زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

این چند وقت

چند وقتی که گذشت همه وقتم صرف مامانم شد. کلی هم بهش گفته بودم که دیگه نمیتونم برات وقت بذارم اما نشد. میخواستم این مقاله تزم رو تموم کنم و پرونده گرین کارتم رو آماده کنم دیگه وقت نشده. مامانم رو یه سفر بردم لس آنجلس و بهش کلی خوش گذشته بود. خودش میگه توی این چند مدتی که پیش من بوده چند برابر همه عمرش بهش خوش گذشته و تفریح داشته. منم از این بابت خوشحالم. درسته که از کارهای خودم عقب افتادم اما همیشه توی دلم بود که دستم به جایی رسید زحمات پدر و مادرم رو جبران کنم. با وجود اینکه تقریبا یکسالی هست که درآمدی ندارم اما بازم تونستم به اندازه کافی براش وقت بذارم و خرج کنم که بهش خوش بگذره. یه 1500 دلاری هم به جز پولی که همراهش بود براش خرید کردم. از این بابت خیلی خوشحالم. فقط میگم کاشکی بابام هم تونسته بود باهاش بیاد که وقتی رو که میذارم برای هر دو تاشون باشه. دیگه فکر نکنم بتونم از بابام اینطوری پذیرایی کنم. 


پریشب مامانم گفت که من آمدم اینجا کلی خرجت رو زیاد کردم و خرج روی دستت گذاشتم. منم بغلش کردم و گفتم من که یه مامان بیشتر ندارم اونم زد زیر گریه. گفت تو که نیستی من خیلی دلم تنگ میشه بعضی وقتا میشینم تنهایی گریه میکنم. الان هم برگردم ایران هر روز دلتنگت میشم. من تازه برای اولین بار فهمیدم که چقدر به مامان سخت میگذشته. خیلی دلم براش سوخت و نزدیک بود منم بزنم زیر گریه اما دلداریش دادم و اونم آروم شد. دیگه دوری از خانواده این چیزا رو هم داره...



این مدت به سرم زده بود که بازاریابی بر اساس مدیریت محتوا رو برای شرکتی که ثبت کردم شروع کنم. فکر کردم که من که توی رشته خودم دکترا گرفتم و این چند سال هم کلی چیزایی جدید یاد گرفتم. میتونم یه استدیوی خانگی درست کنم و یه سری فیلم درست کنم. ایده این کار رو هم از یه نمایشگاهی که چند ماه پیش رفته بودم گرفته بودم. چند شبانه روزی توی یوتیوب پرسه زدم که چطوری میشه یه کانال یوتیوبی حرفه ای درست کرد و محتوا گذاشت. همینطور فکر کردم که چه محتوایی خوبه درست کنم و بذارم. کلی هم دنبال دوربین و وسایل گشتم. این وسط کلی هم چیزای جالبی در مورد دوربین ها و نورپردازی و صدابرداری و حتی طرز تهیه یه فیلم کوتاه با حداقل امکانات یادگرفتم. خلاصه کارگردانی شدم :) تصمیم گرفتم یه Panasonic Lumix G7 بگیرم که با لنز و همه چیز زیر 700 دلار در میاد. 

گفتم یه استیوی نور پردازی توی خونه درست کنم که کیفیت تصاویر خوب باشه. اولش رفتم توی فروشگاه ها دنبال وسایل ارزون باشم اما آخرش دیدم که نمیشه.


 دیگه تصمیم گرفتم وسایل اش رو بخرم که زیر 200 دلار میشه. خلاصه با زیر 1000 دلار میتونم هر چیزی که میخوام رو تهیه کنم. کلی هم سرچ کردم که از کجا بخرم و چی بخرم که ارزون باشه و چیزایی که میخوام رو داشته باشه.


 امروز آمدم بخرم که به ذهنم رسید که خونه ام خیلی کوچیکه. حتی اگر همه این چیزا رو بخرم هیچ جایی ندارم که بخوام استدیوش کنم.دارم فکر میکنم که رفتم سر کار جا به جا بشم و خونه رو ببرم یه جای دیگه و یه جای بزرگتری بگیرم. مطمئنا اجاره خونه ام بیشتر میشه اما خب با این آپارتمان کوچیکی که دارم نمیتونم از این کارا کنم. به علاوه هر وقت میخوام مهمون دعوت کنم کلی دردسر هست. برنامه ام اینه که یک سال و نیم دو سالی دالاس باشم و این شرکته کار کنم و در کنارش یه سری کارهای استارت آپی کنم تا این مدت به یه جایی برسه و بعدش برم کالیفرنیا برای ادامه کارهاش. این چهارساله که هر کاری کردم به در بسته خوردم و نشده ببینیم از این به بعد چطور پیش میره. ( البته شما دلتون رو صابون نزنین قرار نیست اینجا ویدئو بذارم. اونو برای شرکتم میخوام درست کنم تا چند سال دیگه که مستقل شدم به اندازه کافی از این طریق مشتری داشته باشم)


هفته پیش رفتم بانک و حساب بانکی برای شرکتم باز کردم. Wells Fargo قبول نکرد که بهم کارت اعتباری بده و منم کلی سرچ کردم و از Capital One گرفتم و اونم 2000 دلار اعتبار اولیه بهم داد. خیلی خوب شد چونکه حالا میتونم خرج های شرکتم رو از خرج های خودم جدا کنم و همینطوری برای شرکت اعتبار درست کنم تا جایی که بخوام به طور جدی و فول تایم روی شرکتم کار کنم یه اعتباری خوبی کسب کرده باشم. 



پریروز کارت مجوز کارم تایید شد و احتمالا تا کمتر از دو هفته دیگه میرسه و میتونم برم سر کار. با شرکتی هم بهم پیشنهاد کار داده بود تماس گرفتم و گفتم و اونا هم گفتم تا وقتی که کارتت نیاد نمیتونی شروع کنی اما ما هر چقدر هم بشه برات صبر میکنیم که خبر خوبی بود. خلاصه به نظر میرسه که به زودی منم میرم سر کار. به نظر میرسه که یه مدتیه که همه کارها داره طبق برنامه و دلخواه من پیش میره. اگر همینطوری ادامه پیدا کنه خیلی خوب میشه.

نظرات 12 + ارسال نظر
صبا سه‌شنبه 8 فروردین 1396 ساعت 16:39 http://dokhtarebaharii.blogfa.com

کار خیلی خوبی کردین.رضایت پدر و مادر آدم رو از فرش به عرش میبره.به نظر من پسری که به فکرپدرمادرش باشه و احترام بذاره آدم قابل اعتمادتری هست.

ممنون.

نسیم شنبه 14 اسفند 1395 ساعت 17:22

سلام وودی جان. کاش یه روز منم اونقدر در بیارم برای مامانم کلی چیزهای خوشگل بخرم و اون به وجودم افتخار کنه. سر یه موضوعی میخوام باهاتون مشورت کنم. میشه ای میلتون رو بدید میل بزنم؟

ایشالله که بشه. اینجا یه نسیم خانمی هست که الانم مامانش پیشش آمده. پس چرا که نه. ایمیلم هم که توی بلاگ هست.

روح اله جمعه 13 اسفند 1395 ساعت 15:54

سلام دکتر
خداقوت
امیدوار هستم همچنان کارات طبق میلت پیش میره

سلام
ممنونم

یک دوست پنج‌شنبه 12 اسفند 1395 ساعت 22:46

دکتر تبریک میگم .
یاد ان جملتون افتادم که گفتید خسته شدم بسه پس کی زندگی راه میوفته دیدید راه افتاد .
فقط بی زحمت کدوم رشته دکتری خواندید .

ممنون. آهان یادم نمیاد. احتمالا خیلی خسته بودم که داشتم گله میکردم.

gsa جمعه 6 اسفند 1395 ساعت 23:07

تبریک تبریک
ی عالمه تبریک
دعا می کنم همیشه همینجوری و بهتر پیش بره

ممنون. داره خوب پیش میره که.

جواد سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 23:06 http://javadth.ir

من یه چیزایی در موردش نوشتم البته هنوز کامل نیستش

http://www.1pro.ir/making-money/making-money-youtube.html

خوبه. فقط من ترجیح میدم تجربیات خودم رو بنویسم.

زهرا سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 19:24

تبریک میگم. خداروشکر ان شاله که همیشه ماراتون خوب پیش بره

ممنون

پگیگیناس سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 01:58 http://pagiginas.blogfa.com

ممنونم از جوابتون
فقط اینکه منظور من این بود آیا دانشگاهی در آمریکا هست که ارشد فاند کنه؟ خیلی از وبلاگتون رو خواندم و حس کردم شما مهندسی صنایع خواندین، یا رشته ای نزدیک به صنایع.
به هر صورت سوال من اینه یه مهندس صنایع رو چه دانشگاهی در چه صورت برای ارشد فاند میکنه؟ در حالیکه معدلش این باشه :)
تو یه پستی خواندم جواب نمیدین دیگه سوالات رو، بنابراین حق میدم که جواب ندین :)
+ دایی م و خاله م هر دو بچه ندارن و مطمئنم هر کمکی بتوانند بهم میکنن، آیا انگلیس راحت تر از آمریکا فاند میکنه؟ مثلا من میدونم کالیفرنیا شهر داییم پذیرش بگیرم هزینه خونه نباید بدم. یا مثلا مقاله بتوانه ضعف معدلم رو پوشش بده با ک دایی بابام میتوانم مقاله بدم. بیشتر میخام ق اقدام بدو شانسی دارم؟

جواب سئوال میدم. جواب سئوال های بی معنی و تکراری رو نمیدونم. بودن بچه های اینجا که برای مستر هم فاند گرفتن اما نه شهرهای بزرگ و دانشگاه های تاپ. انگلیس سختتر فاند میده. برای امریکا مسئله ویزا هم هست. اگر شهری که دایی تون هست فقط اپلای کنین و فاند هم نگیرین به امید اینکه میرین پیش دایی سفارت هم راحت ریجکتتون میکنه. البته آینده و تصمیمات سفارت رو کسی نمیدونه اما بودن که اینطوری ریجکت شدن. میگم دور خاله و دایی رو خط بکشین گوش نمیدین. نه اینکه اصلا شهری که اونا هستن اپلای نکنی ولی جاهای دیگه رو در نظر بگیر. امریکا هم معلوم نیست اوضاع ویزاها تا چند سال آینده چطوری باشه برای همین جاهای دیگه رو هم در نظر بگیر. در مورد کیس های مشابه شما هم قبلا نوشتم که چکار کنن.

جواد سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 01:36 http://javadth.ir

مهندس مگه پدر مادرای ما چند سال دیگه زنده هستن ؟ 20 سال 30 سال ؟ اگه هر سال یه بار ببینیشون یعنی کلا 20 بار

ادم باید بیشتر برای پدر و مادرش وقت بزاره

در مورد استدیو و درامد هم

یوتیوبر های حرفه ای الان ماهی 4 هزار دلار تا 20 هزار دلار درامد دارن

کسب درامد از یوتیوب رو جستجو کن

روش های خوبی داره

باید محتوی مفید تولید کنی و یا با ادسنس یا بقیه پارتنر ها صحبت کنی و تبلیغاتت رو اجاره کنن

بازاریابی هم میتونی بازاریابی سایت امازون رو بکنی

حرفه ای هاش سالی 50 هزار ازش در میارن

دیگه بیشتر از این جایی نداشت دیگه. سه ماه هر چقدر تونستم گذاشتم. ماهی 4 تا 20 تا هیچی نیست. فکرم این نیست که یوتیوبر حرفه ای بشم. میخوام بازاریابی محتوا رو با یوتیوب امتحان کنم.

پگیگیناس دوشنبه 2 اسفند 1395 ساعت 14:17 http://pagiginas.blogfa.com

سلام
در جستجوی تافل و جی آر ای بودم که وبلاگ شما به تورم خورد. دیشب تا نیمه شب یه مقدار زیادی از پست های پذیرشتون رو خواندم از وبلاگ قبلی. حالا اومدم که ازتون مشورت بگیرم. من لیسانس مهندسی صنایع رو از دانشگاه یزد دارم میگیرم، معدلم 13 س و خیلی استاد ها چون زبونم دراز بوده این نمره ها رو دادن، الان پروژه م مونده. الان با خواندن وبلاگ شما تشویق شدم که برای شانسمو برای اپلای سال آینده امتحان کنم. اول از همه اینکه یه خاله تو لندن و یه دایی تو کالیفرنیا دارم. یه دایی بابا هم تو سن حوزه پروفسور مهندسی صنایع هستن. از نظر زبان مشکلی ندارم و میتوانم تافل بالا 100 و جی آر ای خوب بیارم چون تابستون اقوام از آمریکا میان راحت میتوانن عیب و ایرادمو رفع کنن. در مورد مقاله نمیدونم ت حالا تجربه نداشتم اما میتوانم از استادام کمک بگیرم. میخوام برای ارشد فاند بشم، مهم نیست چ دانشگاهی باشه یعنی رنکینگ بالا نباشه غمم نیست. شهر ش هم مهم نیست چون میتوانم رو رفت و آمد داییم حساب کنم ولی ترجیح میدم کالیفرنیا یا پنسیلوانیا باشه:) الان چرا از شما مشورت میخوام؟ چون از معدلم خجالت میکشم و نمیتوانم ب اقوام خودم بگم

سلام
نظر شخصی من اینه که روی اقوام هیچ نوع حسابی نکن. اگر قبول کردن مالی کمک کنن و کردن خوبه وگرنه نه. کسی که میخواد خارج از کشور درس بخونه باید بیشتر از هر کسی به خودش متکی باشه.
بلاگ قبلی رو هم کامل بخون. با معدل کم باید نمرات تافل و جی آر ای استثنایی داشته باشین یا مقاله های خیلی خوب داشته باشین. حالا امتحان دادین بعدا تصمیم بگیرین کدوم ایالت و دانشگاه میخواهین برین.
موفق باشین.

پریسا دوشنبه 2 اسفند 1395 ساعت 01:16

سلامی دوباره. واقعا ممنونممم از شما. پست رو که دیدم دلم هری ریخت پایین و قبل از خوندن گفتم یه تشکری کنم هرچند به یک پست هم قانع بودم اما باز یک دنیا ممنونم. یکی از بهترین و خاطرع انگیزترین کادوهای تولدم . تک تک لحظاتت ارامش . بدرود

سلام. خواهش

sama یکشنبه 1 اسفند 1395 ساعت 13:22

سلام وودی عزیز .خوشحالم که کارات طبق برنامه پیش میره و تونستی مادرت و خوشحال کنی.موفق باشی

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد