زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

اهداف رو باید نوشت- تجربه من

پارسال همین موقع ها بود که داشتم یکی از ویدئوهای برایان تریسی رو نگاه میکردم که در مورد اهداف صحبت میکرد. هیچوقت طرفدار اینایی که در مورد موفقیت حرف میزنن و موفقیتشون رو هم از این راه به دست آوردن نبودم اما این نکته ای که از ایشون یاد گرفتم واقعا مفید بود. همیشه میگفتم که چه ربطی داره که آدم اهدافش رو بنویسه. خب اهدافش رو میدونه و دنبال میکنه و دیگه چه نیازی به نوشتن داره. تا اینکه اواسط امسال (2018) برای اولین بار اهدافم رو نوشتم. الان که داریم به آخر سال نزدیک میشیم دارم فکر میکنم که راهنمایی بسیار مفیدی بوده. من 20 تا هدف برای امسال نوشتم که به 10 تاش هم نرسیدم. همونطوری که قبلا خونده بودم معمولا آدم ها توانشون رو برای چیزی که توی یکسال میتونن بدست بیارن دست زیاد میگیرن و به خیلی هاش نمیرسن و توانشون رو برای ده سال خیلی دست کم میگیرن و به چیزایی خیلی بیشتر از اونیکه که فکر میکنن میرسن. فکر میکنم که حداقل قسمت اولش در مورد من درسته. یعنی برای اهدافی که نوشتم بسیار وقت بیشتری نیاز داشتم.

(نه این عکس اهداف من نیست فقط از اینترنت پیدا کردم!)


دلیل این که میگم باید نوشت این بود که به جای اینکه وقتم رو تلف کنم و منحرف بشم, هر روز نگاه میکردم که باید چه چیزهایی رو تموم کنم و برای همون ها برنامه ریزی میکردم. مثلا یکی از اهدافم این بود که باید هفته ای یک کتاب رو بخونم. چند ماهی گذشته بود که من حتی 2 تا کتاب رو هم نخونده بودم. این شد که فکر کنم چطوری میتونم به این هدفم برسم. برای این کار تصمیم گرفتم که کتاب های صوتی رو تجربه کنم و تجربه خوبی بود که بعدا مینویسم. یا اینکه داشتم گیتار تمرین میکردم اما دیدم که الان برام اولویت نیست. هدف مهمتر من مشخص کردن وضعیت اقامتم هست. برای همین گیتار رو موقتا گذاشتم کنار. یعنی وقتی همه اهدافم رو کنار هم میدیدم تونستم اولویت بندی کنم. حتما برای سال دیگه هم مینویسم و این بار بهتر میدونم چند تا هدف و چطوری هدف گذاری کنم.

نظرات 15 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 2 اسفند 1397 ساعت 17:46

سلام
دکتر، شما وقتی دانشجو دکتری بودید، چند تا مقاله منتشر کردید تا امکان دفاع از پایان نامه دکتری رو داشته باشید؟

سلام. استاد من ازم مقاله نمیخواست برای همین برای دکترا مقاله زیادی ندادم. اونم اصلا راضی نیستم ازشون. برای فوق لیسانس که کار خودم بود بهتر مقاله دادم.

صادق دوشنبه 29 بهمن 1397 ساعت 15:45

درود به شما و باقی دوستان

واقعن وبلاگ چیز دیگه ایه. قبول دارید؟
این همه سوشال نتورک مختلف وجود داره ولی این فضایی که اینجا ایجاد شده رو به نظرم نمیشه تو هیچکدومشون پیدا کرد.
البته که هر کدومشون برای هدفی ساخته شدن. ولی شاید بعضیا فکر کنن که وبلاگ قدیمی شده باشه. ولی با اینکه خب سن و سالش بیشتر از بقیه شاید باشه با اینحال به نظرم بهتر از بقیست.

شما نظرتون چیه؟ تا حالا فکر کردید که بخواید این راه ارتباطی رو ببرید توی قالب دیگه؟

هر کدوم از رسانه ها حال خودشونو دارن. من خودم نوشتار رو بیشتر دوست دارم. نوشته های چند سال پیش ام هنوز تازگی دارن. نه اینستاگرام باز کردم اونم برای عکس خوبه ولی فعلا private هست. دوست ندارم که جای بلاگم رو بگیرم.

پیاده گرد جمعه 21 دی 1397 ساعت 13:27 http://piadegard.blogfa.com/

منم جدیدا با bullet journal آشنا شدم. همون برنامه ریزی و نوشتن هدفهاست منتها با یه سبک جذاب تر. سالهاست دارم هدف هامو مینویسم و واقعا بهش ایمان دارم. عجیب روی سطح زندگی و رسیدن به هدف ها تاثیر میذاره و واقعا هر چیزی که میخوایم بهش برسیم عملی میشه.

سلام. ممنون که در مورد تجربه اتون نوشتین.

ملودی پنج‌شنبه 13 دی 1397 ساعت 18:48

کلا مورد دوم نشون میده که عکس اهداف شما نیست
من نمیدونم شما چی دارین که بنویسین من چیزی برای نوشتن ندارم راستش کل اهدافم فقط پول جمع کردن و درس خوندنه برای مهاجرت... شما الان چون ایرانی هستی اقامتت به مشکل خورده؟ چون خیلی طول کشید میپرسم...

ای بابا مگه چیه؟ بخوام معلم یوگا بشم سال دیگه به عنوان بهترین معلم یوگای دالاس انتخاب میشم
فکر کنم باید یه کم بیشتر مینوشتم. رسیدم مینویسم.

sahar چهارشنبه 12 دی 1397 ساعت 10:25

سلام .
بااجازه یه سوال : هزینه آزاد سازی مدرک کارشناسی ارشد چقدره ? میخوام ببینم که اگه کسی واسه ارشد اقدام کنه برای تحصیل در کانادا یا آلمان و یه فاند نصف و نیمه هم بتونه بگیره ، ممکنه با هزینه آزادسازی مدرک اینجا یکی بکشه?
راستش با یکی از استادام مشورت کردم ، میگه به جای اینکه اینجا بیای ارشد بخونی، مدرک زبانت را بگیر و مثلا برای آلمان اقدام کن و DAAD دانشگاه هاشو برسی کن و اونجا برو.
چون هم اصولی از همون اول توی یه دانشگاه بین المللی کار تحقیقاتی یاد میگیری و هم اینکه گرفتن فاند برای دکتری خیلی مشکله در صورتی که واسه ارشد پوزیشن های مختلفی هست .
این استاد فرمودند که اگه قصد ادامه تحصیل در خارج را داری اشتباه میکنی اگه ارشدت را اینجا بگیری .
والا من خیلی روم نشد در مورد مسایل مالی و هزینه ها ازش بپرسم . البته من نظر شخصیم خیلی با آلمان موافق نیستم چونکه زبان آلمانی هم باید بلد باشیم و چون با همسر و پسرم میخوام بریم، زبان آلمانی هم بخواهیم با بقیه ارتباط برقرار کنیم دیگه مشکل مضاعفه.
یکی از دوستام هم که کاناداست میگه از طریق گرفتن اقامت اقدام کن . اینجا بیای به خودت راحت وام یا فاند میدند . به پسرت هم ماهیانه حقوق میدند . شوهرتم میتونه بره سر کار .
خودم از اونجایی که دوستاییم که رفته بودند اکثرا واسه دکتری رفتند ، همیشه همین راه توی ذهنم بود و حالا با این پیشنهادها گیج شدم .
در مورد هزینه های هم اطلاعات درستی ندارم.
حالا اگه شما اطلاعاتی دارید . و در مورد مزایا و معایب ادامه تحصیل از ارشد اطلاعی دارید ممنون میشم منو از این حال در بیارید . سپاس از وقت و انرژی که میگذارید

سلام
هزینه های آزاد سازی مدارک زیاده اما مثل اینکه با 5 میلیون وثیقه اجازه آزادسازی میدن. در این مورد خیلی نمیدونم. خودتون پرس و جو کنین
در مورد هزینه های آلمان هزینه دانشگاه معمولا خیلی کم یا نزدیک به صفر هست اما هزینه زندگی هست.
اگر امکان گرفتن اقامت کانادا و رفتن اونجا رو دارین اصلا فکر کردن نداره. گرفتن اقامت راه تحصیل رو خیلی هموار میکنه. همونطوری که گفتن کمک هزینه های تحصیلی و زندگی شامل حالتون میشه که توی آلمان یا امریکا نمیشه. اینایی که دکترا رفتن مثل من گزینه دیگه ای نداشتن.
مزایای ارشد ایران اینه که فرصتی میده که زبان رو خوب کنین و دانشگاه های تاپ ایران هم واقعا خوبن از نظر تحصیلی. اما این بدی بزرگ رو داره که دیرتر به محیط خارج میرسین و اینکه بتونین تصمیم بگیرین مهاجرت کنین یا نه. دکترا هم یه زمان طولانی ای هست که هر کسی نمیخواد تمومش کنه. اگرچه به نظر من ارزشش رو داره.
به نظر من اول کانادا, اگر نمیشه آلمان (یا حتی دیگر کشورهای اروپایی) اگر نمیشه استرالیا و اگر نه ارشد ایران و دکترا برای امریکا و کانادا و استرالیا. با توجه به اینکه خانواده هستن امریکا رو توصیه نمیکنم. اینجا هزینه ها بالاست و بدون اقامت اجازه کار هم پیدا نمیکنین
موفق باشین

sahar سه‌شنبه 11 دی 1397 ساعت 00:09

سال نو میلادی تون مبارک

سال نو میلادی شما هم مبارک!

sahar جمعه 7 دی 1397 ساعت 08:19

من سوالمو مو با اینکه به نظرم صفحه وبلاگتون ذخیره کردم، ولی پیداش نمیکنم . فک کنم قابلیت سرچ هم داشته باشه . حالا اگه مقدوره براتون جوابم دوباره بدید ، یا بگید چه جوری سرچ کنم ? ممنون از وقت و انرژی که میگذارید

سلام
خواهش میکنم. تا جایی که میدونم چیزی تعلق نمیگیره. امریکا یه کشور سرمایه داری هست کشورهایی که مایل به سوسیالیستی هستن بیشتر از این چیزا دارن.
تحصیل کودک هم هزینه بر هست اما برای کسانی که بتونن ثابت کنن استطاعت مالی ندارن بعضی جاها رایگان هست. در حال حاضر فقط کودک مقیم امریکا میشه که اونم ترامپ در حال تغییرش هست. همچنین کسانی که از امکانات دولتی برای کودک استفاده کنن ممکنه برای گرفتن گرین کارت و سیتیزنشیپ به مشکل بخورن.

ژرفا پنج‌شنبه 6 دی 1397 ساعت 20:20

چرا نظرم رو نصفه منتشر کردی؟

ببخشید نصفه آمده بود. اصلا اینجا قابلیت اینو نداره که من بخوام نظر دیگران رو ویرایش کنم.

ژرفا پنج‌شنبه 6 دی 1397 ساعت 11:02

سلام آقاى وودى سالهاست که وبلاگتون رو میخونم اما این اولین بار هست که نظر میدم

سلام. ممنونم که خواننده خوبی بودین و به این همه پست های بد اعتراض نکردین

sahar پنج‌شنبه 6 دی 1397 ساعت 08:51

سلام . وقتتون بخیر . ببخشید یه سوال . توی امریکا برای بچه ای که اونجا به دنیا بیاد چیزی مثل یارانه میدند ? و هزینه تحصیل بچه های امریکایی چه جوریه ? و اگر کسی برند اونجا واسه ادامه تحصیل و اونجا بچه دار شند ، مزایای شهروند امریکا بودن شامل حال بچه شون میشه ?
ممنون . سال نوت هم مبارک

سلام. سال نو اتون مبارک. قبلا جواب دادم

نسیم چهارشنبه 5 دی 1397 ساعت 10:44

می دونی مشکل اینه اول باید هدفی داشته باشی که بخوای بنویسیش من یکی واقعا تو هدف گذاری مشکل دارم نمی دونم شاید اگر ملزم بشم به نوشتن بتونم ت زندگیم اهدافی هم تعریف کنم ایده ی خوبیه ممنون از راهنمایی هات و نوشته های خیلی خوبت

از چیزایی که میخوای داشته باشی. چی دوست داری داشته باشی؟ بعد ببین چه کارهایی باید کنی که شانس رسیدن بهشون رو زیاد کنی. اگر نمیدونی چکار باید کنی شاید باید بیشتر کتاب بخونی

hamide سه‌شنبه 4 دی 1397 ساعت 20:54

کریسمس مبارک وودی،از خدا برای روح و جسمت تو سال جدید بهترینا رو ب میخام، امیدوارم هر دفه به وبلاگت سر میزنم ی پست گذاشته باشی که امروز از دیروز شادتر بودم و دنیا رو بهتر دیدم و عشق بیشتری ورزدیدم :)

سلام. حتما.

sahar سه‌شنبه 4 دی 1397 ساعت 20:03

انشالله سال جدید برات پربارتر از همیشه باشه

ممنونم برای شما هم به همچنین!

.... دوشنبه 3 دی 1397 ساعت 23:05

بلی جناب دکتر. بسی سپاس ...کریسمستونم مبارک... ایشالله امسال یه عالمه اتفاقهای خوب براتون رغم بخوره،گرین کارتو بگیرین،همچنین شریک آینده زندگیتونم ببینید و اینجا از وودی کوچولو های فسقلی برامون بنویسین،یادم رفت همچنین به امید خدا کسب و کار خودتونو راه بندازین

سلام
کریسمس شما هم مبارک! ممنونم. برای شما هم کلی آرزوهای خوب

.... دوشنبه 3 دی 1397 ساعت 16:12

تو هدفهاتون وبلاگ و مطالب آموزشیم بذارید:)

توی اهداف بود که هفته ای یک پست بذارم. فقط نشد مرتب بذارم ولی نگاه کنین بیشتر ماه ها بیشتر از 4 تا پست گذاشتم. بهتر از هیچیه که

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد