زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

سفر به هیوستون (1)

مدیرم دیروز زنگ زد و گفت که باید برای مصاحبه بری هیوستون. مشتری شرکت ما توی هیوستون دنبال یه آدم همه فن حریف میگشت و مدیر من هم منو معرفی کرد. فکر کنم دیگه بیچاره شدم توی این شرکت. هر جایی کارشون گیر بیفته دیگه اون منو میفرستن. غیر دخترهمسایه و ... از مزایای خونه جدید اینه که به فرودگاه هم خیلی نزدیکه! صبح با پرواز رفتم هیوستون تا برای مصاحبه آماده باشم. شرکت توی یکی از بهترین جاهای شهر بود. کلا هیوستون به نظرم خیلی سرسبزتر از دالاس آمد و هوا عالی بود. محیط این شرکت هم خیلی قشنگ تر از محیط این چند تا شرکتی توی دالاس بودم آمد به نظرم.





مصاحبه اولم با یه خانم با شخصیتی بود که همش اون حرف زد. رزومه امو که دیده بود خیلی خوشش آمده بود. اولین جمله ای که گفت این بود که میبینم که رزومه تو هم مثل منه کلی تجربیات مختلف داری! دیگه من تا تهش رو خوندم که کاملا فرمالیته است. یه سری سئوالا و اینا هم کرد ولی بیشترش خودش حرف زد. نفر دوم اما همش سئوالای نامربوط کرد. تجربه من با کاری که اینا میخواستن فرق میکرد اما چیزی نبود که من از پس اش بر نیام. با این حال نفر آخرش نفهمیدم که نفر دوم فازش چیه. مصاحبه که تموم شد با بچه های شرکت رفتیم ناهار. غذای مدیترانه ای گرفتیم که من خیلی دوست نداشتم. بعد از اونجا راه افتادم توی خیابون. میخواستم تاکسی بگیرم برم ایستگاه اتوبوس که گفتم قبلش یه زنگی به دوستای هیوستونی ام بزنم. 

به دوستم که زنگ زدم گفت کجا میخوای بری این همه راه آمدی, فردا رو مرخصی بگیر و آخر هفته هم بمون. ولی من دوست داشتم برگردم. آخه هتل اینا نگرفته بودم و دوست نداشتم مزاحم کسی بشم. برای همین بهش  گفتم که نه. ولی بعد گفت که دختر همسایه هم آمده دالاس و پیش بچه هاست و فردا شب و پس فردا شب هم تولد دو تا از بچه هاست و خوش میگذره. دیگه دیدم نمیشه بگی نه. این شد که تصمیم گرفتم بمونم. لباس و ... هم هیچی نداشتم که گفتم همینجا میخرم. دوستم کار داشت و گفت که عصر میاد دنبالم. این شد که منم رفتم باغ گیاه شناسی که نزدیک شرکت بود تا یکی دو ساعتی یه دوری بزنم توش. 











انتظار داشتم که گل های بیشتری داشته باشه اما اکثرش گیاه و درخت بود. با این حال برای یکی دو ساعت خوب بود.

نظرات 10 + ارسال نظر
صبا چهارشنبه 22 فروردین 1397 ساعت 17:12

وا کامنت من پ کو؟! سانسور کردی؟!!!!!!!!!

کدوم کامنت؟ همه رو منتشر کردم

مهتاب دوشنبه 20 فروردین 1397 ساعت 16:53

چقدر خوب که با وجود اینستاگرام و بقیه شبکه های اجتماعی شما وبلاگ دارید و مطالبتونو توش منتشر میکنین. در مورد فرایند اپلای از وبلاگ قبلیتون مطالب خوبی یاد گرفتم. ممنونم از شما

دیگه از قدیم داشتم مونده.

gsa دوشنبه 20 فروردین 1397 ساعت 13:39

سلام دکتر وودی جان
چقدر خوب... البته اگه خودتم دوست داشته باشی
آرزوی موفقیت های بیشار

راستی قضیه دختر همسایه چیه؟ نمیشه کامل تر بگی؟

و ی سامانه دیدم، همکاری با متخصصین خارج از کشور، نمیدونم چقدر درسته و راسته و اصلا چکار می کنن، لینکشو میدم خواستی ی نگاهی بکن
https://international.bmn.ir/

موفق باشی و شاد
خیلی خیلی زیاد

سلام
ممنونم. آدرس بنیاد نخبگان رو گذاشتین. با استانداردهای اینا من هنوزم نخبه حساب نمیشم چه برسه بخوام همکاری کنم!

محمد جواد یکشنبه 19 فروردین 1397 ساعت 01:00

خوش به حالت
همیشه به حالت حسرت میخورم

مرسی. حسرتی نداره که.

یه دختر با افتخار همیشه ایرانی شنبه 18 فروردین 1397 ساعت 21:53

سلام. یه مدت پیش یه کامنت توی همین صفحه داده بودم که لحنش عصبانی بود. شاید نباید اونقدر به خاطر جمله ای که گفتی ناراحت می شدم، چون می دونستم واقعا منظوری نداشتی. امیدوارم چندان ناراحت نشده باشی. خود من کلی تو این مدت ازت چیز یاد گرفتم، به خاطر اونا ازت ممنونم. شاید یه جور ناسپاسی بود که از اون جمله ات اونقدر ناراحت شدم. به هر حال ببخشید

نه بابا! به نظرم فقط برداشتتون اشتباه بود.

Arash جمعه 17 فروردین 1397 ساعت 21:26

چه ساختمان فوق العاده ای داره این شرکت...
شما قراره اینجا مشغول به کار بشید؟؟
ای بابا! دختر همسایه چی میشه پس؟؟ راستی دختر همسایه اسم نداره؟؟
هیوستون فقط از لحاظ آب و هوایی بهتر از دالاس هست یا اینکه کلاً شهر بهتری هست؟؟

فعلا که معلوم نیست. خدا میدونه.
هیوستون از نظر شهری به نظرم بهتر از دالاس آمد ولی از نظر آب و هوا شرجی تره.

کیمیا جمعه 17 فروردین 1397 ساعت 13:00

ان شاالله روزبه‌روز موفق تر بشید

ممنونم

سلام جمعه 17 فروردین 1397 ساعت 10:50

وسط این همه علف یه دو سه تا شیر میگذاشتن حداقل یکم جذاب تر میشد محیط

دفعه بعدی بهشون بگم

یه دختر با افتخار همیشه ایرانی پنج‌شنبه 16 فروردین 1397 ساعت 22:33

در جواب کامنت یه نفر توی پست «صبحانه دانشگاه» یه حرف تاسف برانگیز گفتی
 «ایران دخترا زیادن کیفیت پایینه. اینجا دخترا کم هستن کیفیت بالاست!»

(جوابم رو زیر این پستت می نویسم چون جدیدتره و می خوام افراد بیشتری اگه طرز تفکرشون مثل تو هست بخوننش.)

باید بگم این دیدگاهت خیلی نفرت انگیز بود و واقعا ازت انتظار همچین حرف سطح پایینی نداشتم. چند تا چیزو باید بهت یادآوری کنم، اولا این حق رو نداری به آدما مثل یه کالا برچسب باکیفیت و بی کیفیت بزنی. تو نه خدایی نه پیغمبر که بخوای آدما رو قضاوت کنی و ارزش بندیشون کنی. مگه روز قیامت شده که داری کیفیت آدما رو تو ترازوی خودت می سنجی؟! پیغمبر هم به خودش اجازه این رو نمی داد که اینطوری راحت به آدما برچسب بزنه. به علاوه، این که کل دخترای خارج از کشور رو در سطح بالا و باکیفیت می بینی، یه نگاه کلیشه ای پیدا کردی و یه جور استروتایپ محسوب می شه و کلیشه ای نگاه کردن به آدمای اطراف بعد از این همه سال زندگی (با عرض معذرت) یه جور حماقت محسوب می شه.
 دوما خودت می دونی که توی ایران محدودیت های خیلی خیلی زیادی وجود داره که از طرف خونواده و جامعه و مدرسه و دانشگاه و هزار تا چیزوی پای آدم گذاشته می شه. خیلی از پدر و مادرا هستن که به جای اینکه به بچه هاشون کمک کنن استعداداشون شکوفا بشه، فقط سد و مانع جلوی راه بچه هاشون می ذارن. سیستم آموزشی و مدرسه های مزخرف ایران هم که نیاز به تعریف نداره و خیلی از دانشگاهای کشور سطح آموزشی و امکانات مناسب ندارن. خیلی از ماها مثل دخترای خارجی! از طرف خونواده و مدرسه و دانشگاه حمایت نمی شیم. آرزوهای خیلی از ما داره نابود می شه. استعدادهامون هم شناسایی نمی شه و خودمون باید با سختی اونا رو پیدا کنیم و خودمونو حمایت کنیم. وضع رسانه های فارسی دولتی هم که داغونه پس فرهنگ کشور که بخش اعظمش توسط رسانه ها ساخته می شه داره کم کم پسرفت می کنه. می مونه رسانه های فارسی زبان خارج از کشور که اونا هم باز باعث پسرفت فرهنگی می شن با این اهداف کثیف سیاسی که دارن. ما دخترای ایرانی توی این شرایط سخت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی داریم زندگی می کنیم؛ اونوقت یه «پسر قبلا ایرانی» (واقعا دلم نمی یاد بهت بگم ایرانی. به نظر می رسه خودت هم از اینکه یه زمانی ایرانی بودی راضی نیستی) می یاد بهمون می گه شما دخترای ایرانی بی کیفیتین!!! واقعا زور داره! خب آدم عاقل، اگه این هم محدودیت و عدم امکانات نبود که ما می تونستیم چه از نظر شخصیتی و چه از نظر اجتماعی از این دخترای به اصطلاح خارجی شما با کیفیت تر بشیم! تنها کاری هم که ازمون بر می یاد اینه که دنبال رسانه های انگلیسی زبان و ویدیوهای آموزشی یوتیوب و اینستاگرام و کتابای خارجی و... بریم، که خیلیا از ما هم انگلیسی مون اونقدر پیشرفته نیست که اینا رو بفهمیم و خیلیای دیگه هم با این منابع انگلیسی زبان آشنایی ندارن و واسشون تبلیغ نشده.
اصلا واسه من یه دختر خارجی رو بیار و ازش بخواه که یه سال توی شرایط سخت ایران زندگی کنه! دوست دارم بدونم چه قدر دووم می یاره!
سوما این کاملا مشخصه که مادر خودت هم یه زن ایرانیه که قبلا دختر ایرانی بوده! مادری که واست فداکاری کرده و حتی دست از بعضی آرزوهاش کشیده تا تو رو بزرگ کنه. اونوقت چه طور می تونی همه‌ی این چیزا رو فراموش کنی و بگی دختر ایرانی بی کیفیته؟! همین دختر ایرانی بی کیفیت باعث شده که تو الآن توی جایگاهی که هستی باشی و پیشرفت کنی. اگه مادرت رنج اینکه توی شکمش ۹ ماه باشی رو تحمل نمی‌کرد، اگه این کدبانوی ایرانی وقت نمی ذاشت واست غذا درست کنه، تو الآن اصلا وجود نداشتی، چه برسه به اینکه بخوای با خودبرتربینی راجع به دخترای ایرانی نظر بدی!

*در ضمن اینو هم یادت نره که دختری که داره واسه آرزوهاش و رشد و پیشرفت شخصیش توی شرایط سخت ایران می جنگه که به سطح عالی برسه، به مراتب ارزشش می تونه بیشتر از دختری باشه که توی یه شرایط راحت و بی‌دردسر مثل آب خوردن به همون سطح رسیده.

**در پایان این رو هم بگم که این حرفا رو زدم، چون می دونم روت تاثیر می ذاره و آدم بی جنبه و انتقادناپذیری نیستی و ذهن بازی داری که جزو بهترین ویژگی های شخصیتیته. من این کامنتمو با صداقت نوشتم و امیدوارم روش به اندازه کافی فکر کنی. ممنونم از اینکه وقت می ذاری و تجربه های زندگیت توی آمریکا رو با بقیه به اشتراک می ذاری. با این کارت باعث می شی بهتر بتونیم راجع به آیندمون تصمیم بگیریم.

ای بابا چه نظر بلند بالایی! خب از اول اشتباه برداشت کردین. منظورم از دخترای اینجا کلا دخترای ایرانی اینجا بودن اگرنه دخترای خارجی که کم نیستن!
دخترای ایرانی اینجا اکثرا کسانی هستند که تحصیلات بالا دارند, مستقل هستند و میتونند خودشونو اداره کنند, قوی هستند و از پس مشکلات برمیان, اکثرا از خانواده های بسیار خوب هستند و... منظورم از کیفیت بالا این بود. خب مشخصه که اینطور دخترا نسبتشون به بقیه دخترای ایران کمتره. فکر کنم همین مقدار روشن کننده باشه.

ملودی چهارشنبه 15 فروردین 1397 ساعت 18:44

اولا که
دوما که آخ آخ آخ چه باغ قشنگی
سوما که این شرکت ها کارشون چیه دقیقا.

سلام
هر کدومشون کارشون فرق میکنه. این شرکته فروشنده پوشاک بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد