زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

شبی با گروه Kevin O'Leary

من هفته ها پیش برای یه جلسه با گروه Kevin O'Leary ثبت نام کرده بود که جلسه اش امشب بود. امیدوار بودم که توی این جلسه بتونم چهار نفر آدم رو ببینم که بتونن برای کارهای آینده ام سرمایه گذاری کنند. جلسه توی یه هتل نسبتا بزرگ بود.



ارائه در مورد سرمایه گذاری بود. یه برنامه (app) درست کرده بودند که میشد سهام شرکت ها رو خرید و فروش کرد. باید ماهانه یه پولی بهشون میدادی و یه پولی هم میدادی که یاد بگیری چطوری ازش استفاده کنی و از پول خودت سهام خرید و فروش میکردی. کسی که ارائه میداد همه مثال های بهترین حالت های ممکنی (کاملا اتفاقی) رو میگفت که چطوری مثلا روی سهام دیزنی یه بار 70 درصد سود کردند. 




برای من اما کاملا مشخص بود که این بازی ای نیست که هر کسی بخواد بره توش. ریسک خرید و فروش سهام زیاد هست و اصل سرمایه هم ممکنه از بین بره. البته میگفت سهام هایی هستند که سود دو سه درصدی دارن و ریسک از دست رفتن سرمایه نزدیک به صفر هست و شرکت هایی مثل IBM هم Options مطمئن میدن با سودی نزدیک 9 درصد که نمیدونستم و جالب بود. میگفت که متوسط پس انداز ماهانه امریکایی ها منفی هست که البته با این همه ولخرجی ای که میکنن تعجبی نداره. برای بازنشستگی هم میگفت که میتونین خودتون برای خودتون صندوق بازنشستگی تعریف کنین و پول توش بذارین و مالیاتش رو هم ندین. یه مقداری هم در مورد بعضی مفاهیم finance صحبت کرد. اما بیشتر جلسه هم به معرفی اون برنامه اشون گذشت که اصلا ارزش نداشت.



جلسه به شدت ناامید کننده بود. انگار که هیچی برای من نداشت. من از مدتها پیش انتظار کشیده بودم که امشب یه شب فوق العاده باشه اما نبود. بعد از جلسه رفتم که با مسئولش صحبت کنم که بگم این چه وضعشه. بهش گفتم که اسم جلسه اتون secrets of becoming a millionaire بود ببخشید اما من دقیقا متوجه این اسراری که میگین نشدم. کجا ارائه اتون اسرار بود؟ 

گفت که اسرارش همین بود که از این برنامه استفاده کنین و میلیونر بشین. 

گفتم خب فرض من امروز بیام سرمایه گذاری کنم و چند درصد توی سال ممکنه سود کنم. 

گفت 70 درصد. گفتم 70 درصد که خیلی خوشبینانه است. متوسط کسانی که سود کرده اند چقدر بوده؟ 

گفت بین 13 تا 20 درصد. گفتم باشه 20 درصد. من 10 هزار دلار بذارم سال دیگه چقدر میشه؟ 12000؟  

گفت بله. 

گفتم بعد چند سال طول میکشه اینطوری میلیونر بشم؟

گفت خب باید پول بیشتری بذاری یه وقتی هم یه سود چند هزار دلاری میکنی. ریسک داره خب.

گفتم در هر صورت من اسراری نمیبینم.

از در مسخره کردن در آمد و گفت مثلا چطوری فکر میکردی؟ اینکه بی زحمت یه شبه میلیونر میشی؟

گفت نه. من دکترا دارم و الان یه شرکت هم ثبت کردم و ...

اینا رو که گفتم دیگه ساکت شد. گفت ما فقط میتونیم اینطوری کمک کنیم که 700 دلار بدی و برای این کورس ما ثبت نام کنی و از این اپ استفاده کنی و سرمایه گذاری کنی و یه درآمد کمی ماهانه داشته باشی تا زیاد بشه.

گفتم ممنون ولی این چیزی که در حال حاضر من دنبالش هستم و خداحافظی کردم.

بعد از جلسه اصلا حس خوبی نداشتم. نماینده Daymond John که پارسال آمده بود خیلی فوق العاده بود. اگر اون موقع پول داشتم و شرایطم بهتر بود حتما حاضر بودم که ثبت کنم کنم و ازشون یاد بگیرم. توی همون 2 ساعت هم کلی چیز جدید یاد گرفتم اما این دو ساعت انگار کامل از بین رفت. این Kevin O'Reilly واقعا ناامید کننده است.

نظرات 3 + ارسال نظر
سعید شنبه 21 مرداد 1396 ساعت 10:31

ببخشید جناب دکتر این که دانشجو های با رتبه خوب بیشتر برق رو انتخاب می کنن ارتباطی به اپلای و مهاجرت هم داره؟ یعنی راحت تر میشه پذیرش گرفت یا ربطی نداره؟ یا از نظر فاند و اینا رشته برق مزیتی نداره و مثل بقیه رشته هاست؟
دانشجو های ایرانی رشته نرم افزار و کامپیوتر هم اونجا زیاد هستن ؟

ربطی نداره. رشته بالاتری توی ایران حساب میشه. بچه های کامپیوتر اینجا از برق بیشتر شدن.

narges دوشنبه 5 تیر 1396 ساعت 03:49

سلام
این قسمت ک رفتی راجع به بدرد نخور بودن این جلسه صحبت کردی جالب بود

سلام
تجربه است دیگه

مسلم سه‌شنبه 30 خرداد 1396 ساعت 18:52

سلام فامیل کوین جون و اشتباه نوشتیا

ممنون از تذکرتون. تصحیح کردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد