زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

شیکاگو - بازگشت - Admiral Club

 از صبح که بیدار شدم توی یه فضای سرگیجه ای بودم. انگار که مثلا دارو مصرف کرده باشم گیجم. صبح رفتیم شرکت. من میخواستم برم مرکز شهر و موزه هنر شیکاگو رو هم ببینم اما دیدم واقعا نمیتونم. هوا هم خیلی سرد بود اما چون همکار امریکایی ام و هندی ام میخواستن برن فرودگاه دیدم کار درستی نیست که برای 3-4 ساعت برم مرکز شهر. دیگه با هم رفتیم فرودگاه. برای اولین بار TSA Free مشکلی پیش نیامد و راحت از گیت ها رد شدم.

بعد همکار امریکایی امون گفت بریم یه جایی به اسم Admiral Club. من تا حالا نرفته بود و گفتم برم ببینم چطوریه. ورودیه اش 60 دلار بود که واقعا گرون بود. امیدوارم که شرکت بهم برگردونه واقعا ستمه اگر مرکز شهر نرفته باشم و بخوام 60 دلار هم از جیبم بدم که 3-4 ساعت توی فرودگاه بشینم. به نظرم آمد یه مشت آدم از دماغ فیل یا business man نشستن اونجا. اولش خوشحال شدم که دیدم بافه برای غذا داره اما خوشحالی دیری نپایید وقتی که دیدم هیچ غذایی که بشه بهش بگی غذا نبود. دیگه یه مقداری زیتون خوردم و یه کم هم سوپ و کلوچه. برای دسر خوب بود اما برای غذا واقعا جواب نمیداد. صبحانه هتل رو هم دیر رسیدم دیگه فقط یه کیک فنجونی خوردم. الان نشستم توی این کلاب ادمیرال و دارم خاطرات مینویسم و شدیدا حالت خواب آلودگی و گیجی دارم. هیچ جایی هم برای خواب نداره. هر پنج دقیقه یکبار میان و تمیز میکنن و کلی نوشیدنی و دسر دارن. اینجا دقیقا برای پولدارهای افاده ای خوبه. بابا این همه پول میگیرین یه غذایی بذارین بخوریم سیر بشیم. چیه یه دو تیکه پنیر و چیپس. بعد بشینن پای لپ تاپ و  یه درینک سفارش بدن. به هر حال بعد از چندین ساعت اینجا کار کردن روی پروژه ام یک کم حالم بهتر شد.





امروز بلیت کنسرت یانی رو هم که توی Jun هست 86 دلار خریدم. یه کت شلوار تر تمیز هم بپوشم برم کنسرت! پرواز یکساعتی تاخیر داشت اما بالاخره نیمه شب رسیدم. مستقیم رفتم خونه یکی از بچه ها که کلید ماشین رو بگیرم. خیلی خیلی خسته بودم ولی رفتم تو. دو تا گربه کوچولو خوشکل گرفته بود که کلی باهام بازی کردند. ساعت 2 نصف شب رسیدم خونه.

(الان بعد از چند ماه بنویسم که اون 60 دلار رو شرکت پس نداد! و کوفتشون بشه)
نظرات 6 + ارسال نظر
سارا دوشنبه 9 مهر 1397 ساعت 22:11

سلام آقای دکتر ببخشید من قبلا هم مزاحم شما شده بودم. اگر امکان دارد راهنمایی بفرمایید. اما اول در مورد سرگیچه چون خودم هم تجربه داشتم توصیه میکنم با متخصص گوش مشورت کنید. برای من مشکل از گوش میانی بود. ببخشید در مورد سوالم، من رزومه بسیار خوبی دارم اما مدارک زبانم آماده نیست. من به اساتید مورد نظرم ایمیل زدم اما پاسخی دریافت نکردم به نظر شما با این شرایط برای این دانشگاهها اپلای کنم؟ ممنونم. امیدوارم همیشه موفق باشید

سلام
مرسی. به نظرم نه مدارک تون رو آماده کنین و بعد با خیال راحت اپلای کنین

مهناز دوشنبه 9 مهر 1397 ساعت 10:39

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
میخواستم بگم بنظرم اگه خاطرات روزانه رو بنویسین خیلی بهتره.اخه اتفاقات چندماه پیش جذاب نیست.ما میخوایم همین روزا رو بدونیم شما چیکا میکنین
بازم ممنون از نوشته هاتون

سلام
منم همین فکر رو دارم میکنم ولی خدایی روزانه اتفاقات زیادی میفته که اگر بخوام بنویسم هر روز چند ساعتی رو باید بذارم برای نوشتم که ندارم. برای همین شاید هفته ای بنویسم یا دو هفته ای که خلاصه بتونم همه رویدادها رو توضیح بدم.

محمد دوشنبه 9 مهر 1397 ساعت 01:44

یانییییییییی

gsa یکشنبه 8 مهر 1397 ساعت 19:58

سلام وودی جان
ممنون که وقت گذاشتی :) رزومه ام و جواب سوالایی که پرسیدی رو برات ایمیل کردم، هر وقت فرصت کردی خیلی خیلی ممنون میشم ببینیشون :)

اما چندتا سوال در مورد این پست:
TSA Free چیه؟
اون Admiral club هم نفهمیدم چی چی بود؟ سالن انتظار گرون؟
کنسرت یانی خوش گذشت؟

سلام
TSA = Transportation Security Administration
یعنی نیازی نیست که توی صف سکیوریتی فرودگاه که همه میایسن بایستین. این یه صف جدا کوتاه برای کسانی که مدام مسافرت میکنن داره که هر دفعه یک ساعت معطل نشن.
Admiral Club هم همون سالن انتظار گرون هست. یه جای نسبتا خلوت تر از سالن انتظار که میشه نشست و با لپ تاپ کار کرد و یه چیزی هم برای خوردن. یه جای کوچیکی برای خواب هم داشت بعدا کشف کردم.
یانی = عالی.

امیر یکشنبه 8 مهر 1397 ساعت 19:38

سلام خوب هستین خسته نباشید
من به تازگی با وبلاگتون آشنا شدم
با توجه به اینکه روحیات معنوی خوبی دارین و اینکه الان به جایی رسیدین که آرزوی خیلی از جوونای ایرانی هست سوالی داشتم ازتون
من فارغ التحصیل رشته مهندسی دریا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران در مقطع لیسانس هستم و به تازگی هم خدمت سربازی هم گذروندم و در واقع می شه گفت که آماده ام که اقدام کنم برای ادامه تحصیل در خارج و زندگیم رو از صفر بسازم در خارج ایران چون داخل ایران آینده شغلی به اونصورت فکر نمیکنم داشته باشم شاید یک حقوق بخور نمیری پیدا کنم سوال من اینجاست، پدر و مادر تقریبا مسنی دارم البته برادر و خواهر هم دارم اینجا ، به نظر شما پدر و مادر تقریبا مسن خودم رو سالهای سال رها کنم و برم برای ادامه تحصیل و زندگی در خارج یا خیر ؟ و اینکه کلا زندگی که یکبار بیشتر در اون نیستیم همچین ارزشی رو داره ؟ و کدام با ارزشتره و آدم در آینده حسرتش رو نمیخوره؟ با تشکر از وقتی که گذاشتین ، خیلی ممنون

سلام
سئوالی که میکنین سئوال خیلی هاست و منم چندین بار توی نظرات جواب دادم. واقعا بستگی به شرایط هر کسی داره. نمیشه نسخه کلی برای همه پیچید. پدر و مادر من خیلی پیر نیستن و از پس شرایط خودشون برمیان. خداشکر مریضی خاصی هم ندارن. بنابراین از این بابت نگرانی ای نداشتم. ترجیح من این بود که دور از خانواده ام راحت و خوشبخت زندگی کنم تا اینکه در کنار هم به سختی بگذرونیم. داداشم رو میبینم که با فوق لیسانس برگشت ایران و کار پیدا نکرد و الان هم افسرده شده حتی حوصله نداره دیگه برای دکترا تلاش کنه. خانواده های اقوام رو میبینم که بچه هاشون دور و برشون هستن ولی زندگی شون به سختی میگذره و هر ماه این نگرانی که چطور حقوق رو برسونیم تا آخر ماه. شرایط اقتصادی رو میبینم که اگر ایران مونده بودم حقوقم الان به کمتر از 200 دلار در ماه رسیده بود و خرج یه لب تاپ معمولی که ابزار کارم هست پنج ماه حقوق من میشه. اگر فقط زاویه کنار هم زندگی کردن رو ببینیم ایران زندگی کردن خب بهترین هست ولی اگر شرایط اقتصادی و آینده و... رو هم در نظر بگیریم ایران زندگی کردن حتی به عنوان گزینه هم نمیتونه مطرح باشه. اگر فکر میکنین این همه مردم دارن زندگی میکنن ما هم یکی هم باید بگم که ندیدم به جز افرادی که بسیار پولدار هستن توی ایران کسی زندگی کنه. به نظر من تصمیم در این مورد هم برای هر کسی فرق داره. ممکنه یکی وزنه خانواده امروزش خیلی براش سنگین باشه و ممکنه یکی وزنه خانواده آینده اش. اینم فکر نکنین که مهاجرت آسونه. من الان شش ساله برادرها و خواهرم و بابام رو ندیدم. مامانم رو هم دو سالی میشه ندیدم. به این امیدم که اگر فردا هر کدوم مشکل مالی داشته باشن من تنها کسی هستم که میتونم کمک کنم.
موفق باشین

محمد جواد یکشنبه 8 مهر 1397 ساعت 19:29

TSA Free چیه؟
TSA Pre منظورته؟

TSA = Transportation Security Administration
یعنی نیازی نیست که توی صف سکیوریتی فرودگاه که همه میایسن بایستین. این یه صف جدا کوتاه برای کسانی که مدام مسافرت میکنن داره که هر دفعه یک ساعت معطل نشن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد