زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

نادان ها به بهشت نمیروند

الان یکی دو هفته ای میشه که دارم فکر میکنم این  مطلب رو بنویسم یا نه. یه چیزی بود که چند ماه پیش به ذهنم رسید اما دوست نداشتم تا پخته تر نشده بنویسم. یه چند تا پست هستند مربوط به بازی ها که به این مرتبطن ولی چون طول میکشید اونا رو اول بنویسم فکر کردم اول اینو بنویسم. بنویسم که از بین نرن, این چند ساله کلی فکرای خوب بودن که چون ننوشتم از خاطرم رفتن.


اول بذارین دانایی رو به صورت طیفی تعریف کنیم که توی  کسی که متولد میشه دانایی رو صفر در نظر گرفت و مثلا یک درصد داناترین آدما رو هم 100 در نظر بگیریم. اگر بخواهین صفر و یک به موضوع نگاه کنیم میتونیم کسانی که پایینتر از 50 قرار میگیرن رو نادان و کسانی که بالای 50 قرار میگیرن رو دانا بدونیم. دانستن رو گستره  همه علوم بشری تعریف کنیم. بنابراین این تعریف ممکن طیف گسترده ای رو در بر بگیره. یه تعریف دیگه هم داریم به اسم زرنگ ها که فعلا همون معنی فارسی زرنگ (قالتاق یا آدم هفت خط) رو در نظر بگیریم.  زرنگ ها کسانی هستند که از دیگران سوء استفاده میکنن.  بعد از اینکه در مورد بازی ها نوشتم تعریف دقیق تری از زرنگ ها ارائه میدم.


خیلی دلم پر بود از چیزایی که توی اخبار خونده بودم و داشتم فکر میکردم که نادان ها عامل اصلی اکثر مشکلات بشریت هستند و واقعا لایق نیستن که به بهشت برن! متاسفانه نمیدونم ازکجا اما یه جاهایی نادانی "ارزش" شده. هر کسی احمق تر پر ارزش تر. بعد میبینی همه جای دنیا نادان ها زحمت درست میکنن. وقتی که خوب و دقیق نگاه میکنی میبینی این نادانی نیست که عامل اصلی مشکلاته. مشکل اصلی اینه که نادان ها چون نمیفهمن به راحتی ابزار دست زرنگ ها میشن. در واقع زرنگ ها زرنگ تر از اونی هستند که خودشونو به خطر بندازن و نادان ها رو متقاعد میکنن که اون کارایی که اونا میخوان رو انجام بدن. بعد تعجب میکنی که آخه یه نفر هر چقدر هم نادان چطوری میتونه جنایات به این بزرگی (مثلا آدم کشی) رو مرتکب بشه حتی کشته هم بشه و بعد هم خانواده اش و دور و بری هاش بهش افتخار هم کنن. خوب که نگاه میکنی ببینی که زرنگ ها زرنگ تر از این حرفا هستند و یه کاری کردن که نادانه حتی فکر کنه که جنایت ثواب هم داره. از اینور دنیا بلند میشه میره اونور که یه عده رو بکشه و بعدش هم وقتی به درک واصل میشه بهش میگن شهید. یعنی اگر اون نادانه توی خونه اش مینشست و هیچ کاری نمیکرد احتمالا هم جهنم نمیرفت اما چون ابزار دست زرنگ ها شده توی کارنامه اش اعمالی داره که از دور باور نکردنیه اما از نزدیک خودش اعتقاد داره. شایدم اگر توی خونه مینشست بازم بهشت نمیرفت چون با نادانی اش به دیگران ضربه میزد مگر بخواهیم بگیم که خاله خرسه هم به بهشت میره که فکر نمیکنم.


به قول حافظ:

به یکی جرعه که آزار کسش در پی نیست

زحمتی می‌کشم از مردم نادان که مپرس


زاهد از ما به سلامت بگذر کاین می لعل

دل و دین می‌برد از دست بدان سان که مپرس

نظرات 19 + ارسال نظر
reza یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 ساعت 06:26

وودی چرا فکر میکنی مثال زدن سطح نوشته رو پایین میاره؟

چون ذهن رو میبره به سمت همون مثال و اجازه نمیده که ذهن خودش کنکاش کنه و معنی رو متوجه بشه. اگر آدم بخواد مثال بزنه باید کلی مثال بزنه که مفهوم رو بشه از زوایای مختلف منتقل کنه. نه اینکه اشکال از مثال زدن باشه. سخته آدم بتونه مثال های فراوانی رو داشته باشه که کل مفهوم رو برسونه

Ali سه‌شنبه 15 آبان 1397 ساعت 03:30

سلام وودی جان
منظورت از نادان ها مدافع های حرم؟

حسین شنبه 18 آذر 1396 ساعت 15:04

من هم کاملا منطقی عرض کردم. گاهی شیطان گناه را در برابر انسان زیبا جلوه می دهد (از هر جنسش) تا آدم را آنقدر در گمراهی فر برد که دیگر راه برگشتی وجود نداشته باشد. (شما را به مطالعه پست دوم وبلاگ قبلی تان ارجاع می دهم)

http://zireasemanekhoda.blogsky.com/1390/01/25/post-2/

قرآن راجع به شیطان می‌گوید: «زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطان» یعنی شیطان زینت می‌دهد، «زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطانُ أَعْمالَهُمْ» (انفال/48) شیطان برای مردم عملشان را زینت می‌دهد. یعنی کار غلطشان را مثل یک پتوی کثیفی که در ملحفه سفید می‌پیچد.

اون شهدایی که شما مورد جسارت قرار دادید عزیزانی هستند که هم از حرم اهل بیت (ع) دفاع کردند؛ هم در مقابل شنیع ترین آدم کش ها (صهیونیست ها و وهابی ها) از انسانیت دفاع کردند؛ هم از ناموس مسلمانان و غیر مسلمان ها و شرافت انسانیت دفاع کردند (مستند A157 را ببینید)؛ هم از ایران دفاع کردند و ...

واقعا متاسفم که در سرزمین مادری داعش زندگی می کنید، کشوری که هر جای این کره خاکی خون هر بیگناهی به زمین می ریزد (سوریه، عراق، یمن، فلسطین، میانمار، افغانستان، پاکستان و ...) یا آه دل هر مظلومی از ظلم ظالمی به درگاه خدا شکایت می برد (آفریقا، آمریکای لاتین و ...) ناشی از جنایت آمریکا است ولی این چنین با بی انصافی به بزرگ مردان سرزمین خود توهین می کنید و در صورت این مردان الهی چنگ می می اندازید ...

پی نوشت:

چهره شیطان بزرگ را بزک نکنید ...

در زمین شیطان بزرگ بازی نکنید ...

مراقب خودتان و خوبیهایتان باشید ...

پیشنهاد می کنم که اسناد لانه جاسوسی را نیز مطالعه کنید ...

ببینین جوری که شما تعبیر میکنین برعکس اش هم میتونه درست باشه. شاید شیطان عمل اونایی که فکر میکنین کار درستی میکنن براشون خوب جلوه داده. شاید عمل شما رو خوب جلوه داده. این بحث منطقی نیست.

متن بنده کاملا منطقیه. همونطوری که عمل دولت امریکا برای لشگر کشی به عراق آدمکشیه و محکوم عمل داعش و هر کسی که همونطوری رفتار کنه هم محکومه. اگر میخواهین بگین که این حرف یه جایی صادق هست و جای دیگه نیست باید دلیل بیارین. سربازهای امریکایی هم با توجیه کمک به مظلوم های عراق برای نجات از دست دیکتاتوری و یا جلوگیری از نسل کشی صدام با سلاح شیمیایی راضی به جنگ شدند بعضی فهمیدن که هدف نفت بوده و بعضی نه. برادر گرامی همه چیز رو میشه یه جوری توجیه کرد اما آدم باید دنبال حقیقت باشه. آدمکشی آدم کشیه وقتی هم میرن توی یه سرزمین دیگه اسمش دفاع نیست حمله است.

حسین یکشنبه 12 آذر 1396 ساعت 12:56

و بدتر از اون اونجایی هستش که نادان ها فکر می کنند خیلی میفهمند (بیشتر از بقیه می فهمند) ...

مثلا مملکت و خانواده خودشون رو ول می کنن و می رن اون سر دنیا، بعد اونقدر خودشون رو کوچیک می کنن که تو رو خدا ما رو هم جزو خودتون (آدم) قبول کنید. اگر ما رو هم بپذیرید حاضریم براتون هر کاری بکنیم. مثلا می تونیم خیلی خوب به کشور و وطن و ملت خودمون توهین کنیم !!! خیلی جای تعجب داره و واقعا حیرت انگیزه و به کسایی که جونشون رو امروز برای دفاع از کشور و هویت ملی دادن و با تولید اقتدار حوزه نفوذمون رو تا مدیترانه و شمال آفریقا گسترش دادن می گیم تروریست !!! (چون جلو کدخدا و اسرائیل کودک کش سر خم نمی کنند؛ چون شما می گید تروریست ما هم به عنوان بوقچی شما میگیم تروریست !!! چه کار بدی می کنن )

اگر نون به نرخ روز خوری لازم باشه و ضرورت اقتضاء کنه از ترامپ و صهیونیست های آیپک هم حمایت می کنیم، حتی اگر ملت ما رو تروریسم و وحشی خطاب کنند ... فقط شما به ما حق اقامت بدید ... ما تریپ روشن فکری هم برمیداریم که ببینید ما چقدر خوبیم ... سرمون رو چنان تو برف فرو می کنیم که شتر دیدی ندیدی ...

آبراهام لینکلن (همون عمو آبرام شما) می گوید:

عده ی معدودی از افراد را برای تمام مدت می توان بازی داد. اما همه مردم را برای همیشه نمی توان فریفت و بازی داد ...

مطلبی که نوشتم کاملا منطقی هست. اگر منطقی دارین خوشحال میشم بشنوم.

ماه سه‌شنبه 7 آذر 1396 ساعت 23:16

امیدوارم خدا هدایتت کنه..
واقعا متاسفم.بیشتر فکر کن شاید خدا بهت کمک کنه و راه رو بتونی پیدا کنی انشااله.
تعریف ت از شهادت نشون داد به من که واقعا خیلی اشتباه داری میری و می دونی که بیشترین زجر و آزار روحی رو اول خودت می بری از این طرز فکرت و البته یه دنیای دیگه ای هم هست که به زودی خیلی چیزا رو به هممون می فهمونن چیزایی که توی این دنیا یا غفلت و لجاجت حاضر نبودیم قبول کنیم....انشااله که سیدالشهدا دستت رو بگیره...
دل می شکنه حرفات...

ممنون بابت دعا. داره میکنه خدا رو شکر. فقط بابت ثبت من زجر و آزاری نمیبرم و زندگی بسیار شاد و خوبی دارم که خیلی ها حسرتش رو دارن. حتی بعضی وقتا خودم هم باورم نمیشه که اینقدر خدا لطف کرده به من.
ببخشید مطلبی که من نوشتم کاملا منطقیه و چیز احساسی ای توش نیست. اگر منطق دارین خلاف چیزی که نوشتم خوشحال بشنوم و یا شاید بحث کنیم. اگر نه چیزایی که نوشتین به درد منبر بعضی مساجد میخوره. ایشاله که این دل شکستن شما هم شروعی برای فکر کردن و تحقیق کردن بشه.

صبا پنج‌شنبه 2 آذر 1396 ساعت 15:12

تعریف ظالم و مظلوم یه چیز مشخصیه.قرارنیس اگه تو گروه ما نیستن ظالم باشن اگه هستن مظلوم!!!

به نظر من تعریف ظالم و مظلوم هم به این آسونی مشخص نیست همونطوری که قرن هاست در مورد تعریف حق و عدالت نظر پردازی شده و به نتیجه کلی نرسیده.

سجاد چهارشنبه 1 آذر 1396 ساعت 12:55

منظور شما ازین که گفتید وقتی ب درک واصل میشن بهشون میگن شهید دقیقا کیاست؟ داعش؟ کسانی که با داعش مبارزه میکنن یا کیا؟

من مطلب رو کلی نوشتم. دوست ندارم مثال بیارم تا سطح نوشته بیاد پایین.

صبا پنج‌شنبه 25 آبان 1396 ساعت 23:48

وودی از شما که چندساله داری خارج از کشور زندگی میکنی واقعا بعید بود این پست. اولین چیزی که باید از فرهنگ اونا یاد میگرفتی و متاسفانه نگرفتی اینه که بقیه رو قضاوت نکنی.کسی که به قول تو میره کیلومترها اونطرف تر از کشورش و میجنگه و کشته میشه ( نگفتم شهید ولی واژه ای که ازش استفاده کردی بسیار کلمه زشتی بود و امیدوارم کسی از اعضا خانواد اونا گذری هم که شده نیان اینجا رو بخونن چون جز دل شکستن چیزی عایدشون نمیشه) لابد بک سری ایدئولوژی هایی برای زندگیش و یه سری توجیهاتی برای کارش داره.به فرض محال که غلط باشه اخه کجای زندگی شما رو لنگ کرده و چه ضرری به شمای نوعی زده که اینطور قضاوتش میکنی؟؟من و شمای یکه جنگ رو تجریه نکردیم و نمیدونیم اصلا چی هست و راحت توی خونه زندگی خودمون نستیم و داریم زندگی میکنیم معلومه که نباید درک کنیم وقتی فریاد کمک خواهی یه انسان بلند میشه این یعنی چی؟!!!شما به جای این که عامل جنگ و کشتار رو شماتت کنی، افرادی رو که جز برای یاری رسوندن به یه سری ادم مظلوم و بی دفاع مجبور میشن که دست به اسلحه بشن رو مورد مواخذه قرار میدی؟؟؟!!!!!!!!!!!واقعا ازت توقع نداشتم.حداقل اگر میگفتی وظیفه ای در برابر مردمی غیر از هم وطنای خودشون ندارن باز بیشتر قابل تحمل بود تا این حرفت...

من کسی رو قضاوت نکردم. یه مطلب کلی رو گرفتم و کاری هم ندارم شما چه مصداقی رو براش در نظر میگیری. با توجیه شما برای یاری رسوندن مظلوم فرقی نمیکنه پس کی کیو میکشه. فرض کنیم یه جایی چهار تا گروه آدم به جون هم افتادن و میجنگن. کی اینوسط مظلومه که باید یاری رسونده بشه؟ توی هر کدوم از چهار تا گروه بری اون سه تای دیگه ظالمن؟!

محمدرضا سه‌شنبه 23 آبان 1396 ساعت 03:00 http://masire-zendegi.blogsky.com

سلام وودی
به تفکر نقادانت نیاز دارم !
امشب تو خوابگاه با بچه ها بحث ارمان انقلاب و از این جنس حرفا بود
این بچه ها همش دم از غرب ستیزی و اسلام و

ادعای پرچم داری مستضعفین و از این چیزا

بعد نگاه میکنی مملکت داغون وضع اقتصادی له
من بهشون گفتم این چیزا را :/
به نظرت این ایده درسته ؟
چرا اصن ما باید بخوایم غرب ستیز و یا مدعی مستضعفین باشیم ؟ من اصن درک نمکنم خب که چی ؟ ما یه دوستی داریم به اسم ق که اصن با بنیان تمدن غرب مشکل داره ! حتما چنین آدمایی دیدی وودی . این ق خیلی پسر خوبیه ولی ارمانش حسینه کردن کاخ سفیده خخخخخ
من فقط تونستم مورد هایی از بی انصافی های نظام را یادور شوم مثل همین حکم سپنتا نیکنام
من قبلا خیلی مذهبی بودم ولی الان
با این همه تندروی که میبینم روز به روز از دین دارم دور میشم .
دیگه نماز جماعت نمیخونم عزاداری نمیخوام برم و ...
الان به اسم دین دارن منتخب مردم را عزل میکنن (شورای نگهبان )
به اسم دین قتل و خونریزی میکنن )دولت اسلامی!)
به اسم دین مردم در زجز و تنگنا اند (یمن !)
به اسم دین ...



خب اگه قراره دین باعث رنج و ظلم بشه و انسانیت فراموش بشه خب چرا اصن دین داشته باشیم ؟
هیچ وقت نتونستم حکم دینی مثل سنگسار را درک کنم !!!! اند سعبیته واقعا !




اگه قرار نیست این دین ها باعث بشن که آدم بهتری باشم نمیخوامشون
ترجیح میدم انسان باشم تا مومن
اگر هم قیامتی باشه مسلما اون کسی که آدم خوبی بوده و ظلمی نکرده به رحمت خدا خیلی نزدیک تر از کسی هست که نماز میخونده ولی به بقیه ظلم میکرده

سلام
با این آدما خیلی سخته حرف زدن. من خودم بعد از یه مدت کوتاه که باهاشون حرف میزنم از کوره در میرم چون آخرش منطق رو قبول نمیکنن.
نظر من اینه که کلا باید با حقایق ( Fact ها) باهاشون حرف زد. اگر Fact ها رو قبول کردند باید نتایجی که ازش حاصل میشه رو هم قبول کنن و اگر قبول نکردند یا نتایج رو قبول نداشتند دیگه منطقی نیست و نمیشه ادامه داد.
در مورد دین هم که میگین هر چی ازش دور باشین بهتره.سنگسار سبعیت محضه. از یهودیت وارد اسلام شده و مقاله هایی رو میتونین پیدا کنین که اصلا توی اسلام نبوده و حتی توی قرآن هم رفرنسی نداره. حالا شما فکر میکنی که یه همچین حکم غیرانسانی ای دین هست و از دین بیزار میشی. همون بهتر که بشین. نظر من اینه که دین خودتون رو داشته باشین و راه خودتونو پیدا کنین. آخر سر هم از شما جواب میخوان و نتایج کارهاتون هم مستقیم خودتونو تحت تاثیر قرار میده. به نظر من حتی قطع ید هم توی قرآن آمده به درد الان نمیخوره. کلا احکام (قوانین) هر چی باشن محصور زمان و مکان خودشونن. اصلا خود قرآن برای زمان و مکان خودش آمده و توجیه بیخودی میکنه هر کسی که میگه همه آنچه که در قرآن آمده برای همه زمانها و مکان هاست. دروغ میگن خود قرآن هم که "عینا" کلام خداست. خدا که عرب نیست! هنوز نمیدونن "اهدنا الصراه المستقیم" بوده یا "ارشدنا الصراه المستقیم" حالا این یه چیزیه که روزی پنج بار هم باید همه توی نماز میخوندن.
حالا فکر کن خشت اول این آدما غلطه ببین تا کجا رفتن.
عشقت رسد به فریاد ار خود به سان حافظ قرآن ز بر بخوانی در چهارده روایت

محمد. یکشنبه 21 آبان 1396 ساعت 02:47

خب همینکه ادم زرنگ نمیدونه که عاقبت دنیوی و اخروی زرنگ بازی چیز خوبی نیست. این خودش یه جور نادانی در یکی از زمینه های دانش بشری نیست؟
-البته حرف من یه ایراد بزرگ داره و اون اینکه، دونستن دلیل بر عمل نمیشه. یعنی ممکنه زرنگ ها بدونن زرنگ بازی درست نیت اما باز هم انجامش بدن.

نه. بذار مثال بزنم. گستره دانش های بشری هر چیزی میشه که بشر تا حالا فهمیده. این شامل ریاضی, فیزیک, شیمی و ... هم میشه. حالا هر کسی بیشتر از این گستره بهره داشته باشه به سمت دانایی نزدیک میشه. با این مثال یه بچه که تازه به دنیا آمده دانایی اش صفر هست. بعد هم چون نسبی تعریف میشه (نسبت به 1 درصدی که بیشترین دانش رو دارن) هر چی گستره دانش بیشتر بشه تعریف همچنان پابرجاست. بنابراین با مفهوم کلی و مبهم "نادانی" که در زبان فارسی هست فرق میکنه.
-بله ایرادی که اشاره که کردین هم درسته و البته به این خاطره که تعریف منو استفاده نکردین.

جولی جمعه 19 آبان 1396 ساعت 17:54

سلام آقای دکتر
من ۴ فوریه ازمون تافل دارم
بنظر شما من بخوام بعدش شروع کنم پذیرش بگیرم چقدر طول میکشه برم به دانشگاه؟؟
به نظر شما با این تاریخ امتحان تافلم امسال دانشگاه های امریکا و کانادا از دست دادم؟؟؟
ددلاین های دانشگاه های اروپا استرالیا کیا هست تقریبا؟؟

سلام
هر دانشگاهی فرق میکنه. من الان چیزی توی ذهنم نیست.

محمد. جمعه 19 آبان 1396 ساعت 14:34

این وسط چند مساله هست.
یکی اینکه با تعریف شما، زرنگی خودش یکی از نتایج نادانیه(مثلا اگه عاقبت و نتایج نهایی کارشونو حقیقتا بدونن و درک کنن زرنگی نمیکنن). در نتیجه زرنگ ها هم چون خودشون نادان هستن مورد سوء استفاده قرار میگیرن.
و ضمنا هرچه شخص زرنگ تر باشه، نادان تره!
پس نادان ها توسط نادان تر از خودشون مورد سوء استفاده قرار میگیرن.
به نظر من بهتره بگیم این "زرنگی" هست که ارزش شده (نه نادانی).
چون نادانی از دید بیننده "نادانی" پنداشته میشه اما به صورت کلی شخص نادان نمیدونه که نادانه. اما زرنگی رو همه میشناسن و قبولش دارن.
نادانی درواقع دلیل زرنگی هست.
پس بهتره در اینجا فقط روی یا زرنگی یا نادانی بحث بشه چون هردو ریشش یکیه.
مساله دوم اینه که به نظر من مورد سوء استفاده قرار گرفتن لزوما نتیجه ی نادانی نیست. در نتیجه این فقط نادان ها نیستن که مورد سوء استفاده قرار میگیرن. پس مشکل فقط نادانی نیست.

به نظر من مساله بسیار پیچیده تر از این هست. برای مثال از یک انسان دانا انتظار میره که ملزومات زندگی اجتماعی و ارزشهای انسانی رو به خوبی بشناسه و بهشون عمل کنه. مثال های ساده ای از اون، صداقت، اعتماد و راستی هست. اینطور میشه که یک انسان نسبتا دانا، ممکنه اعتماد کاملش رو به شخصی یا گروهی یا عقیده ای اختصاص بده و بر مبنای همین اعتماد( که اتفاقا از اون اصول و فاکتورهای دانایی هم حساب میشه) سرش کلاه میره، یا دست به کارهای غیرقابل باوری میزنه.
--------------
بهتره که زرنگی رو دقیقتر تعریف کنیم. زرنگی فقط سوء استفاده و آلت دست کردن دیگران نیست. ضایع کردن حقوق دیگران هم به هر طریقی، زرنگیه. شخص میتونه از هیچ کسی سوء استفاده نکنه و در آن واحد زرنگ پنداشته بشه. برای مثال در یک صف به طریقی که متوجه نشن خودشو جلوی سایرین جا بده!
پس شاید بشه مفهوم زرنگی رو با مفهوم رعایت حقوق دیگران گره زد.

سلام گفتین که "با تعریف شما، زرنگی خودش یکی از نتایج نادانیه" چطور؟ تعریف من از نادانی به گستره علوم شناخته شده برمیگرده. چه ربطی به زرنگی داره؟ بقیه متن اتون بر اساس این فرض نادرسته.

سجاد پنج‌شنبه 18 آبان 1396 ساعت 19:44

نه دکتر جان منظورمو نتوتستم خوب منتقل کنم. مشکل از منه...
منظورم این بود که بدا به حال کسانی چون شما که درد جامعه رو میفهمند و درد میکشند.
راستش منم یه مدت مثل شما با فکر کردن و تحلیل همجین مواردی خودمو اذیت میکردم. ولی دیدم با فکر کردن و خرد کردن اعصاب خودم هیج کدوم ازین مشکلات حل که نمیشن هیج، خودم هم عقب تر میرم و از زندگیم باز میمونم. در نتیجه حالا دیگه با دیدن همچین مواردی با یک نگاه گذرا ازش رد میشم. میفهممش ولی خودمو اذیت نمیکنم و وقت و اعصابمو صرفش نمیکنم.
ولی بنظرم این پستت هم باید شفافتر می نوشتینش و هم از لحاط جامعه شناسی و وروانشناسی هم بررسی میکردی و نتیجه اش رو میذاشتی برامون.
بحث گسترده ایه
بازم ممنون که نظرات مخاطبات براتون مهم هست

نه من خودم رو اذیت نمیکنم. اینم یه قسمتی از زندگی هست. منم مقصر هستم که چیزی که میبینم رو میفهمم رو نمیتونم منتقل کنم. البته برای جبران این تقصیر تلاش میکنم (مثلا این بلاگ رو مینویسم). اگرچه فلسفی نوشتم ولی خیلی شفافه. مثال باید میزدم ولی نمیخواستم سطح نوشته رو بیارم پایین. توی پست های بعدی از خودم مثال میزنم.

سجاد چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت 20:22

به قول شاعر : " خوش بحال دیوونه که لبش همیشه خندونه"

نه سجاد جان اینطوری نیست. اون حرف جاش یه جای دیگه است. فکر کنم باید یه پست جدا بذارم که توضیح بدم.

mohammad چهارشنبه 17 آبان 1396 ساعت 16:47

salam woody
man nafahmidam chi gofti
behtare vazeh tar begi kheyli jomalatet general bud baraye hamin mani khasi nemiresund!
bebkhashid frankly migam
vali inke ye chanta user mesle melodi mian alaki tarif mikonan ro jeddy nagir say kon vazeh benevisi
ta user khengi mesle manam mostafiz beshe
mamnoonam omidvaram narahat nashi

salam
farsi neveshtam ke. tarif ham erae kardam. mesal nazadam chon nemikhastam sath neveshte ro paeein biaram. shoma har kasi ke below average education ye society hast va dare ye kar nadorosti mikoneh jozve tarife. ye kam tedad adamaaei ke mioftan tooye in spectrum ziade ghabool daram ama hast dige. har kasi bayad talash koneh ke biad balaye %50

محمد جواد سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 10:15

ای جانم
بلاخره وودی پست گذاشت
بابا زود به زود پست بذار دلم برای پست های قشنگت تنگ میشه

چشم حتما. مریض بودم. یه کم بهتر شدم هنوزم گلوم درد میکنه.

ملودی دوشنبه 15 آبان 1396 ساعت 18:43

وودی جان خبر داری بازار کار مهندسی صنایع تو آمریکای شمالی چطوریه؟

نه والا

صبا دوشنبه 15 آبان 1396 ساعت 08:50 http://gharetanhaei.blog.ir

احسنت. خیلی خوب نوشتی و سخن از زبان ما گفتی

خواهش

ملودی دوشنبه 15 آبان 1396 ساعت 02:30

خیلی پست خوبی بود. من نمیدونم چون تحصیل کرده‌ای اینقدر خوب تحلیل میکنی یا استعداد فلسفه داری... عالی بود

منم نمیدونم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد