زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

روز دوم کار

روز اول که این مسئول ما نیومد. روز دوم هم من که رسیده بودم هنوز نیامده بود. منم توی این مدت یه کم با همکارا آشنا شدم. وای که چقدر هندی داریم و وای که چقدر اسماشون عجیب غریبن. کلی اسم جدید که باید یاد میگرفتم برای همین نوت موبایلم رو باز کردم و توش اسما رو دونه دونه نوشتم.  مسئول منم بعد از دو ساعت آمد. یه کم حرف زدیم و گفت برای ناهار بریم بیرون. گفت یکی دیگه هست که تو احتمالا قراره با اون کار کنی و در مورد مشتری های شرکت و ... توضیح داد. بعد هم گفت خیلی رسمی آمدی. چه خبره؟ گفتم dress code اینجا رو نمیدونستم. گفت اینجا business casual هست. کت و شلوار پوشیده بودم که کتم رو درآوردم که یه یک کم از اون حالت رسمی در بیام. 


قرار شد اون یکی رئیسه رو توی رستوران ببینیم. برای ناهار رفتیم یه پیتزا فروشی که تا حالا نرفته بودم. با خودم گفتم وای از دست این هندی های خسیس. حداقل روز اولی میرفتیم یه رستوران خوب. پیتزا چیه؟! ولی خب دیگه مخالفتی نکردم. اون یکی رئیسه که قرار بود مسئول مستقیم من باشه هم یه هندی دیگه بود که قیافه اش شبیه پدر خانواده توی family guy هست. من تا دیدمش خنده ام گرفت گفتم family guy هندی هم داشتیم؟!




نوعش جالب بود که باید خودت انتخاب میکردی چطوری پیتزا رو درست کنه. یعنی از نون اش تا همه مواد روش رو خودت باید میگفتی چی بریزه. یه چیزی توی مایه های ساندویچ subway با این تفاوت که این پیتزا هست و اون ساندویچ.


بعد در مورد کار صحبت کردیم و قرار شد که از فردا با مسئول جدید برم توی شرکت یکی از مشتری های شرکت خودمون کار کنم. اینطوری میرم یه محیط کار دیگه. امیدوارم که جای بهتری باشه. موقع برگشتن به ماشین دیدم که آیینه سمت شاگرد بسته است. آمدم بازش کنم دیدم باز نمیشه. دیگه نشستم توی ماشین گفت آیینه اش اتوماتیکه. خودش باز و بسته میشه. گفتم ای وای ببخشید نمیدونستم. فکر کردم آخه بابا ما که BMW نداریم که قر و اطوارهاشو بدونیم. همه چیز ماشین رو اتوماتیک کردن. گفت که خودش خیلی ماشین باز هست و بازم ماشین داره. رادیو هم داشت این آهنگ جدید تیلور خانم I Don’t Wanna Live Forever  رو که این روزا زیاد میذاره پخش میکرد و اونم گفت من این آهنگو خیلی دوست دارم و صداشو بلند کرد.



بعد از اونجا هم گفت کاری نیست امروز برو خونه فردا هم برو محل کار جدید.

نظرات 15 + ارسال نظر
آدم معمولی یکشنبه 20 فروردین 1396 ساعت 23:19 http://IandLive.blogfa.com

یادش بخیر منم تو ایران اولین جایی که استخدام شدم با اسم کارشناس فنی رفتم تو شرکت اما همون روز بهم دستمال دادن گفتن کمدا رو تمیز و مرتب کن چون شناسنامه هم گرفته بودن نتونستم حالشون رو بگیرم مجبور شدم کاری که ازم خواستن رو انجام بدم آخرش هم یکی از همکارا زیر آب مارو زد استعفا دادم

متاسفم اما فکر کنم مورد شما استثنا بوده. من خودم ایران کار کردم. یه تفاوت هایی با اینجا داره اما در کل راضی بودم.

آرمین یکشنبه 20 فروردین 1396 ساعت 17:29

سلام مجدد وودی جان...طراحی صنعتی تو کنکور ایران تو زیرگروه هنره و رشتش یه حالتی شبیه معماری داره...ینی تلفیق هنر و صنعت...بیشتر کار هنریه...همون transportation design خب طراحی وسایل نقلیه هست ولی طراحی بیرونیش...که بیشتر حول محور طراحی خودرو میچرخه..ولی خب طراحی صنعتی کلا میشه طراحی خارجی و داخلی همه چیز حتی بسته بندی محصول و از خودکار بگیر تا کشتی کروز و اقیانوس پیما...فک نمیکنم با مهندسی صنایع ارتباطی داشته باشه...چون صنایع بیشتر حالت آماری و مدیریتی داره...اینم البته یه حالت اینجوری داره که چجوری با دیزاین بهتر فروش بیشتر بشه...اونجا اصن رشته ای تحت عنوان industrial design یا transportation design هست؟زمینه کاریش چی؟
من خودم خیلی دوس دارم این رشته رو و به نظرم توان و استعدادش رو هم دارم...ولی خب ایران که صنعتی نداره که طراحش رو بخواد(طراح یعنی اون پارت هنری و زیبایی شناسی محصول نه طراحی خط تولید)
فک میکنم آمریکا و اروپا شاید فقط بخوان یه چنین رشته ای رو...درسته؟میشه کلا یکم راهنمایی کنید درباره ارشدش اگه بخوام اپلای کنم ....یا طراحی هایی که دارم رو چجوری بتونم در اختیار شرکت ها بذارم ...چون همین الان هم طرح های خیلی زیادی دارم ولی خب کسی جدی نمیگیره

سلام
به نظرم توی اینترنت یه سرچ کنین ببینین که چی پیدا میشه. من در مورد رشته شما و حتی کاربردهاش اینجا نمیدونم. به نظر نمیاد رشته ای باشه که دکترا داشته باشه و مهندسی هم حساب نمیشه و بنابراین احتمالا جایی برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی نخواهد داشت.
موفق باشین

آرمین یکشنبه 20 فروردین 1396 ساعت 01:39

سلام وودی جان..چن وقته وبلاکتو دنبال میکنم...من امسال ایشالا طراحی صنعتی قبول میشم و خب گرایش مورد علاقه خودمم transportation design هستش ....یه سوال داشتم...طبق اطلاعات خودتون و جستجو هاتون..پذیرش واسه طراحی صنعتی یا insudtrial design چجوریه؟چون ایران صنعتی نداره به اون صورت که طراحی بخواد...بعدشم زمینه کاری نداره تو ایران ...به نظرتون میشه واسه فوق اپلای کرد؟

سلام
معمولا برای فوق همه رشته ها میشه اپلای کرد اما فوق معمولا فاند نداره. نمیدونم طراحی صنعتی به چه رشته ای میخوره. transportation design چکار میکنن؟ به نظرم نزدیک به مهندسی صنایع میشه. اگر اینطوره اینجا بعضی رشته های مدیریت همچین چیزایی رو تدریس میکنند.

علی شنبه 19 فروردین 1396 ساعت 17:42

سلام وودی جان
من ارشد مخابرات دارم و زمینه کاریم شبکه حسگری بیسیم و در حالت کلی شبکه های کامپیوتری هست.
سوالم اینه به نظر شما بهتر نیست من در ایران تو تخصص خودم ماهر بشم و بعد برای دکترا اپلای کنم تا بعد راحت تر بتونم کار در کشور مقصد پیدا کنم؟
یه سوال دیگم اینه تو زمینه شبکه های کامپیوتری شما اطلاعات دارید؟چه دوره ای خوبه ببینم؟ از کجا بختره شروع کنم؟
خیلی ممنون

سلام
به نظر من آدم هر چی زودتر بتونه بیاد برای تحصیلات بهتره. به نظر من زیاد روی شبکه سرمایه گذاری نکنین. احتمالا با گسترش cloud در آینده نیاز کمتری به شبکه خواهد بود.

MISS . F شنبه 19 فروردین 1396 ساعت 17:25

سلام
سال نوتون مبارک
خیلی خوشحالم ک بالاخره کار پیدا کردین و مشغول به کار شدین
ایشاا... ب زودی شرکتتونم راه اندازی میکنید

ب امید موفقیت روزافزون

سلام
ممنونم

محدثه شنبه 19 فروردین 1396 ساعت 15:15

سلام خوبین

وبلاگتون خیلی خوبه

ببخشید رشته شما چیه ؟ هم لیسانس و هم ارشد من درست متوجه نشدم

سلام
فکر نمی کنم نوشته باشم :)

محمد پنج‌شنبه 17 فروردین 1396 ساعت 10:41

تبریک!!!!!!
میگم داداش وودی درس که خداروشکر تموم شد
کار هم گیر اوردید
نمیگید چی خوندید الان چیکار میکنید؟؟؟
ما هم غرق در فضولی موندیم

ای بابا چیه میپرسی :)

پریسا پنج‌شنبه 17 فروردین 1396 ساعت 01:36

یه حسی با خوندن این دوتا پست کاری دارم که قابل بیان نیست. یه چیزی تو مایه های اینکه داره برای خودم این اتفاق میفته و چقدر هیجان انگیزه ادامه دادن.... ارزوی بهترین ها داریم برات مرد

ممنون

brain-drain چهارشنبه 16 فروردین 1396 ساعت 20:07

خوشحالم کار پیدا کردی. تو سایت اپلای ابود بچه ها خیلی ناراضی هستن. نگران و وحشت زده. که بازار کار اصلا خوب نیست و 50 تا شرکت درخواست دادن برای کار ولی خبری نیست. درسته؟

اپلای ابراد جو جالبی نداره. آدمای منفی نگر زیادی رو اونجا دیدم و اصلا یه علتی که اونجا رو ترک کردم همین بود. منم 100 جا ریجکت شدم اما بالاخره یه جایی گرفتم. اکثر بچه ها هم کار گیر آوردند اما خب بدون شک برای خارجی ها کار پیدا کردن سخت هست. به نظر من برای کسی که کار بلد باشه هر جایی بخواد کار گیر میاد (حتی ایران!)
موفق باشین

مهدی سه‌شنبه 15 فروردین 1396 ساعت 00:58

وودی جان توصیف هنریت خیییییلی خوبه ها....اون کمری 2016 چی میگه...راستی...هنوز همون کرولا 2007 رو داری؟
یه چیزی...راسته میگن تو آمریکای شمالی کره ای ها ماشینو میدن از دم قسط 60 ماهه با بهره کم؟...من شنیدم ولی منطقی نیست اخه...ضرر میکنن اینطوری...کلا شرایط فروش خودرو چجوریه اونجا؟با توجه به اینکه واسطه نداره و خودرو ساز مستقیم میفروشه...مثه اینجاس که وامش 18 درصد باشه با تحویل شیش ماهه خودرو؟

کرولای 2010 گرفتم. بله قبلا هم گفتم اینجا اکثرا شرکت های ماشین فروشی همچین کاری میکنن. حتی تویوتا بدون بهره وام میده. ضرر نمیکنن. وام هم بین 1.7 درصد تا 12 ایناست. بستگی به اعتبار (کردیت) داره. درمورد اعتبار مینویسم.

a_girl دوشنبه 14 فروردین 1396 ساعت 21:48

البته جسارتاً "خسیس" درسته.
هندی ای که شبیه پیتر باشه نمیتونم تصور کنم اصلا.

ممنون. تصحیح میکنم. ای بابا فارسی هم یادم رفته

ریحانه دوشنبه 14 فروردین 1396 ساعت 19:21

خیلیم خوب.خیلیم عالی.تبریکات.
من هنوزهم منتظرم گوشی جدیدبگیریدواینستانصب کنید.
ممنونم که برامون می نویسید.

ممنون. از اینستا خبری نیست :)

ماهان دوشنبه 14 فروردین 1396 ساعت 12:51

داداش اینجا پژو پارس آیینه بغلش اتومات شده اون که دیگه بی ام و هست

نمیدونستم

علی دوشنبه 14 فروردین 1396 ساعت 12:48

سلام وودی. خیلی مخلصم. کل وبلاگتو خوندم و مطالبی که میزاری قشنگ و واقعی هست. یه خواهش دارم . لطفا تجربه روزانه کاری و سطح برخورد اون ها با شما و کاری که قراره داخله شرکت انجام بدی را در پستی جداگانه بنویس. ما از اینجا برات دعا میکنیم موفق و پولدار بشی

سلام. تا جایی که بتونم مینویسم اما اینجا تعهد گرفتن که در مورد مسائل داخلی شرکت و مشتری هاش جایی صحبت نشه.

sama دوشنبه 14 فروردین 1396 ساعت 07:40

وودی عزیز مرسی که تجربیاتت و با ماهم به اشتراک میذاری مطمئن باش خیلی برامون ارزشمنده.

خواهش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد