زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

فرضیه شبیه سازی - The Simulation Hypothesis

پریشب با یکی از بچه ها داشتیم صحبت میکردیم مباحث علمی به فیزیک کشید و بحث فرضیه شبیه سازی (The Simulation Hypothesis). تا حالا در موردش نشنیده بودم. دیروز نشستم یه مستند از یوتیوب نگاه کردم که خیلی خیلی جالب بود. 





توی این فرضیه کل دنیا به عنوان یک شبیه سازی در نظر گرفته میشه و بعضی از مسائل غیرقابل توضیح فیزیک باهاش توجیه میشه. جالبه که این فرضیه نگاه مادی گرایی رو در مقابل نگاه معنوی گرایی قرار میده و نشون میده چطوری این نگاه میتونه توجیه کننده مسائل لاینحلی مثل شروع بیگ بنگ و ... باشه. مسائل مربوط به Nonlocality و... که توی این مستند ارائه میشه واقعا جالبه. برای اولین بار توی زندگیم به نظرم رسید که فیزیک هم قابل فهمه! Physics makes sense now!!! کاشکی که بحث اش طولانی نبود میشد بیشتر در موردش بنویسم.

نظرات 4 + ارسال نظر
hamedhasani سه‌شنبه 28 مرداد 1399 ساعت 21:10

سلام اسم مستند چی بود؟

الان یادم نیست اگر ننوشته باشم.

محمد دوشنبه 10 آبان 1395 ساعت 17:22

من عاشق فیزیک هستم و بودم به نظرت اگه برادرم (که اونم عاشق فیزیکه)بخون اینده میتونه فاند بگیره برا فوق؟

نمیدونم.

حمید چهارشنبه 21 مهر 1395 ساعت 00:02

سلام دوست خوبم . منو نمی شناسی ولی منم مثل خیلی از فالویرات خوب میشناسمت.
چند سال پیش با وبلاگت آشنا شدم. اون موقع فقط چندتا مطلب ساده از تو وبلاگت خوندم. ولی الان یک ماه (به خاطر سودای خارج )دارم از ابتدای مطالبت توی اون وبلاگ می خونم. چندتا نکته
اول حتما سلام منم به تیلور برسون اگه دیدیش.
دوما چقدر تغییر تو نگرشت به زندگی میبینم. برداشتم میگه وقتی ایران بودی بیشتر نگاهت معنوی بود.واقعا اگه برگردی به قبل رفتن دوباره کوچ می کنی ؟
التماس دعا. از طرف یه فالور

سلام
دوما بله دوباره کوچ میکنم. سعدی عزیز میگه "بسیار سفر باید تا پخته شود خامی." من دوست ندارم اون کسی باشم که سفر نکرده و یه دیوار دور خودش چیده و جلوتر از بینی اشو نمیبینه و فکر میکنه عالم دهره. هر روز زندگی اینجا برام یه تجربه بود که توی ایران محال بود بدست بیارم.

ملودی پنج‌شنبه 15 مهر 1395 ساعت 14:16

یا قمر بنی هاشم، فیزیک
یه سری مطالب فیزیک رو دوست دارم ولی در کل دوران تحصیل و دانشگاه و طفولیتم از این درس متنفر بودم و هستم.

تنفر نمیخواد که. فیزیک رو من اون آخرا خوب فهمیدم ولی دیگه دیر شده بود کاری باهاش نداشتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد