زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

ملاقات با Robert Herjavec

آدمای معروفی که دوست دارم ببینمشون خیلی نیستن. یکیشون Rober Herjavec هست که اولین بار چهار پنج سال پیش از برنامه تلویزیونی محفظه کوسه Shark Tank دیده بودمش. برای مدت ها این تنها برنامه تلویزیونی ای بود که میدیدم. برنامه اینطوری هست که چهار پنج نفر سرمایه گذار ایده ها و کارهای شرکت هایی که نیاز به سرمایه گذاری دارن رو میبینن و بعد تصمیم میگیرن که سرمایه گذاری کنن و یا نکنن. 


رابرت یکی از سرمایه گذار ها هست و داستان زندگی بسیار جالبی داره. وقتی بچه بوده توی یه کشور کمونیستی به دنیا آمده (کروواسی) و چون پدرش چندین بار زندانی شده مجبور شدن که اون کشور رو ترک کنن و برن کانادا. از بچگی توی سختی بزرگ شده تا اینکه شرکت خودش رو میزنه و میلیونر میشه. شخصیتش خیلی برام دوست داشتنی هست اینه که تا شنیدم داره میاد دالاس سریع بلیت گرفتم که برم ببینمش. VIP هم گرفتم که نزدیک تر به صحنه باشه. 

محل همایش توی محل همایش های Fort Worth بود که تا حالا نرفته بودم و سالن هم کیپ تا کیپ پر بود. یه ستاره با کلاه های کابویی هم توی محل همایش بود



برخلاف بقیه کوسه های اون نمایش (
Kevin O'Leary و  Daymond John) که برای رویدادهاشون خودشون نیامدند و تیمشون آمده بودند, رابرت خودش آمد و برای همه صحبت کرد. قبل از اینکه رابرت بیاد یه چند نفر 2 ساعت در مورد سرمایه گذاری صحبت کردن و اعصابم خورد شده بود دیگه چون همش تبلیغ کارهای خودشون بود و منم اصلا نمیخواستم اونجا سرمایه گذاری کنم. رفته بودم تا رابرت رو ببینم و بس.


رابرت خیلی شخصیت خوبی داره (nice). وقتی دید که بلندی صحنه طوری هست که همه نمیتونن ببیننش کل وقت رو ایستاد و کسی که باهاش مصاحبه میکرد ولی نشسته بود. تمام یک ساعتی هم که صحبت کرد میخندید. اولین چیزی که گفت این بود که دنیا پر از آدمای کم ارزش هست و آدمای خوب نباید اجازه بدن از خوبیشون سوء استفاده بشه. میگفت که خودش خیلی قربانی شده تا اینو یاد گرفته. بعد از تجربه سفرش از کروواسی به کانادا گفت که وقتی همه خانواده گریه میکردن و ناراحت بودن که مجبورن زندگی رو ترک کنن اون هیچی متوجه نمیشده و فکر میکرده چقدر باحاله که سوار قایق شدن! هنوز هم همین مثبت گرایی رو داره. بیشتر حرف های دیگه اش دادن انگیزه بود و اینکه آدم نباید ناامید بشه.طول مدت برنامه هم لبخندش یک لحظه از چهره اش محو نشد.


ویدئو: 20MB


یه خوبی این برنامه ها اینه که آدم میتونه با دیگران آشنا بشه. بعد از برنامه با یه پسر پاکستانی آشنا شدم که باید ببینم میشه در آینده باهاش کار کرد یا نه. جالب بود که همسایه ام بود. بعدش هم رفتم توی پارکی که نزدیک محل همایش بود.


فکر کنم فهمیدم که برای آینده ام دوست دارم چکار کنم. دوست دارم سرمایه گذار بشم و روی شرکت های کوچیک سرمایه گذاری کنم تا رشد کنن.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهناز شنبه 5 آبان 1397 ساعت 18:57

چه خوب که فهمیدین.
کی بشه منم بفهمم میخوام چیکار کنم تو زندگیم

gsa جمعه 4 آبان 1397 ساعت 11:09

اگه واقعی باشه خیلی هم عالی... (اینجور برنامه ها رو میگم...)

راستش اینقدر دروغ دیدم که دیگه اینجور چیزا باورم نمیشه


سرمایه گذاری...
چقدر عالی خوشبحال اونایی که سرمایه دارایی مثل شما روشون حساب می کنن و سرمایه گذاری می کنن

امیدوارم خیلی زود ی سرمایه گذار حسابی بزرگ بشی
همیشه موفق باشی

چرا دروغ باشه؟ این یکی از پربیننده ترین برنامه هاست و همه قسمت هاش واقعی هستن. ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد