زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

چند ماهی که گذشت - دندانپزشکی و مریضی

چند وقت پیش یکی از دوستام از هیوستون آمده بود و با هم رفتیم رستوران. داشتم کباب میخوردم که یه استخون زد دندونم رو شکوند. مجبور شدم برم دندون پزشکی که درستش کنم. یه بررسی کرد و گفت 8 تا دندونت باید پر بشه و 4 تا هم باید روکش کنی. یعنی نزدیک بود پس بیفتم. آخه از روزی که از ایران آمده بودم  هر شب مسواک کردم و نخ دندون کشیدم. شاید یه تعدادی کمتر از انگشت های دست شب ها نتونستم که این کار رو کنم. یعنی اصلا باورم نشد که این همه دندون هام خراب شده باشن. یه حساب کتابی کرد و گفت 10 هزار دلار و با تخفیف و بیمه میشه 5 هزار دلار. گفتم پر کردنی ها چند میشه و گفت بدون بیمه 1700 دلار و با بیمه میشه 800 دلار. گفتم که بیمه ام برای دندون 100 درصد هست. چرا باید پول اضافی بدم و گفت موادی که بیمه ات قبول میکنه رو ما نداریم و پیشنهاد هم میکنم نذاری. یادم افتاد به ایران که اونجا هم بیمه تامین اجتماعی داشتم و مواد سفید نداشتن و کلی هم طول میکشید و نوبتی بود و مجبور شدم برم آزاد پر کنم. اینجا هم بیمه ها همچین چیزی دارن که وقتی میخری نوشته که 100% پوشش میده اما بعدش که میخوای استفاده کنی میبینی اون پوشش صد درصد شامل چیزایی که میخوای نمیشه. 

 

دیگه گفتم این 8 تایی که میگه رو پر کنم و روکش ها هم پیشکش! میگفت اینایی که ایران روکش کردم خوب روکش نشده و باید عوض بشه. این مدت کلی درد کشیدم و تا دو هفته لثه هام حساس بود و هر چی میخوردم دندون هام درد میکرد. در مقایسه با ایران میتونم بگم که اینجا دندونپزشکی خیلی گرونتر هست اما حین انجام عملیاتش بی حسی زده بود و درد نداشتم. توی همون مطب هم دستگاه رادیولوژی بود و همونجا همه کارها رو انجام میدادن. برای گرفتن وقت و انجام کار هم اصلا معطل نشدم و همه چیز خیلی خوب و آروم بود. با این حال فکر میکنم که دکترها خیلی بیشتر از ایران مجبور میکنن که روکش کنی که پول بیشتری بگیرن.


دیدم که برای دندون هام باید مرخصی بگیرم برای همین تصمیم گرفتم یه چک آپ هم کنم. جواب آزمایش که آمد دکتر گفت که مشکل تیروئید داری که باید یه مدت نمک ید دار بخوری دوباره آزمایش بدی. ویتامین B12 هم خیلی کم شده بود که دلیلش رو نمیدونم اما گفت باید مکمل بخوری که دارم میخورم. خلاصه متوجه شدم که تمام مشکلات بدخوابی و کم انرژی ای به خاطر این B12 و نبود ید توی غذاهام بوده. یه نگاه کردم دیدم نمکی که خریدم و بیشتر استفاده میکنم ید نداره. این چند ساله هم همین رو داشتم. چند ماه اخیر هم بیشتر گیاهخوار شده بودم و کمتر از گوشت استفاده میکردم. برای همین تصمیم گرفتم که تغذیه ام رو باز عوض کنم و از وقتی که مکمل رو میخورم و گوشت رو هم به مواد غذایی ام اضافه کردم خیلی بهتر شدم.

در مقایسه با ایران آزمایشگاه ها خیلی آسونتر و تمیزتر هستند و وقت کمتری برای نوبت ایستادن تلف میشه. من یه ظهر به جای اینکه برم ناهار رفتم آزمایشگاه و هیچ کسی توی نوبت نبود و همونجا کارم انجام شد. جواب آزمایش رو هم مستقیم میفرستن برای دکتر و اصلا نیازی نیست که یه روز بری بگیری و یه روز ببری به دکتر نشون بدی.

نظرات 10 + ارسال نظر
ملودی شنبه 12 آبان 1397 ساعت 17:16

آقا راستی یچیزی...
خرج دندون اینجا هم به نسبت درآمد ما گرونه دیگه...
ضمنا بیمه هم دندون رو پوشش نمیده. کلا دندون همه جای دنیا گرونه. هرچقدر هم مواظب باشی آش خاله ست بخوری نخوری آخرش خراب میشه حتما :|

آره خودم ایران 3 میلیون قبل از آمدن خرج دندون کردم که بخواهی حساب کنی 3 ماه حقوقم بود. خرجی که اینجا بهم میگه 1 ماه حقوقمه که باز به نسبت ایران میارزه.

ملودی شنبه 12 آبان 1397 ساعت 17:05

صفحه hodafit رو من هم دنبال میکنم خیلی خوبه.

چه امکانات پیشرفته ای والا من که شهرستانم اینجا نهایت تکنولوژیش اینه که دندون سفید پر شه.

من تابستون یه دندون پر کرده داشتم خالی کرد دوباره پرش کرد. الان اومدم دیدم یه گوشه دیگه ش سوراخ شده. موندم چرا همون تابستون سوراخ نشده بود یهو کامل پر شه

دندون عقل هام هم همه از دم کاملا نهفته ست یعنی اصلا سر نداره. یک دونه رو رفتم جراحی کردم درآوردم فقط بی حسی زد! یعنی چندتا آمپول بی حسی زد و من کلا در طول جراحی صداهای دستگاه و غیره و اینهارو در هوشیاری کامل میشنیدم حالا اینا بماند، خشک شده بودم فک کن از اول تا آخرش بدن آدم تو یک وضعیت ثابته. الان بقیه ش رو میترسم برم اینجا دربیارم. گذاشتم برای بعد مهاجرت :| حس میکنم ته فکم موقع بخیه زدن کامل بی حس نشده بود میتونست بهتر باشه. در کل درد نداشت در طول جراحی ولی خیلی uncomfortable بود. گاز آرامبخش و اینها نداشت.

ضمنا تهش برگشت گفت عصب زبونت از کنار دندونت رد میشد. انقدر ترسیدم من خیلی نگران ادامه جراحی ها هستم بخاطر این قضیه نمیدونم جراحی نکنم چی میشه، آخه اذیتم نمیکنه سرشم که بیرون نیست باشه همونجا دیگه...

خیلی دوست دارم برم یه آزمایش هم بدم برای چک آپ از آمپول هم نمیترسم اما خیلی اضطرابی میشم وقتی یه حرکت پزشکی میخوان رو من پیاده کنن فشارم میفته حالم بد میشه. حس بدیه

چک آپ رو حتما برو. منم هی میگفتم هیچیم نیست بعد که رفتم دیدم مشکل تیروئید و ویتامین پیدا کردم. الان خدا رو شکر با چند تا مکمل و نمک ید دار خوردن اوضاعم خیلی بهتر شده.
درست کردن دندون و جراحی هم اینور (نه کانادا) خیلی هزینه سنگینی داره.

Ahmad دوشنبه 30 مهر 1397 ساعت 08:42

سلام
آقا منم مثل تو هر شب نخ دندون و مسواک میکردم بعد رفتم دندون پزشکی گفت هشتا از دندوناتو باید پر کنی دوتا هم عصبکشی
گفتم منم هر شب نخ دندون میکشم گفت فاصله دندونات خیلی کمه نخ دندونم باید دوبار تو روز بکشی بعدم نحوه درست کشیدنشم باید یاد بگیری
حالا از اون سری به بعد اینکا رارو میکنم
گفتم توهم بکن این کارارو

سلام
اینجا یکی از بچه ها میگه روزی دو بار میکرده بازم همون اوضاع. فکر کنم باید یه مسواک و نخ دندون بذارم جیبم هر چی خوردم استفاده کنم.

.. شنبه 28 مهر 1397 ساعت 17:38

سلام.
من همون بودم که نصایح پزشکی در چند پست قبل گذاشته بودم.
خدا رو شکر مشکل زیادی ندارید اما من یه توصیه خیلی خوب می کنم و تجربه خودم هستش
هیچ ماده غذایی رو قطع نکنید اما کمتر بخورید مثلا به جای یه جوجه کامل دو تیکش بخورید به جای سه کفگیر برنج 1 کفگیر
پنیر پیتزا ماهی یه بار
ماست هفته ای دو بار
اینطوری بهتره
متاسفانه ما مهندسا اصلا به بدن خودمون توجه زیادی نداریم و باید بیشتر بش برسیم مثلا ممکنه ویتامین دی شما به احتمال زیاد کم باشه چون زیر نور افتاب کمتر هستید(کمبود ویتامین د باعث ام اس درد پا و مشکلات عصبی میشه)
منیزیم که در اجیل هستش هم خیلی مهمه مثلا روزی یه دونه گردو مصرف کنید
تیروءیدتون هم حواستون باشه بش برسید چون ممکنه خود ایمنی بشه و خود بدن به تیروئید حمله کنه و خیلی بد میشه

کلا سر این چیزا وقت بزارید
الان یه ادرس ایستاگرام بتون میدم که یه خانم ایرانیه تو امریکا و دکترای صنایع داره اما بعد بیماریش دیگه الان خیلی رو تغذیش برنامه ریزی میکنه. پس حواستون بدید و پستاشم با دقت بخونید. چون ایشونم مشکل تیروید داره
یه سری لایوم تو اینستا رفته و تو تلگرامشم اپلود کرده با دکترای مختلف که خیلی کمک میکنه

hodafit@

سلام
ممنون ولی فکر کنم مشکل ویتامین D نداشتم

مهناز شنبه 28 مهر 1397 ساعت 12:02

نمیدونم واقعا چجوریه ادم هرکار بکنه بازم دندوناش خراب میشه
خداروشکر که بهترین:

آره نمیدونم چرا!

محمد جواد شنبه 28 مهر 1397 ساعت 02:21

باو وودی جان
انتظار نداشتم این همه پست یه دفعه بذاری
آقا دمت گرم واقعا

خواهش

لیکیج شنبه 28 مهر 1397 ساعت 00:12

وودی عالی ای/// بابا این دوربین رو زودتر میگرفتی /// نصف لذت امریکا رو با عکسای قبلیت از بین بردی واسه ما///

وودی بابا زود دوتا شو دیگه، چجوری تحمل میکنی ؟؟

خواهش

gsa جمعه 27 مهر 1397 ساعت 20:15

ووییییی...
دندون پزشکی همیشه ترسناکه!

اما در مورد امکاناتی که نوشتی...
تقریبا اینجا هم خیلی جاها همینجور شده مثلا بودن دستگاه رادیولوژی و ارسال نتیجه آزمایش برای پزشک و اینا...
بجز!!! وقت! همیشه باید کلی تو نوبت بمونی! چیزی که بنظر میاد حالا حالا ها درست نشه....

خداروشکر که مشکل جدی ای نبوده... ایشالله خیلی زود کل انرژیت برمیگرده و سرحال و شاد میشی

ولی این کمبود B12 چقدر مشکلات ایجاد می کنه من کمر درد داشتم و مشکوک به سیاتیک بود، ولی بعد که رفتم دکتر فهمیدم کمبود B12 دارم... با دارو خوب شد...
خلاصه اینکه نباید دست کم گرفتش


بازم شاد باشی و سلامت

ممنون که با این همه کاری که داشتی، بازهم وقت گذاشتی و اینا رو نوشتی و برای ما هم اینجا آپلودشون کردی

راستی وودی جان، پیج اینستا نداری؟ اونجا می تونی خیلی راحت و سریع عکس هاتو آپ کنیا...
البته اینجا هم که با توضیحات پشت سرهم میذاریو هم من به شخصه خیلی دوست دارم...، ولی گفتم اگر عکس زیاد میگیریو دوست داری shareشون کنی، بنظرم از اینستا استفاده کنی، راحتتری
خوش بگذره
و موفق باشی

خواهش
اینستا ندارم اما شاید درست کنم. آخه اونجا بذارم دیگه اینطوری نمیشه با توضیح نوشت. عکس خالی هم که همه جا هست

بعدنا میگم. جمعه 27 مهر 1397 ساعت 19:51

ینی الان هفتاد هشتاد میلیون خرج دندونای مبارک کردی؟!

Miss u man ...

خرج داره دیگه!

Aliakbar جمعه 27 مهر 1397 ساعت 13:42

یا خدا یعنی هر دندون حدود۲۴ میلیون تومن
ی سر بیا ایران همه یه جا درست کنه دوباره برگرد.
اون ماشین های کلاسیک هم خیلی باحال بود

نمیدونم دلار چنده اما بله اینجا خدمات دندانپزشکی ارزون نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد