زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

کمی در مورد Elon Musk

نمیدونم چرا اما همیشه فکر میکردم که که شرکت Tesla یه شرکتیه که داره مسیر اشتباهی رو میره چون به جای یه برنامه منظم برای تبدیل ماشین های بنزینی میخواد ماشین های برقی جایگزین کنه. چند وقت پیش با همکارای شرکت داشتیم در مورد تسلا صحبت میکردیم که من نظرم رو گفتم و دو نفری که با من بودند مخالفت کردند. این شد که تصمیم گرفتم برم در مورد تسلا بخونم. همینطور یه ویدئو در مورد رانندگی تسلا دیدم که فوق العاده بود دقیقا همون چیزی بود که فکر میکردم باید باشه. این شد که این چند وقتکارهای Elon Musk کارآفرین امریکایی نظرم رو جلب کرد. نمیدونم چرا تا حالا در موردش نخونده بودم شاید چون اول اوایل که خیلی هم موفق نبود کلی مطالب در مخالفت با نظراتش خونده بودم.


نمیتونم اینجا خیلی در موردش بنویسم اما سرنوشت این آدم فوق العاده است. کسی بوده که آفریقا به دنیا آمده توی سن 12 سالگی یه بازی کامپیوتری مینویسه که 500 دلار میفروشه. توی مدرسه کتک خور بوده و حتی یه بار سر این موضوع توی بیمارستان بستری میشه. سن 17 سالگی برای لیسانس میره دانشگاه Queens کانادا که از اونجا ترنسفر میکنه به دانشگاه پنسیلوانیای امریکا. سن 24 سالگی برای دکترا میره استنفورد که درسش رو دو روزه ول میکنه که بره دنبال کارآفرینی.


 با 28000 دلار یه شرکت وب رو شروع میکنه که با روزنامه های بزرگ قرارداد مینویسه و بیشتر از 300 میلیون دلار توسط شرکت کامپکت خریداری میشه و 22 میلیون بهش میرسه. با 10 میلیون اون پول یه شرکت جا به جایی پول آنلاین درست میکنه که با شرکت Paypal ترکیب میشه و خیلی موفق میشه و بعد از خریداری توسط Ebay حدود 165 میلیون دلار گیرش میاد. بعد از اون شرکت های SpaceX که ماموریتش قابل زندگی کردن کره مریخ هست و شرکت تسلا که ماشین های برقی رو درست میکنه و شرکت های دیگه رو شروع میکنه. 


وقتی به آدمایی مثل Elon Musk نگاه میکنم فکر میکنم که چقدر سطح فکر اکثر ما کوچیکه. مثلا یه چند هزار تومنی در بیارم که خرج خانواده ام بشه یا مثلا یه کاری داشته باشیم که یه حقوق چند هزار دلاری هر ما بیاد توی حسابم. یا اینکه یه شرکت کوچیک که این کار کوچیک رو کنه.

 این شد که سطح خواسته هامو افزایش دادم. دوست ندارم در موردش بنویسم اما خوشحالم که این مدت در مورد نظرات Elon Musk خوندم. زندگی این آدما واقعا رویایی هست. داشتم فکر میکردم که امریکایی ها چقدر الگو دارند و چقدر میشه آدمایی که امریکا هم بزرگ نشدن و برای تحصیل میان اینجا و میتونن اینقدر موفق بشن. نمیدونم جای دیگه ای از دنیا هم هست که آدم بتونه همچین رویاهای دیوانه کننده ای رو دنبال کنه یا نه.

نظرات 18 + ارسال نظر
لادن یکشنبه 14 آبان 1396 ساعت 21:00

سلام آقای دکتر ممنون از پاسخ شما- امیدوارم همیشه موفق باشید

خواهش.

ناشناس یکشنبه 14 آبان 1396 ساعت 09:39

بازم بنویس از کارآفرینی ...لطفا ...از آدم های موفق ....از هرچی که میخونی

سلام حتما.

لادن چهارشنبه 10 آبان 1396 ساعت 11:33

سلام آقای دکتر وقت شما بخیر. خیلی ممنون از مطالب خوب شما. ببخشید دو سوال داشتم. لطفا اگر وقت دارید راهنمایی بفرمایید.
یک سوالی در مورد اوضاع کار در آمریکا دارم. اگر کسی دکتری خود را در آمریکا سن ۴۱ سالگی بگیرد اما وضعیت کار پژوهشی خوبی داشته باشد چقدر شانس پیدا کردن کار دارد؟
دو اینکه به نظر شما شانس پذیرش دکتری با فاند در رشته برق دانشگاه University of Texas at Dallas چقدر است و شرایط سنی بالا حدود ۳۷ چقدر تاثیر دارد.
خیلی از لطف و توجه شما تشکر میکنم. در پناه خدا باشید

سلام
شانس کار آکادمیک زیاده. کسی کاری به سن و سال نداره اما شانس کار صنعت کمتره چون سابقه کاری ازتون میخوان و روی سابقه ایران هم نمیتونن خیلی حساب کنن. شانس فاند به خیلی عوامل بستگی داره. اگر رزومه پژوهشی خوبی دارین که شانسش زیاده.

مستانه سه‌شنبه 9 آبان 1396 ساعت 15:07

سلام. داشتم در مورد آقای پرویز شهبازی سرچ میکردم و این منو وارد وبلاگ شما کرد. حتی متوجه نشدم اسمتون چیه . ولی بعضی از پست هاتون رو خوندم و انرژی گرفتم ازشون. زیر سایه حق باشین
رفته ره درشت من، بار گران ز پشت من
دلبر بردبار من آمده برده بار من...

سلام. خوش آمدین. ممنون.

ملودی شنبه 6 آبان 1396 ساعت 11:59

وودی سلام.
یه لایو دیدم تو اینستا خانمی بود کل اروپا رو میگشت با همسرش و ازش خواسته بودن در مورد مهاجرت توضیح بده. همسرش سوئیسی هست.
میگفت همسرم خیلی به فلسفه و اخبار روز جهان و اینها علاقه داره و هر روز میشینه کلی خبر میخونه و بررسیش میکنه، گفته بود خیلیها دوست دارن برن آمریکا ولی آمریکا دیگه صنعت خاصی نداره شما بخوای بری و از چین هم داره کلی جنس وارد میکنه، و الان یک صنعت داره اونم اسلحه ساختنش هست. بنابراین بشین فکر کن کجا میخوای بری قشنگ تصمیم بگیر. این خانم چون حرفاش اکثرا منطقیه میخواستم نظرتو بپرسم در مورد این قسمتش...
شماها که اونجا هستین حس نمیکنین که جمعیت خیلی داره اشباع میشه و ...؟

سلام
نه اینطوری نیست. امریکا صنعت کامپیوتر و نرم افزار و رباتیک داره که خیلی جلوتر از بقیه دنیاست و کم کم همه صنایع حذف میشن و همینا میمونن. فقط تسلا رو ببینین که تا چند سال دیگه چطور کل بازار خودرو رو عوض میکنه. اینجا کلی جا داره برای جمعیت دالاس رو میبینی انگار بیست سی سال کار داره که بشه یه شهر. کلی زمین های ساخته نشده هست.

ارمین شنبه 6 آبان 1396 ساعت 01:33

وودی حالا که بحث ماشین شد ..
هنوز کرولا داری یا عوض کردی??? الان چی داری???
به سوال مهم....راسته که ذائقه امریکایی ها دیگه سمت ماشینای امریکایی نیست و بیشتر ژاپنی سوار میشن?

نه عوض نکردم. هنوز کرولا دارم. اینجا همه چیز پوله. وقتی میبینن که میتونن یه ماشین ژاپنی رو بیشتر نگه دارن و با قیمت بالاتری بفروشن این کار رو میکنن. از نظر قطعات و تعمیر هم ماشین های ژاپنی ارزونتر در میان و بچه های دانشجو هم اکثرا ماشین ژاپنی میگیرن. اما خب ماشینهای امریکایی از نظر performance بهترن. من خودم میخوام یه Chevy بگیرم!

جواد پنج‌شنبه 4 آبان 1396 ساعت 01:32 http://javadth.ir

اینطوری که معلومه ظرف خیلی خلاق هستش چون راحت شرکت قبلیش رو میفروخته و میرفته سر یه زندگی و کسب و کار جدید

----------------

مهندس جدای از این ها اگر اطلاعاتی در مورد لهستانی ها و ایرلندی ها و ایتالیایی های ساکن امریکا داشتی بنویس

همش توی این سریال های مافیایی از اینا صحبت میشه
واقعا همینطوریه ؟؟

اینجا کارآفرین ها خیلی از این کارا میکنن.سریال ها رو نمیبینم و در مورد اینایی که گفتی هم خیلی اطلاعی ندارم.

mostafa چهارشنبه 3 آبان 1396 ساعت 01:56

سلام ووودی برای آدمی که بخواد تلفظ امریکایی یاد بگیره چه راهکاری داری؟و البته بعد از تلفظ حرف زدن؟
سطح زبانم در حد همون مدرسه و دانشگاه ها است نه بیشتر کلاس یا موسسه هم نرفتم.
چند سال فیلم نگاه کردم و متن های جالب رو یادداشت میکردم اما آخرش هیچ.
راستی رشته زبان انگلیسی هم نیستم.
تنک یو وری بوس

سلام
نمیدونم. فیلم ها اونقدری هم بد نیست اگر لغاتش رو در بیاری و یاد بگیری. تلفظ هم توی محیط کم کم درست میشه. خود امریکا هم هزار تا لهجه داره!

محمدرضا سه‌شنبه 2 آبان 1396 ساعت 11:51 http://masire-zendegi.blogsky.com/

وودی عالیه :))
الان ماسک که خیلی معروفه

خیلی خوبه که وقتی نظر مخالف را شنیدی رفتی سراغ مطالعه

چند تا کتاب خوب هم سراغ داشتی معرفی کن

چشم حتما

فاطمه دوشنبه 1 آبان 1396 ساعت 23:43 http://naghashlabkhandha.blogfa.com

من نظر این پستو برا اون پست گذاشتم

اشکالی نداره

سجاد دوشنبه 1 آبان 1396 ساعت 15:16

سلام دکتر
آقا این پستتون بسیار عالی بود. راستش من هم خیلی به کار آفرینی علاقه دارم و حتی برای 40 نفر شغل ایجاد کردم. ولی نکته ای ک وجود داره اینه که با وجود همه رویا پردازی هام فهمیدم که چقدر نسبت به ایلان ماکس کوچک فکر میکنم. شاید بعضی ها بگن چون محیط اطراف ماکس بزرگه تونسته انقدر موفق بشه ک البته درسته ولی مهم اینه که خیلی ها هستند که توی امریکا هستند ولی ایلان ماکس نشدند.
با تشکر از زحمات شما

سلام
خواهش. خدا خیرتون بده.

gsa دوشنبه 1 آبان 1396 ساعت 15:07

چقدر خوب که باش آشنا شدی!
جناب Elon Musk عالیه! ایده هاشم فوق العاده ست، من این بشر رو دوست داشتم و دارم و میشه گفت یکی از دلایل علاقمندی هام این بود که به "تسلا" خیلی اهمیت میده

امیدوارم به همه رویاهاتون برسین، خیلی تلاش کردین و مستحقشین

من خیلی بلند پروازم! خیلی بده! ولی امیدوارم به رویاهام برسمو بتونم کاری کنم... وگرنه فکر کنم دق کنم فعلا که مشغول جنگ با مثلا استاد راهنمامم خدا خودش بخیر کنه...

آرزوی موفقیت دارم
و منتظر خوندن خبرهای فوق العاده ازتون هستم

خواهش

آرزو یکشنبه 30 مهر 1396 ساعت 20:34

به نظرم آمریکا یه کشور نیست آمریکا نمونه کوچکی از کل دنیا ست نمیشه با کشوری حتی پیشرفته مثه بعضی کشورای اروپایی مقایسه شه حتی...
مثه اینه که بگیم هر کی اونجاست همه چی رو با هم داره و فقط اراده میخواد ...
بخاطر همینه نمونه هایی مثه Elon فقط تو اونجا رشد میکنه ...
به نظرم آمریکا یه بی پروایی عجیبی به آدمای داخلش میده نمیدونم چرا...
حرف آخرتون هم خیلی درسته ما هاااا کوچیک فکر میکنیم...خیلی زیاد

"نوریان مر نوریان را جاذبند." آدم همفکر های خودشونو جذب میکنن و اینه که میبینین یه جای مثل سیلیکن ولی به وجود میاد وگرنه موقعیت جغرافیایی که اهمیتی نداره.

azadeh یکشنبه 30 مهر 1396 ساعت 19:33

مرسی وودی
من از طرفدارای elon musk ام

آفرین

ملودی یکشنبه 30 مهر 1396 ساعت 19:33

راستی یه سوال داشتم، اگر کسی بخواد توی چند رشته غیر مرتبط به هم تحصیل کنه و طبیعتا وقت نداره برای هر کدوم 4 سال لیسانس بخونه و باید مستقیما بره ارشد، بنظرت میتونه چیزی یاد بگیره؟ اینکه تو یه زمینه ای سررشته نداری بخوای مسترش رو بگیری.

آدم میتونه خودش بدون اینکه بره دانشگاه هم تحصیل کنه. کتاب برای همینه دیگه.

ملودی یکشنبه 30 مهر 1396 ساعت 19:18

من در مقابل این نقص خلقت به حساب میام :))
خارج از شوخی، با اینکه یک آدم پایینتر از سطح معمولی هستم هیچوقت همچین سطح فکری نداشتم که حقوق بگیر بشم و اینها کاملا برعکس همیشه رویاهای بزرگ داشتم و همیشه انگ این رو بمن میزنن که "رویا نباف" مثلا به یکی گفتم من میخوام بعد لیسانس مهاجرت کنم گفت تو هیچ قبرستونی نمیری :|
حالا نمیدونم اینا راست میگن ما راست میگیم کی راست میگه این وسط.
رویابافی با هدف داشتن فرق داره بنظرم. ضمنا طبق تجربه بنده آدم باید هدف هاش رو نگهداره و برای کسی توضیح نده.مثلا شما تلاش کردی رفتی ولی اگه اونموقع به کسی میگفتی میخوام برم آمریکا میگفت مگه الکیه و این کلی انرژی منفی بهت میداد. من دقیقا این جمله رو شنیدم " آمریکا رفتن مگه الکیه"

نقص خلقت نیست. بیشتر اینه که آدم چقدر تلاش میکنه و البته شرایط محیطی هم بی تاثیر نیست.
بله درست میگین. اگر آدمای دور و بر طرز فکر بهتری داشتن حتما جای بهتری هم بودن!

محمد جواد یکشنبه 30 مهر 1396 ساعت 14:12

این شخص فوق العادس
آرزو میکنم کارمند این شخص بشم

sama یکشنبه 30 مهر 1396 ساعت 06:49

اره واقعا این ادم فوق العادست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد