زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

چند ماهی که گذشت - موبایل جدید

موبایل قبلی ام بعد از چند ماه خراب شد. وقتی کارت حافظه اشو در آوردم و گم شد. هر چی هم گشتم پیداش نکردم. خیلی به این خاطر ناراحت شدم ولی چه میشه کرد. موبایل قبلی رو از یه پاکستانیه دست دوم خریده بودم و همه چیزش خوب بود تا یه روز باتری اش خراب شد و بعد هر چی باتری گرفتم براش دیگه کار نکرد. متوجه شدم که موبایل اشکال سخت افزاری داشته. بعد هم آمدم ریست اش کنم که دیدم حتی سریال نامبر هم نداره و توی سایت سامسونگ هم نمیشناسدش. فهمیدم که گوشی تقلبی بهم قالب شده. این شد که دیگه تصمیم گرفتم دست دوم نگیرم و از خود سایت سامسونگ یه Note 8 گرفتم. اونم بعد از دو سه ماه شارژش اش خراب شد. البته شارژر قبلی رو داشتم که براش استفاده میکنم. 

نکته اینکه میگن چرا دید امریکایی ها به خاورمیانه ای ها خوب نیست یک دلیلش اینه. آدما ناخودآگاه به کسانی که توی زندگیشون تاثیر مثبت دارن احترام میذارن. مثلا شما یه گوشی خوب از کره ای ها میخرین و ناخودآگاه برای کره ای ها احترام قائل میشین چون واقعا تولید کردن یه محصول کار بسیار مشکلی هست. برعکس اش هم وقتی یه تجربه منفی از چیزی که خریدین دارین توی ذهنتون احترامی که برای اون گروه تولید کننده دارین از بین میره. چون نمیشه همه رو تک تک بررسی کرد مغز انسان همه چیز ها رو دسته بندی میکنه. مثلا میگه چینی ها یا پاکستانی ها و ... متقلب هستن. حالا من توی زندگیم فقط یکبار از یه پاکستانیه خرید کردم اما چون تجربه بسیار بدی شد برام دیگه این کار رو نمیکنم. نه تنها این بلکه در مورد تجربه ام با بقیه هم صحبت میکنم و وقتی تعداد افرادی که تجربه های منفی داشتن زیاد میشه کم کم مردم اون کشور به عنوان متقلب شناسایی میشن. حالا یه فرد پاکستانی پاک دست که پیدا میشه براش خیلی سخت میشه که ثابت کنه متقلب نیست. 

به نظر من این موضوع ریشه ذهنیتی هست که امریکایی ها نسبت به خاورمیانه ای ها دارن. وقتی تجربه های منفی زیادی داشتن و هر کسی در مورد یه نفر از خاورمیانه صحبتی کرده دیده که دوستش هم تجربه مشابهی داشته کم کم ذهنیت جامعه شکل گرفته. اینجا حتی آسیایی ها (چینی ها و کره ای ها و...) هم ذهنیت خوبی به نسبت خاورمیانه ای ها مخصوصا ایرانی ها ندارند. وقتی که هیچ محصولی تولید ایران نبوده که توی زندگیشون تاثیر مثبت داشته باشه و افرادی که باهاشون مواجه شدن همه اثر منفی ای داشتن دلیلی نداره که اولین کسی که مستقیما میبینن رو توی دسته خوب ها بذارن و یا با ذهن باز باهاش مواجه بشن. به عنوان کسی که توی یه کشور خاورمیانه بزرگ شدم و هیچ شباهتی از نظر رفتاری با آدمای اون منطقه ندارم از اینکه اینطوری قضاوت میشم هم رنج میبرم. چاره ای هم نیست حتی تجربه خودم هم از آدمای این کشورها مثبت نیست.

نظرات 2 + ارسال نظر
پیام پنج‌شنبه 4 مهر 1398 ساعت 16:02

منم تو انگلیس گوشیم سوخت مجبور شدم برای رفع نیاز فوری که داشتم دست دوم سامسونگ به اصلاح کم کار کرده بخرم. شب خریدنش فهمیدم طرف پاکستانی هست. جدا از اینکه بعد کلی چک کردن فهمیدم ورداشته شارژر دست دوم گوشی دیگه که خیلی خراب بود آورده، بعدها فهمیدم رم 64 گیگ گوشی خراب بوده و خود گوشی هم انگار تقلبیه چون ریست نمیشه و از اول انگار جدا از اپدیتها هست. با اینکه اون شب یک ساعت همه جوره تست کردم و عکس و زنگ و غیره و از قیمت گوشی هم حسابی کم کردم ولی خریدم اشتباه بود. این هست که منم نه تنها پاکستانی ها بلکه کلا هندی ها و کشورهای اطرافشون رو هم اینجوری شناختم از بس بدی دیدم. بماند تجربه های بد اغلب دوستان اروپاییم هم واسه همون وره، نمونش سرقت اطلاعات بانکی همکلاسیام و از این دست.

جالبه که شما هم تجربه مشابهی داشتین

پیاده گرد جمعه 2 آذر 1397 ساعت 20:04 http://piadegard.blogfa.com/

سلام. با حرفت موافقم و خیلی دوس دارم بدونم نظرشون در مورد ایرانیه چجوریه؟ من اخیرا با یه بلژیکی صحبت میکردم و میگفت ایرانیا تو بلژیک قشر تحصیلکرده و آرومی هستن و بلژیکیا دوسشون دارن.

سلام. اینجا که نوشتم خیلی نظر مثبتی ندارن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد