زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

دکترا بخونیم یا نه

اون موقع ها فکر میکردم که ای بابا آدم فوق لیسانس برای چی میخواد. میره یه شرکت میزنه کلی موفق میشه. بعدا فهمیدم که تحصیلات عالیه چقدر خوبه. توی فوق لیسانس فکر میکردم که ای بابا دکتر چیه. کی حوصله داره چند سال دیگه درس بخونه اونم برای یه مدرک الکی اما چون راه دیگه ای نداشتم که بیام امریکا مجبور شدم که بخونم و خیلی تلاش کنم. الان فکر میکنم که یکی از بهترین تصمیمات زندگیم بود. غیر از تجربیات فراوان غیر علمی, از نظر عملی هم کلی پیشرفت کردم و دید بسیار بازتری پیدا کردم. امروز به طور قطع میگم که هر کسی که میتونه باید تا آخر دکترا بخونه. تنها دلیلی که شاید کسی نخواد دکترا بخونه این باید باشه که شرایط اش رو هیچ جوری نداشته باشه یا واقعا نتونه. طولانی بودن زمان و بهانه هایی از این قبیل اصلا قابل قبول نیست. همونطوری که از مدرسه خانواده ها میگفتن که آدم باید بره دانشگاه لیسانس بگیره, من میگم که آدم اگر میتونه باید تا آخر دکترا بخونه. تجربه ای هست که تا آخر عمر با فرد میمونه. 


قبول دارم که آدم باید زندگی هم کنه اما ایران که جای زندگی برای من نبود. اینجا هم توی این چهارسال کم زندگی نکردم. هم مسافرت هامو رفتم و هم کلی چیزای جدید تجربه کردم. یه زمانی هم برای مطالعه غیر درسی داشتم و یا ویدئوهای آموزشی نگاه میکردم. از نظر تجربیات زندگی هم میتونم بگم واقعا یه تجربه بی نظیر و تکرار نشدنی بود. نظر نهایی امروز من اینه که هر کسی که میتونه باید تا آخر دکترا بخونه. 

نظرات 26 + ارسال نظر
ارشد برق یکشنبه 18 فروردین 1398 ساعت 19:26

سلام جناب دکتر .. با دانش کتری خودتون کدوم درد مملکتو حل کردین... چندتا شرکت به صورت داوطلب رفتید. و پیشنهاد دادید برای رفع عیب و حل مشکلاتشون رو ... اگه به اندازه مدرک دکتری از دکتری استفاده نشه .به نظرم بی فایده است .

سلام
ببخشید من دانش کتری ندارم دانشم قوریه از شوخی بگذریم.
چند تا شرکت داوطلب رفتم؟ 0 و برای همیشه هم 0 خواهد ماند. سود رسانی باید دو طرفه باشه. یعنی همونطوری که شرکتی از وجود من سود میبره منم سود ببرم. حالا این سود مالی باشه یا سرمایه گذاری باشه اگرنه ترجیح میدم که پولی رو که در میارم صرف خیریه کنم
دو تا مطلب مهم اینه که آدم اول باید زندگی خودشو از راه درست بسازه و بعد به فکر دور و بری هاش باشه و بعد به فکر مملکت اش باشه. چند سال پیش دستم به دهن خودم هم نمیرسید با وجود اینکه سر کار میرفتم خونه سربار خانواده ام بود و نمیتونستم مستقل زندگی کنم. از وقتی دانشجوی دکترا شدم مستقل شدم و تونستم یه مقداری پس انداز خرج خیریه کنم. از وقتی سر کار میرم تونستم زیر بال و پر خانواده ام رو بگیرم و خرج چند تا بچه رو هم بدم. حرفم اینه که دلیلی نداره که وقتی رو که ندارم خیرات کنم
نکته دوم رو با این بیت از مولوی میگم:
گر نه موشی دزد در انبار ماست گندم اعمال چل ساله کجاست
از درد مملکت میگین؟
اول ای جان دفع شر موش کن وانگهان در جمع گندم جوش کن
شما برای "دفع شر موش" چکار کردین؟ والسلام

طراح الکترونیک دوشنبه 21 آبان 1397 ساعت 11:00 https://melec.ir

خیلی ممنون آقای دکتر مطالب خیلی پرباری را نوشتین در وبلاگتون. در مورد ایران در این شرایط واقعا کمی داستان فرق کرده و با ورق های قبلی نمیشه بازی کرد و باید استراتزی را عوض کرد.

شخصا مهارت یادگرفتم در زمینه الکترونیک و الان خواستار کم داره به دلایل مشخص....همچنین خیلی از افرادی که از دانشگاه انصرف میدن را خواهشا ببینید از کجا انصراف دادن. وقتی به خودم نگاه میکنم میگم من با این همه تلاش مهارتی فعلا جایی نرسیدم و هر روز استرسم بیشتر از دیروز است.

هم ورودی من به دانشگاه الان دانشجوی دکتری در آمریکا است و من دو سال خدمت مقدس سربازی و یک سالی هم است در شرکت بازی دلار را میبینم.
پس بنظرم خوندن هیچ ارزشی از شما کم نخواهد کرد و مطمئن باشید اگر دنبال چیزهای ماندگار هستید برید دنبالش.

متاسفانه شرایط ایران شرایط رو به بهبودی نیست و منم اینجا همش نگران خانواده ام هستم. فکر میکنم هم ورودی شما آینده بسیار روشن تری در پیش روش داشته باشه. منم خدمت نامقدس رو نرفتم و راضی ام. دکترا رو هم تموم کردم دیگه دنبالی نداره!

سعید شنبه 2 تیر 1397 ساعت 23:31

واقعاً هم باید بقیه رو به دکتری خوندن ترغیب کنید وقتی که دانشجوها تو آمریکا و کانادا فقط باید تز دکتری را بنویسن و هیچ الزامی برای نوشتن مقاله ندارن. بیچاره دانشجوهای دکتری تو ایران باید داغون بشن و چندتا مقاله در بهترین مجلات چاپ کنن تازه بهشون مدرک دکتری بدن.

آره ولی اینجا هم تقریبا همه چندین مقاله مینویسن برای دکترا. اینطوری هم نیست که کسی کاری نکنه! استاد با استاد هم خیلی فرق داره. اینجا استاد داریم اجازه نمیده دانشجوش با کمتر از 5 تا مقاله فارغ التحصیل بشه.

سمیرا شنبه 19 خرداد 1397 ساعت 09:50

سلام
من دوساله که به خوندن یا نخوندنش فکر میکنم خیلی درگیرشم.از ته دلم میخام بخونم.کشش عجیبی نسبت به این مسئله دارم
اما میترسم!
امروز اتفاقی نوشته شمارو دیدم
اولین باره میبینم کسی از دکترا راضیه
جالب بود

سلام
هر چیزی خوبی و بدی خودشو داره. به نظرم تجربه مثبتی بود.

h سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1397 ساعت 15:37

سلام
میشه بگید دقیقا چه تجربیاتی ازش لذت بردین در خارج شاید بشه اون محیط را در ایران شبیه سازی کرد
من متن ها را خوندم ولی چیزی ننوشته بودین تو این صفحه
ولی خیلی خوشم اومد از حرفاتون آخه من مقاله محمدرضا شعبانعلی را خونده بودم خیلی وحشتناک و مشمئز کننده بود و خیلی هم توهین آمیز به کسی که به علم عشق می ورزه و میخواد بدون نگاه مادی کار علمی کنه نگاه کرده بود
الان جو ایران خرابه ولی خوب زیبایی ها و خوبی های اونجا را بگید تا ببینیم چیه و آیا میشه در محیط های علمی و غیر علمی خودمون هم بسازیمش؟

سلام
باید یه کمی دقیقتر بپرسین تا بتونم جواب بدم. اینطوری خیلی کلی واقعا نمیدونم چی باید بنویسم.

راضیه جمعه 24 آذر 1396 ساعت 22:43

سلام وقتتون بخیر ممنون بابت مطالب زیباتون. من ارشد حسابداری هستم الان دارم برا کنکور اماده میشم اما دیدم همه میگن دکتری خارج یعنی دکتری نخونم تو ایران
خواهش میکنم جواب بدید ممنون.

سلام
برای حسابداری فکر نمیکنم راحت بشه فاند پیدا کرد. اگر پیدا کردین که به نظر من خارج بهتره
موفق باشین

الهه یکشنبه 26 شهریور 1396 ساعت 11:26

سلام
تا حدودی نظر دوستان خوندم. من خودم معتقدم که با دکترا خوندن از نظر کاری عمرم تلف کردم ولی خودم درس خوندن دوست دارم و تز اول نظرم دکترا بود. ی سوال من و شدیدا همسرم پیگیر این ک فاند بگیرم از انگلیس یا کانادا و اپلای کنم و دکترا رو اونجا بخونم ولی من زبانم خیلی ضعیف چ برسه ک آیلتس بخونم . از طرفی همه مقاطع تحصیلی من روزانه بوده و هزینه آزاد کردن مدارکم بالا میش. با این حال نظر شما چیه به نظرتون دکترا ایران بخونم یا تمام تلاشم واس رفتن بکنم. ارشد صنعتی اصفهان بودم رشته مهندسی شیمی

سلام
من در مورد دکترا اگر برسم بازم مینویسم. بدون زبان کاری نمیشه کرد. از دوستان من بودند که به خاطر زبان آخرش نتونستن که برن خارج درس بخونن. برای آزاد سازی مدرک سابقه کاری میتونین ببرین. شما شرایط خودتون رو بهتر میدونین. من به همه توصیه میکنن اگر میتونن خارج از کشور بخونن اما اگر نه خب خوندن دکترا بهتر از نخوندنشه.
موفق باشین

جزر و مد سه‌شنبه 16 خرداد 1396 ساعت 11:34 http://1-sociological.mihanblog.com

چقدر سوال دارم امروز اتفاقی اینجا رو پیدا کردم
نوبت دوم بودن در پذیرش گرفتن یک نقصه؟

نوبت دوم چیه؟

سیاوش جمعه 6 اسفند 1395 ساعت 03:07

دکترا توی ایران فقط و فقط برای کسی که دوره روزانه یا شبانه میتونه قبول بشه خوبه وگرنه باقی که اکثریت مطلق جمعیت هستن بکارشون نمیاد و باید برن تو کار که متاسفانه بیکاری و حقوق کم هست، لذا در ایران کنونی حرف شما که هرکس باید تا تهش بره و دکتر شه حرف کاملا غلط و اشتباهی هست.

بله صحیح میفرمایید. بنده هم چندین بار توی بلاگم نوشته بودم که دکترا در خارج از ایران اصلا قابل مقایسه با داخل ایران نیست. و البته توصیه نمیکنم کسی بخواد 4 سال عمرش رو برای یه مدرک بیخود تلف کنه.

میثم دوشنبه 22 آذر 1395 ساعت 06:48

خیلی ممنون که جواب دادید. فقط می خواستم بدونم شما که تجربه ی کاری بیشتری دارید نمیدونید معافیت پزشکی رو تو شرکت های خصوصی یا مراکز صنعتی هم گیر میدن یا فقط استخدام دولتی معمولا گیر میدن؟ من معافیت پزشکی گرفتم .هزینه ریز نمرات هم بر اساس 12 واحد حساب میشه یا هر تعداد واحدی که پاس کردیم؟بازم ممنون

من الان اصلا قوانین ایران رو نمیدونم چی هست و چی نیست. فکر کنم بهتره از کسانی که توی ایران هستن بپرسین.

میثم یکشنبه 21 آذر 1395 ساعت 09:25

سلام جناب دکتر. خسته نباشید .گرفتن دکتراتون رو هم تبریک میگم .ایشالا همیشه همینطور موفق باشید.
من حدودا نصف وبلاگتون رو خوندم.الان دارم بقیشو میخونم.باید بگم واقعا عالی مینویسید و تجربیات و مطالب خیلی مفیدی رو ارائه میدید. فقط یک جند تا سوال هم در حین خوندن مطالب برام پیش اومده ممنون میشم پاسخ بدید و راهنمایی کنید.
اونجور که حساب کردم الان پروسه ی اپلای و رفتن به دانشگاه (همین مقطع دکتری یا ارشد تو امریکا) با گرفتن فاند کامل یا حقوق مناسب از دانشگاه و نیاز به ازاد کردن مدارک حدود 50-60 تومان در میاد (یا حداقل لازم داره) ؟درست حساب کردم؟ خونه رو هم قبل از اینکه بریم از همینجا باید اجاره کنیم؟این یکی مشکل نیست؟
یه سوال دیگه هم داشتم .اگه یکی هدفش اپلای باشه بهتره شبانه بخونه، یا روزانه بخونه بعد مدرکشو بخره؟هزینه خرید مدرک از شبانه خوندن بیشتر در نمیاد؟ قبول شدن در شبانه ارشد دانشگاه های خوب ایران هم مثل روزانش خیلی سخته؟ من هنوز دانشجوی کارشناسی ام.
ممنون

سلام
من مدتیه که ایران نبودم و از شرایط اش مطلع نیستم. از بچه هایی که جدیدا اقدام کردن بپرسین. تا جایی که یادمه قرار بود که قانونی باشه که به جای آزاد کردن مدرک وثیقه 5 میلیونی گذاشته بشه. شبانه و روزانه هم فرقش همین مبلغش هست. از وزارت علوم جویا بشین بهتره.
قبول شدن شبانه زمان ما آسونتر از روزانه بود چون اکثرا میخواستن تحصیلاتشون رایگان باشه و بنابراین رتبه های بهتر روزانه قبول میشدن و وقتی روزانه ها پر میشد شبانه ها شروع میشد.

امیررضا دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت 12:27

کاملا موافقم.

تشکر

ثنا چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 10:23

مرسییییی. خیلیییییی ممنون از جوابتون.
فقط ببخشید یه سوال دیگه. توی اینترنت که سرچ میکردم نوشته بود آیلتس برای ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی بدرد میخوره. تافل برای ادامه تحصیل در آمریکا و کانادا. یه جاهایی هم نوشته بود که نه مثلا معادل داره و هر دو مدرک برای امریکا و کانادا مشکلی نداره. من میخوام واسه دانشگاه های خوب آمریکا اقدام کنم یا نهایتا کانادا. شما که رفتید اونجا و دارید درس میخونید به نظرتون دوتا مدرک فرقی نداره یا باید حتما تافل باشه؟
بازم ممنون بابت جواب سوالام

سلام. در مورد آیلتس و تافل کامل نوشتم. برای امریکا و کانادا بهتره تافل بخونین. بازم بعضی دانشگاه های امریکا پیدا میشن که تافل رو قبول نکنن و آیلتس بخوان

MISS . F دوشنبه 10 آبان 1395 ساعت 22:25

سلللللااااااااااام
کامنتم نمیاد اصن
فقط خواستم بگم شما الان داری آرزوی منو زندگی میکنی
پ قدرشو بدون و حسابی لذت ببر
ترم 1 ارشدم و شدیدا و عمیقا در پیه گردآوری یک رزومه خوب و قوی برای گرفتن بورسیه دکترا هستم
برام دعا کنیدموفق بشم توروخدا

هشتگ خودکشی
هشتگ خودزنی
حالا خوبه کامنتم نمیومدااااااا

سلام
ایشالله که موفق میشین.

Gita یکشنبه 9 آبان 1395 ساعت 12:34

خب من تا حالا تمام پستای وبلاگتون (هم این هم قبلی) رو خوندم. میخواستم از این بگذرم چون احتمال میدادم نظرتون کاملا مخالف این باشه.
ولی ممنون بابت توصیه تون. موفق باشید.

خواهش

هی جمعه 7 آبان 1395 ساعت 01:48

اخ حرف دلمو گفتی
تو ایران یا باید زندگی کرد و یا باید زندگی نکرد

من تو ایران زندگی ندیدم
همه چی غلط
شیوه آموزشی مدارس و تکالیف غلط
وقت نمیمونه ادم زندگی کنه تفریح کنه
یا باید بزنی اخر خط و بخونی و هیچکاری نکنی
و بشی اخرش یه عقده ای
یا هم بشینی از زندگی لذت ببری و اخرش هیچی نشی
اما تو آمریکا همه چی جای خودشو داره
دین جای خودشو داره علم و درس جای خودشو داره
تفرح و زندگی جای خودشو
کاش منم بیام آمریکا

اینجا هم همچین اینطوری ها نیست. هر چی توی ایران میبینین اینجا هم هست فقط درصدش فرق میکنه. در مجموع اما بهتره

الیکا پنج‌شنبه 6 آبان 1395 ساعت 21:59

با محمد موافقم.

من خودم پارسال اپلای کردم پذیرش نگرفتم امسال هم باز دارم اپلای میکنم واسه مستر هم سر کار میرم.
با حرفاتون موافقم اما یه موضوعی هست: ببین من خیلی وقته وبلاگ شما رو میخونم (حتا پارسال هم بهت ایمیل زدم اگه یادت باشه) ادعا نمیکنم که کامل میشناسمت اما حس میکنم ادمی هستی که شاید مشکلاتت زیاد باشن اما قوی هستی و کمتر منفی هارو نگاه میکنی. قبول دارم جو دکتری آمریکا با ایران قابل مقایسه نیست اما من با تجربیاتم تو چند سال اخیر به ابن نتیجه رسیدم خیلی چیزا و رضایت از زندگی یا....به خود آدم هم بستگی داره. من یه دوستی داشتم شریف درس میخوند همش غر میزد که اینجا جا نیستو این حرفا هی غر میزد الانم که آمریکاس هم دانشگاهش خوبه هم شهرش دکترا هم میخونه بازم غرغر میکنه و راضی نست. میخوام بگم خودتم سعی کردی بهت خوش بگذره و دیدت مثبت بوده. هی میگه اشتباه کردماومدم پی اچ دی همش از آدم کار میکشن همش تو ازمایشگاهم...

قطعا موافقم. ربطی به این نداره که آدم دکترا بخونه یا اصلا درس نخونه.

ثنا پنج‌شنبه 6 آبان 1395 ساعت 20:21

راستی من یه بار داشتم سرچ میکردم درباره دانشگاه و دکترا و اونور رفتن... که رسیدم به یه پستی از وبلاگ قبلیتون. پستی بود که داشتید مزایا و معایب موندن و رفتن بررسی میکردید و ایران بودید. زدم صفحه اصلی وبلاگتون بیاد رسیدم به اینجا و دیدم موفق شدید و رفتید و الان دارم میبینم که نزدیک دفاع دکتراتون هست و تمام. خیلی حس خوبی بود. خوشحالم که پای تصمیمتون موندید و الان دکتراتونم دارید تموم میکنید. امیدوارم به زودی یه کار خوبم پیدا کنید. اینکه ایران نموندید بهترین کار بود. من امسال دکترا تهران قبول شدم روزانه. جایی که کار میکنم یه جای دولتی بود مخالفت کرد با ادامه تحصیلم که اگر برم بخونم اخراجم. اگرم مثل دوستام میرفتم دنبال درس و کارم ول میکردم بعدش بیکار میموندم. خیلی شرایط توی ایران بده. خوبیش فقط واسه کسایی هست که پارتی خیلی کلفتی دارن.

به نظرم ایران برای دکترا اصلا خوب نیست. ایشالله بعدا اگر فرصتی شد برای خارج اقدام کنین.

ثنا پنج‌شنبه 6 آبان 1395 ساعت 20:11

سلام. ببخشید میشه منو راهنمایی کنید چجوری میتونم یه دانشگاه خوب پیدا کنم واسه ادامه تحصیل در مقطع دکتری رشته فیزیولوژی جانوری خارج از کشور؟ نمیدونم از کجا باید شروع کنم واسه سرچ کردن و پیدا کردن دانشگاه. مرسیی

سلام
از اپلای ابراد شروع کنین هم رشته ای ها تون ببینین کی رفته. اگر کسی نبود دیگه چاره ای نیست از گوگل شروع کنین و خودتون تحقیقات کنین
موفق باشین

شهاب94 پنج‌شنبه 6 آبان 1395 ساعت 00:47

اگه دوست داشتی مطلب زیر رو که محمدرضا شعبانعلی نوشته بخون؛ پر بازدید ترین مطلب سایت روزنوشته هاش همین مطلبه. نظر ایشون رو در این رابطه (با توجه به شناختی که از خودش و امکانات و فرصت هایی که برای تحصیل حتی در خارج از کشور داشته دارم ) تا حد زیادی قبول دارم.


http://mrshabanali.com/چرا-دکترا-نمیخوانی؟/

میخواستم نظر بذارم دیدم ثبت نام میخواد و طول میکشه اینجا مینویسم. شما لینک پست منو بذار اونجا که دیگران هم ببینن. متاسف شدم که توی کامنت ها دیدم بعضی ها نوشته بودن که به خاطر اون پست ادامه تحصیل ندادن. در موردش شاید بیشتر بنویسم.

زهرا چهارشنبه 5 آبان 1395 ساعت 12:33

سلام. من دکتری فیزیک برای مصاحبه به یکی دوتا دانشگاه خوب دعوت شدم مثل علم و صنعت و صنعتی اصفهان و تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان. اما اصلا فکر نمیکنم که جو دکترا امریکابا اینجا قابل مقایسه باشه. دانشجوها اینجا بسیار بی انگیزه اند و افسرده. بیشتر آدم باید رقابت کنه با دیگران تا از درس لذت ببره. من چون جو رو میدیدم برای مصاحبه نرفتم. نظر شما چیه؟ به نظرتون دکتری خوندن در ایران مخصوصا برای رشته هایی که اصلا هیچ بازار کار یا موقعیت پژوهشی داخل کشور براشون تعریف نشده چطوره اون هم برای دختر ها؟ صرفا برای چشم و هم چشمی و مدرک دار بودن نیست؟ شما خودتون گفتید در این 4 سال چند تا سمینار و کنفرانس عالی شرکت کردید که معلوماتتون رو بالا برد و تاثیر زیادی داشت. من اینجا در ایران 100 سالی یه کنفرانس در فیزیک برگزار میشه اونهم یه استاد سرشناس از امریکا میارن و مسایل بسیار پیش پا افتاده رو میگه ، حضور عامه مردم هم در کنفرانس آزاده. به نظرم دکتری ایران در رشته فیزیک فقط اگر شریف باشم یا با استادی بیفتم که کارهای خاصی در زمینه های خاص مثل لیزر و اپتیک و ... انجام میده بدرد بخور باشه وگرنه بقیه اش اشتباه محضه. من دوستی دارم در شریف که آقاست و در مجموع این 10 سالی که شریف بوده و امسال سال آخر دکتری اش هست هنوز یه کنفرانس داخلی شرکت نکرده و یه مقاله خشک و خالی هم نداده که نشون دهنده روند کاری علمیش باشه. متاسفانه تو ایران بچه ها به بالاکشیدن معدل و خوندن درسها بیشتر نمیرسن و حس بدی که به ادم دست میده اینه که در مدت 4 سال عملا برده علمی استاد هستیم که در 99 درصد مواقع بعد از دفاع و دادن مقاله هایی که الزامی هست ما رو مثل تفاله بیرون میندازن و انگار نه انگار.

جو دکترای امریکا که خیلی متفاوت هست اما در مورد دکترای فیزیک هیچی نمیدونم.

اسم مهم نیست سه‌شنبه 4 آبان 1395 ساعت 14:19

خدا رو شکر دیگه پزشکی این حرفا رو نداره. مجبوری دکتراتو بگیری.

آره دقت نکرده بودم

محمد چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت 16:51

تو رشته کامپیوتر سر دکتر خوندن خیلی مسائل سهیم هستند.
اگر کسی که ارشد داره، بره سر کار میتونه با یه حقوق مناسب پیدا کنه و زندگی راحتی داشته باشه. در صورتی که برای کسی که دکتری داره، کارها خیلی محدود میشه و این ۴ ۵ سال رو هم از دست داده برای ذخیره سرمایه.
پس به نظرم کسی که میخواد بره تو محیط آکادمیک باید بره دکتری بخونه و نه کسی که میخواد بره تو صنعت.
تمام حرفام برای خارج از ایران هستش.

اکبر سه‌شنبه 27 مهر 1395 ساعت 19:07

درسته من باهات موافقم دکتری ادمو بزرگ می کنه ولی تو ایران وقتی ادم دکتری می خونه خیلی فرصت ها رو باید قربانی کنه
من خودم دکتری می خونم تا ترم هفت هم نه کار کردم و همیشه دانشگاه حضور داشتم الان یک کار دولتی گیر اوردم و استاد راهنمام با تمام قدرتش می خواد من اخراج بشم. خودم هم موندم که کار و ول کنم یا نه به نظرت ارزش داره کار رو ول کنم و شاید برای چند سال اینده بیکار بمونم؟

دکترا توی ایران رو کار درستی نمیدونم. دکترا بهترین فرصت برای تجربه یه زندگی متفاوت هست که روی دید آدم خیلی تاثیر میذاره. حداقل فرصت مطالعاتی برو.

ملودی سه‌شنبه 27 مهر 1395 ساعت 17:52

مامان منم همین نظرو داره :))
خودش هم تحصیلات دانشگاهی نداشت (به دلیل شرایط اطرافش) الان رفته داره استارت میزنه ادامه بده.
بعدش اینکه جای منم اینجا نیست بوخودا.
و از همه مهمتر اینکه این روند تنبلی و رخوتی که واردش شدی و تز نمینویسی رو زودتر جلوشو بگیر وگرنه عادت بدی میشه (بعنوان یک تنبل واقعی و مجرب عرض کردم)

آفرین به مادر شما. نه من تنبلی نمیکنم. کارهای دیگه میکنم مثل اخبار و... که شاید یه روزی به دردم بخوره. حداقل دیدم رو از مسائل بهتر میکنه.

جیسون سه‌شنبه 27 مهر 1395 ساعت 16:10

یعنی اینقدر ک در برابر گفتن تز دکتری ت مقاومت میکنی فلسطین مقابل اسرائیل مقاومت نکرده... بگو چی کردی دیگه باو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد