خدمت شما ببخشید اگر سوالی ربطی به موضوع پست شما ندارد. عذر میخواهم من ادر وبلاگی از قول یک خانم خواندم که دختران با حجاب در دانشگاه و برای تدریس در دانشگاه خیلی مشکل دا ند. مثلا اساتید یا رییس دپارتمان اصلا به آنها توجه نمیکند و شانسی برای کار خصوصا تدریس در دانشگاه ندا ند. ببخشید میخواستم ببینم این مطالب که در یک وبلاگ نوشته شده است چقدر صحیح است. ببخشید چون واقعا نگران این موضوع هستم.
از لطف شما بسیار ممنونم.

سلام. بله متاسفانه منم شنیدم که ایران اینطوری شده.

یهویی شنبه 28 بهمن 1396 ساعت 05:49

سلام
هفته ی دوم شد که برای دفعه ی چهارم اومدم US! این سری با برنامه ریزی بهتر اومدم تا درست تر عمل کنم! امروز دقیقا روز دهمه!
اول که جت لک دوم آنفولانزا و سوم دفع سینوزیت همزمان با چهارم تغییر آب و هوا منو به مرحله ای رسونده که به زنده بودنم چندان اطمینان ندارم!
داشتم به زمین و زمان فوش میدادم و البته بعد از 4 روز نخوابیدن تو نت می گشتم که به این صفحه برخوردم
http://zireasemanekhoda.blogsky.com/1390/08/14/post-221/
آره پیج اولته
گفتم 1390 بزار ببینم تهش چیکارس رسیدم به اینجا!
من الان مرحله 1390 توام با این تفاوت که من اومدم اما نه درس نه تحصیل نه فاند!
مقدور بود بگو تماس بگیرم یا به طریقی در تماس باشیم تا بتونی راهنماییم کنی.
سانفرانسیسکو لعنتی ترین شهر دنیا

سلام
من که تا حالاش عاقبت به خیر شدم!امیدوارم شما هم همینطور باشین. از طریق همین بلاگ ایمیل بزنین جواب میدم.
موفق باشین

مهدی جمعه 27 بهمن 1396 ساعت 22:53

سلام وودی
بعد چن وقت پیش یه بچه 10 ساله اوردن تو صدا سیما
میگفت تسلا بهم پیشنهاد طراحی خودرو داده من رد کردم
که بعدا ایمیل دادیم تسلا و خودش رد کرد این موضوع رو
کلا اینجور مردمی هستیم که هرچیزی رو باور کنیم

سلام
جای تاسفه که به جای اینکه امید به ساختن شرکت هایی مثل تسلا توی ایران باشه امید واهی برای پیشنهاد کار توی این شرکت هاست.

سلمان جمعه 27 بهمن 1396 ساعت 00:12

سلام
مهندس
سوالی داشتم از خدمت شما
بنظر شما وقتی پامون به آمریکا میرسه (با فرض فاند داشتن) حداقل چند هزار دلار باید پول همراه ما باشه؟
۵ هزارتا کافیه؟

سلام
بله من خودم با 4000 تا آمدم. البته کالیفرنیا ممکنه بیشتر لازمتون بشه بسته به اینکه میخواهین چطوری خونه بگیرین.

kimiya یکشنبه 22 بهمن 1396 ساعت 11:50

خیلی ممنون بابت به اشتراک گداشتن اطلاعاتتون .امیدوارم خدا راه موفقیتتون رو خوذش باز بکنه و به بالاترین ها برسید.مرسی

ممنونم.

Mary شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 18:29

وضعیت الان ایران مثل قرون وسطی اروپاس
اون موقع حاکمیت کلیسا جلوی پیشرفت رو گرفته بود
ایران هم همین طوره
به نظرم دین در حد زندگی شخصی باشه خیلی مفیدتره
وگرمه ابزار حکومت مناسبی نیس یا بهتر هم بیان کنم مانع پیشرفت علمه
علم همیشه اشتباهشو قبول می کنه ولی مذهبیون روی عقیده های مسخره و توهمی خودشون پافشاری می کنن
کلا بگم دین عامل عقب موندنه

به نظر من موضوع دین به تنهایی نیست. موضوع کسانی هستند که به اسم دین به دزدی و غارت مشغولن و خودشون هم میدونن هر چیزی که میگن فقط برای سواری گرفتن از کم سوادهاست.

فاطمه شنبه 21 بهمن 1396 ساعت 18:21 http://naghashlabkhandha.blogfa.com

یه مدت بود نیومدم اینجا
خونه نو مبارک

ممنونم.

amir جمعه 20 بهمن 1396 ساعت 22:46

واقعا افسوس. چرا ایران اینقدر عقب موندست هنوز؟! حیف اگه یک خرده عقل داشتن به جای این همه جهل و این همه مشکلات توی مملکت ایجاد نمیکردند شاید الان ما هم یک تکنولوژی داشتیم که به درد دنیا بخوره و میتونستیم بهش افتخار کنیم و وضعمون این نبود

افسوس اینه که بعضی ها حتی حاضر نیستند به همچین حقیقتی اعتراف کنن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد