زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

سال نو مبارک - هنوزم مریضم

یه مدت زیادیه که مریضم. نمیدونم سرما خوردم یا آنفولانزا یه چیه. یادمه سال آخر لیسانس هم شدیدا مریض شده بودم و سینوس هام چرک کرده بود و چند ماهی طول کشید که ازش خلاص شدم و حالا باز دوباره مریض شدم اینجا. ماه پیش رفتم دکتر و اونم هیچ چیزی به جز آموکسی سیلین ننوشت. همه آموکسی هام هم تموم شد و باز خوب نشدم. یعنی چند روز خوب میشم و هوا بد میشه و باز مریض میشم. پریشب ها که تگرگ آمد و ماشینم رو داغون کرد. گلوم هم دوباره درد گرفته. مشکل سرفه و عطسه و گلودرد نیست. مشکل احساس خستگی و کوفتگی ای که توی بدنم دارم و نمیتونم درست کار کنم.

چقدر زود عید میشه. عید همگی مبارک. همین چند روز پیش عید بود و من هنوز سرفه داشتم و میگفتم خوب میشم. امسال کلا همه چی داره تکراری میشه. انگار همون اتفاقات پارسال داره با یه تغییرات اندکی میفته. 

برنامه ام اینه که این تابستون فارغ التحصیل بشم و تازگی رزومه امو درست کردم که شروع کنم به پیدا کردن کار. شرایط برای اقامت دانشجوها نسبتا سختتر شده چون ویزاهای کار قرعه کشی شده و خیلی شرکت ها دیگه به کسانی که ویزای کار بخوان کار نمیدن. یکی از دوستام که کار گرفته بود میگفت که 250 جا ریجکت شده که تونسته یه جا کار بگیره. من خیلی نگران پیدا کردن کار نیستم اما اولویتم جایی هست که بتونه برام گرین کارت فایل کنه. بعضی وقتا هم فکر میکنم چرا زود درسم رو تموم کنم ولی دیگه خسته شدم. میخوام برم سر کار. بیشترین فکر این روزای من اینه که دالاس بمونم یا برم کالیفرنیا. به دالاس عادت کردم ولی باز دلم میخواد کالیفرنیا باشم. وقتی که مریضم فکرم درست کار نمیکنه. فعلا تصمیمم اینه که هر جا کار گرفتم برم همونجا. امیدوارم که یه جایی یه کار بدون دردسر و استرس راحت پیدا کنم که برام گرین کارت هم فایل کنه! من هنوزم دارم به NIW به عنوان یک گزینه جدی نگاه میکنم. اگر بتونم شرکتم رو ثبت کنم و از یه جایی پول بگیرم احتمال اینکه بشه NIW بگیرم هم خیلی میره بالا. مشکل این قوانین امریکاست که اینقدر پیچیده است که برای هر چیزی وکیل میخوای یا باید صدها صفحه بخونی ببینی چی میشه.

نظرات 54 + ارسال نظر
سمیه دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت 10:14

درود
وبلاگتان و مطالبتان بسیار زیبا بود.
هرجا زیر سقف آبی این آسمانید در پناه امن خداوند ایمن از هر بدی باشید.
من هدفم ادامه تحصیل بود اما بعد اتمام ارشدم موندم و شروع به کار کردم گلخونه زدم و لی کارم خیلی سخته گاهی میگم نکنه اشتباه کردم. ....

zohreh جمعه 24 اردیبهشت 1395 ساعت 18:24

سلام اقای وودی من براتون میل زدم اگه ممکنه جواب بدید خیلی به راهنماییتون نیاز دارم

سلام
ایمیلی نگرفتم.
موفق باشین

peydayepenhan چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 ساعت 06:15

سلام
من تو رمضون سال قبل شروع کردم به خونده نوشته هات از اول تا آخر
الان بعده یکسال یهو یادم افتادین گفتم یه سری بهتون بزنم
نظرات و عقایدتون خیلی پخته و قابل تامل هست به نظرم اگه وارد رشته های علوم انسانی میشدین چندسال بعد کتاباتون به عنوان مرجع تدریس میشد ،البته منم رشتم مهندسی هست ولی مثل شما به امور بغلی خیلی اهمیت میدم

سلام
به نظرم آدم نباید یک بعدی باشه توی زندگیش. فکر نمیکنم اینقدرها هم که میگین باشم ولی خب چون علاقه داشتم یه سری کتاب های روانشناسی هم خوندم.

الهام سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 18:49

سلام....من اصلا سرما خوردگی نمیگیرم و این همیشه برام سوال بود...مثلا آخرین باری که سرماخورده بودم دو سال پیش بوده...یه کتاب طب اهل بیت دارم تو اون کتاب از قول حضرت امام رضا نوشته بود وقتی حمومین سه بار با کف ذستتون از آب ولرم حموم بخورین و بعد حموم پاهاتونو با آب سرد بشورین...دلیلشو ننوشته بود من از وقتی خوندم این کارو میکنم...حالا که دوستان نوشتن فهمیدم که شاید دلیل سرماخوردگی نگرفتنم هم همین باشه....به هرحال شما هم امتحان کنین ضرر ندار....خیلی آدمو سرحال میاره

سلام چه جالب. من این کارم کردم باز سرما خوردم! احتمالا بدنم ضعیف شده اما خدایی اینجا ساختمون ها رو خیلی سرد میکنن.

M سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 01:22

خب مگه خوب نشدی
پس چرا پست نمیزاری، اگرم خوب نشدی بسه دیگه خوب شو

شرمنده ام خیلی این روزا درگیرم حالا یه کم مینویسم.

ناشناس سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395 ساعت 00:17

خب من نمیگم که الان میخوام برم آمریکا
من هنوز 15 سالمه الان میخوام از الان هدفم چی باشه و چیکارکنم
مثلا از الان برم تافل بگیرم کنکور رتبم خوب شه ؟ صنعتی شریف قبول شم
میخوام از الان اماده شم تا 30 سالم شد برم آمریکا دکترامو بگیرم
الان میخوام منو کمک کنید تا از الان راه هایی که رفتید رو منم برم
میشه ؟ راهنماییم کنید شما چیکارکنید همسن من بودید و الان آمریکا هستید
از اول تا آخر

سلام
من راه هایی که رفتم رو نوشتم. درس درس درس. بشین حسابی بخون. بشین بهترین شو. من واقعا بهترینم توی کارم. ببین چی دوست داری و استعداد داری روش کار کن که توی دنیا بهترینش بشی. زبان بخون کاری که من نکردم. بلاگ منو دقیق بخون یه جاهایی یه جمله فقط نوشتم ولی فکر کنی روش خیلی معنی داره. کتاب زیاد بخون. کتاب های اخلاقی بخون که عمرت رو هدر نداده باشی مثل سعدی. آخر از همه هم مقلد نباش راه زندگیتو خودت پیدا کن. ببین قلبت چی میگه برو دنبالش.
موفق باشی

سوال یکشنبه 19 اردیبهشت 1395 ساعت 14:14

سلام
می شه در مورد نظام آموزشی اونجا بگین که
یک دانش آموز چند سال درس می خونه تا دانشگاه و دوره های دبستان و راهنمایی و دبیرستان به چه شکلیه؟
چه سالی انتخاب رشته مدرسه می کنن و اصلا چه رشته هایی هست؟
و سوال آخر این که به چه نحوی وارد دانشگاه می شن و تحصیل رایگانه؟
مثلا دانش آموزی در فلان ایالت در رشته ی ریاضی تموم کرده حالا بخواد بره مثلا مهندسی کامپیوتر چه دانشگاه های می تونه بره و روندش چه جوره و همچنین پرداخت شهریه
یا کسی که اونجا مثلا تجربی خونده بخواد بره پزشکی باید چه شرایطی داشته چه برای دانشگاه های خوب چه متوسط چه بد
سوال آخر این که اگه یکی(شهروند) اونجا مهندسی یا پزشکیشو گرفت نحوه ورود به بازار کارشون چطوره(منظور شغل های زیر نظر وزارت هاشون)؟آزمون دولتی،پارتی،لینک،شانس؟؟؟
شرمنده طولانی شد
ولی برام مهمه جواب اینا

سلام
نظام اینجا مثل نظام ایران هست. در واقع برعکس زمان شاه نظام آموزشی امریکا رو برای ایران انتخاب کردن. دانشگاه رایگان نیست ولی خیلی ها بورس و کمک هزینه و وام میگیرن. دانشگاه هم بر اساس معدل و نمره ست و ... میتونه انتخاب کنه کنکور سراسری نداره.
شغل به نسبت ایران خیلی بهتره. شغل های دولتی رو اصلا نمیدونم
موفق باشین

الناز پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1395 ساعت 17:51

سلام
نظراتی که براتون مینویسند خیلی جالبه هر دفه میام اینجا این نظرات را می خونم و میخندم (آخه اصلا ربطی به پستی که گذاشتید نداره بعدشم با یه سرچ کوچیک می تونند جوابشون را بگیرند، نمیدونم چرا میاند اینجا مزاحم شما میشند).
خسته نباشید.

سلام
همینه دیگه.

سلام پنج‌شنبه 16 اردیبهشت 1395 ساعت 15:44

سلام خوبی وودی جان؟
میگم که سالی 100k
توی شهری مثل دالاس آدم میتونه زنده بمونه؟
توی سانفرانسیسکو چی؟
کلا چطور زندگی میتونه داشته باشه ؟ مثلا خونه ماشین و...
ممنون

سلام
عزیزم من باسالی 20K حقوقم نه تنها زنده موندم که با پس اندازش ماشین هم خریدم. چی میگی؟
سانفرانسیسکو حقوق باید حداقل 25 درصد بیشتر از دالاس باشه و کیفیت زندگی پایینتره چون خونه 4 برابره
موفق باشید

Lottery چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 ساعت 03:02

ببخشید یادم رفت بگم که 18 سالمه یک بار شرکت کردم و بار اول قبول شدم :)

مبارک باشه.

Lottery چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 ساعت 03:01

سلام وودی
من لاتاری قبول شدم
ولی خیلی میترسم
میترسم بخاطر سن پایینم سفارت منو رد کنه
تکی اقدام کردم
به نظرت همچین چیزی ممکنه؟

سلام
نه فکر نمیکنم رد کنن. شما فقط باید مینیمم ها رو داشته باشین از جمله مدرک دیپلم (12 سال تحصیلی). گرین کارت ویزا نیست که الکی رد کنن.
موفق باشین.

ناشناس یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت 17:32

من یه پسر 15 ساله
هستم که میخوام ریاضی فیزیک بخونم
میخوام منو کمک کنید تا در مورد آیندم تصمیم بگیرم
من از ایران و شرایطش خوشم نمیاد
وقتی میبینم آمریکا اینقدر پیشرفت کرده
و همه چی مال اونه از ناسا گرفته تا مک دونالد تا گوگل فیسبوک
و کلن تو هر زمینه ای تخصص دارنده و برای خودشونه
و جای پیشرفت اونجا بیشتره
چطور میتونم به آمریکا برم برای کار ؟ شرایط آمریکا برای پذیرش یه نفره چطوره ؟ باید حتما رتبه کنکورش خوبه باشه و...
و اینکه هزینه زندگی آمریکا زیاده ؟
من که دوست دارم یکی از باز کننده شرکت های آمریکایی باشم
و شرکتمو ثبت کنم و شاید روی پیشرفت و ثروت برای من باز شه
مثل یه ایرانی که ای بی رو درست کرد.
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام
پسرم بشین خوب درس بخون و کنارش توی زمینه ای که دوست داری بهترین شو. امریکا جای آدمای تحصیل کرده و با مهارت هست. شرکت هم باز میکنی. پیشرفت هم میکنی! الان تازه توی شرایط 18 سال پیش من هستی :)
موفق باشی

رها شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 10:27

سلام دوست عزیز
چند روزی میشه که ویلاگتون رو میخونم ،البته پست های زیادی نخوندم
من لیسانس مکانیکم رو از صنعتی قم گرفتم چند روز دیگه هم آزمون ارشد دارم که اگه خدا بخواد احتمال میدم که شریف قبول میشم چون دو ساله که دارم واسش تلاش میکنم.
زبانم خوبه اما تافل ندارم و لی دو سال وقت دارم و میتونم بگیرم
میدونم سوالم یه مقدار بی اساس هست اما به نظرتون میتونم برای دکترا از دانشگاهایی مثل UCLA ،برکلی یا دانشگاه هایی از این قبیل فاند بگیرم؟وقتی دانشجوهای رو میبینم که کارشناسیشون رو هم از دانشگاه های معتبر تهران گرفتن نامید میشم.آیا امیدی هست؟معدل براشون چقدر اهمیت داره؟کارشناسیم نزدیک به18 هست.میدونم این سوالها الان خیلی زوده ولی میخوام اگه امیدی هست بارم رو خوب ببندم.
ببخشید طولانی شد ممنون میشم جواب بدید.

سلام
معدل خیلی مهمه. مهمتر از اون GRE هست. تافل هم در حد 100 اینا باید باشه. من خودم رو در سطح UCLA نمیدیدم و براش اپلای هم نکردم ولی یکی از بهترین دانشگاه هاست واقعا. شما باید خیلی تلاش کنین. ارشد شریف بخونین کفایت میکنه که سابقه لیسانس رو پوشش بده و بنابراین امیدوار باشین.
موفق باشین

m.b چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 ساعت 17:47 http://sharjool.ir

سلام
امیدوارم همیشه موفق باشید و به آنچه میخواهید برسید
با احترام

سلام ممنونم.

علی سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1395 ساعت 04:32

اقاتورو خدا ایران برگرد .... ایران بدون شما به دردی نمیخوره.

چشم فقط به خاطر شما!

ملودی یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ساعت 14:20

وودی بنظرت قرعه کشی گرین کارت که هر ساله برقرار میشه چند سال دیگه دوام پیدا میکنه؟ من نمیخواستم دوره بعدی رو شرکت کنم ولی اگر بخواد حذف بشه بدم نمیاد تو آخرین دوره هاش شرکت کنم شانسمو محک بزنم...

حالا فعلا که هست. شما شرکت کن.

امین جمعه 3 اردیبهشت 1395 ساعت 14:37

سلام حال شما خوبه؟
یک مشورت از شما میخواستم و اون اینکه من دانش اموزی 18 ساله هستم و سال دیگه میرم دانشگاه از یه طرف میخوام توی قرعه کشی ویزای لاتاری شرکت کنم میخواستم ببینم اگه در اومدم به نظرتون برم؟
چون من رشتم پزشکیه و اگه بخوام از عمومی یا تخصص برم امریکا یه جورایی باید بشینم از اول بخونم و خیلی خیلی دردسر داره
به نظرتون بهتر نیست از اولش اونجا بخونم
من اگه بمونم ایران پزشکی بخونم اخر سر میرم امریکا پیش فامیلامون ولی میخواستم ببینم این حرف من منطقی هست یانه؟
بعد اگه اره
چجوری خودم تنهایی سفر کنم با اینکه سن کمی دارم ؟
ممکنه بخاطر سن و تحصیلاتم منو رد کنن؟(18 ساله و دیپلم تجربی با معدل بالا) یا توی مسیر بخاطر سنم مشکلی برام پیش بیاد؟
خیلی ممنون

سلام
برای پزشکی از اولش برید خب بهتره اما خرج تحصیل پزشکی خیلی زیاده. حالا شما برو توی مسیر بعد ببین چکار باید کنی.
موفق باشین

محمد چهارشنبه 1 اردیبهشت 1395 ساعت 20:59

سلام
ازونجایی که ادم متدینی هستید با عرض معذرت سوالی دارم خدمت شما
ایا شما اگر بخواهید خمس مالتان را بدهید ان را خودتان به انجایی که میدانید نیازمندند میدهید یا میبرید به یکی از مراجع تقلید میدهید؟
از انجایی که مراجع تقلید اصرار بسیار بسیار زیادی دارند که پول را به خود انان دهید ایا شما باز هم اینکار را میکنید؟
ممنون

سلام
من عقاید خودم رو دارم. اعتقادی ندارم که پول حتما باید به مراجع تقلید داده بشه. شما خودتون به قلبتون رجوع کنین. اگر دور و برتون آدمای نیازمند میبینین چرا بهشون ندین؟ اگر خودتون نمیتونین کمکی کنین به دیگران به کسی بدین که بتونه.
موفق باشین

شیدا جمعه 27 فروردین 1395 ساعت 23:56

سلام ماشین خریدی؟
چی خریدی

تویوتا کرولا

علی جمعه 27 فروردین 1395 ساعت 18:27

سلام امیدوارم حالتان خوب باشد
بنده وبلاگ قبلی و کنونی شما را دنبال کرده ام و مطالبشان را خوانده ام و از نظرات شما که بسیار به نظرات بنده شبیه است احساس خرسندی میکنم که فردی هم عقیده پیدا کرده ام
اینک نظر بر اینکه در شهرخود در حال تدارک اجرای مسابقه ی کتابخوانی
در سطح پنج هزار نفر جوان هستم نظر شما را خواهانم
نام سه کتاب را که معتقدید سطح تفکر جامعه را بالا میبرد لطف بفرمایید (حداکثر300 صفحه)
نکته ی اخر اینکه خواهشا سیاسی و دینی نباشند همانطور که میدانید ارشاد اسلامی اجازه نخواهد داد
با تشکر
علی

سلام
من فکر میکنم کتاب های معروف موفقیت رو بذارین خوبه.
چه کسی پنیر منو جا به جا کرده
قورباغه ات رو قورت بده
21 راز موفقیت میلیونر های خود ساخته.
بگردین کتاب های موفقیت خوب زیاد پیدا میکنین.
موفق باشین

اندی جمعه 27 فروردین 1395 ساعت 17:29

سلام وودی
یه سوال داشتم من برا دانشگاه SMU تو تگزاس میخوام برا مستر اقتصاد اپلای کنم. گفتن فاند نداریم برا مستر
میخواستم ببینم به نظرت میتونم کار تو دانشگاه بجورم؟ اگه جواب مثبت هست چند درصد هزینه جاری ماهیانه رو پوشش میده
ممنون

سلام
بعضی رشته ها فاند ندارن و دیگه هم ندارن. SMU کلا از نظر فاندی خوب نیست. من سال اول ازشون ادمیشن گرفتم اما فاند نداشتن. دیفر کردم بازم نداشتن. کار توی دانشگاه نمیدونم اونجا چطوریه اما دانشگاه ما با یه شانس 40-50 درصدی میشه یه چیزی گرفت که نصف هزینه رو پوشش بده.

ناشناس پنج‌شنبه 26 فروردین 1395 ساعت 03:31

من از شما فقط یه سوال دارم
تا حالا تبریز اومدید ؟
شما تبریزی هستید ؟

سلام
نه. تا حالا نیامدم برگشتم ایران شاید برم.

Bahare سه‌شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 21:10

الان داشتم نظرات پست اردیبهشت پارسال رو میخوندم. چقد قشنگ جواب یکی از کامنت ها رو دادین.
"شادی برای همین لحظه ست. اگه تلاش لذت بخش باشه خودش شادی آفرینه. پس آدم باید کاری رو که دوست داره بکنه"
من یه دفتر دارم که نکته ها و حرفای مهم و خوبی که یاد میگیرم مثل حرف بزرگا یا احادیث یا تجربه هایی که خودم بهشون میرسم رو توش مینویسم تا هرزگاهی بخونم و یادم نره.
الان همه خط به خط این جواب شما رو توش نوشتم. جون برام خییلی جالب بود و مسئله ایه که چندوقته باهاش درگیرم. تازگیا کتاب لحظه های ناب باربارا آنجلیس رو میخوندم و همه حرف این کتاب همون چیزیه که شما گفتین؛ "پیداکردن خوشحالی و خوشبختی واقعی فقط توی لحظه ی اکنون امکان پذیره."
مرسی.
دعاتون میکنم

ممنونم

Bahare سه‌شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 21:08

شرمنده یه سوال دیگه: بخاطر مسائل سیاسی، به ایرانیا بدبینن و اذیت میکنن؟ کلا رفتار با ایرانی ها چطوره؟
مرسی ببخشید

رفتار با ایرانی ها بعضی جاها تبعیض آمیزه. اما اکثر جاها نه.

Bahare سه‌شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 17:29

من دوتا سوال ازتون دارم ممنون میشم اگه جواب بدین.
1- خیلی دلم میخواد بدونم ازنظر شما محیط اونجا واقعا آلوده ست و نگهداری دین خیلی سخته؟؟؟
2- اینکه ازنظر حلال بودن غذا به سختی میفتین؟ مثلا چندجا دیدم که شما تعریف کرده بودین از غذای دانشگاه هم استفاده میکنین، به حلال بودن و پاک بودنش اطمینان دارین؟
مرسی

سلام
1- به نظر من نه.
2- نه اینجا مغازه های حلال فروشی هست. یه کم گرونتره اما کیفیتش بالاتره. باز بستگی به عقاید خودتون داره.
موفق باشید

Bahare سه‌شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 17:21

قدیما توی حمام های عمومی یه حوضچه اب سرد بوده که وقتی از حمام خارج میشدن بایدپا رو داخلش می زدن. چون گرمای حمام منافذ پوست رو باز میکنه و با بیرون اومدن از حمام در این وضعیت، سرما می تونه وارد بدن بشه ولی با سرد کردن پاها قبل از بیرون اومدن از حمام، دستوری به بدن ارسال می شه که منافذ پوست رو ببنده!
یه حدیث هم راجع به اینکار از حضرت رضا یا امام صادق شنیدم فکر میکنم.
من از پارسال که این کارو کردم خداروشکر یکبارم سرما نخوردم. حالا دیگه نمیدونم واقعا دلیلش این بوده یانه.

چه جالب

رهگذز دوشنبه 23 فروردین 1395 ساعت 15:31

سلام اینو ببین بالاخره یه حرکتی داره انجام میشه
Www.fanavard.ir

سلام خوبه

Alex یکشنبه 22 فروردین 1395 ساعت 18:43

سلام وودی جان
میگم که اگه کسی با وثیقه بره آمریکا و سیتیزن اونجا بشه بعد از چند سال برگرده بازم باید بره سربازی یا بخاطر اینکه تابع کشور دیگه ای هست دیگه نمیره؟

سلام. قوانین سربازی رو از نظام وظیفه بپرسین. هر رو یه چیزی عوض میشه. اما این قانون رو میدونم. هیچ ربطی نداره که سیتیزن امریکا بشین. برگردین هم باز باید برین سربازی.

Xml یکشنبه 22 فروردین 1395 ساعت 18:19

سلام آقای وودی خوبی؟ یه سوال دارم خدمتتون اونم اینکه اگه کسی وثیقه ی سربازی گذاشت و رفت از کشور بیرون و بعد از زمان مقرر اومد علاوه بر اینکه پولش ظبط میشه ممنوع الخروج هم میشه؟
با عرض معذرت از این که خودتون رو مثال میزنم
مثلا شما که سربازی نرفتید آیا اگه برگردید اجازه ی خروج مجدد بهتون میدن؟

سلام
کسی که سه سال توی خارج اقامت داشته باشه میتونه مهر خروج رو از سفارت ایران توی همون کشور بگیره و برگرده ولو اینکه غیبت سربازی داشته باشه. این فقط سالی دو بار و در مجموع نباید بیشتر از سه ماه بشه. قانونش اینه. من درسم که تموم شد وثیقه ام ظبط میشه و سرباز غایب حساب میشم میتونم از این قانون استفاده کنم. بنابراین نباید برای رفت و آمد به کشور مشکلی باشه.

M شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 23:48

سلام عیدت مبارک
ایششششششششششالاه زوده زود خوب بشی

سلام. عید شما هم مبارک. ممنونم.

رهگذر شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 02:24

سلام بی زحمت اسم این سایت رو که ازش توی این پست ابرای آمار گیری استفاده کردید رو لطف بفرمایید
http://zireasemanekhoda.blogsky.com/1392/02/02/post-870/

Google Analytics

شیدا جمعه 20 فروردین 1395 ساعت 22:49

سلام دکتروودی
من ازتابستان سال گذشته داستان شماراخواندم ومطالب خوبی درباره ی انسانیت وزندگی ازشما اموختم.حتی بعضی ازنوشته هاتون رابه دفعات خواندم تابیشترروشون فکرکنم.
می خواستم ازتون تشکرکنم .
سال خوبی رابراتون ارزو می کنم.
موفق وشادمان باشید.

سلام
خواهش.

Bahare جمعه 20 فروردین 1395 ساعت 10:55

سلام
هرموقع دوش میگیرین حتما آخرش پاهارو از مچ به پایین آب سرد بریزین، دیگه هیچوقت سرما نمیخورین.
تضمینیه! بلاخره قدیمیا یه چیزی می دونستن دیگه

سلام. چه میدونم. اینم الان اولین باره میشنوم.

یک دوست جمعه 20 فروردین 1395 ساعت 01:09

وودی من همیشه نظرات خوانندگان وبلاگت و پاسخت به اون ها رو رو می خونم هر چند خودم تا حالا فقط یکی نظر دادم.
از این ها به یه قسمت از شخصیتت پی بردم که اگه اصلاحش کنی به شدت احساس خوشبختی خواهی کرد و دنیا واست یه رنگ دیگه ای می گیره و به هر چیزی که نگاه می کنی اونو به عنوان وسیله ای می بینی که فقط واسه خوشحالی و سعادت و آسایش تو طراحی شده واسه اینکه از اون لذت ببری وبه خاطر همین مدام احساس سپاسگزاری خواهی کرد. دیگه به دنبال چیزایی نیستی که به نظر می رسه اگه اونا رو به دست بیاری آسایش و راحتی برات فراهم می شه ، در حالی که اینطور نیست و اون چیز فقط باعث زحمتت شده و هیچ فایده ی دیگری هم نداشته وودی عزیز . وقتی اونو جزو شخصیتت کنی هر لحظه احساس می کنی تویبهشت داری زندگی می کنی و خدا تو رو داره می بینه. بذار واست یه مثال بزنم: می دونم با زندگی پیامبر ، حضرت زهرا و امامان آشنایی داری و می دونی چقدرررر تو شرایط سخت بودن، چه تعداد آدم ازشون بدشون می اومده ، ولی با این حال چه موفقیت هایی که به دست نیاوردن و چه کارها که نکردن، خصوصا پیامبر که جامعه ای که به فساد کشیده شده بود رو به چه جامعه ی گل و گلابی تبدیل کرد. یه جامعه ی اسلامی که تو اخلاق و علم بی نظیر بود. ( هرچند که دیگه از اون جامعه به اون شکل متحد خبری نیست.) وودی ولی به نظرت چه طور می تونستن اون آدم های بد رو تحمل کنن؟ چطور؟ فکر می کنم شاید بگی با صبر و تحمل . درسته ولی چه مدلی ؟ یعنی هر وقت یکی به پیامبر توهین می کرد یا یه حرف نادرست و اشتباهی می زد پیامبر صورتش از شدت عصبانیت قرمز می شد و دستاش رو مشت می کرد و احساسات منفی پیدا می کرد ولی هیچ کدوم رو بروز نمی داد و سکوت می کرد ؟ ولی می دونی که این طور نبود. پیامبر با مهربانی فوق العاده ای با او رفتار می کرد و سخن می گفت یا در آرامش سکوت می کرد. اون صبرش رو با یه چیزی دیگه همراه می کرد. این همون چیزی هست که بالا راجع بهش نوشتم. مثبت اندیشی و مثبت نگری و خوش بینی ( که تقریبا همشون یه معنی رو میدن). یعنی به چیزهایی که می دونیم خوب نیستن بی توجهی کنیم و نذاریم احساسات و عواطف ما رو درگیر خودشون کنن. تو شعر دوست داری و می خونی. حتما به ابیاتی برخوردی که راجع به این صحبت می کنن که افرادی هستند که کمترین امکانات رو دارن ولی خودشون رو چه قدر خوشبخت می بینن. حتی از پادشاه ها هم بیشتر. این افراد علاوه بر کم توقع بودن خوش بین هم هستن ، همین باعث شده اونا احساس نکنن یه چیزی توی زندگی شون کمه و از شرایط موجود ناراضی باشن و حتی از گذشتشون.
وودی عزیزم، می خواستم از زندگی خودت چند تا مثال برات بگم مثال هایی از موقعیت هایی که می تونستی با مثبت اندیشی یه مسیر دیگه برای زندگی ات انتخاب کنی. ولی دیدم که دیگه خیلی زیاد می شه و از اون مهمتر من هنوز نظرت رو راجع به این چیزهایی که نوشتم نمی دونم. خیلی دوست دارم نظرت رو بدونم. منتظرم. خداحافظ.
روزها و شب هایت پر از گل های زیبا.

من خیلی کنجکاو شدم بدونم که چه چیزی باعث شده این متن رو بنویسین و اینکه گفتین "وودی عزیزم، می خواستم از زندگی خودت چند تا مثال برات بگم مثال هایی از موقعیت هایی که می تونستی با مثبت اندیشی یه مسیر دیگه برای زندگی ات انتخاب کنی" چه مثال هایی و چه شرایطی هستن.

ساناز پنج‌شنبه 19 فروردین 1395 ساعت 22:09

البته اینکه همه چیز طبق روال پیش بره یک نعمته اگه ایران بود پول اپلیکیشن رو میگرفتن و میگفتن چون مدارکتون یه تاییدیه از فلان ارگان کم داشت رد شد دوباره باید ١٠٠ دلار بدید.
جواب بچه ها یکی یکی داره میاد و من همچنان منتظر جواب یک دانشگاهم.

کاش ندیده باشیدش قبلا

بله به سلامتی.
چیه ندیده باشم؟

M پنج‌شنبه 19 فروردین 1395 ساعت 21:35

سلام وودی
میگم تعداد مقالات تا چه حد موثره ؟(منظورم حدود عددیه مثلا 10 تا یا 20تا)
بعد یه چیز دیگه
اگه مقالات رو توی رزومه نوشتی دانشگاه میره بخونتشون؟ (که ببینه خوبن یا نه)یا فقط چک میکنه که ببینه مقالات وجود دارن یا نه؟
مثلا ده تا بودن میره متن ده تا رو بخونه؟

سلام
تعداد و کیفیت هر دو مهم هستن. معمولا ژورنال ها رو یه نگاهی میندازن و نمیرسن بخوان کنفرانس ها رو ببینن. سایتیشن کار هم مهمه. نویسنده اول بودن هم مهمه.

بیخیال پنج‌شنبه 19 فروردین 1395 ساعت 15:54

من نمیفهمم شما بخاطر این دید از ایران رفتید ! مگه بده ادم روی لقمه ای که میخوره حساس باشه و براش سوال باشه این از کجا اومده و پشتوانش چیه
یا نکنه بخاطر این بود که گفتم دولت امریکا پست هست شما منکرشین
من گفتم دولت امریکا نه مردمش

لعدشم واقعا برام سوال بود اخه دولت پشتیبان اقتصاد هست ...
(گرچه تو ایران خدمون هم اقتصادش مخصوصا بانکاش خیییییییییلی حلاله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

توضیح ندادم. نه اتفاقا چون روی لقمه ای که میخورم حساس هستم و برام مهم هست که از کجا آمده از ایران رفتم.
از نظر من بانک های ایران هیچ مشکلی ندارن. مشکل اصلی سر گرفتن کار هست که هر جایی یه سرش وصل میشه به دولت و اونم مشکلات خودش رو داره.

محمد پنج‌شنبه 19 فروردین 1395 ساعت 01:30

سلام وودی
خوبی؟ حدس بزن چی پیدا کردم
همین الان سریع برو تو سایت دانشگاه UCLA
یه tour گذاشته اخرشه ها!!!!!!!!
چقد این قشنگه ینی میشه بهشت هم اینقد قشنگ باشه؟؟؟!!!!

UCLA به نظر من زیباترین کمپس رو توی دانشگاه های امریکا داره. من توش رفتم تور لازم ندارم

ملودی چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 00:15

فراموش کرده بودم سلام کنم. علیک سلام

سلام

محمد سه‌شنبه 17 فروردین 1395 ساعت 18:02

سلام وودی جان خوبی؟
بلا به دور یه سوال دارم خدمتت که در مورد اهمیت دانشگاه هستش و اون اینه که
از بین این دو دانشجو کدومشون شانس پذیرش بیشتری داره؟
-دانشجویی که خیلی اکتیو بوده با معدل بالا و حدود پنج مقاله که دوتاشون تاپ هستند ولی متاسفانه در دانشگاه دولتی شهرستان درس خونده
- دومی هم دانشجویی که در تاپ ترین دانشگاه ایران درس خونده با معدل متوسط و بدون مقاله (اگر هم داشته باشد 1 که معروف هم نیست)
ممنون میشم جوابتو رو با دلیل و توضیح بشنوم

سلام
اسم دانشگاه ربطی نداره. بلاگ قبلی منو بخونین نوشتم در موردش.
موفق باشید

سهیل یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 22:36

وودی جان من هم سه هفته سرما خوردگی داشتم. کلی آموکسیسیلین خوردم و آمپول زدم و ... ولی خوب نشد. گلو درد، سرفه و تب و ... . هیچ کدوم از دکتری هم چیزی تشخیص ندادند همینططور قرص می دادن. تا اینکه کپسول آزیتامایسین خوردم . تو سه روز کاملا خوب شدم. شدیدااااااااااااا پیشنهاد می کنم تو هم بخور مغزت به کار بیوفته:)

حالا دارم خوب میشم اگر خدا بخواد. نمیخوام قرص بیخودی بخورم. اینجا هم که دکترا اصلا قرص نمیدن
موفق باشین

آنه یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 12:21 http://delavarenoor.persianblog.ir/

عید شما هم که در غربت بسر می بری خیلی مبارک. امیدوارم زودتر از شر اون سینوی های عفونی خلاص شید که واقعا میدونم اوضاع رو چقدر سخت تر میکنه!
با ارزوی بهترین انتخاب ها و یک دنیا لحظه های قشنک برای سال جدید

ممنونم سال نو شما هم مبارک

سیروان شنبه 14 فروردین 1395 ساعت 16:33

گرین کارت فایل کردن یعنی چی؟
Niw یعنی چی؟
ی سوال دیگه هم خدمتتون داشتم، حالا ک اینهمه اونجا بودید و تجربه دارید بنطرتون برای تافل و جی ار ای بهترین راه میون راههایی ک قبلا پیشنهاد می دادید چیه؟

سلام
برای تافل و جی آر ای نظرم عوض نشده اصلا. همونایی که گفتم احتمالا هنوزم خوبه.
در مورد گرین کارت و... هم شاید بعدا نوشتم که خواستم بگیرم.
موفق باشین

کاوشگر شنبه 14 فروردین 1395 ساعت 11:23

سال نو شمام مبارک ، اوایل سال هست امیدوارم امسالتون را چنان بسازید که پایان سال با نگاه به گذشته لبخند بر لبانتان نقش ببندد...تقریبا توی ایرانم همه دچار این سرماخوردگی شدن...من خودم یک ماه قبل عید سرما داشتم که تقریبا تا عید خوب شد اما درست روز عید دوباره به سرماخوردگی شدید دچار شدم:( تا الانم طول کشیده...:( زیاد آنتی بیوتیک مصرف نکنید چون میکروبهای خوب روده را ازبین میبره اون خودش یه داستان دیگه ست که باعث احساس تهوع و .. میشه..:)
در مورد کار هم انشالله هرچی صلاحتونه اتفاق بیفتد و تصمیم درست بگیرید

سلام
ممنونم.

ملودی شنبه 14 فروردین 1395 ساعت 04:44

اقا یه لطفی کن niw رو توضیح بده
یه لطف دیگه کن بگو ویزای کار قرعه کشی شده دقیقا به چه معناست
:|
سال نو مبارک

سلام
بعدا در موردش مینویسم.
فعلا این لینک ها رو داشته باشین.
https://www.uscis.gov/eir/visa-guide/eb-2-employment-based-second-preference/national-interest-waiver

https://en.wikipedia.org/wiki/H-1B_visa#Lottery

ساناز جمعه 13 فروردین 1395 ساعت 12:24

سلام
امیدوارم این کسالتی که دارین زود برطرف شه و مثل همیشه سرزنده به کاراتون برسین تو سال جدید.
داشتم وبلاگ قبلی رو میخوندم گفتم بپرسم سرنوشت این دوستتون چی شد میتونه کمک خوبی به انتخاب استاد باشه برای من که اول اول راهم.

http://zireasemanekhoda.blogsky.com/1391/11/23/post-802/

میخواستم یکی دوتا سوالم بپرسم
عموما جواب ادمیشن دانشگاهها خیلی بخواد دیر بیاد کی میاد. شما نوشتین 29اردیبهشت بهتون فاند دادن. یعنی 18 می اما حدودای بهمن یعنی فبریه ادمیشن دادن

یعنی تا اون موقع امکانش هست که جواب بیاد یا نا امید شم برای پاییز؟!!؟؟
من 7 جا اپلای کردم یه دانشگاه دو تا رشته اپلای کردم یعنی 8 تا اپلای. اما الان فقط یه جواب ریجکت دارم و یه دیفر به اسپرینگ. عجیب نیست دانشگاهها جواب اپلای رو نمیدن؟؟؟ چرا توجه نمیکنن که ما این همه باید هزینه کنیم برای یه اپلای اون وقت جواب نمیدن

سلام. اون دوست ما هم شرایطش خوب شد. استادش از اون دانشگاه رفت و یه فاند یکساله براش میراث گذاشت. یه استاد دیگه ای آمد اونجا و با شروع کرد به کار و این ترم هم فارغ التحصیل میشه و داره دنبال کار میگرده.
من زود گرفتم چون پارسالش هم اپلای کرده بودم و شرایطم برای این دانشگاه خیلی خوب بود. بعضی ها تا آپریل هم نمیاد. اینجا اصلا نمیدونن هزینه اپلای چقدر برای ایرانی ها بالاست. 100 دلار اینجا معادل 5-10 ساعت کار هست و میشه 1 روز کار. توی ایران این معادل 350000 تومن میشه یعنی نصف ماه کار یه مهندس. برای اینه که توجه نمیکنن و همه چیز روی روال خودش انجام میشه.

آرزو جمعه 13 فروردین 1395 ساعت 03:51 http://imgoing.blogsky.com

سلام ...
سال نو تون مبارک...
امیدوارم سال خوبی باشه و کاری که میخواین پیدا شه...

سلام
سال نو شما هم مبارک
ممنونم.

رضا پنج‌شنبه 12 فروردین 1395 ساعت 00:58

با سلام
عیدتون مبارک
یعی شرایط کار انقدر سخته؟
من ارشد مخابرات دارم و پردازش سیگنال کار می کنم . قصد دارم بیام آمریکا.
اوضاع واقعی کار تو آمریکا چطوره؟ یعنی انقدر سخته که باید 250 جا برای کار رزومه بفرستیم؟
ایشالا همیشه موفق باشین
ممنون

سلام
شرایط کار سخته. در مورد اوضاع کار امریکا مینویسم. بله 250 تا متوسط هست. بعضی ها تا 500 تا هم میفرستن. شرایط رقابت کاری زیاده.

م چهارشنبه 11 فروردین 1395 ساعت 20:22

سلام
بگو توکلت علی الله

سلام. ممنونم.

ehsan چهارشنبه 11 فروردین 1395 ساعت 02:25

سلام - شب بخیر
اقا چرا اینجوریه اخه ؟ چرا - این سرما خوردگیا اصلا از تن ادم نمیره بیرون - از دوستان هرکیومیبینم میگه چن ماهه سرما خوردم هنوز بدنم خسته و کوفته اس - ناراحت شدم ایشالا که زودتر خوب شی شایدم از بهار باشه (اینجوری میگن !!)- راستی امیدوارم بهترین تصمیمو راجب اینکه کجا بری بگیری و بتونی کار پیدا کنی ولی به عنوان خواننده وبلاگت - با شناختی که ازت دارم با توجه به مطالب- حتما برو سراغ شرکت زدن - هر مانعی هم داشته باشه مهم نیست به نظرم حتما برو -

راستی تو چه زمینه ایی میخای شرکت بزنی ؟ (فضولیم گل کرد یه لحظه)

سلام. ممنونم.
حالا کم کم مینویسم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد