زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

ماجرای ما و آقوی همساده

آقو ما همین آفر رو امضا کردیم پامون رسید کالیفرنیا یه ایمیل آمد که احتمالا دیگه درخواست های اجازه کار برای شهروندهای این هفت تا کشور که از ورود به امریکا منع شدند صادر نمیشه. قوانین رو بررسی کردم. رئیس جمهور اجازه نداره همچین کاری رو کنه. طبق قانون میتونه فقط از ورود افراد جلوگیری کنه و هیچ قانونی اجازه دیگه ای نمیده که با فرمان تبعیض نژادی قائل بشه.


https://www.law.cornell.edu/uscode/text/8/1182

Whenever the President finds that the entry of any aliens or of any class of aliens into the United States would be detrimental to the interests of the United States, he may by proclamation, and for such period as he shall deem necessary, suspend the entry of all aliens or any class of aliens as immigrants or nonimmigrants, or impose on the entry of aliens any restrictions he may deem to be appropriate.


اما ظاهرا دستور صادر شده که فعلا هیچ پرونده ای برای شهروندهای این هفت کشور که ایران هم جزوش هست بررسی نشه. نه پرونده های مهاجرتی و نه غیر مهاجرتی. امروز هم دانشگاه ما یه نامه زده که احتمالا تا اطلاع ثانوی پرونده ها بررسی نمیشه. 


دیشب داشتم فکر میکردم که داستان ما دهه شصتی ها چقدر شبیه داستان های آقوی همساده هست.



 توی دلم داستان خودم رو به زبون آقوی همساده میگفتم و میخندیدم. "یعنی له لهم. داغون داغون.... هاهاهاهاها" تا ببینیم خدا چی میخواد!

نظرات 42 + ارسال نظر
نفس1 شنبه 30 بهمن 1395 ساعت 13:58 http://nafas1367.blogsky.com/

سلااام...خدا خواست که با وبلاگ شما آشنا بشم تو اوج نا امیدی ..امیدم صد برابر شده...مرسی از شماا..
خدایا شکرت

سلام.
خوش آمدین.

حسین کاظمی شنبه 30 بهمن 1395 ساعت 03:46

هی خدایا... چی فکر میکردیم چی شد!. امشب به دعاتون خیلی نیاز دارم

خدا امید عطا کنه.

پریسا شنبه 30 بهمن 1395 ساعت 00:52

سلام سلام. فردا تولد من هست لطفا یک پست جدید بزارین به عنوان کادو تولدم

سلام پریسا خانم. ببخشید الان دیدم. امیدوارم دیر نشده باشه. باشه چند تا پست میذارم برای کادوی تولد شما! تولدتون هم مبارک.

سلام جمعه 29 بهمن 1395 ساعت 23:18

اونجا همه تفنگ دارن میگم تو فیلماشون که کشت و کشتار خیلی اگه میشه در مورد مسایل اجتماعی توضیح بده ازدواج و...

فیلم ها فیلم هستن. باید خالی بندی باشن که برای مردم جالب باشه وگرنه اگر روزمرگی باشه که به درد نمیخوره. بسیاری از مسائل مثل ایران هست.

افلاطون جمعه 29 بهمن 1395 ساعت 14:46

این حجم از امیدواری شمای نوعی به آمریکا تعجب داره، ترامپ از روی عداوت شخصی اطرافیانش با ایرانی جماعت در درگیری رو باز کرده ، الانم که میخواد ی دستور تطبیقی و جدید بده، تو این دولت هیچ ایرانی ای زندگی خوبی در آمریکا نخواهد داشت.

آقا افلاطون "این نیز بگذرد" کلا دنیا میگذره. من اگر بخوام نگران این چیزا باشم که عمر دو روزم رو حروم کردم

علی جمعه 29 بهمن 1395 ساعت 12:15

سلام داداش میشه سریعتر مطلب بزاری. مثلا بکنش هر روز. اینطوری خمار نمیمونیم. هرچی سریعتر پست بزاری بهتره. پیشنهادمو قبول کن به نفعه خودته

سلام. شرمنده علی جان. مگه این مامان من میذاره. روزی ده ساعت دارم براش خرید میکنم. دیگه خدا بخواد این هفته خریدهاش تموم میشه اگر نخواد باز پس بده

ماهان پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 ساعت 18:36

سلام
به نظرتون از بین بوستون،نیویورک،فیلادلفیا،لس انجلس،سن فرانسیسکو کدومشون از لحاظ هزینه های زندگی برای دانشجوها مناسبتره؟منظورم اینه که اگر تنها ملاک هزینه زندگی باشه اگر از دانشگاه های این شهر ها فاندهای برابر بگیریم انتخاب کدومشون به صرفه تر هست؟

سلام
بستگی به میزان فاند داره. تجربه من میگه که اگر فاند کامل دارین شهر گرونتر بهتره تا بتونین پول بیشتری پس انداز کنین. اگر فاندتون کامل نیست شهر کوچیکتر بهتره تا هزینه کمتری از جیب بذارین. برای هزینه زندگی توی شهرها هم قبلا سایت معرفی کرده بودم.
موفق باشین

محمد سه‌شنبه 26 بهمن 1395 ساعت 18:47 http://talasheman74.mihanblog.com

سلام سلام
آقا تشکر
اون ویدیو که لینکش را گذاشته بودی یه کتاب معرفی کرد
کتابی که معرفی کرده عااااللللیهههه
دستت درد نکنه
ممنون واقعا

سلام
خواهش. همین کتاب ها و مطالب آموزشی رو بگیر و برو جلو. اون یکی از چیزای کم و کوچیکی بود که دیده بودم. باز کلی چیزا هست. انتها نداره.
موفق باشی

سلام یکشنبه 24 بهمن 1395 ساعت 20:18

سلام وودی جان
من الان لیسانس دارم نمیدونم برم سربازی یا اپلای کنم خواهش میکنم راهنماییم کن
معدلم ۱۹ هستش یکی از دانشگاه های تاپ تهران و ۵ تا مقاله ی بین المللی هم دارم
بازار کار رشته ی منو توی ایران به هیچ وجه نیست ولی در کشورهایی دیگه پول خیلی خوبی توی بازارکارش هست میدونم اگه اپلای کنم هم سریع قبول میشم مشکل فاند و... هم ندارم ولی خیلی نگران سربازی هستم
اگه برم فوق و دکترا خارج بخونم و استخدام بشم اگه برگشتم ایران باید اجبارا دوسال سربازی رو برم که مسلما هیچ شرکتی برای من دوسال صبر نمیکنه تا برگردم
ولی نمیخوام ایران رو برای همیشه ترک کنم میخوام سالی یک ماه رو مثلا بیام ایران
نظرت چیه؟ قبل از رفتن سربازی رو برم ؟ یا اینکه برم تا دکترا بخونم بعد برگردم و برم؟؟؟
یک دنیا ممنون

سلام
اگر میخواهی ایران زندگی کنی, سربازی رو برو. اگر نمیخوای زندگی کنی یا نمیدونی چه کاریه؟ من خودم مطمئن نبودم که بخوام ایران بمونم (هنوزم نیستم و ته دلم دوست دارم که پیش خانواده ام باشم یا وقتی اوضاع مالی ام بهتر شد برگردم) برای همین سربازی نرفتم.
اگر شما اقامت یه کشور خارجی رو داشته باشین بعد از چند سال میتونین سربازی رو بخرین. اگر نخرین هم میتونین سالی 2 بار مجموعا کمتر از 3 ماه ایران باشین. با اقامت کشور خارجی کاملا شدنیه که سربازی نرین فقط چند سالی نباید به ایران برگردین.

ملودی جمعه 22 بهمن 1395 ساعت 22:27

چه خبر؟ الان اوضاع چطوره؟ محدودیت ها برداشته شد؟

سلام. فکر کنم خبرا رو دارین. فعلا همه چیز عادی شده.

سلام جمعه 22 بهمن 1395 ساعت 13:06

میشه درباره لاتاری بگی باید تو امریکا باشی یا از تو ایران میشه

نه از ایران هم میشه. مهر ماه از سایت dvlottery.state.gov اقدام کنین.

سلام جمعه 22 بهمن 1395 ساعت 12:31

میگم درباره شرایط ازدواج واینها بنویس بعد تو این فیلم های خارجی زن هاشون به همه بوس میدن واقعیتم اینطوری یا نه

شرایط ازدواج اینجا با ایران متفاوته. اینجا انتخاب ها بسیار محدود (نادر) هست ولی دخترای خوب هم پیدا میشن. توی ایران انتخاب ها زیادتر و به طبع کسی که آدم بخواد راحتتر پیدا میشه.
همونقدر که سوپرمن واقعیه, بوسه های توی فیلم ها هم هست. کلا فیلم ها بسیار اغراق آمیز هست. بوسه ناخواسته اینجا آزار جنسی حساب میشه و اگر دختر شکایت کنه میتونه برای همیشه برای سابقه شخص بره و دیگه به این سادگی نه بهش کار میدن و نه میتونه خونه اجاره کنه و... کلا دیدی که از جامعه امریکا دارین به جز با زندگی کردن باهاشون تصحیح نمیشه. اینجا قانون خیلی مهمه و همه چیز تحت چارچوب قانون پیش میره. حتی اگر کسی که بخواد از چارچوب قانون فاصله بگیره جلوشو میگیرن و اصلا شوخی با کسی ندارن.

امید جمعه 22 بهمن 1395 ساعت 12:07

سلام دکتر جان وضعیت کاریت الان درست شد؟ شنیدم امروز قاضیا ضد ترامپ رای دادن و ممکنه برای ایرانیا وضع بهتر بشه. درسته؟

سلام
فکر کنم خبرا رو دارین. فعلا همه چیز عادی شده.

الیکا جمعه 22 بهمن 1395 ساعت 11:05

سلام، من بارها توی وبلاگ دیدم شما در جواب کامنتا گفتین"واسه من اون چیزی که مهم بوده رشد شخصیتی بوده یا..،" تو این مایه ها جواب دادید.
من خودم ٢٤سالمه،اهداف خیلی زیادی داشتم،تلاش هم کردم تما نرسیدم بهش(نمونش پارسال-بهتون هم ایمیل زدم واسه اپلای-١٣جا اپلای کردم ادمیشن نگرفتم )و واسم مهم نبود.من برام این مهم بود که آدم قوی تری بشم،انقدر قوی که از رسیدن به اهدافم زیادی خوشحال نشم و از نرسیدن بهش ناراحت نشم. اما شما منظورت از رشد شخصیتی دقیقا چی هستش؟

سئوال خوبیه. به نظر من هر کاری که باعث بشه یه نفر انسان بهتری بشه رشد شخصیتی هست. مثلا شما یه کتاب خوب میخونین و دید بهتری از دنیا کسب میکنین, این یه رشد شخصیتی هست. شما یه چیز جالب و جدید رو تجربه میکنین و این نگاه شما رو به زندگی عوض میکنه, این یه رشد شخصیتی هست... و این رشد میتونه بی انتها و کاملا منحصر به فرد باشه. مشکل اکثر افراد اینه که در مواجهه با مشکلات به جای رشد در جا میزنن.

جواد پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 ساعت 19:07

واقعا راست میگی نمیدونم چرا هر چی بدبختیه برا دهه شصتی هاست

braindrain چهارشنبه 20 بهمن 1395 ساعت 11:23

دستم به خدا برسه بتور کن هر چی از دهنم دربیاد بهش میگم.
لعنت بهش با این عدالتش. ازش متنفرم.
خوردیم به انقلاب 8 سال جنگ سهمیه کوپن کنکور بیکاری رقابت برای همه چیز تحریم حسرت حسرت حسرت جوانی که در حسرت یه روز خوش گذشت.
از خدا متنفرمممممممممممممممممم
احمقه مرده شورش و ببرن

خدا توی قلب هر آدمیه. جایی نیست که دستت برسه هر چی بخواهی بگی. زندگی هر کسی که دوست داری رو برو بشکاف هر جای دنیا که فکر میکنی باشه ببین هر کسی یه مشکلی بوده توی زندگیش. مهم اینه که آدم چطوری به دنیا نگاه کنه.
ببین شاید بشه اینطوری هم دید: هشت سال خوردیم به جنگ ساخته شدیم. کنکور سخت بود از ما آدم سخت تری ساخت. بیکاری باعث شد که ساعت ها کتاب بخونیم و تصمیم بگیریم بزینس خودمونو داشته باشیم. تحریم باعث شد فکر مهاجرت و زندگی در یک جای دیگه دنیا باشیم. شکر خدا به خاطر این همه نعمت.
اوقات خوش آن بود که با دوست به سر رفت
باقی همه بی‌حاصلی و بی‌خبری بود
"حافظ"
...

ُLuna چهارشنبه 20 بهمن 1395 ساعت 07:27

داستان تلخی وودی
من هم داشتم هم به تو فکر میکردم هم خودم
یادمه واسه کارهای سفارتت هم اینا از در و دیوار بالا رفته بودن ..
واقعا وقتی به گذشته برمیگردم میبینم چقد جنگیدیم تا اینجا تو این مرحله و تو این لحظه باشیم
و چقدر دیگه باید بعد از این بجنگیم...

امیدوارم اوضاع خوب پیش بره هرچند که بعید میدونم مثه سابق بشه

هاها. یادم رفته بود داستان سفارت رو خوبه آدم خاطراتش رو بنویسه ها.

اسمان سه‌شنبه 19 بهمن 1395 ساعت 22:19

سلام وودی، برای موفقیتهات خوشحالم و امیدوارم همه چیز انطو ر که براش برنامه ریختی پیش بره، فقط یک سوال، یادمه زمان کاندیداتوری ترامپ نظرت راجع بهش مثبت بود، حالا که رییس جمهور شده و داره به شعارهای انتخاباتیش عمل میکنه هم همین نظر را داری؟؟

سلام
ممنون. در مورد ترامپ همونطوری که گفتم به نظر در طولانی مدت مثبت خواهد بود. حتی همین الانم نگاه کنین با شرایطی که به وجود آورده کلی مردم آگاه تر شدند.

سپهر سه‌شنبه 19 بهمن 1395 ساعت 07:48

سلام.
اگه نتونستید اونجا کار کنید ، میتونید ویزای کار از یه کشور دیگه مثلا انگلستان بگیرید بریداونجا کار کنید؟!

سلام
بله. اگر نشد احتمالا برم کانادا ولی فکر نکنم مشکلی باشه.

MM سه‌شنبه 19 بهمن 1395 ساعت 01:19

سلام
اسم دانشگاه SMU رو سرچ کردم و وبلاگ شما رو پیدا کردم
تصمیم گرفتم کل مطالب رو بخونم.

فقط نمیدونم نظرات تو وبلاگ قبلی رو جواب میدید یا نه

برای اسباب کشی http://blog.ir رو معرفی میکنم.

سلام
مرسی. فعلا مشکل عکس و فیلم رو حل کردم و اسباب کشی نمیکنم. مرسی.

دربرابر باد دوشنبه 18 بهمن 1395 ساعت 23:04

سلام من دو ساله خواننده خاموش وبلاگ شما هستم. هوش و پشتکارتون بی نظیره ایشالا ثمره زحماتتون تو بهترین موقعیتا میچشین. بازم تبریک میگم دکترمهندس شدین

سلام
لطف دارین. ممنون.

مهدی دوشنبه 18 بهمن 1395 ساعت 22:37

سلام
نگران نباش
همه چیز درست میشه،
فقط میخوام یه چیزی همیشه یادت باشه:
هیچ چیز و هیچ موضوعی نمیتونه 100% تو زندگی درست باشه، تلاش نکن برای اثبات درستی یا نادرستی تصمیمت برای رفتن به امریکا خودت و یا کسی رو متقاعد کنی.
شانس اگر چاشنی هر تصمیم عقلایی نباشه، میتونه نتیجه اون تصمیم رو تغییر بده.
الخیر فی ما وقع

سلام. ممنون.

محمد دوشنبه 18 بهمن 1395 ساعت 04:12 http://talasheman74.mihanblog.com

سلام
اقا من یه سوال دارم
چجوری میشه آدم ایده پیدا کنه یا فکرخلاق داشته باشه ؟
دنبال چیا باید باشیم وچی را تو وجودمون تقویت کنیم ؟
یعد کارآفرین شدن هم خیلی برام مهم هست ...
ممنون

سلام
در مورد ایده ها توی بلاگ قبلی یکی دو تا لینک گذاشته بودم اگر اشتباه نکنم. اینو ببین:

https://www.youtube.com/watch?v=NugRZGDbPFU

درمورد کارآفرینی هم هر چی بخونی کمه. این بلاگ کم کم میره به سمت مطالب مرتبط با کارآفرینی.

وحید یکشنبه 17 بهمن 1395 ساعت 06:50

سلام، فعلا که یه قاضی موقتا دستور ترامپ لغو کرده.
به نظرت یه نفر تو یه درسی مثل ریاضی، زبان یا چیز دیگه قوی باشه میتونه با تدریس خصوصی در دوران دانشجویی و حتی بعدش کسب درآمد کنه؟ چه طوری باید مشتری پیدا کرد در این زمینه؟ درآمدش به نظرم خیلی میتونه خوب باشه.

سلام
امریکا با ویزای دانشجویی اجازه کار ندارین.

bahare شنبه 16 بهمن 1395 ساعت 22:33

سلام. ای وای
حالا بنظرت از اول توی اننخاب امریکا اشتباه نکردی؟

سلام
نه. همیشه برای ایرانی ها این چیزا بوده. من اینجا تجربیات بسیار خوبی کسب کردم. حتی اگر نتونم بمونم میدونم که سالهای عمرم رو اینجا اتلاف نکردم.

مصطفی شنبه 16 بهمن 1395 ساعت 19:55 http://iandlive.blogfa.com

این ترامپی که من می بینم بعید میدونم به این راحتیا از خیر ایرانیا بگذره!

آره! خدا بخیر کنه

gsa شنبه 16 بهمن 1395 ساعت 13:48

انشالله که همه چی درست میشه
اصلا نگران نباشید دکتری وودی جان

من تازه میخواستم بیام آمریکا برای دکتری

درست میشه نگران نباش.

ثنا شنبه 16 بهمن 1395 ساعت 09:29

چرا ما دهه شصتیا انقد سر همه چی داستان داشتیم و داریم؟ اخه چرا

نمیدونم. کلا فکر کنم تحقیق هم بشه همه دانشمندها گیج میشن و به نتیجه نمیرسن

آرمین شنبه 16 بهمن 1395 ساعت 01:30

اگه یه زن آمریکایی گرفته بودی الان همه چی اُکی بود

دختر امریکایی هر چی پیدا کردم زن من نشد!

sama جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 19:47

امیدت به خدا باشه

هست! ممنون.

احمر جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 18:52

به قول- خودت اون بالای وبلاگت- هیچ چیز اتفاقی نیست ، تلاشت رو بدون معطلی برای یک کشور دیگه بکن

حالا یکی دو هفته ای صبر میدم ببینم چی میشه.

س جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 18:48

سلام
ببخشید یعنی الان آفری که از شرکت هندی گرفتین از بین میره و نمیتونین کار کنین یا اینکه شامل شما نمیشه ؟
در مورد بقیه چطور ؟ نمیتونن درخواست کار بدن؟

سلام
معلوم نیست. اگر کارتم دیر بیاد یا نیاد آفرم از بین میره. بقیه هم مثل من.

MISS . F جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 17:58

ایشاا... هر چی ب خیر و صلاحتونه همون اتفاق میفته

ولی در کل خدا لعنت کنه ترامپو

ایشالله.
لعنت شخص فایده نداره. باید با ستم مبارزه کرد نه فرد.

حسین کاظمی جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 17:11

خوب این یعنی الان با توجه به اینکه ویزات داره تموم میشه باید از آمریکا خارج بشی یا ...؟ کمک که نمیخوای نه؟
راستی اگه کسی بیت تورنت بلده یه ایمیل بزنه hkord14@yahoo

نمیدونم فعلا چی میشه. اگر تا یک ماه دیگه کارتم نیاد برای گرین کارت مستقیم اپلای میکنم ولی مشکل اینه که اجازه کار ندارم و درآمد نمیتونم داشته باشم.

ایرانی جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 15:46

حالا چی میشه ؟

مهم نیست زندگی رودخانه ای جاری است مهم زندگی در لحظه است.

ترامپ جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 14:35

خدا منو از زمین برداره و مرده شورم رو ببره تا اینقدر شما به زحمت نیوفتید ... من کی ام اینجا کجاست کی منو ریده

ملودی جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 12:07

آقو فامیلای من بودن میگفتن چشمت زدن

مامانم هی میگه! منم میگم آخه این حرفا چیه.

ملودی جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 12:06

lets go to Australia yaaaas

آرزو جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 11:55

متاسفم آقای وودی ... امیدوارم درست بشه...
دقیقا آقای همساده جریان کامل ما دهه شصتیاس...
ولی شما قویتر از این حرفایید حتما راهی پیدا میشه...حتما

ممنون. درست میشه!

سینره جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 11:28

سلام. ان شاء الله بهترین ها روزیتون بشه
تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار
که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند

الخیر فی ماوقع

مطمئنناً این بهترین وضعیته برای شما؛ حکمتش هم دیر یا زود براتون روشن میشه

ممنون

پریسا جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 04:43

با عرض سلام و خسته نباشید. الان نزدیک صبح هست که من پیام های شمارو میخونم و هرشب همین کارم هست لذت مبرم از تک تک پست هاتون. واقعا خسته نباشید میگم. به امید رشد روزافزون شما در تمام مراحل زندگی

سلام. ممنون. لطف دارین

جواد جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 03:09 http://javadth.ir

این نیز بگذرد

کم کم شرایط رو بهتر میکن , اولش که راه نمیدادن حالا میگن کرین کارت مشکلی نداره

آره درست میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد