زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

اروپا آخرین نبرد


این مدت که کار ندارم یه وقتی گذاشتم که به قول قدیمیا ببینم دنیا دست کیه. شاید یکی از ناراحت کننده ترین کارهایی که کردم تا الان همین بوده. این چند ماهی که از جنگ اسرائیل با غزه میگذره فکر کنم دیگه همه فهمیدن که دنیا چه خبره. چطور یه عده برای گسترش مرزهاشون به زن و بچه و بزرگ و کوچیک رحم نمیکنن. دستگاه های دروغ پراکنی هم دستشون که نمونه وطنی اشو خودمون داشتیم و زیاد دیدیم. هیچوقت فکر نمیکردم که مبارزه ما اینقدر فراتر از مرزهای کشورمون باید باشه.


اروپا آخرین نبرد شاید تلخ ترین conspiracy یا مستندی باشه که دیدم. وقتی شروعش کردم فکر نمیکردم حوصله ام بشه حتی یک ساعت اولش رو هم ببینم اما من که فیلم و سریال رو هم به زور میبینم شب تا صبح نتونستم بخوابم تا اینو تمومش کنم و همه اون 12 ساعت رو پشت سر هم نگاه کردم.

فیلم اصلا مستند نیست و یک عالمه چیز میگه که هیچ رفرنسی نداره. مثلا میگه فلانی فلان چیز رو گفته اما هیچ جایی نمیگه که کجا همچین چیزی آمده و وقتی سرچ میکنی میبینی که نه همچین چیزی هم نگفته. اما مثل بقیه conspiracy ها یه سری حقایق رو داره (fact) که قابل انکار نیستن.

جالب ترین قسمت اش برام قسمتی بود که در مورد هیتلر صحبت میکرد. اینکه چطوری قبل از جنگ جهانی دوم سعی کرده که از جنگ جلوگیری کنه و اینکه چطور در طی چند سال آلمان رو متحول کرده. انگاری که ما با آلمانی ها مشترکات زیادی داشتیم و خودمون خبر نداشتیم.

اینا نکاتی هست که این فیلم باعث شد که بازنگری کنم:


1- مشکل اصلی اقتصاد جهانی هست و نحوه ای که سرمایه پخش شده. در واقع اقتصاد کنزی (dept) و کپیتالیستی capitalism باعث شده که یه عده ای خیلی بیشتر از حق اشون نه بر اساس خدماتی که به مردم رسوندن بلکه به واسطه دسترسی به پولی که داشتن پولدار بشن.


2- اقتصاد مارکسیستی یا سوشالیست هم بدتر از اونه و ظاهرا اصلا درگیری هیتلر با یهودی ها درگیری نژادی نبوده و اقتصادی بوده. توی ایران هم قبل از انقلاب خیلی از کسانی که دستگیر شدن و تحت کنترل بودن دنبال کمونیست بودن. یه جای فیلم از زبان هیتلر میگه که "من یهودی ها رو زندانی نمیکنم, کمونیست ها رو تحت تعقیب قرار میدن و اینطوریه که بیشتر کمونیست ها یهودی هستن" منو یاد حرفای محمدرضا شاه انداخت.


3- اقتصاد بر اساس مبنای ملی (Nationalism) میتونه نقطه وسط و بهتری باشه. شاید برای اولین بار به همچین مفهومی برخورد کردم. اینکه چطوری هیتلر تونسته بود با ملی گرایی و ملی کردن اقتصاد کشورش رو اینقدر پیشرفته کنه.


4- هلوکاست احتمالا خیلی بزرگنمایی شده. اون 6 میلیون که میگن حتی با ChatGPT هم بزنی به تفکیک کشور اعدادش به هم نمیخونه. همچنین هیلتر نسبت به کشورهای دیگه مثل لهستان یهودی های کمتری رو کشته که جای تعجبه. اگر یه سری رو هم فرستاده باشه اسرائیل که دیگه واقعا باید گفت هلوکاست افسانه ای من درآوردی بوده که مردم آلمان رو تا سال 2099 بدبخت کنن.


5- شاید تاریخ جنگ جهانی که ما خوندیم و توی فیلم ها دیدیم زمین تا آسمون با چیزی که بوده فرق کنه. مثلا اگر آلمان و طرفدارهاش پیروز میشدن شاید یه جور دیگه ای تاریخ اش رو مینوشتن. اینکه میگن تاریخ رو فاتحان مینویسن رو تازه برای اولین بار فهمیدم یعنی چی. سر کلاس تاریخ معلم تاریخ اینو میپرسید ولی من تازه الان که نزدیک چهل سالگی هستم دارم میفهمم یعنی چی.


6- دموکراسی یه بهانه ای بیشتر برای از بین بردن رهبران ملی گرای کشورها نیست. دموکراسی کار رو راحت میکنه چون یه سری از این دانش آموزان مدارس خودشون رو به اسم کاندیدا قالب میکنن و به زور میکنن رئیس جمهور کشورها که طرفدار خودشون باشه. کمونیست ها هم که با سرکوب کارشون رو پیش میبرن و فقط باید زورشون برسه.


7- دیکتاتورها هم اگر ملی  گرا باشن مخصوصا اگر بخوان سیستم مالی خودشونو داشته باشن با جنگ از بین میبرن. ولی جنگ هزینه اش زیاده. وقتی دموکراسی باشه خیلی از مردم هم نمیفهمن چی میشه. مثلا فرانسه و کانادا و استرالیا و ... همشون مثلا دموکراسی هستن ولی مردمشون هیچ فرقی با مردم ما نمیکنن. ظاهرا همه دنیا بازی اصلاح طلب اصولگرای خودمونه و ما خبر نداشتیم. جنگ اصلی سیستم مالی هست و اینکه هیچ کشوری نتونه برای خودش تصمیم بگیره و اگر بتونه بشه کره شمالی. هر جایی که نشه دموکراسی داشت خب کمونیست رو جا میندازن. هر دو تا دو روی یک سکه هستن.


8- ظاهرا برنامه کلی گلوبالیست ها اینه که همه دنیا بشه مثل ونزوئلا. یعنی هی همه چیز گرون بشه تا جایی که هیچ کس نتونه هیچی بخره. ولی این کار باید خیلی آروم اتفاق بیفته که انقلابی پیش نیاد و جنگ داخلی ای نشه که مجبور بشن از اول شروع کنن. روشش هم راحته با سرعت کم پول چاپ کن! چاپ پول خیلی راحت یعنی درآوردن پول از جیب همه مردم و ریختن به جیب کسانی که بیشترین سرمایه رو دارن. هر حکومتی هم این کارو انجام بده مورد حمایت پشت پرده قرار میگیره.


9- حقوق بشر فقط ابزار دست این عده است. حرفای آنجلینا جولی توی این زمینه واقعا شوکه کننده است. آنجلینا جزو معدود سلبریتی هایی هست که واقعا دوستش دارم و فکر میکنم بیشتر از وظیفه انسانی اش عمل کرده.


10- ظاهرا همون بلایی که سر اسلام توی ایران آمده دارن سر یهودیت توی دنیا میارن. یه عده به اسم یهود و یهودی دارن همه جور جنایتی میکنن و یه عده یهودی ساده هم فکر میکنن دینشون همینه. اون عده ای هم که میفهمن که نه این نیست صداشون به جایی نمیرسه. از این علما نماها و مسلمون نماها که حتی یک عملشون با اسلام و قرآن جور در نمیاد توی ایران زیاد دیدیم دیگه. صهیونیست ها هم همونن نسخه یهودی. اینقدر این دو تا و روش هاشون شبیه هستن که انگار از روی هم نسخه برداری شدن. مثلا 11 سپتامبر و اون صهیونیست های دستگیر شده.


11- رهبران کشورها دارن بر اساس game theory یا نظریه بازی ها با هم کار میکنن. یعنی اصلا لازم نیست که بهشون برنامه رو دیکته کنن. هر بار کاری میکنن که در جهت اهداف گلوبالیست هاست مورد تشویق قرار میگیرن. هر بار کاری میکنن که در جهت منافع ملی اشونو مواخذه میشن. اونایی که این بازی رو بلد نیستن و یا نمیخواد بر اساس این قواعد بازی کنن رو هم نابود میکنن. هر کسی پول چاپ کنه ولی نذاره انقلاب بشه داره بازی رو درست انجام میده!


12- مهاجرت رو همه جا باید زیاد کنن که کشورها هویت ملی اشونو از دست بدن. الان میفهمم که چرا فرانکفورت شبیه یه شهر خاورمیانه ای شده بود تا یه شهر آلمانی. مهاجرت هم باعث میشه تقاضای سرمایه بره بالا و هم مهاجرها اکثرا خیلی آسیب پذیرتر هستن و راحتتر میشه کنترلشون کرد. مهاجرها ریسک انقلاب و جنگ داخلی رو کم میکنن.


13- شاید واقعا تمام مخالف های تشکیل federal reserve یا نهاد چاپ پول توی تایتانیک غرق شدن مثل اتفاقاتی که قبلا توی کشور خودمون هم افتاده. تایتانیک! فیلم های هالیوودی و سرپوش روی چیزایی که کسی نباید بدونه. یا JFK! 


14- شاید واقعا نظام مالی غیر ربوی (بدون ربا) نظام منصفانه تری باشه. حتی ظاهرا بنیانگذارهای امریکا هم اینو میفهمیدن که نباید یه عده ای بتونن هر وقت خواستن به هر بهانه ای (مثل کووید و ...) دست توی جیب ملت کنن.


15- خیلی جالبه که خیلی از اون آدمایی که متعجب بودم که چطوری یه همچین اوسکلی میتونه اینقدر موفق بوده باشه توی همین دسته طرفدارهای صهیونیستها بودن! عجبا. جالبه که همشونم مخالف ملی گرایی بودن و باز عجبا. یه جاهایی توی امریکا مثل کالیفرنیا دیگه مفهموم ملی گرایی از بین رفته. مثلا دیگه کسی به پرچم امریکا احترام نمیذاره. چیزایی که دهه ها پیش اصلا به ذهن کسی خطور هم نمیکرد. اینجا فقط کوورش ندارن که نماد باشه و بخوان مقبره اش رو ببندن!


16- هیچ کسی هم در امان نیست چون همه سرمایه اشون "قرضی" هست. مثلا ایلان ماسک! هر کسی یا با این قواعد بازی میکنه و یا باید بیخانمان بشه و از بازی بندازنش بیرون.


هیچوقت به دنیا اینطوری نگاه نکرده بودم. هیچوقت فکر نمیکردم اینقدر همه چیز خزه وار به هم متصل باشه. نه اینکه یه مستند نگاه کرده باشم یا یه سری conspiracy دیده باشم و به این نتایج رسیده باشم. اینه که بتونم از یه زاویه متفاوت از چیزی که بهم یاد داده بودن به دنیا نگاه کنم. خیلی چیزا هستن که ما از بچگی بهمون میگن و فکر میکنیم همینطوریه و درسته. اینقدر نهادینه شده که حتی برامون سئوال هم نمیشه. حتی به ذهنمون هم نمیرسه که شاید اصلا برعکسش درست بوده و ما شاید تا آخر عمر هم نفهمیم چی درست بوده یا نه.


https://europathelastbattle.net/

نظرات 12 + ارسال نظر
مانی جمعه 3 فروردین 1403 ساعت 11:44

سلام
ببخشید خواستم بدونم از دانشگاه آزاد علوم تحقیقات رشته مهندسی کامپیوتر با معدل خوب و ایلتس خوب و مقاله های مقبول
میشه بورسیه فول فاند به خارج از کشور گرفت؟

سلام بله.

azi دوشنبه 16 بهمن 1402 ساعت 19:10

وودی، حالا که 11 ساله اونجایی، پیشنهادت به کسی که ارشد مهندسی توایران داره والان تودوران کلیرنس ویزای آمریکا به سرمیبره چیه؟ (به جز تقویت زبان)
ممنون

مقاله! برای گرین کارت مقاله لازم دارین

زری.. پنج‌شنبه 12 بهمن 1402 ساعت 15:39 https://maneveshteh.blog.ir

حس کردم همینطوری که ۱۲ ساعت برنامه را دیدی، نکاتی که بنظرت اومده را شماره زدی و نوشتی و خیلی جاها نتونستم بفهمم دنبال چه نتیجه ای بودی. انگار یکسری چیزها را نوشتی و یکسری چیزها تو ذهنت مونده.
نمیدونم شاید باید بعدا دوباره با دقت بخونم

دنبال نتیجه گیری نبودم. بیشتر این بود که حس کردم چون اطلاعات کمی دارم نسبت به خیلی چیزا بایاس ذهنی داشتم و دارم و دارم به خودم کمک میکنم که کمترش کنم.

علی سه‌شنبه 10 بهمن 1402 ساعت 23:15

وودی اخیرا که این اسم های پروند جفری اپستین اومد بیرون منو به فکر فرو برد. رابطه ش با دوست دخترش و باباش.. اینکه این همه آدم بلک میل میشن توسط قوم برتر.. اصلا وضعیت نرمالی نیست. این چتر زشتی که توسط اون کشوری که شما هستی روی قوم برتر باز شده که دیگه گل سر سبد اوضاع خرابه. بابا الان من میترسم حتی اسمشون رو ببرم با اینکه در کشور همسایه ایم. دوستام که اونجا هستن که دیگه میگن باید لال بازی کنیم که فردا کیکمون نکنن.

دوستان احتمالا درست میگن. توی ایران ما سیزن آخر این سریال هستیم و اینجا تازه سیزن دوم شروع شده. مردم کشوری که من هستم هم مثل مردم کشوری که من بودم. مردم مردم هستن و همه جای دنیا هم همینن. همیشه یه عده جاه طلب و فاسد هستن که جامعه رو به ورطه نابودی میکشونن

جودی سه‌شنبه 10 بهمن 1402 ساعت 23:13

واقعا اخر زمون شده انگار! دیگه تعریف از هیتلر نشنیده بودیم که اونم به لطف بلاگ وودی شنیده شد! نظرت راجع به قدرت تیلور سویفت تو اقتصاد امریکا چیه؟ میدونم که خیلی فنش بودی یه زمانی.

همین که "تعریف از هیتلر نشنیده بودیم" خودش نشون میده یه جای کار میلنگه. آدما سیاه و سفید نیستن. خاکستری هستن. خوبی و بدی دارن.
نظری راجع به تیلور ندارم

سلام سه‌شنبه 10 بهمن 1402 ساعت 20:01

کسایی که بازی رو انجام میدن و کسایی که بازی رو انجام نمیدن و کسایی که بر ضدش هستن و کسایی که موافقش هستن

آخرش یه جور تموم میشه عمر محدوده و انا لله و انا الیه راجعون

من عاشق این آیه قرآن م واقعا سوره عنکبوت عشقه کلا

وَ ما هذِهِ الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوانُ لَوْ کانُوا یَعْلَمُونَ

این زندگی دنیا جز سرگرمی و بازیچه نیست ، و زندگی حقیقی همانا [ در ] سرای آخرت است ای کاش می دانستند.

شما بخوای نخوای توی بازی هستی از وقتی به دنیا آمدی
متاسفانه آیات قرآن و کلا هر کتاب دیگه ای رو میشه توی هر زمینه ای هر جوری که خواست تعبیر و تفسیر کرد

محمدرضا سه‌شنبه 10 بهمن 1402 ساعت 14:38

https://youtu.be/foy8VP0XtIk?si=OaOHgSx_2L7Szrp9
Suggest you to listen to this podcast

Such a one-sided rant! I see it more like 20:30 in Iran where the real facts are ignored and only facts that supports their narrative are taken into account.

محمدرضا سه‌شنبه 10 بهمن 1402 ساعت 13:59

از وودی انتظار نداشتم که جزو کسایی بشه که سعی میکنن هولوکاست را کوچیک جلوه بدن
به خودت بیا مرد!
از دیدن این شبه مستند های درجه دو سه هم چیز به درد بخوری در نمیاد

ممنون که نظر گذاشتین. چیزایی که نوشتم دقیق هستن. قصدم کوچیک نمایی یا بزرگنمایی چیزی نبود. توی متن هم واضح نوشتم.

حسین سه‌شنبه 10 بهمن 1402 ساعت 09:22

سلام
مطلب جالبی بود واقعا ادمو بفکر میبره . اینکه ی قاعده ای برای بازی هست وانگار هرکسی باید تو جایگاه خودش وظیفه شو انجام بده

سلام. خواهش

سعیده دوشنبه 9 بهمن 1402 ساعت 21:03

من قبلنا طرفدار ج ا بودم از این بسیجی جو گیر ها
یه سری از حرفای تو متن خیلی به ایدئولوژی ج ا شبیه بود یعنی من این حرفارو تو حرفای اونا شنیدم بارزترینشم همون احمدی نژاد و هولوکاسته

سال ها طول کشید تا من برسم به اینکه این توهمات توطئه رو بریزم دور بشینم به این فکر کنم که عقلانیت و آزادی محور درستیه

ولی چند وقته دوباره دارم با این حرفا احاطه میشم که دست های پشت پرده هست حرفاتون در مورد هیلتر و ملی گراییش و دلیل حذفش و شباهتش به ما جالب بود
یه چیزی هم جدید خوندم که انقلاب ایران چه شبکه مخوفی پشتشه که اون شخصی که تحلیل میکرد خودش اسمشو گذاشته بود فراماسونری شیعه

میدونین آدم گیج میشه به چی اعتماد کنه حرف کی رو باور کنه
اصلا چرا باید به این کارا کار داشته باشه
ما زندگی خودمون اینقدر جا برای شاخ و برگ دادن بهش هست که من با خودم میگم چرا وقتم رو تلف کنم رو افکاری که که من ازشون خبر داشته باشم چه نداشته باشم نمیتونم براش کاری کنم

من یه انسان آزاده هستم و امیدوارم تا آخر عمر هم همینطور بمونم. کاری به ایدئولوژی کسی هم ندارم.
متاسفانه توهمات توطئه توسط کسانی تولید شده که توطئه های واقعی رو انجام میدن تا مرز بین توهم و واقعیت رو کمرنگ کنن.
نظر من اینه که هر کسی باید برای زندگی خودش تلاش کنه. نمیشه به کسی هم اعتماد کرد باید در مورد هر موضوعی نظرات موافق و مخالف رو شنید و کلاه خود رو قاضی کرد.

علی دوشنبه 9 بهمن 1402 ساعت 19:34

وودی به نظر از ماتریکس خارج شدی

نه فعلا. تازه دارم به ابعادش پی میبرم

صادق دوشنبه 9 بهمن 1402 ساعت 17:16

وودی منظورت از jfk، رئیس جمهور آمریکا کندی بود؟ ولی نفهمیدم منظورت چی بود.

بله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد