زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

جا به جایی وسایل دوستم و هندی ها

امروز بعد از کارم رفتم کمک یکی از بچه ها که وسایلش رو جمع کنه. قرار بود که تخت اون یکی دوستم رو هم ببریم برای یه نفر نیازمند. اول رفتیم و کامیون رو گرفتیم و بعدش من رفتم دنبال اون پسر هندیه و دوستش که بیان کمک حداقل تخت رو جا به جا کنند. 

یه هندی که دانشجو بود و همخونه ایش میگفت که مدیر ارشد توی یکی از شرکت هاست ولی قیافه اشو نگاه میکردی فکر میکردی که الان از سر زمین آمده اینقدر که کثیف بود. نمیدونم یه حمام رفتن چقدر طول میکشه که هفته یه بار هم بعضی ها نمیرن. رفتیم خونه دوستم و کلی وسایل بود که بار بزنیم. هندی ها هم دو تا جوون لاغر مردنی بودند که انگار به عمرشون کار نکرده بودند. بیشتر وسایل رو من و دوستم برداشتیم. اونا فقط برای تخت یه کم کمک کردند که اونم چهار نفری کمتر واقعا نمیشد جا به جاش کرد. توی جا به جایی لولای در خونه هم آسیب دید که یکساعتی طول کشید که درستش کنیم. یکی از مبل ها رو بردیم خونه من و یه میز و چند تا صندلی رو بردیم در خونه یه پسر ایرانیه که جدید آمده بود و تخت رو هم بردیم خونه هندی ها. آخر شب بود و منم از صبح روزه بودم و هیچی نخورده بودم و واقعا نا نداشتم اما اینا هم کمک نمیکردن دیگه با هر زحمتی بود تخت رو بردیم گذاشتیم توی خونه. خونه هم به غایت کثیف بود. با خودم گفتم وای خدای من ببین مدیر ارشد IT یه شرکت امریکایی داره چطوری زندگی میکنه. نمیخوام چیز توهین آمیزی بنویسم اما خونه واقعا کثیف بود و بو میداد. توی راه هم با کفش رفت روی تخت که خیلی ناراحت کننده بود. فکر کردم که آخه پسر میخوای روی این تخت بخوابی چرا با کفش میری روش. هندیه گفت که میخواد بره یه خونه بزرگتر و چند روز دیگه هم باید همین وسایل رو جا به جا کنه اونجا. یعنی اینو که گفت دیگه آب پاکی رو ریخت روی اعصاب من. من فکر کردم که نیازمند هست ولی الان دیگه به نظرم نمیرسه نیازمند هم بوده باشه. 


خلاصه که خیلی حرص خوردم. دیگه بهش فکر نکردم و رفتیم کامیون رو تحویل دادیم و بعد هم رفتیم یه فست فود و یه چیزی برای افطار خوردیم.



نظرات 46 + ارسال نظر
محمد جمعه 19 مرداد 1397 ساعت 05:18

سلام دکتر.
بالاخره پس از فرایند دشوار و پشت سر گذاشتن مونع بسیار... من آمریکا هستم و چند روز دیگه جلسه اورینتیشن دانشگاه هست.

اولین چیزی که میتونم بگم اینجا حقیقتا زیباست!! هرگز فکر فکر نمیکردم اینشکلی باشه. در حال کشف جاهای مختلف و روبه راه کردن خونه هستم فعلا..

بابت تمام خوبیهاتون ممنونم. ایمیلم را میذارم. امری بود در خدمتم.
باز در تماس خواهم بود.
یا حق

سلام
خدا رو شکر. اتفاقا همین چند روز پیش به یادتون افتادم گفتم خدا کنه که مشکلی پیش نیاد و به سلامت برسین.
در پناه حق

محمد چهارشنبه 27 تیر 1397 ساعت 21:43

سلام دکتر ایشالله که خوبی و همه چیز خوب پیش میره.
خدارو شکر 6 هفته پس از مصاحبه سفارت، من کلیر شدم و پاسپورتم امروز به سفارت رسید برای صدور ویزا.
از ماه قبل خونه گرفتم و بلیطم را هم خریدم که برای 2 هفته ی دیگه هست.

ممنون برای راهنمایی و کمک به همه ی دوستانی که این مسیر را پیش گرفتن و براشون وقت میذارید.
انشالله باز میام خبر میدم
فعلا
یا حق

سلام
به سلامتی. امیدوارم که زندگی خوبی رو شروع کنی.

محمد سه‌شنبه 15 خرداد 1397 ساعت 02:48

سلام و عرض ادب
من در مصاحبه ویزای امریکا در دبی وقت گرفتم و روز 30 May شرکت کردم و برای دریافت ویزا کولیفاید شناخته شدم و وارد مرحله AP شدم.
در سفر دبی کمی از کشور عزیزمان نا امید شدم و از عظمت شهری دبی و برج های سر به فلک کشیده و مراکز تجاری و تفریحیش متعددش حیرت کردم.
به جرات میگم خفن ترین مرکز تجاری تهران شاید به اندازه بخشی از یکی از سالن های برج خلیفه باشه. و حتی نه به شیکی و مجللی اون.
به نظر من هیچ ربطی به نفت و این حرف ها نداره. از 20 نفری که اونجا میبینی شاید بالای 15 نفرشون خارجی باشند. از اسیای شرقی تا اروپا و امریکا و خاورمیانه و ...
با اینکه هوا به شدت گرم و شرجی بود اما از بس تجهیزات سرمایشیشون در مراکز مختلف رو به راهه، اصلا حس نمیشه که در چه شرایط اب و هوایی به سر میبری مگر اینکه قدم بیرون بذاری که یکهو آتش به سرو صورت شخص می باره!
واقعا متاسفم که ما با این همه ادعا انقد حداقل ظاهر شهر ها مون نسبت به اونها داغونه. مراکز تجاری و خرید و فروش. برترین و معروف ترین برند های پوشاک و معروف ترین مدل های خودرو-چیزهایی که توی فیلم ها بیشتر می بینیم! - حتی از خودروهای تسلا هم اونجا دیده شد!..
حتی رانندگیشون! بارها میدیدم جلوی من ترمز کردن و من با تعجب منتظر بودم رد بشن و میدیدم از داخل ماشین با دست اشاره میکنند که من رد بشم و منتظر میموندند!! حتی نظم و تر و تمیزی فرودگاه و برخورد کارکنان. همه چی حرفه ای و تر و تمیز. و همه جای فرودگاه افرادی بودند که میومدند جلوی مسافرا و راهنمایی میکردند.
ما ادعای تمدن -شهرنشینی- داریم. اما تمدن جدیدی که در دبی با همت و کمک رهبران کشور امارات ایجاد شده صدها بار از تمدن ما عظیم تر و تاثیرگذار تره. با این وسعت کم و جمعت ناچیز در مقابل جمعیت ما.

امیدوارم مردم ما هم روزی چنین رفاه و شرایطی رو تجربه کنند. یا حداقل از دست مسئولین نالایق نجات پیدا کنند.

سلام. به سلامتی. ایشالله بیشتر هم میبینین. به نظر من خلایق هر چه لایقه. وقتی مردها در مقابل ابتدایی ترین حقوق زنان که بهش داده نمیشه هیچ کاری نمیکنن یه عده نامرد هم حقوق مردها رو میخورن و اینطوری میشه که نامردها حاکم میشن.

محمد جمعه 28 اردیبهشت 1397 ساعت 16:24

سلام دکتر امیدوارم خوب و شاد و سلامت باشی.

من علاوه بر TA ، شهریه هم معاف شدم و فول فاند شدم. i20 ام صادر شده و یه شرکتی توی ایران با اسم PDE در ازای 250 تومن (اردیبهشت 97) از دانشگاه با کمک ups پیک آپش میکنه و 4-5 روزه تحویلم میده (بخاطر تحریم ها ارسال مستقیم ممکنه مشکل بشه)

اخرین مرحله مونده:
ایشالا برای حدود 10 روز اینده وقت مصاحبه تعیین میکنم. احتمالا برای قبرس.

باید حدود 10 اگست دانشگاه باشم.
انشالله که هرچه خیره پیش بیاد.

ممنون برای همه ی کمک ها و راهنمایی ها در این مسیر پر پیچ و خم

باز خبر میدم.
فعلا
یا حق

سلام
خوشحال شدم. امیدوارم که با خبرهای خوب برگردی. برای ما هم دعا کن

محمد یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 ساعت 18:47

سلام ببخشید من باز مزاحم میشم. چند تا ایمیل خدمتتون فرستادم اگر وقت کردید نگاهی بندازید و راهنمایی کنید بسیار ممنون میشم.

یک سوال هم داشتم: آیا فرم I20 به صورت کاغذی ارسال میشه یا الکترونیکیه؟ و اگر بله آیا راهی هست که بشه پیگیریش کرد که مطمئن شیم به دستمون میرسه(چون من شهرستان هستم)

ممنون

سلام
جواب دادم. زمان ما که کاغذی بود. من با اون سایت eglobalship فرستادم که قابل پیگیری هم باشه. با بچه های اپلای ابراد هماهنگ کن شش سال از اپلای من گذشته.

محمد. سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1397 ساعت 10:35

دکتر جان متن قرارداد بین دانشگاه ها مربوط به تاریخ 15 اپریل رو میخوندم. هیچ جوره نمیشه نتیجه گرفت که دانشگاه ها رو موظف کرده که قبل از 15 اپریل جوابها رو بدن! نمیدونم ملت چطوری همچین نتیجه گیری کردن؟
نظر شما چیه؟

April 15 Resolution
Resolution Regarding Graduate Scholars, Fellows, Trainees, and Assistants


Acceptance of an offer of financial support* (such as a graduate scholarship, fellowship, traineeship, or assistantship) for the next academic year by a prospective or enrolled graduate student completes an agreement that both student and graduate school expect to honor. In that context, the conditions affecting such offers and their acceptance must be defined carefully and understood by all parties.



Students are under no obligation to respond to offers of financial support prior to April 15; earlier deadlines for acceptance of such offers violate the intent of this Resolution. In those instances in which a student accepts an offer before April 15 and subsequently desires to withdraw that acceptance, the student may submit in writing a resignation of the appointment at any time through April 15. However, an acceptance given or left in force after April 15 commits the student not to accept another offer without first obtaining a written release from the institution to which a commitment has been made. Similarly, an offer by an institution after April 15 is conditional on presentation by the student of the written release from any previously accepted offer. It is further agreed by the institutions and organizations subscribing to the above Resolution that a copy of this Resolution or a link to the URL should accompany every scholarship, fellowship, traineeship, and assistantship offer.



CGS has prepared a shareable PDF of the Resolution, which includes a list of CGS member institutions that have expressed support for the agreement. We have also prepared a sample letter you could send to your school deans, graduate program directors, and administrators.



This Resolution was renewed October 2014.



* This Resolution applies to offers of financial support only, not offers of admission.

والا منم نمیدونم. احتمالا این عدد تجربی در آمده باشه. من خودم از GMU وقتی ادمیشن گرفتم که سفارتم رو هم رفته بودم (البته فاند نداشت اما قبلا یه استادی بهم گفته بود که اگر ادمیشن گرفتی بیا باهام صحبت کن)

محمد یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 ساعت 18:56

یک سوال دیگه دکتر جان:
شما خبر مربوط به فاند دانشگاهت رو توی اواخر اردیبهشت نوشتی. همون موقع هم ادمیشنش رسیده بود؟ یا خیلی قبل تر؟

من کماکان از 4 تا از انتخابام هیچ خبری نشده! هنوز نوشته under review
به نظرت دیگه امیدی نیست دیگه؟

اونی هم که ادمیشن دادن، چندتا ایمیل برای فاند دادم به اساتید و graduate coordinator. حتی استاد راهنمام هم جواب نمیده راجع به برنامه توضیحی بده! مسخرس.

بله بلاگ رو از اول بخونین بهتر متوجه میشین.
معمولا وقتی دیر میشه لیست انتظار هستین ولی نمیدونم چرا دیگه اینقدر دیر شده.

محمد شنبه 25 فروردین 1397 ساعت 00:29

این هم الان از Northeastern رسید! به حق چیزای ندیده نشنیده
Dear Mohamad,

The purpose of this email is to inform you that it will take a bit longer until you receive your official decision letter from the Graduate School of Engineering. But please do not worry. We have not forgotten about you. Your continued interest and patience is greatly appreciated!

If you submitted your application and it was complete (committee review status) by February 15, we expect that you will receive your decision by May 1. Many applicants will receive their decision sooner than this.

احتمالا لیست انتظارین

محمد شنبه 25 فروردین 1397 ساعت 00:24

سلام دکتر
نتایج ما کماکان نرسید! جز دوتا
U of penn ریجکت
U of North Carolina Charlotte پذیرش بدون فاند.
چجوری انتظار دارن یک دانشجو اونم خارجی و کسی که حق کار نداره این هزینه رو بده؟! چه مسخره.
بقیه نتایج هم نرسیده هنوز. ما که نفهمیدیم چجوریه.

واقعا از این فرایند بدم اومد. مخصوصا بعد از اینکه دروغگویی بعضی از اساتید برام روشن شد.
طرف اول به من گفته اپلای کن و حالا میگه من معمولا کسایی رو میگیرم که qualifying exam دانشگاه ما رو گذرونده باشن! حداقل از اول اینو میگفت من به 4 نفر دیگه ایمیل میدادم... این کار خیلی بی اخلاقیه.

همینه. شمابه همینجایی که ادمیشن گرفتی به استادا ایمیل بزن و بگو که دنبال فاندی. دیگه آب از سر گذشته. بدونن ادمیشن داری راحتتر جواب میدن.

محمد. چهارشنبه 1 فروردین 1397 ساعت 01:44

سلام دکتر
سال نو مبارک
امیدوارم سال جدید براتون سالی باشه پر از تغییرات خوب.
بیستم مارس هم گذشت اما خبری از هیچکدوم از 7 دانشگاهی که اپلای کردم نشد.
نه هیچ ایمیلی از اساتیدی که گفته بودن اپلای کن و نه هیچ نتیجه ای از طرف دانشگاهها.
نمیدونم تقدیر و مشیت خدا چه خواهد شد. کاش زودتر تکلیفمونو مشخص کنن که اگه لازم باشه مجددا شروع کنم برای GRE بخونم.

سلام
سال نو شما هم مبارک. میتونین از استادایی که جواب داده بودند یه خبری بگیرین. هنوز دیر نیست برای جواب ها. بعضی وقتا توی لیست انتظار نگه میدارن تا ببینن کسانی که آفر دادن میان یا نه.

محمد شنبه 5 اسفند 1396 ساعت 15:30

سلام دکتر، امیدوارم شاد و سلامت باشید همه چی خوب پیش بره.
راجع به من هم، از زمانی که اپلای کردم (15 دسامبر)، نه کسی جواب داده نه درخواست مصاحبه ای بوده نه هیچ نتیجه ای اومده.

دوتا سوال:
1-اگر پذیرش گرفتم، اصل اون مدارک ترجمه شده با پلمپ رو باید بفرستم یا کپی رنگی بگیرم و بذارم تو پاکت دانشگاه بفرستم؟ یا اینکه اصل ترجمه ها برای خودمونه فقط؟؟


2- باید حتمن اول کاری که طرف وارد امریکا میشه 4 تا 5 هزار دلار همراهش باشه؟؟ یا فقط برای احتیاطه؟ فاند رو از چند روز بعد از شروع سال تحصیلی میریزن به حساب دانشجو؟(اینجوری باشه شخص اگه بخواد مدارکشو هم بخره ، با هزینه های اپلای و ویزا و سفر نهایی در حال حاضر (1396) بین 40 تا 50 میلیون تومن هزینه باید بکنه. این پولی نیست که یه فارغ التحصیل بیکار از قشر متوسط یا خونوادش از پسش بتونه بر بیاد.)

بسیار ممنون

سلام
1- جوابا بیشترش دو هفته اول مارچ میاد تا جایی که یادمه. از خود دانشگاه بپرسین فکر کنم باید اصل رو با پلمپ فرستاد
2- فاند رو بعد از ماه اول کار میریزن. نه احتیاطی نیست لازمه. برای گرفتن خونه پول پیش میگیرن چون سابقه اجاره ندارین. یه سری هزینه های اولیه دانشگاه و خرید لوازم و اجاره ماه اول و... هم هست. برای مدرک میتونین وثیقه بذارین.

محمد. دوشنبه 9 بهمن 1396 ساعت 05:26 https://www.youtube.com/watch?v=lTkyQvB_oYY

در این راه پر پیچ و خم چه زمان ایمیل دادن به اساتید چه زمانی که اپلای کرده ای و منتظر پاسخی (انتظاری به واقع بی تاب کننده که با صد ها بار چک کردن ایمیل روزانه توأم است) نا امیدی بسیار بر انسان مستولی میشه. من در این مواقع بیشتر به یاد این بیت می افتم که در شرایط بسی سخت تر درستیش برام ثابت شده:

هان مشو نومید چون واقف نه‌ای از سر غیب.

باشد اندر پرده بازیهای پنهان غم مخور

(سالهای سال زنده باشند استاد بزرگوار که انقدر زیبا اون رو اجرا کردن...)

در نومیدی بسی امید است. پایان شب سیه سپید است

محمد. دوشنبه 9 بهمن 1396 ساعت 05:13

سلام دکتر

یک سوال: در دوره هایی من با اساتید در ارتباط بودم و کارای مربوط به مقاله رو انجام میدادم یا کلا مطالب جدید و مقالات رو با راهنمایی اونا پیگیری میکردم و میخوندم. من نمیدونم آیا میشه اون مدت را به عنوان RA در سی وی آورد؟ برای اون کارها به من پولی داده نمیشد اما وقت روی اون میذاشتم و حتی ورکشاپ میرفتم و گزارش بهشون میدادم.. هرچند بیشترش به مقاله ای منجر نشد. من خودم عنوانش رو گذاشتم part-time RA دیگه نمیدونم واقعا صحیحه یا غلط. البته قطعا یکم پیازداغشو زیاد کردم! چون چندتا سی وی از دانشجو های خارجی دیدم که طرف یه دستگاه ازمایشکاهو تنظیم کرده بود یا چندتا دانشجوی کارشناسی رو راهنمایی کرده بود توی رزومش آورده بود! بعد ما ساعت ها مقاله و پایان نامه ها رو زیر و رو میکردیم به هیچ حساب کنیم؟! حتی مقاله هایی رو که هنوز سابمیت نشده آورده بود و تاریخ سابمیتش زده بود سال آینده!!!ایشون در یه دانشگاه رنک زیر 50 هم پذیرش گرفته بود.

سلام
به نظر من مشکلی نداره.

محمد. یکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت 19:10

دکتر من فهمیدم یه اشتباه بزرگی کردم
CV رو نباید خلاصه نوشت. جهت اطلاع آیندگانی که میخونن میگم.
CV تون را کاملا detailed بنویسید . الان میفهمم منظور این استاده چی بوده. اون چیزی که من فرستادم CV نبود. در واقع فقط یه سری headline بوده!! چقدر بده که در تمام دوران تحصیل چیزای به این سادگی رو که توی کل دنیا یه نیازه نه ازمون خواستن نه آموزشمون دادن.
ورداشتم یه سری سرفصل نوشتم با فونت بزرگ در 2 صفحه اسمشو گذاشتم CV! نه تاریخ درست داره نه دقیقا Role مشخص شده نه Contribution دقیق مشخص شده...
با این اشتباهات سرسری شانس موفقیت خودمونو کم میکنیم هم توی کار هم تحصیل..

فکر کنم من این نکته رو نوشته بودم.

محمد. پنج‌شنبه 28 دی 1396 ساعت 11:03

خیلی عجیبه که تا من اون کامنتو واسه شما دادم یکهو امروز صبح جوابی از استادی از UCSD رسید که چنتا سوال ازم کرده. امیدهایی پدیدار گشت :)) توکل بخدا
ممنونم دکتر جان

توکل به خدا

محمد. چهارشنبه 27 دی 1396 ساعت 21:47

سلام دکتر ایشالا که سالم و سلامت و خوبید
در ادامه بحث اپلای، من برای همه دانشگاههای مد نظرم اقدام کردم و همه اپلیکیشن ها رو سابمیت کردم و همه ریکامندیشن ها هم ارسال شده. اما هیچ پیامی از حتی اون اساتیدی که بهم جواب داده بودند دریافت نکردم با اینکه ایمیل دادم و گفتم که اپلای کردم.

به نظرتون الان چه کاری از دستم بر میاد و چه باید بکنم؟

برای RA شدن ایا نمرات تستها و معدل مهمه یا بیشتر به مقالات شخص نگاه میکنن؟

دچار یه خلاء شدم نمیدونم باید چه کار کنم الان... ایمیل دیگه ای هم نمیشه داد چون یا به کل گروه پژوهشی مورد نظر ایمیل دادم و جواب ندادن یا استاد اوایل جواب داده و الان خبری ازش نیست.

ممنون

سلام
دعاکنین. میتونین با استادایی که میگین جواب ندادن باز تماس بگیرین و بگین که اپلای کردین و محترمانه ازشون بخواهین که اگر ممکنه شما رو انتخاب کنن. برای RA استاد باید بخواد هر کسی فرق میکنه.

محمد. چهارشنبه 1 آذر 1396 ساعت 23:39

دکتر اصلی ترین استاد مد نظرم رو که 4 ماهه براش پوشه درست کردمو مدارک و یاداشت های مربوط بهش رو توش میذارم و مقالاتشو میخونمو ویدئوهاشو میبینمو کل مصاحبه هاشو خوندمو تز چندتا دانشجوهاشو گیر اوردمو دیدم و مقالاتشونم مرور کردم رو الان خیر سرم بعد از مدتها برای اولین بار ایمیل بهش دادم توی عنوان ایمیل یک غلط املایی کوچیک رخ داده که بدبختانه همونو هم از توی متن کپی کرده بودم یعنی هر دو جا همون شکلی شده. رفته روی اعصابم. امیدوارم ضایع نباشه.. الان 6-7 ساله به نوعی مرید راه دورش هستیم. اصلا موضوع پایان نامم رو هم از همین زمینه های پژوهشی مطرح شده توی پیج گروه ایشون انتخاب کردم و برای اولین بار همونجا دیدم.
البته دانشگاهش جزء Ivy League هست . هرچند در حد UCSD فک نکنم باشه (که ازش جواب گرفتم فعلا!) پس خدارا چه دیدی شاید امیدی بود و اینجا اسم دانشگاهها کار دستمون نداد و دست تقدیر الهی نام دانشگاهمونو با کمی تغییر در چشم ایشون ششششششریف نشون داد

ایشالله که درست میشه.

محمد. سه‌شنبه 30 آبان 1396 ساعت 18:56

اقا یه نکته ظریف هم بگم برای ایندگان:
رفته بودم سازمان مرکزی دانشگاه ازاد واسه تایید مدارک کارشناسی. به نکته عجیبی پی بردم.
دیدم تمام مشکلات و نابسامانی هایی که در واحد های دانشگاهی دانشگاه ازاد دیده میشه اینجا هم وجود داره:
- برخورد بد و طلبکارانه ی مسئولین
-همه انگار ارث پدرشونو خوردی
-کیفیت غذا بسیار بد(با گوشت ماموت خورش قیمه درست کردن)
-مسئولین رده بالا در سالن مربوط به کارمندان غذا نمیخورن(حداقل هرچه گشتم ندیدمشون و کارمندی گفت اونا اینجا نمیان. که به نظر من این توهینه در درجه اول به خود کارمندا)
-آسانسور رئیس روئسا از اسانسور دیگران جداس (تبعیض)
- خرابی اسانسور! (کل ملت 2 اسانسور دارن، و جناب رئیس وطبقه ایشون به تنهایی یکی جداگانه)
-نارضایتی کارمندا از اوضاع
-به سرگردوندن برای یک امضای ساده
-توجیه نبودن درست حسابی بسیاری از کارمندها در مورد شرح وظایفشون
-سخت گیری بیجا برای فروش یه ژتون غذای ناقابل که اگه از قبل بدونید چطوره اصن نمیرید سراغش :))

نتیجه گیری اخلاقی-منطقی: مشکلات ادارات احتمالا سرچشمش از مدیریت و رده های بالاتره. اول اینا باید اصلاح بشن تا بعد بشه انتظار اصلاح بقیه رو داشت.
جالبه اینجا شما پول میدی و هزینه از جیب خودت میدی، به جای اینکه خدمات و سرویس قابل قبول بهت بدن و قدر بدونن، ازت طلبکار هم هستن!!

محمد. یکشنبه 28 آبان 1396 ساعت 08:27

موضوع دیگه اینکه دوستی میگه:
چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید ، حال آن که خیرِ شما در آن است.

از دست استادم دلگیر بودم و یک سر رفتم پیش یکی از اساتید بزرگوار یکی از دانشگاههای دیگه ی تهران که از چند سال پیش میشناختمشون. ایشون واقعا مقامش هم از نظر شخصیتی هم علمی قابل مقایسه با اون استاد خودم نیست بسیار بالاتره و مولف 7-8 کتاب و چندصد مقاله و این حرفاس اما مهمتر ازینها استاد به معنای واقعی کلمه هستن.
بنده ادم غیر منطقی نیستم و هرگز انتظار نابجا از کسی ندارم. همینطوری به عنوان درد دل و گرفتن راهنمایی موضوع را براشون تعریف کردم . ایشون گفت که خودش برایم توصیه نامه مینویسه!! چیزی که واقعا زمانی آرزوی دست نیافتنی برای من می نمود!!
حتی گفتن اگر کانادا میری همین الان چند نفر رو دارم که مطمئنا میتونن به عنوان دانشجو بگیرنت!! خلاصه بنده شوکه شدم!
الان نه تنها به توصیه نامه اون استاد خودم نیاز ندارم بلکه یک استاد مطرح که دانشجوهاش در امریکا و کانادا استاد هستن میخواد من رو ریکامند کنه!! واقعا این از غیرمنتظره ترین و عجیب ترین چیزایی بود که در زندگی برام رخ داده بود.

خدا رو شکر. ایشالله که بهترش هم جور بشه.

محمد. یکشنبه 28 آبان 1396 ساعت 08:13

سلام دکتر
اگه استادی که چند مقاله ISI براش نوشتی و چاپ کردی که یک خطش رو هم نخونده یا کمکی نکرده، در جواب درخواست توصیه نامه به شما بگه برات مینویسم اما نمینویسم دانشجوی خوبی بودی، به نظرتون صلاح هست به توصیه نامه همچین ادمی اعتماد کرد؟ نزنه کارمونو خراب کنه؟ این مثلا استاد راهنمای ما بوده!(استاد مشاور هم دارم از دانشگاه دیگه ای)
نمیگم برگه هامو عالی نوشته بودم اما این نمرات حق من نبود. بعد حالا برای نوشتن توصیه نامه اومدن به همین نمرات تکیه میکنن! میگن نمراتت پایینه! میگم خب خودتون به ناحق نمره رو کم میکنید بعد خودتون هم به اون نمره ایراد میگیرید!!
برای اینکه شخصیت طرف رو خورد کنن نمره ی نیم بهش میدن و میذارن روی بورد! نمیدونم باید به کجا شکایت برد. مگه میشه توی امتحانی که کل کلاس 5 نفر هستن حتی شرکت نکنی و برات نمره 7 رد کنن! بعد بگن اشتباه شده! این یعنی حتی برگه ها را هم نگاه نکردن ببینند کی سرجلسه بوده کی نبوده!
تا حالا دیدید کسی درس سمینار رو یک موضوع بسیار جالب و نو کار کنه و عالی گزارش تهیه کنه و بهتر از همه هم بره ارائه بده و همه سوالات رو هم پاسخ بده بعد بهش بدن 8!! بعد مجددا ترم بعد هم بره همونو ارائه بده و این بار بدن 18؟!!
اونوقت به امثال اینها صلاحیت دادن که دانشجوی دکتری بگیرن و مصاحبه کنن! با اینده ی ملت بازی میکنن. الان هرجا میرم میگن چیکار کردی معدلت 14 هست! خیلی مسخرس.

سلام
ببخشید همینطوری میپرسم ولی کدوم دانشگاه رفتین خدایی؟ مطلبی که در مورد بازی ها مینویسم رو بخونین حتما.

محمد. سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 13:35

باشه دکتر جان بازی ها رو ادامشو بنویس بهره ببریم میخونم
اقا چند نکته برای کسی که داره این نوشته ها رو میخونه:

- من اخیرا (کمتر از دو هفته مونده به ازمون ) ایمیلی از ETS دریافت کردم مبنی بر اینکه ازمون های تافل و GRE ام هردو کنسل شدن!و موسسه امیر بهادر فعلا ازمونهاش کنسل شده کلا! و تاریخ های مد نظرم و سایر موسسات مد نظرم ظرفیت هاش پر هستن! و تاریخ ددلاین ها هم بسیار نزدیک.

انتظار همچین چیزهایی رو هم داشته باشید. فکر نکنید چون ETS هست دیگه همه چیز حساب شدس و مثه ایران نیست. اتفاقا خیلی مزخرف هم هست. هم ایمیل دادم هم تماس گرفتم هیچ کمکی نکردن و مدام اینور اونور پاس میدن. در نتیجه همیشه یه چند هفته ای قبل تر بچینید تاریخ های مد نظرتون رو.

شما را شما را توجه به این چند نکته که هیچ جا ندیدم تاکید بشه بهشون:
1- تا میتونید زودتر آزمون زبان ها را بدید
2- هرچه زودتر اپلای کنید به نفع شماست و لزوما نباید بذارید تا اخرین روز های ددلاین.
3- هرچه زودتر مدارک دانشنامه و ریزنمرات را بگیرید که پسفردا یه ماه مونده به ددلاین رفتید دانشگاه گفتن برو تا 5 ماه دیگه، فکتون نچسبه به کف اتاق و کلی استرس بگیرید.
4-موسسات زیادی هستند که به شما در پرداخت مبالغ کمک میکنن. هم میتونن بهتون کارت اعتباری مجازی بدن هم خودشون براتون کارهای پرداخت رو مستقیما انجام بدن. هزینش هم قابل قبوله.
5-هرچه زودتر با اساتید برای ریکامندیشن هماهنگ کنید.
6- نگران اساتید جواب ندهنده نباشید و به نظر من اصرار بییییش از حد نکنید، اینم توصیه یکی از دستیاران اساتید دانشگاه UCSD به من:
Continue reaching out to advisors whose labs you are interested in studying in. Most of our faculty are incredibly busy with a large influx of email. You will want to ping them every other month to quarterly as it may take them a while to get through emails. Conversely, if you don't hear back from them it likely means they don't have space in their labs. They aren't able to reply to all emails and sometimes their silence is indicative of their reply.

چشم و ممنون.

محمد. دوشنبه 15 آبان 1396 ساعت 02:01

راستی برای ثبت در تاریخ میگم. دانشنامه (کارشناسی ازاد) من که 15 شهریور براش اقدام کردم امروز گفتن امادس ! انتظار نداشتم دو ماهه اماده شه!

نکته دوم:اگر شنیدید میگن 1000 تا ایمیل دادیم و جواب درست نگرفتیم باور کنید اما بدونید ایمیل بی هدف و بیهوده دادند. به قول سعدی:
صد انداختی تیر و هر صد خطاست
اگر هوشمندی یک انداز و راست

و نکته اخر: به نظر من بعضی دوستان میان با هر ترفندی هست استادو متقاعد میکنن که اونها رو بگیره RA یا TA استاد بشن. مثلا هیچ علاقه یا اشنایی با اون زمینه ندارن بعد کلی خالی میبندن. بعد میرن زده میشن یا کلا دنبال تغییر جا و رشته و استاد میفتن. اینم به نظر من اگه خیلی تکرار شه باعث میشه دفعه بعد اون استاد دیدش نسبت به هموطن های اون دانشجو جالب نباشه و کمی محطاط تر عمل کنه. کاش واقعا هدف فقط رفتن با هر قیمتی نباشه.

کاملا درسته. در مورد بازی ها مینویسم حتما بخونین.

محمد. دوشنبه 15 آبان 1396 ساعت 01:33

ممنون دکتر جان.
تجربه ای که تو این زمینه برام حاصل شد این بود که رو حرف دانشجوها یا پست داک های اساتید زیاد نباید حساب کرد. یعنی اونا هم اطلاعات زیادی راجع به تصمیمات و وضعیت اساتیدشون ندارن.
یک دانشجوی همین استاد از سندیگو به من گفته بود که ایشون پول نداره و برای سال دیگه دانشجو نمیگیره! و حتی در گروه بحث حل تمرین رفتن هم هست! اما یکهو دیدم که استاد بعد از 2 ماه به من جواب دادن.

تجربه ی دوم: زیاد به کار های حتی ETS هم اعتبار ینیست. یکهو 2 هفته قبل از ازمون تافل و 20 روز مونده به ازمون جی آر ای بنده، به من ایمیل دادن و گفتن که هر دو ازمونت کنسل شده!! و به جاش دوتا ووچر به من دادن که اونم به دردم نمیخوره چون همه مراکز مد نظرم در تاریخ های مناسبشون پر شدن.. حالا فعلا یه ایمیل دادم ببینم چی میشه

بله.
شرایط اساتید فرق میکنه یه وقت میبینین برای یه گرنتی چیزی ماه ها پیش اپلای کردن یه دفعه جوابش میاد.
شرکت ها هم توسط آدم ها مدیریت میشن و شرایط محیطی هم ممکنه شرایطشون رو عوض کنه.

محمد. شنبه 6 آبان 1396 ساعت 01:19

ممنون دکتر جان، ایشالا زحماتتو جبران کنیم.

اولی دانشگاه مریلند هست UMD . خودم تغییرش دادم به M. توی رشته من رنک جهانیش بین 50 تا 100 زده بود. و یک استاد برجسه توی زمینه مورد نظر من هست.

اما تو نقشه امریکا سندیگو زیر پونز نیست یکم انگار خیلی دور افتادس :))

و سوال سوم رو هم لطفا جواب بدید :
- استاد دوم کمی دیر جواب داد (حدود 2 ماه بعد) و متاسفانه در این فاصله من به استاد دیگه ای در همون دپارتمان ایمیل دادم که یهو روز بعدش اون استاد قبلی جواب داد!! به نظر شما این مشکلی نداره؟ ممکنه استاد دوم هم ایمیل بده، در اون صورت باید چه کنم؟؟

مریلند بد نیست اما سن دیگو بهتره.
نه بابا دور افتاده چیه؟! میگن بهترین جای دنیا امریکاست و بهترین جای امریکا کالیفرنیا و بهترین جای کالیفرنیا سن دیگو. San Diego is America's finest city. به این سادگی هم نیست ادمیشن گرفتن اونجا بنابراین روش زیاد حساب نکن اما اشتباه نکن به خاطر اینکه فکر میکنی دور افتاده است اپلای نکنی. جغرافیای امریکا خیلی با ایران فرق میکنه.
مهم نیست. شما ادامه بده.

محمد. جمعه 5 آبان 1396 ساعت 09:08

سلام دکتر جان من اومدم مجدد با سوالات و مزاحمت ها. امیدوارم خوب و شاد و سلامت باشی
اقا من در این فریند پر پیچ و خم اپلای فعلا به 7-8 تا استاد ایمیل دادم که علیرغم اینکه اوایل کمی دیر جواب میدادند اما الان 5 تاشون جواب دادن. 3 تا که کلا دانشجو نمیگرفتن و
دوتا از جواب ها به این صورت هستن :
Mohamad:
Thanks for your kind words. Good luck with your work.
I encourage you to apply to our graduate programs in either X or Y here at the University of M. This is the way that I get new students.
Make sure to emphasize your published work in the application and mention your interest in working with me.
Regards,
-------------------------------

Mohamad,
Thank you for your interest in my group. Please apply to UCSD and to both of the Y and Z groups and indicate that you are interested to join my group. We can discuss on Skype early next year and I will consider you.
Thanks

-----------------
اولی یه دانشگاه متوسط حدود رنک 100 در امریکاست و دومی هم زیر 50 . (هرچند رنک زیاد برای من اهمیت نداره)
سوال من اینه که
1- آیا اینها رو میشه جواب مثبت در نظر گرفت یا این جوابو به همه میدن ؟؟ جواب مثبت چه شکلیههه؟؟ جواب مثبتم آرزوست :))

2- دومی گفتن که در اسکایپ راجع بهش صحبت میکنیم. من یکم استرس گرفتم چون دو سالی هست که از مباحث درسیم دور شدم، هرگز تجربه ی همچین مصاحبه ای اون هم به زبان انگلیسی نداشتم . به نظرتون چجوری سوال میپرسن و آیا مثلا مساله ای میدن که حل کنه طرف یا سوالات کلی راجع به اهداف و این حرفاس؟؟

3- استاد دوم کمی دیر جواب داد (حدود 2 ماه بعد) و متاسفانه در این فاصله من به استاد دیگه ای در همون دپارتمان ایمیل دادم که یهو روز بعدش اون استاد قبلی جواب داد!! به نظر شما این مشکلی نداره؟ ممکنه استاد دوم هم ایمیل بده، در اون صورت باید چه کنم؟؟

ممنون از وقت و حوصله ی شما

سلام

اولی نمیدونم چیه اما اگر دانشگاه مینسوتاست که اصلا قابل مقایسه با سن دیگو نیست. به نظر من اگر از نظر مالی مشکلی نیست برای هر دو اپلای کن. جواب اولی خیلی قوی نیست اما چون رنک دانشگاهش بالا نیست احتمال قبولی زیاده.
جواب دومی خب بهتره. اسکایپ هم به نظر من گفته خیلی خوبه. شما علاقه اتو نشون بدن. من چند تا تجربه اسکایپ داشتم و بیشترشون راجع به مقاله ها پرسیدن. فقط یکیشون بود که زمینه اش آمار بود و سئوالای آماری پرسید منم همینطوری آمارم ضعیفه ولی اسم های انگلیسی مفاهیم رو هم نمیدونستم و خلاصه اینترویو خوب نشد وگرنه فاند اونم جور بود. به نظرم بیشتر بدون که چی توی مقاله نوشتی. ایشالله که قبول میشی.

محمد. شنبه 1 مهر 1396 ساعت 16:17

سلام دکتر امیدوارم خوب باشی.
من باز اومدم با چند سوال نیمه فنی! اگه وقت کردی جواب مختصری بدی ممنون میشم. ببخشید.

معضلِ اساتیدِ جواب ندهنده!

میگن استادا سرشون شولوغه و روزانه به طور متوسط 100 تا ایمیل از اپلیکنت ها میاد براشون! پس صحبتتونو خلاصه کنید.
از طرف دیگه میگن کاور لتر خیلی مهمه! از طرف سوم، همه چی از جمله علاقه و اهداف داخل سی وی منعکس نمیشه و مجبوریم توی کاور لتر توضیح بدیم که حدود یک صفحه و نیم حداقل میشه. با این تناقض چه میشه کرد؟

- کلا این معضل رو چگونه میشه باهاش برخورد کرد(ایمیل یاد آوری هم کاریه که همه میکنن و به نظر من ارزشش مثه همون ایمیل اوله و زیاد فرقی نداره)

----------------------------------------
من واقعا باور نمیکنم روزی 100 تا ایمیل مربوط به اپلای برای استادا بیاد! با یه حساب سر انگشتی این امر غیر ممکنه.(مگر برای عده کمی که خیلی معروف هستن)

سلام
برای نامه به استاد نوشته بودم. یک صفحه و نیم کی حوصله داره بخونه. در حد 3 تا پاراگراف کافیه. نه روزی 100 ایمیل میگیرن که همش مربوط به دانشجو نیست و چیزای دیگه هم هست. متن ایمیلتون باید خیلی خوب باشه که نظر استاد رو جلب کنه.
موفق باشین

مجمد دوشنبه 20 شهریور 1396 ساعت 15:41

خب منظور من اینه که وقتی استاد از دپارتمان دیگه هست و درخواست پذیرش برای یه دپارتمان دیگه، اون استاد که دیگه نمیتونه در روند پذیرش دانشجو کمکی کنه؟میتونه؟ پذیرش گرفتن بدون استاد خیلی احتمالش کم میشه

آها فهمیدم. نه درسته. منتهی اون استاد میتونه تاثیر بذاره چون بعضی دانشگاه ها بدون فاند پذیرش به دکترا نمیدن. اگر اون یکی استاد قبل از پذیرش مشخص کرده باشه که میخواد هزینه های این دانشجو رو تامین کنه قطعا توی پذیرش اون دانشجو اثر داره.

محمد. جمعه 17 شهریور 1396 ساعت 14:46

دکتر یه سوال نیمه فنی! من دقت کردم بعضی ها در یک دپارتمان درس میخونند و در دپارتمان دیگه ای RA میشن! مثلا رشته مکانیک میخونند اما در گروه استادی از دانشکده فیزیک RA میشن!
یعنی استادی از دانشکده خودشون پیدا نکردن. آیا اون استاد از دانشکده ی دیگه میتونه در پذیرش اونها تاثیر گذاشته باشه؟ در حالیکه در ادمیشن کامیتی اون دانشکده حضور نداره! چیزی راجع به روند این موضوع شنیدید یا میدونید؟ ممنون

پیش میاد. ربطی به روند پذیرش نداره اما بچه ها هم معمولا خودشون میرم استاد از دپارتمان های دیگه پیدا میکنن.

محمد یکشنبه 12 شهریور 1396 ساعت 23:00

دکتر تقریبا همه دانشگاه هایی که دیدم نوشتنUnofficial Transcripts رو برای قبل از ادمیشن میخوان که دانشجو اسکن کنه و براشون بفرسته. و ترجمه ی رسمی رو برای بعد از ادمیشن باید تحویل دانشگاه بدن. پس چرا فکر میکنید نباید برای ترجمه غیر رسمی اقدام کنم؟ تقریبا قبل از ادمیشن گرفتن هیچ مدرکی لازم نیست که به صورت فیزیکی پست بشه همش الکترونیکیه. مگر اینکه دانشگاهی خیلی معروف و بزرگ نباشه.
سوال بعد اینکه ایا در نهایت برای شخصی که پذیرش میگیره چه برای ویزا یا برای دانشگاهش مدارک دیپلم و اینا هم ترجمش لازم میشه ؟ اگه لازم میشه که از اول بدم ترجمه کنن ..
ممنون از جواب های قبلی.
مشکل بعدی که پیش اومده من ارشد رو تهران دانشگاه دولتی خوندم حالا اونا میگن باید دانشنامه لیسانستو بیاری بعد ما اقدام کنیم واسه دانشنامه فوق!! بعله!
البته کارشناسش تلفنی گفت حالا تو بیا ما بالاخره یه کاریش میکنیم برات! نمیدونم میدن ریز نمره رو یا نه.. امیدوارم بدن .. من خیلی رو این موضوع پذیرش برنامه ریزی کردم و این قضیه رو هیچ جا توی هیچ وبلاگ و منبعی ندیده بودم که روش تاکید کنن که هرچه زودتر برید دنبال دانشنامه..وقت داشتم اما فک میکردم نیازی نیست و دانش نامه ام سه سوت اماده میشه! متاسفانه کمی دیر شده اما امیدوارم برسونمش..

اگر نوشتن unofficial که مشکلی نداره. زمانی که بنده اپلای میکردم اکثرا Official میخواستند. گفتم پولتونو هدر ندین برای این گفتم که یه وقتی اگر مدرک رسمی میخوان و شما غیر رسمی میدین پرونده ها رو بررسی نمیکنند. ایشالله که دانشنامه اتون هم سر وقت برسه.

محمد سه‌شنبه 7 شهریور 1396 ساعت 22:10

سلام دکتر، من با یه موقعیتی روبرو شدم که نمیدونم آیا برای خیلی ها پیش میاد یا نه؟ من کارشناسی رو آزاد خوندم و چند سال قبل فارغ التحصیل شدم و حالا که مراجعه کردم برای گرفتن ریز نمره میگن که شما چون بدهی صندوق رفاه داشتی، دانش نامه ات هنوز صادر نشده! و این موضوع چند ماه طول میکشه. و برای گرفتن ریز نمره هم باید دانش نامه ات صادر شده باشه.
حالا با هزار خواهش و حرف یک ریز نمره ازشون گرفتم که زیرش نوشته که جهت ترجمه اعتبار ندارد! بعلاوه بدتر اینکه نمره ی درس های افتاده را هم داخلش آوردن. به نظرتون چه باید کرد؟ آیا با همین نمرات درخشان دروس افتاده بدم ترجمه کنن؟ یا اونشکلی درست نیست؟ چه راهکاری پیشنهاد میدید؟
نمیدونم این چه بازیه اینا در میارن! دانشجو ها واسه گرفتن ریز نمره مشکلی ندارن اما به فارغ التحصیل ها ریز نمره نمیدن؟! پس این همه ملت اپلای میکنن و تازه هم فارغ التحصیل شدن ریز نمره از کجا میارن؟!
ادمو مجبور میکنن 50 بار رسمی و غیر رسمی و نیمه رسمی ترجمه کنه کلی وقت و هزینه میبره و هیچ اعتباری هم به کاراشون نیست. واقعا یک دلیل اینکه قصد اپلای دارم همین رویه های مزخرفه. حالا توی یه سیستم خارجی این بلا سر آدم بیاد حداقل میشه گفت کشور خودشونه و ما خارجی هستیم اما توی کشور خودت انقدر اذیتت کنن و انقدر این ور اونور بدونن و هزینه بتراشن این خیلی اعصب خوردکنه! اونم واسه مدرک و نمراتی که ریال به ریال پولشو خودت دادی.

پولتونو برای ترجمه غیررسمی هدر ندین. مدارکتونو نگاه نمیکنن مگر قبلش با دانشگاه هماهنگ کنین که زیر نمره رسمی رو مثلا تا چند ماه دیگه یا قبل از آمدن میارین و اونا هم قبول میکنن. اگر نه یه نفر رو گذاشتن که مدارک ناقص رو میندازه کنار و اصلا هم نمیدونه که چرا یه ریزنمره رسمیه یا نیست. بله منم سر گرفتن ریزنمرات و ... هم کم اذیت نشدم اما بالاخره هر راهی سختی های خودشو داره.

محمد یکشنبه 5 شهریور 1396 ساعت 11:22

ببخشید یک سوال دیگه
من کارشناسی رو دانشگاه آزاد خوندم الان تماس گرفتم برای ریز نمرات میگن ریز نمرات رسمی همراه دانشنامه داده میشه که اونم میگن الان اقدام کنی 5-6 ماه دیگه صادر میشه! همچین مساله ای هست؟ راه حلش چیه؟ شما هم همچین مشکلی داشتید؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

متاسفانه راهی نیست. بله همچین مشکلی هست. من به این مشکل نخوردم چون زودتر اقدام کرده بودم برای ریزنمره ها و اپلای ولی طول کشید. نمیدونم اگر راهی داره.

محمد جمعه 3 شهریور 1396 ساعت 17:10

با عرض سلامی دوباره . امیدوارم شاد و سرحال باشید
دکترجان مجددا با سوال جدید برگشتم.
اگر برای مثال 10 دانشگاه اپلای کنیم، استاد معظم باید 10 بار بره توی 10 تا لینکی که براش میفرستند و برای بنده ریکامندیشن بفرسته؟؟
هیچ راه دیگه ای نداره که مثلا یک بار یک جایی پر کنه و برای همه به اون رفرنس داده بشه؟
اخه این اساتید ما خیلی تنبل هستن و ایمیل معمولی مارو هم جواب نمیدن، بعلاوه شما فرض کن یک استادی بخواد به 30 نفر ریکامندیشن بده و برای هرکدوم به طور متوسط 6 تا دانشگاه. یعنی باید 180 بار این کارو تکرار کنه؟؟
با حوصله ای که من از اساتید میشناسم فکر نکنم به راحتی قبول کنند.. واقعا هیچ راه دیگه ای نیست؟
با تشکر فراوان

سلام
بله متاسفانه همینه. اونا هم میدونن و برای همین همچین پروسه ای گذاشتن.

محمد یکشنبه 29 مرداد 1396 ساعت 16:18

سلام دکتر امیدوارم خوب باشید
دکتر جان مسالتُن!

وقتی ددلاین دانشگاهی برای دریافت مدارک پذیرش، مثلا 15 دسامبر هست، به نظرتون آیا مدارک اپلیکنت هایی که زودتر از این تاریخ (مثلا 1 ماه قبل) اپلای کردن را زودتر بررسی میکنن؟؟ یا همه رو میذارن با هم؟

میشه گفت هرچه ارسال مدارک به زمان ددلاین نزدیک تر باشه احتمال اینکه استاد و دانشکده ، دانشجوی قطعی خودشو گرفته باشه بیشتره؟؟ یا اینطور نیست؟
مثلا من 13 دسامبر اپلیکیشن رو سابمیت کنم، ممکنه که پوزیشن ها قبلا پر شده باشه؟ نظرتون با توجه به تجربیاتی که در این زمینه دارید چیه؟

متاسفانه من همه چیز رو روی اخرین تاریخا تنظیم کردم و سعی کردم از همه زمان استفاده کنم. به اینجاش فکر نکرده بودم.

سلام

بعضی دانشگاه ها زودتر بررسی میکنند و بعضی ها تا ددلاین بررسی نمیکنن.

محمد پنج‌شنبه 12 مرداد 1396 ساعت 02:23

سلام دکتر
امیدوارم خوب و خوش و سلامت باشید
میدونم با حجم این همه کامنت و کارهای شخصی خودتون سرتون خیلی شلوغه ولی باز با عرض شرمندگی هروقت سوالی داشته باشم مزاحمتون میشم و اینجا میپرسم. امیدوارم روزی بشه جبران کرد.

1-میخواستم ببینم در جریان TA بودن پیش اومد که سرکلاس حاضر بشید و درس یا مسائل رو بخواید توضیح بدید؟ چون احتمالا در اون صورت خیلی بیشتر باید وقت گذاشت براش و شاید به اندازه دانشجو ها باید اون مباحث رو مطالعه کرد؟

2- و آیا غیر از اون ساعتی که باید در دفتر بودید، ساعات دیگه ای هم موظف بودید که برای TA بودن وقت بذارید؟ منظورم اینه که ایا همونجا کافی بود یا وقت و تمرکز رو زیادی میگرفت؟

3- در کل TA بودن آیا خیلی وقت و انرژی از شما میگرفت؟ و در مقایسه با RA آیا خیلی متفاوت تره و کدومش به نظرتون وقت گیر تره و یا سخت تر.

4- به نظرتون چه چیز باعث شد به شما پیشنهاد TA شدن بدهند؟ ایا به تدریس ابراز علاقه کردید؟ یا در دانشگاه سابقه کلاس حل تمرین داشتید؟


تشکر
در پناه حق

سلام

1- بله چندین و چند بار من جای استادا درس دادم.

2- بله خیلی ساعت ها برگه صحیح میکردم و یا اسلاید درست میکردم

3- هفته ای 10 تا 20 ساعت حدودا وقت میگرفت. RA بیشتر وقت میگیره اما برای کسی که میخواد کار آکادمیک بگیره به طور قطع بهتره چون وقتی که میگیره در راستای اهداف آینده اش هست و یه چیزی یاد میگیره. TA چیز زیادی به شما یاد نمیده (به جز کمی تدریس) به نظرم دو ترم تجربه TA زیادی هم هست.

4- نمره جی آر ای و تافل و معدل و ... نه دانشگاه ما معمولا به همه TA میده. البته من توی SOP ایم در مورد سوابق تدریس خصوصی ام نوشته بودم و تعریف از خود نباشه معلم خوبی هستم و پیر شدم که میخوام معلم بشم.

موفق باشین

محمد. دوشنبه 2 مرداد 1396 ساعت 02:31

1- والا فعلا که در دهاتمان ساکنیم و از قماش اپلایندگان کسی رو نمیشناسم اما به هر حال ممنون

2و 3و 4- به این دلیل گفتم ، چون برای مثال من نسبت به کار در گروه یک استاد به شدت ابراز علاقه میکنم و ایشون هم میگه باشه حتمن اقدام کن. بعد من یهو بگم ممنون من قصد ندارم با شما کار کنم! گفتم شاید این یکم توهین آمیز و متناقض به نظر ممکنه بیاد.

5-راجع به موضوع رزومه . تشکر

6- منظورم این بود که اکثرا برای مثال کلا اطلاع ندارن که همچین امکانی هم وجود داره که مثلا شما مقاله تون رو برای دریافت یک گرنت میتونید مطرحش کنید. یا میشه حتی در خارج از دانشگاه مقصد از یک موسسه یا بنیاد خاصی ، برای دریافت یک فلوشیپ رقابت کرد.

ممنون به خاطر وقتی که گذاشتید. واقعا همین که این همه نوشته رو حوصله کردید خوندید خودش فی نفسه خیلی با ارزش بود برام.
از طرف همه کسانی که تجربیات و نوشته هاتون به درشون خورده ازتون تشکر میکنم.
از طرف دیگه میخوام از اکثریت ایرانی های توی سیستم آکادمیک خارج از ایران که در سالهای اخیر این مسیر پر پیچ و خم رو پیمودن و برای تحصیل رفتن انتقادی کنم. هرگاه حتی راجع به مقاله یا موضوع پژوهشی خودشون هم ایمیلی بهشون دادم حتی برای یک راهنمایی مختصر شاید در حد معرفی یک منبع یا یک فایل، معمولا هیچ کمکی نکردند. حتی ایمیل مختصری ندادند که وقت ندارم. البته این فقط یک تجربه ی محدود از جامعه ی آماری هست که من باهاش در ارتباط بودم. + تجربیاتی از بعضی دوستانم. مطمئنا خیلی سرشون شلوغه. اما قطعا از اون شخصی که خودش استاد اون سیستم هست و جواب من رو با حوصله و حسن نیت تمام میده و متریال اون مبحث با داکیومنت هاشم برام در دسترس میذاره ، قطعا از ایشون دیگه سرشون شلوغ تر نیست! برادران هندی هم یکم خورده شیشه داشتن اما چینی ها فراتر از انتظار ظاهر شدن :))
البته انتظاری نباید داشت اما برخورد و انسانیت بعضی از همنوعان غیر هموطن کمی سطح انتظارات را بالا برده و بر افسوس و حسرت های ما افزوده که چرا ما اینطوریم اما اونها اونطور نبودن.

به هر حال ما که در قبال این راهنمایی های شما چیزی جز دعا ازمون بر نمیاد. خدا خیرتون بده.

1- دهات و غیر دهات نداره دیگه. هر جا اینترنت هست به همه جا وصلین.
راستش من خودم هم چندین و چند بار ایمیل های درخواست هایی که برام آمده رو از دست دادم چون مثلا خیلی سرم شلوغ بوده و بعدا هم یادم رفته.واقعا نمیشه انتظار داشت با این زندگی پر کار به همه جواب داد.

محمد شنبه 31 تیر 1396 ساعت 15:24

سلام . من چند پست از وبلاگتون را که راجع به فرایند پذیرش گرفتن بود مطالعه کردم و اطلاعات مفیدی بهم داد و تشکر میکنم از اینکه این مطالب رو در وبلاگتون منتشر میکنید. واقعا خدا خیرتون بده.
خیلی از اون مسائل ممکنه برای شما مسائل ساده و پیش پا افتاده ای باشه اما برای خیلی ها از جمله من سوالات و مشکلات بزرگی بوده که با توضیحات شما خیلی مسائل روشنتر شدن. واقعا ممنونم.
چند سوال هم راجع به فرایند پذیرش گرفتن از دانشگاه های آمریکا از خدمتتون داشتم. میدونم که قطعا سرتون شلوغه و مشغله های کاری و فکری خودتون رو دارید اما از شما به عنوان کسی که این مسیر دشوار و مبهم رو رفته و با موفقیت ازش عبور کرده خواهش میکنم در صورت امکان یک پست کوتاهی در پاسخ به این سوال ها در وبلاگتون بذارید چون مطمئن هستم که اینها سوال های خیلی از افرادی هستن که مثل من در ابتدای این راه پر پیچ و خم هستند و همین عدم آگاهیشون خیلی ازشون انرژی میگیره و راهنمایی شما میتونه واقعا کمکشون کنه. اگر هم براتون مقدور نیست، حداقل به صورت مختصر همینجا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.

1- یکی اینکه چطور میشه هزینه های آنلاین مربوط به ثبت نام آزمون ها یا اپلیکیشن فی دانشگاهه ها رو مستقیما خودمون پرداخت کنیم؟ آیا میشه از گیفت کارد هایی که وبسایت های داخل ایران میفروشن استفاده کرد؟ آیا وبسایت دانشگاهها معمولا مشکلی با گیفت کارد ندارن؟ تجربه شما در این مورد چیه؟

2-در فرایند پیدا کردن استاد آیا همزمان یا با فاصله کم میشه به چند استاد از چند دانشگاه مختلف ایمیل فرستاد؟ منظورم اینه که اصولا از نظر حرفه ای یا اخلاقی این موضوع مشکلی نداره؟ و روالش چجوریه؟ ایا باید منتظر جواب استاد مورد نظر موند و بعد از مطمئن شدن از جوابش برای استاد بعدی ایمیل فرستاد یا خیر؟

3- آیا پس اگر از استادی جواب مساعد گرفتیم دیگه نباید به استاد دیگری ایمیل فرستاد و باهاش راجع به امکان همکاری صحبت کرد؟(باز هم از نظر روال اصولی و اخلاقیش منظورمه)

4- اگر از مثلا 2 استاد جواب مساعد گرفته بشه، روش صحیح برخورد با این موقعیت چیه؟ و چطور میشه با اینکه ابتدا درخواست همکاری دادیم و ایشون موافقت کرده بعد بگیم که قصد نداریم باهاشون کار کنیم؟ یه جورایی عجیب و متناقض به نظر میاد!

5- موضوع آخر در مورد آماده کردن رزومه و سی وی هست. در بسیاری از راهنما های مربوط به آماده کردن رزومه دیدم که بخش هایی مربوط به افتخارات و دست آورد ها قرار میدن و میگن افتخاراتتون را اینجا بنویسید. اما موضوع اینه که همه ی افراد که لزوما شاگرد اول یا رتبه برتر کنکور یا شاگرد دوم یا المپیادی یا عاشق تدریس با تجربیات متعدد کلاس حل تمرین داشتن نیستند!
برای مثال بنده علاقه اصلی ام پژوهش است (هیچ علاقه ای به تدریس هم ندارم) هرچه فکر کردم جز مدارج تحصیلی ام و چند مقاله ژورنال نسبتا خوب ، چیز خاصی ندارم که در رزومه وارد کنم! که آن هم مجموعا در نصف صفحه جا می شود! به نظر شخصی شما و با توجه به تجربیاتتان ، چه مسائلی را باید در سی وی آورد؟
آیا مثلا ذکر نمره فلان درس در سی وی یا ذکر ویژگی های شخصیتی یا علایق عمومی و سرگرمی ها و یا ذکر عضویت یا شرکت در کنفرانس ها در سی وی یک متقاضی دوره پی اچ دی امری عادی و مرسوم است؟
از طرف دیگر حس میکنم که تنها ذکر مدارج تحصیلی و مقالات، شناخت درستی از بنده ی نوعی نمیدهد! آیا باید سایر ابعاد را در ایمیلی که به استاد میدهیم پوشش دهیم یا از آنجایی که اساتید گاهی صدها ایمیل ازین دست دریافت میکنند و وقت خواندن آن را ندارند باید آنها را در سی وی به نوعی گنجاند؟ ؟ در کل تجربه و پیشنهاد شما چیست.

6- اونطوری که من متوجه شدم متقاضیان ایرانی معمولا اطلاعات دقیقی از منابع تامین هزینه های دانشجویان در آمریکا ندارن. برای مثال بسیاری گرنت ها و اسکالرشیپ ها وجود داره که میتونه به متقاضی تعلق بگیره. از گرنت های جزئی که به یک کار پژوهشی دانشجو میتونه تعلق بگیره، تا اسکالرشیپ هایی که میتونه کل هزینه های تحصیل دانشجو رو پوشش بده.
یکی از منابع تامین هزینه های متقاضیان تحصیل در دوره دکتری، "فلوشیپ" است. بعضی ها دریافت فلوشیپ را یک امر تقریبا غیر ممکن جلوه میدهند در حالی که من دانشجویانی با رزومه های معمولی دیدم که موفق به دریافت فلوشیپ شدن. سوال من اینه که آیا معمولا برای دریافت فلوشیپ باید به صورت جداگانه طرح پژوهشی و پروپوزال دقیق داد و یک فرایند اپلای جداگانه برای اون طی نمود یا معمولا دانشگاه ها به صورت اتوماتیک همه دانشجو ها رو برای امکان دریافت فلوشیپ نامزد میکنه؟ به نظر شما ایا دانشجو ها به صورت موازی با انجام امور مربوط به پذیرش بهتر نیست دنبال این منابع تامین مالی تحصیل هم باشند؟ و اگر اطلاعات یا تجربه ای در این زمینه دارید به نظرتون چطور و از کجا باید این موضوع را دنبال کنند و شانس خود را در دریافت فلوشیپ افزایش داد؟

پیشاپیش از اینکه علیرغم مشغله های خودتان وقت گذاشتید و مطالب فوق را خواندید تشکر میکنم.

سلام

1- الان نمیدونم شرایط عوض شده یا نه. از بچه هایی که اپلای میکنن بپرسین که چطوری پرداخت کنین. من بیشترش رو با کارت داداشم که ایتالیا بود دادم.

2- بله میشه. مشکلی نداره.

3- دلیلی نداره که نکنین.

4- مشکلی نیست. شما حتی بعد از ادمیشن گرفتن هم میتونین کنسل کنین. اون چیزی که اخلاقی نیست اینه که به دو تا شون بگین میاین و از هر دو جا هم مثلا I-20 بگیرین و ...

5- در مورد رزومه نوشتم. اون بخش رو خب همه ندارند اما نصف صفحه که میگین خیلی کمه. شما همین تحصیلات و مقاله ها رو بذارین بیشتر از یه صفحه میشه معمولا. تمپلیتی هم که استفاده میکنین مهمه که خوانا باشه.

6- هیچکسی نداره! دانشگاه با دانشگاه فرق میکنه. مثلا دانشگاه سن دیگو به همه دکتراها سال اول رو فلوشیپ میده. دانشگاهی که من خوندم اصلا نداره و منابع فلوشیپ معمولا خارجی هستند. منابع فاند خارجی معمولا خیلی محدود هستند اما بودند بچه ها که گرفتن. سایت دانشگاه ها معمولا لیستی از این منابع خارجی رو داره اما اگر نگاه کنین 99 درصدش بهتون تعلق نمیگیره. مثلا فقط برای کسانی که دو ترم خوندن و معدل بالا دارند یا مثلا فقط خانم هایی که مهندسی میخوندند و مقیم امریکا هستندو ...

موفق باشین.

باران شنبه 31 تیر 1396 ساعت 07:38

وودی شما همین مسیری که اومدی رو همین جوری جلو برو،مسیری که بدون توجه به نکات منفی دیگران فقط به افزایش جنبه های مثبت خودت فکر می کنی،،،این مسیر یه روز نه چندان دور تو رو از بین هندی ها می بره میذاره بین آدم های امثال خودت. مطمئن باش ، همون طور که از شرایط ایران با این روش جدا شدی.

ممنونم. چشم.

صبا پنج‌شنبه 29 تیر 1396 ساعت 17:45 http://atre-bahar-narenj.blog.ir

یه نگاه به کامنتا کردم این شعری که نوشتی چقدرررر قشنگههه پر از حسه...
من آن نیم که حلال از حرام نشناسم
شراب با تو حلال است و آب بی تو حرام
سعدی

خواهش!

اسم مهم نیست چهارشنبه 28 تیر 1396 ساعت 03:05

بهش یه چیزی می گفتی خالی می شدی منظورم توهین نیستا البته

ملودی سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 20:38

البته از طرفی دلم براشون میسوزه احساس میکنم کسی نبود بهشون یاد بده. مثلا همینی که با کفش رفت تو تخت.

dark knight سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 19:02

سلام

خب چرا چیزی بهشون نگفتی؟ چرا نگفتی بهشون که چرا اینقدر کثیف زندگی میکنن؟ یعنی خودشون نمیفهمن که باید حداقل بخاطر رعایت حال بقیه مردمی که در طول روز باهاشون در ارتباط هستن، نظافتو رعایت کنن؟

یکم عجیبه! بعد از چند سال زندگی کردن تو فرهنگ امریکایی هنوز حال و هوای بمبئی رو دارن:))

سلام

چند سال نیست دانشجوی سال اول بود. اون یکی هم فکر کنم با ویزای کار آمده بود. آدم چی بگه آخه. امیدوارم در گذر زمان خوب بشن.

ملودی سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 15:39

ببین من الان اینو بگم نژادپرست بنظر میرسم خب؟ اصلا بنظر که هیچی کلا نژادپرست میشم. چند وقت پیش داشتم به هندی ها فکر میکردم و اینکه ما میگیم فرهنگمون پایینه ولی اونا خیلی بدترن از ما. یکی اینکه تو جمع هندی حرف میزنن یکی اینکه یبار نوشتی تو اتوبوس اون اوایل دانشگاه رفته بودی داشتن بازی میکردن بعد اون تعریفایی که از کشورشون میکنن توریستا که میگن اکثرشون تمیز نیستن. بعد این سریالاشون همه راجع به مشکلات خانوادگی و عروس و مادرشوهره. من حرفی ندارم :| رو اعصاب منم هستن.

پنگور سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 14:26

وودی من که نفهمیدم کی ب کی شد کی نیاز داشت کی نداشت ولی خنده دار بود پستت :)
وودی رنسانس همون موقع هم خسته کننده بود بار اول که عکسهاش رو گذاشتی ، وودی نمیدونم بخاطر بالاتر رفتن سن هست یا چی ولی دیگه حال این چیزا رو ندارم.
وودی چرا زن نمیگیری؟
وودی تو که بداخلاق نبودی ، سوالم در مورد الکسیس شوخی بود

خسته کننده نبود اما دیگه باحال نبود.

یکی سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 13:21

الان که ماه رمضون نیس؟؟؟! قضای روزه میگیری؟؟

نه پست ها یه کم قدیمی هست و مربوط به ماه رمضون میشه.

ali سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 13:17

سلام دکتر جان.
یادم میاد توی وبلاگتون قبلا نوشته بودید که فست فود و اینا نمیخوری و همش غذا vegetarian میخوری وقتی میری بیرون چون با گوشتشون مشکل داری

میخواستم نظرتون را در مورد حلال و حرام بودن گوشت هاشون بپپرسم
این قضیه برای منم سوال بزرگی شده

سلام
بله. اینجا گوشت ذبح اسلامی رو فروشگاه های خیلی معدودی دارند. قبلا از دانشگاه هم دور بودند ولی الان بیشتر شده و نزدیک دانشگاه هم پیدا میشه. رستوران های ایرانی و عربی معمولا گوشتشون ذبح اسلامی هست. من خودم الان بیشتر میوه و سبزی میخورم و مدت هاست که توی خونه دیگه گوشت درست نکردم ولی بیرون میرم با دوستان یا خودم جایی میرم میخورم.

از نظر من همش حلال هست. بسیاری از احکام وابسته به زمان و مکان هستند که آدم عقل داره. خوردن و ... جزو نیازهای پایه انسان هست و خدا هم قطعا کمترین گیر رو سر اون داره.

باز اگر دوست دارین بیشتر بدونین اون چیزی هم که توی قرآن آمده اینه که طعام اهل کتاب حلال هست (مائده 5). مسئله اصلی اینکه گوشتی حلال باشه یا حرام بردن نام خداست. (انعام آیه 118و 119 و 121).

من آن نیم که حلال از حرام نشناسم
شراب با تو حلال است و آب بی تو حرام
سعدی

اهمال کار سه‌شنبه 27 تیر 1396 ساعت 08:53 http://www.canadai.blogsky.com

سلام،
جالبه واقعا منم از یه سری دوستانم شنیده بودم که بعضی هاشون اصلا به نظافت اهمیتی نمیدن ولی بیشترشون همون هایی هستن که تازه 2-3 سال اومدن گفت اونهایی که مدت زیاد تری اومده باشند دیگه خیلی کمتر از این چیزها ازشون میبینی، راستی نماز روزه ات قبول باشه

سلام
ممنون. ظاهرا بیشترین قشری که این مشکلات رو دارن همین هندی ها هستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد