زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

نمایشگاه هنر مکزیکی

نمایشگاه هنر امسال یه نمایش ویژه برای هنر مکزیکی گذاشته بود. من با یکی از دوستان برای بازدید رفتم. یادم نمیاد که نمایشگاه هنر مربوط به یه فرهنگ خاص رو تا حالا رفته بوده باشم. برای من خیلی جالب بود که همه چیز رنگ و بوی مکزیکی داشت.





البته نمایشگاه خیلی بزرگ بود و من چند تا عکس بیشتر نگرفتم. یه چند تا تابلو فوق العاده هم بود که اجازه نمیداند ازش عکس بگیریم. مسئولش گفت که هزینه ادمیشن امروز رو یه آدم خیر تقبل کرده وگرنه همیشه 15 دلار بود.برای من جالب بود که بعضی ها پول هاشونو چطوری خرج میکنند.




با چند از مسئولین نمایشگاه هم صحبت کردیم و نکات جالبی رو راجع به نقاشی ها گفتند. مثلا در مورد این نقاشی که انواع و اقسام میوه ها توش بود گفت که زمانی که امریکایی ها آمدند مکزیک رو دیدند از تنوع میوه ها تعجب کردند. بعدها این میوه ها همه جای دنیا رفت اما دوره ای بود که مکزیک میوه هایی رو داشت که هیچ جای دیگه ای نداشت و نقاش این طرح میخواسته اینو به تصویر بکشه. 



همونجا یه نمایشگاه فشن (fashion) هم بود که رفتیم. من تا حالا نمایشگاه فشن هم نرفته بودم. 





هنوزم نمیفهمم که این لباس هایی رو که هیچ کس نمیپوشه رو برای چی درست میکنند. مثل همیشه هم نمایشگاه موسیقی زنده گذاشته بود و خانواده ها نشسته بودند و خوش میگذروند.



نظرات 8 + ارسال نظر
آرمین چهارشنبه 18 مرداد 1396 ساعت 16:13

سلام من دو هفته پیش در مورد انتخاب رشته سوال کرده بودم چن کامنت پایین تر همین پست. گفتی به هر کدوم علاقه داری برو... حالا 3 سوال:
1من به مهندسی برق و مکانیک و کامپیوتر به یک اندازه علاقه دارم ؛ از بین اینا به ترتیب کدوم یکی بازار کار و درامد بهتری توی امریکا داره؟
2 از ایرانیا و آشناهای خودت ک با لیسانس اومدن و فوق گرفتن الان اوضاعشون چطوره؟ تونستن کار گیر بیارن؟
3 درامدشون بعد از تکس مخصوصا کسایی ک تو چند رشته ی بالا تحصیل کردن چقده؟

سلام
1- اول کامپیوتر. بعد برق بعد مکانیک. (البته اینا شاخه های مختلف دارن من کلی گفتم.)
2- بچه هایی که فوق گرفتن اکثرا کار گرفتن بعضی ها با حقوق کمتر و بعضی ها بیشتر. در مورد درآمدها به سایت payscale مراجعه کنین.

احمدرضا یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 16:07

سلام ووودی جاان
وودی راستش خیلی وقته ایران نبودی.خدمتت عرض شود اینجا بیکاری بیداد میکنه و مهندسی کاملا نابود شده.من از دانشگاه دولتی مهندسی مکانیک خوندم و با سواد خووبم بیکارم.بقیه دوستامم همین طور.ینی رشته های مهندسی دیگم بدبخت و بیکار.اما امان از پزشکی و پرستاری...پزشکا ثروتمند و ثروتمند و ثروتمنتر میشن.با رتبه کنکورم میتونستم برم پزشکی شهرستان بخونم ولی فک میکردم دنیا ریاضیاته..الان دوستام ک خیلی ضعیف تر از من بودن و پرشکی خوندن وودی خوووش بختن و جامعه بهشون احترام میزاره و وضع مالی خووب و ....هی وودی جان کلا ناامیدم دوستم ک برق میخوند بعد 5 سال بدبختی و گرفتن مدرک عوض ارشد داره میره تجربی بخونه ...وودی جان چی کنیم ب نظرت من واقعا دنبال ثروت بودم ولی ثروت و پول و خوش بختی تو پزشکی بود

سلام
میدونم شرایط چطوریه. دوستانی داشتم که ایران بودند و همین وضعیت. یکی از برادرهای منم از ایتالیا برگشته و بیکاره و میخواد بعد از سربازی دوباره بزنه بره. به نظر من اگر میبینین توی یه محیطی موفق نیستین محیطتون رو عوض کنین.

ارمین شنبه 7 مرداد 1396 ساعت 00:53 http://mahdi.1998@mihsanmail.ir

وودی سلام...یادمه یبار گفته بودی داداشت ایتالیا درس میخونه اتگار....خواستم بدونم اگه مشکلی نیست اون به عنوان کسی که رفته اروپا در مقابل شما که امریکایی.....کدوم وضعتون بهتره? رضایت از زندگی? موقعیت شغلی? سختی های مهاجرت? میشه لطفا یه مقایسه بین اروپا و امریکا با توجه به تجربیات خودتون و داداشتون بگین???
دمتون گرم اینفدر سوالارو سر حوصله جواب میدین....مرسی...i love u

شرایط من از همه نظر خب خیلی بهتره. تجربیات خودم رو که توی همین بلاگ نوشتم. تجربیات داداشم رو هم خیلی نمیدونم که بخواهم در موردش بنویسم. در کل امریکا از نظر زندگی و مهاجرت خیلی بهتر از اروپاست.

آرمین پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 ساعت 18:49

سلام. شرایطم : 19 سالمه.مدرک تافل.برای رشته هایی که نیاز به سرمایه دارن میتونم سرمایه جور کنم(وضع مالیمون بد نیست)
من امسال کنکور دادم چن روز دیگه باید انتخاب رشته کنم ولی هنوز مطمن نیستم چ رشته ای میخوام برم البته چند تا رشته مد نظرم هست :مهندسی برق.مکانیک و کامپیوتر(نرم افزار) . میگن کامپیوتر الان تو ایران و خارج از جمله امریکا و کانادا خیلی بازار کارش خوبه و آینده ی خوبی داره و خوب بهش فاند میدن هر چند برق و مکانیک هم خوب فاند میدن.البته من یه رشته ای میخوام برم که هم تو ایران خوب باشه هم خارج که اگه ایران نشد کار کنم برا امریکا و کانادا اپلای کنم. وودی جان خیلی دوس دارم نظر تو رو بدونم اخه میدونم اظلاعات بالایی ذر این زمینه داری.اگه غیر از این رشته ها رشته ی دیگه ای هست ک فکر میکنی بهتره (مثل مهندسی شیمی یا..)مطرح کن.مطمن باش نظر تو برام خیلی مهمه و تو انتخابم تاثیر زیادی میذاره پس خیلی ممنون میشم که برای این کامنت وقت بزاری و توضیح کاملی بدی

سلام
در مورد کار باید بگم که دانشگاه اونقدری کمک نمیکنه. شما ببین یه چی علاقه داری و برو دنبال همون. من دوست زیاد داشتم که مثلا رفتن کامپیوتر چون گفتن بازار کارش خوبه و بعدا دیدن علاقه ندارن و عوض کردند. مهندسی ها اکثرا برای تحصیلات خارج خوب هستند. غیر از اینا بایو انفورماتیک و هوش مصنوعی هم خوبه. البته بازار کارش مثل نرم افزار گسترده نیست اما احتمالا تا چند سال آینده نیاز بیشتری براشون میاد. من خودم همه رو تشویق میکنم که برن سمت رشته های high tech. مشاغل کم کم با نرم افزار و ربات جایگزین میشه.

ملودی سه‌شنبه 3 مرداد 1396 ساعت 18:43

وودی یه سوال، اونجا میخوای از طریق کارت گرین کارت بگیری باید کارفرما برات اقدام کنه یا میری کار که پیدا کردی خودت اقدام میکنی؟
آخه کارفرما برای چی باید بیاد کلی وقت بذاره برای آدم گرین کارت بگیره؟

شرکتمون گفته که سال دیگه برام اقدام میکنه. بستگی داره ببینم چطوری پیش میره اگر وقت شد خودم اقدام میکنم که زودتر بشه. کارفرما کلی سود میکنه وقتی شما براش کارش رو درست انجام میدی.

نرگس دوشنبه 2 مرداد 1396 ساعت 22:00

چه جالب ک در مورد هنر یک کشور خاص بود.
من خیلی موزه ها و نمایشگاهها رو دوست دارم.

نلیس یکشنبه 1 مرداد 1396 ساعت 18:02

سلام، وودی دانشگاه Texas a&m چطور دانشگاهیه؟ تو اونجا بودی ؟

دانشگاه خوبیه. شهرش کوچیک و دانشجوییه. نه من نرفتم.

ملودی یکشنبه 1 مرداد 1396 ساعت 11:39

خب ببین آدم وقتی خلاقیتش رو با یچیزی بروز میده خیلی حال میکنه مثلا دلیل نمیشه چون این لباسا قابل پوشیدن نیست درستش نکنن. آدم عشق میکنه میبینه طرف همچین چیزی ساخته. مثل اکثر تابلوهای نقاشی که ما ازش چیزی نمیفهمیم ولی خیلی گرونن.

جالب بود نمیدونستم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد