زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

به اندازه ده سال پیر (بزرگ) شدم

چند بار که با مایکل حرف میزدم میگفت من فکر میکنم خیلی عوض شدی اتفاق خاصی افتاده. شاید راست میگفت. بعد از این تجربه کاری به اندازه ده سال بزرگ شدم. شایدم پیر شدم. بهش گفتم که این مدت که کار میکردم باعث شد که دیدم به اجتماع خیلی باز بشه. این خودش یه تاثیر خیلی بزرگی روی من داشت. وقتی میآمدم امریکا خیلی گیج بودم که جایگاه اجتماعی من کجاست؟ ما اینجا توی دانشگاه که هستیم همه دور و برمون آدمای تحصیل کرده خیلی سطح بالا هست که جامعه رو نمیبینیم. این دو تا تجربه کاری ای که داشتم خیلی دیدم رو به اجتماع باز کرد. این کسی که باهاش کار میکردم میگفت 40 سال سابقه کاری داره. سطح کارش اصلا قابل مقایسه با من نبود. با اون شرکت قبلی هم چهار تا شرکت کار میکردند. من با تجربه ترین آدم اینا بودم.دید بهتر من کمک میکنه که اونطوری رفتار کنم که جامعه از یک فرد با سطح تحصیلات دکترا انتظار داره.


اون مربوط به کار بود ولی ارتباطم با آدمای اجتماع هم که بیشتر شده تاثیر زیادی داشته. مثلا هفته پیش با یه دختری date میکردم گفتم به نظرت من چطوری ام. گفت فکر نمیکردم به عمرم هیچ date ای به کیفیت تو داشته باشم. در واقع دارم تابع نگاشت (mapping) جامعه ایران به جامعه اینجا رو پیدا میکنم. حالا بهتر میدونم کی میخوام باشم و چطور باید باشم. حالا بهتر میدونم که اگر مشتری ای برای شرکتم داشته باشم چطوری باهاش صحبت کنم. جای اون کجای جامعه است و جای من کجاست. اینطوری بازخورد بهتری هم از جامعه میتونم بگیرم چون میتونم اونطوری رفتار کنم که از یه نفر با شخصیت من انتظار میره.


این حقیقت داره. شاید دوست نداشتم اینقدر بزرگ بشم اما شد. حالا میفهمم که چقدر مثلا استادم بی مقدار هست و چطوری باید از اول باهاش برخورد میکردم. یا مثلا اون یکی کارمند کجای این جامعه قرار گرفته و چطوری باهاش برخورد کنم. حالا میدونم دقیقا چی باید بخوام و کجا باید برسم که لیاقت من هست.

نظرات 17 + ارسال نظر
gsa دوشنبه 12 مهر 1395 ساعت 22:32

سلام

خیلی خیلی موفق باشی :)

برات آرزوی شادی و پیروزی دارم

سلام.
ممنونم

مهدی چهارشنبه 17 شهریور 1395 ساعت 13:26

سلام آقای وودی...
راستش من به رشته های مهندسی بیشتر علاقه دارم ولی راستش یکی این پایه ریاضی ضعیفم و یکی هم نبود بازار کار برا مهندسی ها منو مثل خیلب های دیگه کشونده به این سمت که کنکور تجربی بدیم....
در مورد پزشکی شما اطلاع ندارین که اگه مقاله معتبر مثل isi داشته باشیم...بازم وضع همینه یا فرق میکنه؟؟؟

سلام
فکر میکنم چون پزشک ها درآمد بالایی دارن پزشکی بیشتر به صورت سرمایه گذاری نگاه میشه و کمتر براش فاند هست. بازم من نمیدونم که مقاله معتبر اینا چطوری میشه. ممکنه اسکالرشیپ هایی باشه ولی مطمئنا خیلی محدوده. بچه های مهندسی معمولا با توانایی هاشون میتونن توی دانشگاه هم یه پروژه های مفیدی انجام بدن و برای همین فاند براشون هست.
موفق باشین

اسمان سه‌شنبه 16 شهریور 1395 ساعت 01:04 http://mennomen.mihanblog.com

سلام وودی، ممنون که تجربیاتت را در اختیارمون میگذاری، تا حالا خیلی سختی کشیدی اما در عوض تجربیات خوبی پیدا کردی که توی بقیه مسیر زندگی میتونه کمکت کنه، برات ارزوی موفقیت دارم

سلام. ممنون.

حسین دوشنبه 15 شهریور 1395 ساعت 20:21

سلام
خاطرم هست به طور ماهانه از طریق موسسه خیریه ای به کودکی کمک می کردید، خواستم بدونم از طریق چه موسسه ای این کار رو انجام می دادی؟ و اینکه امکانش هست به کودک های ایرانی کمک کرد؟( راستش بنیاد کودک هست ولی اتهام هایی بهش وارد هستش و..)

سلام
من با همون بنیاد کودک کار میکردم. در مورد اتهامات اگر چیز جدیدی از اون باشه نمیدونم. اون موقع که مشکلی نبود. توی امریکا هم از Savethechildren.org چهار تا بچه دارم.
موفق باشین

امیر دوشنبه 15 شهریور 1395 ساعت 20:03

ایول وودی همین درسته؛ رو همین فرمون برو جلو.

دو پست قبلیتم الآن خوندم و دلم گرفت، میخواستم همین حرفا رو بهت بزنم که دیدم خودت بهشون رسیدی.

غمت نباشه خودت رو جمع و جور کن، چیزی به موفقیت نمونده. مطمئن باش ;)

سلام. ممنون.

مهدی شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 21:22

سلام آقای وودی
من یه دو ماهی هست که دنبال کننده مطالبتون هستم و از همینجا براتون کلی آرزوی موفقیت میکنم....
راستش
من امسال کنکور دادم و پزشکی نیاوردم...در جریان هستین احتمالا که الان تو ایران همه مهندسا میان دوباره کنکور میدن دکتر بشن...
خلاصه ببخشین من ازونجایی که اطلاعات شما در مورد مهاجرت و تحصیل زیاده دو تا سوال داشتم:
یکی این که دانشگاه ایندیانا پریدو چجوریه؟اآخه دانشگاه تهران امسال یه دوره مشترک با این دانشگاه واسه مهندسی برق و مکانیک برگزار میشه که دو سال اول تو ایران و مطابق با سیستم دانشگاه پردو تدریس میشه و دو سال دوم هم تو آمریکا و شهریش هم مطابق شهریه آزاد آمریکاس و فاند نداره قاعدتا....نظر شما چیه در موردش؟؟؟؟مدرکش اعتبار داره؟گفتن مدرکشو از پریدو بذاتون میگیریم.....و هزینه ی زندگی و شهریه اون دو سال چقدر میشه به پول ما حدودا؟؟؟
و یه سوال دیگه
وضعیت اپلای واسه رشته های پزشکی شما میدونین چجوریه؟؟؟
آخه من حرفای ضد و نقیض زیاد شنیدم درموردش
یه سری ها میگن عالیه یه سری ها میگن مدرک دکترای پزشکی ایرانو اونجا لیسانس بهداشت بیشتر قبولش ندارن
نظر شما چیه؟؟

سلام
مدرکش که خوبه. اما هزینه اش زیاده. از توی سایت دانشگاه نگاه کنین. دانشگاه ما که بالای سالی 40 تا اینا میشه با هزینه خونه و زندگی
در مورد پزشکی تا جایی که میدونم مدارک ایران مورد قبول نیست و باید از اول امتحان بدین. یکی از دوستان پزشکی خونده بود اینجا از اول شروع کرده (مثل اینکه دو سالشو با یه شروطی چیزی قبول کردن). معمولا پزشکی هیچ فاندی نداره
به نظر من آدم باید علاقه اشو دنبال کنه. حداقل بدونین مهندسی دوست دارین یا پزشکی
موفق باشین

ahmad شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 10:36

سلام وودی
شما که به قول خودت به اندازه ده سال پیر شدی ولی ما هم مردیم از کنجکاوی که تخصصت چی هست؟
جدی نمیخوای بعد این همه مدت بگی که رشتت و تخصصت چیه؟

سلام. اندکی صبر سحر نزدیک است!

m1r1 شنبه 13 شهریور 1395 ساعت 10:32

کلا اشکم رو دراوردی
امیدوارم کارت درست بشه و در پست های بعدی خبر های بهتر بشنویم

درست میشه.

محمدرضا جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 23:14

ان شالله اونچه که خیر وصلاحه همون بشه برات
واقعا ممنون که مینویسی

سلام. ممنون.

samon جمعه 12 شهریور 1395 ساعت 02:25

سلام
چقدر تجربیات خوبی رو کسب کردی. ایشاالله همینطور با تجربه تر بشی و موفق تر.
1سوال: من اگه بخوام به جای آزاد کردن مدرکم که روزانه تحصیل کردم، اصطلاحا کار کنم، یعنی باید برم ماهیانه خودمو بیمه کنم که سابقه ی کار حساب بشه و مدرکم آزاد بشه؟

سلام. نمیدونم. قوانین ممکنه از زمان ما عوض شده باشن.

زهرا پنج‌شنبه 11 شهریور 1395 ساعت 16:45

سلام. دقیقا همینطوره که گفتید. معمولا اگر مدارا کردن با مردم جزء خصلتهای ذاتی فردی باشه ، بعد از مدتی و قرار گرفتن در معرض حوادث مختلف می فهمه که بسیاری از اون آدمهایی که یه زمانی باهاشون مدارا میکرده از نظر شعور اجتماعی و درک انسانی خیلی خیلی از اون پایین ترند. به نظرم میرسه که چنین شخصی که بزرگ شده و بسیاری از مسائل رو فهمیده دیگه نباید به ایران برگرده ، برگشت به ایران همان و جنون حاصل از سروکله زدن با تعداد زیادی بی سروپا که زیر انواع القاب دکتر و مهندس پنهان شدن و کوچکترین مسائل علمی و اجتماعی رو نمی فهمن همان. در ایران هم افرادی هستن که به مرحله شما رسیدن و مسائل رو تشخیص میدن اما توسط انبوه بی خاصیتها و مدعی ها احاطه و در نتیجه گوشه نشین شدن.

سلام. ممنون.

وحید چهارشنبه 10 شهریور 1395 ساعت 19:28

داستان اسباب بازی چهار؛ که قرار بود سال 2017 نمایش داده شود تابستان سال 2018 نمایش خواهد داشت. در واقع بیشترین فاصله زمانی را میان قسمت های قبلی داستان اسباب بازی4 دارد.
حالا به طور رسمی تایید شده که وودی(تام هنکس) و باز لایت یر(تیم آلن) دنبال پیدا کردن بو پیپ خواهند بود. مغز متفکر پیکسار جان لاستر این قسمت را کارگردانی خواهد کرد. رشیدا جونز و ویل مکورمک فیلمنامه را نوشته اند.

brain drain چهارشنبه 10 شهریور 1395 ساعت 18:11 http://undefined

خوبه که بزرگ شدی. بهتر بگم عالیه. من خیلی ساله نوشته هات رو میخونم. از وبلاگ قبلیت تا الان. تو لیاقتش رو داری. اینو صادقانه میگم. تا اینجا خیلی خوب تونستی خودت رو بیاری. برگرد به راهی که طی کردی تا به اینجا برسی رو خوب نگاه کن ، خوب مرور کن، حالا محکم خودت رو بغل کن. سفت سفت.
فقط الان دیگه احساس میکنم داری کمی بلند پروازی مکنی. نه اینکه داشتن طبع بلند بد باشه ها، نه. تو این مرحله ای که تو هستی کمی زوده. اول جا پاتو محکم کن بعد. فارغ التحصیلیت مهمتره الان.بعداقامتت
از راه دور کلی برات انرژی + میفرستم.

ممنون

محمد چهارشنبه 10 شهریور 1395 ساعت 01:55

سلام ودی عزیز. بعدا کارات ردیف شد دنبال نویسندگی و چاپ کتابتو بگیر.تو نوشتن هم درجه یکی.موفق باشی

سلام
یه چند سال دیگه پیر بشم کاری ازم بر نیاد برم کتاب بنویسم :)

brain drain سه‌شنبه 9 شهریور 1395 ساعت 22:13 http://undefined

از ایرانی های دورو برت کسی نیست که تجربه اش به دردت بخوره؟
تو فروم اپلای ابرود هستن بچه هایی که خیلی واردن و میدونن چی کار براید بکنن.

نه ندیدم کسی که بخواد کاری که من میکنم رو کنه.

روح اله سه‌شنبه 9 شهریور 1395 ساعت 21:18

سلام
بسیار با ارزشه
و میشه گفت چراغ هدایت خواهد بود ولی گاهی بهای سنگینی داره.
آرزوی موفقیت دارم برات

سارا سه‌شنبه 9 شهریور 1395 ساعت 12:34

به قول خودت همه اینا تجربه ست و آدم رو بزرگ میکنه. ولی یقینا از جامعه خودمون خیلی باید بهتر باشه.

خیلی خوشحال شدم که برامون نوشتی.

موفق باشی چون لایقشی
امیدوارم این نظرم ایندفعه نمایش داده شه!!!

همیشه نمایش داده میشه که! نشده مگه تا حالا؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد