زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

شیکاگو - روز نهم - پیتزای Deep Dish

امروز صبح همون صبحانه همیشگی هتل رو خوردیم و رفتیم شرکت. امروز از صبح تا عصر اون برنامه ای که قرار بود انجام بدیم رو درست کردم.  عصر میخواستم برم مرکز شهر و موزه هنر شیکاگو رو ببینم که این همکار هندیم گفت که اونم میاد. با هم رفتیم هتل و وسایل رو گذاشتیم و بعد رفتیم مرکز شهر. توی راه راننده خیلی بد رانندگی میکرد. مدام محکم گاز میداد و محکم ترمز میگرفت. من حال تهوع بهم دست داده بود. این دو هفته ای نزدیک سه چهار بار احساس سرگیجه اینا کردم. دارم نگران میشم که نکنه مریضی چیزی شده باشم آخه سابقه نداشت اینطوری باشم. خستگی ام هم زیاده. صبح زود بیدار شدن هم خیلی اذیتم میکنه چون نمیتونم به اندازه کافی بخوابم. توی راه تصمیم گرفتیم که برای شام بریم پیتزاشیکاگویی بخوریم. امریکا دو نوع پیتزای خیلی معروف داره یکی Chicago Style هست که بهش Deep Dish هم میگن و نسبتا کلفت هست و یه نوع New York استایل هست که نون اش خیلی نازکه. من هر دو تا رو دوست دارم اما پیتزاهایی که توی ایران درست میکنیم یه چیز دیگه است. یعنی مختلفاتی که اضافه میکنیم و داره فوق العاده میشه. اینجا پیتزاها معمولا یک طعم بیشتر ندارن. توی اینترنت یه جایی پیدا کردم که گرون هم نباشه و رفتیم. 






رستوران تاریک (رومانتیک بود) و یه عده کمی گوشه و کنار نشسته بودند و داشتند صحبت میکردند. ما پیتزای مخصوص اش رو سفارش دادیم. گفت 40 دقیقه طول میکشه آماده بشه. خیلی سر و صدا بود. کلا یه چیزی که زیاد میبینم اینه که رستوران های اینجا خیلی سر و صداست. یه دو تا دختر هم آمدن شروع کردن به خوندن که استعداد و تجربه اشون خیلی کم بود آهنگ هاشونم روی مخ بود. 





یه چیزی که نظرم رو جلب کرد این بود که برای دستشویی نوشته بود washroom. این قیقا همون چیزی بود که این همکار امریکاییمون میگفت اشتباهه. دیگه ازش عکس گرفتم. 



یه چیز جالب دیگه هم این بود که نور شمع افتاده بود توی لیوان آب و قشنگش کرده بود. بعد از یکساعت بالاخره غذا رو آوردن و ما خودمونو با اون نون ها سیر کرده بودیم دیگه.  پیتزاش خیلی بزرگ بود و مزه اش هم اوکی بود اما به نظرم خوب نپخته بود آخه پنیرش درست آب نشده بود و سفت بود. غذامون خیلی گرون شد نزدیک 40 دلار شد که با تیپ و اینا نفری 23 دلار دادیم. به نظرم اصلا ارزش نداشت. پیتزایی شیکاگویی ای که سن دیگو خورده بودم خیلی خوشمزه تر بود. دستشویی رستورانش هم خیلی کثیف بود اصلا نشد که بری. در کل اما خوب بود که پیتزا رو خوردیم. 





کلی زیاد آمد که گفتم بریم بدیم به یه فقیری اما پیدا نکردیم. رفتیم تا نزدیک رودخونه. شیکاگو توی شب هم خیلی قشنگ بود و من اصلا احساس نا امنی نکردم. با تاکسی برگشتیم و کل مسیر با راننده تاکسی حرف زدم. از نیویورک آمده بود و میخواست جابه جا بشه به سمت دالاس و از من در مورد دالاس میپرسید و منم در مورد نیویورک ازش پرسیدم. میگفت تنها جایی که واقعا شهره نیویورکه. شیکاگو هم خوبه اما نیویورک یه چیز دیگه است. حتما باید در اولین فرصت برم.



نظرات 18 + ارسال نظر
اپلیکنت قدیم، دانشجوی فعلی دوشنبه 9 مهر 1397 ساعت 03:14

سلام و عرض ارادت،
دکتر من از قدیم(وبلاگ شماره یک) زمانی که ایران بودم مطالبتو میخوندم و انگیزه میگرفتم و الان هم یک ساله که اومدم امریکا. تا به حال کامنت نذاشته بودم فقط خواستم تشکر کنم از مطالب خوبت طی این چندین سال گذشته که خیلی جاها هم راهنمای مسیر من بود.

هر جا هستی موفق باشی

سلام
خواهش میکنم. خیلی خوشحالم میکنین. یه سری پست در مورد زندگی امریکا میخوام بنویسم که حتما بخونین.
شما هم همینطور

gsa جمعه 6 مهر 1397 ساعت 16:22

سلام.... وودی جان، خوبی؟
دیگه داشتم نگران میشدما...
نمیدونم من کم طاقت شدم تازگیا... یا قبلا زودتر پست میزاشتی...
میدونم سرت احتمالا شلوغه، ولی هر از گاهی از خودت خبر بزار

دیدم نوشتی رفتی دکتر... آفرین! خب؟ چه خبر؟ کامل خوبی؟ مشکلی نیست؟ :)


در مورد دانشگاه کره.... اوو مرسی که وقت میزاری :)
اما اطلاعات بیشتر، متاسفانه دانشگاه رنکش بالا نیست، اسمش: کیم یانگ هست، رشته هم هوش مصنوعی - گرایش بازی سازی، دیگه چه اطلاعاتی؟.... 30 درصد هزینه های دانشگاه رو گفتن که خودشون میدن و همین...
بازم ممنون که وقت میزاری دکتر وودی جان

شاد، سلامت و موفق باشی

سلام
دانشگاهی که میگین رو پیدا نکردم. رزومه اتون چطوریه؟ کجا خوندین؟ مقاله؟ معدل؟تافل و جی آر ای؟ و... چقدر باید از جیب هزینه کنین؟
خواهش میکنم.

جواد جمعه 6 مهر 1397 ساعت 11:43

مهندس پس تا الان نیویورک نرفتی ؟

نه هنوز. ایشاله سال دیگه

رامین سه‌شنبه 3 مهر 1397 ساعت 08:03

سلام آقای دکتر
شرایط طوریه که یاد دوران اپلای کردن شما افتادم که دلار حدود 1600 شده بود شما میگفتی با این دلار دیگه نمیشه اپلای کرد. کار خیلی خوبی بود که با هر دردسری رفتی از این مملکت
الان دلار 16000 تومن شده، بعیدم نیست تا چند وقت دیگه 160000 تومن بشه.

یه سوال دارم، الان که تحصیل شما تموم شده، با داشتن شغل مشکل اقامت حل میشه؟ یعنی اینکه سختیای گرفتن ویزا فقط برای ورود به خاک آمریکاست یا تا آخر گریبانگیر ما ایرانیاست؟
ممنونم
امیدوارم همیشه موفق باشی

سلام
آره من از نزدیک اخبار رو دنبال میکنم. جدا تاسف بار هست. من هرگز خوابش رو هم نمی‌ دیدم که شرایط به این سرعت رو به وخامت بگذاره. امیدوارم که درست بشه.

آه سه‌شنبه 3 مهر 1397 ساعت 07:13

فشارخون طبیعی اندازه اش 12 روی 8 هست. فشارخونت رو اندازه بگیر. اگر پایین بود، وقتایی که فشارت پایین میاد معمولا نمک یکی از دم دست ترینو تقریبا ساده ترین راه حل هاست. با این وجود ممکنه بدنت عفونت کرده باشه.

این هفته رفتم دکتر.

gsa یکشنبه 1 مهر 1397 ساعت 21:36

سلام وودی جان خوبی؟
همه چی خوبه؟ خوش میگذره؟

امروز اومدم به وبلاگت سر بزنم یهو زد Not Found! استرس گرفتم که نکنه ی وقت وبلاگت حذف شده یا هر چی...

میگم اگر موافقی ی گروه تو گوگل یا یاهو بزن، اونجا شبیه وبلاگت بنویس، آخه اعتباری به این سایتا نیست!
البته هرجور خودت دوست داری
فقط لطفا همیشه Found باش!

قوی باش و شاد و سرحال

سلام
خدا رو شکر. نه بعضی وقتا خود blogsky کار نمیکنه. آره اعتباری نیست اما خدایی وقتش هم نیست بخوام یه کار دیگه کنم فعلا.

gsa شنبه 24 شهریور 1397 ساعت 22:08

سلام مجدد به دکتر وودی جان
خوبی؟واو کلی طرفدار داریا (اشاره به "ی" عزیز و راهنمایی هاش)
به حرف طرفدارات گوش بده و پشت گوش ننداز دکتر رفتنتو

یادم نمیاد قبلا از تو هم پرسیدم یا نه؟ ولی باز می پرسم...
بنظرت کره جنوبی چطوره؟ میشه رفت اونجا ارشد خوند بعدش برای آمریکا اقدام کرد؟ یا فرقی به حال شرایط الانم نمی کنه؟ (الان ی ارشد از دانشگاه آزاد دارم! ولی ی شرایطی پیش اومده که احتمالا بتونم برم کره باز ارشد بخونم-رشته خودم با گرایش دیگه ای)
اصلا نمیدونم بدردم میخوره یا نه! ارزش داره یا نه...
البته بگم بازم باید برای این دوره هم کلی هزینه کنم متاسفانه! ولی اصلا نمیدونم خوبه یا نه... خیلی دو دلم...

می تونی راهنماییم کنی؟
بنظرت همین کره رو برم؟ یا بیخیالش بشمو شروع کنم ایمیل فرستادن برای استادا برای اینکه برای دکتری پذیرش بگیرم؟

سلام
ممنونم. کره هم جای خوبیه. یه کم سخته برای زندگی اما ارزش داره. از همه جا میشه برای دکترای امریکا اقدام کرد. نمیدونم هزینه اش چقدره و چه دانشگاهی هست. اگر اطلاعات بیشتری در مورد رشته و دانشگاه و ... بدین شاید بتونم بهتر راهنمایی کنم.

re جمعه 23 شهریور 1397 ساعت 16:21

جسارتا ایمیلتون رو تو وبلاگ پیدا نکردم. ممنون میشم اگر ایمیلتون رو بدین.

تی رکس جمعه 23 شهریور 1397 ساعت 02:35

وودی زن نمیگیری ؟ اینکه اینقدر خسته ای میتونه بخاطر جقایی باشه که تو تنهایی میزنی

.... پنج‌شنبه 22 شهریور 1397 ساعت 21:01

سلاااااااام ،همیشه سرحال باشی ....نوشته ها عالی:)
چقدر این عکسا حس سردو بی روح بدون میده ...راستی «کلی زیاد آمد» بجای زیاد ،اضافه میگیم:) ولی انصافا هنوز فارسی عالی مینویسی...وقتی عکساتونو دیدم با اینکه تو ایرانم ،یهو دلم برا ایران ،برا بازاراش و خیابوناش تنگ شد حتی برای مردم...جناب دکتر ایشالله هرجا هستی قلبت گرم و روحت شاد و تنت سلامت باشه و یه عالمه دوست خوب و انسان کنارت باشه ...

سلام
ممنونم. شما هم همینطور.

منوچهر پنج‌شنبه 22 شهریور 1397 ساعت 18:32

سلام وودی عزیز ، براتون آرزوی سلامتی و بهترین ها رو دارم
چندسالی میشه وبلاگ قبلی تون رو میدیدم
راستش تونستم از دانشگاه پلی تکنیک میلان توی رشته مخابرات پذیرش ارشد بگیرم و بزودی میرم که شروع کنم

میخواستم قبل از رفتنم در مورد آینده و انتخاب برای محل زندگی تصمیم بگیرم

ته ذهنم دوست دارم بیام امریکا ، هم بخاطر رشته ام که اوجش توی امریکاست و هم اینکه امریکا رو دوست دارم

سوالم اینه که میتونم بصورت کاری بیام اونجا ؟ مدرک دانشگاه های اروپا رو قبول دارند اونجا و میشه از دور اپلای کرد برای موقعیت های شغلی ؟ یا حتما باید از دکتری پذیرش گرفت تا بشه اومد ؟

یه توضیح مختصر بدم در مورد دانشگاه و رشته . اینکه خب دانشگاه خوبیه و رنکش توی QS در مجموعه برق 35 است در دنیا و در تایمز 51-75

سلام
به صورت کاری نمیشه بیایین. تنها ویزایی که به ایرانی ها در حال حاضر میدن دانشجویی هست. دور کاری هم بستگی به شرکتی داره که توی اروپا کار میکنین. به طور کلی به ایرانی های خارج هم کار نمیدن. بهترین کار اینه که برای دکترا بیاین و مقاله اینا زیاد بدین و همینجا کار پیدا کنین. غیر از این برای ایرانی ها راه بهتری نیست.

ی پنج‌شنبه 22 شهریور 1397 ساعت 17:06

یه سری چیزای دیگه رو یادم رفت بنویسم برای سبک زندگی سالم.
1- روزانه حتما یه دونه لیموترش مصرف کنید.
2-مصرف غذاهای سرد باعث بیماری های مغذی مثل ام اس و و سکته مغذی و سردرد و غیره می شوند. لبنیات. نان(دارای گلوتون) و برنج همه سرد هستن و باید با چیزای گرم خرده بشن.
3- استرس را کاهش داده و فشار کاری خود را کم کنید. کلا بی خیال باشید و از زندگی خود در بدترین لحظات راضی باشید.(یکی از عوامل سرطان استرس و بدبینی و افکار منفی هستش طبق طب سنتی ایرانی)
برای مدیتیشن میتونید از اپ اندروید استفاده کنید که راحت تو گوگل سرچ کنید لیست اپ ها پیدا میشه.
4- پر خوری نکنید و چیزای گرم بخورید(عسل و خرما و سیاه دانه).
5- روغن کلا قطع کنید و روبه غإهای اب پز بیارید و نیمه سرخ شده.
6+ سیب زمینی سرد هستش و سرخ شده ان به شدت مضر هستش پس بیشتر ماهی یه بار مصرف نکنید.
7-سبزی خوردن حتما باید هفتگی سه بار بخورید.
8-شبها یه دونه سیر بخورید.(خواص سیر تو گوگل به فارسی سرچ کنید)
9-مواد قندی مٍثل شکر کاملا قطع کنید.
10- ورزش وارد کارتون بکنید. مثلا قرار بزارید روزانه مقداری از مسیر کار پیاده برید.(جک دورسی الان چندساله مسیر کارش پیاده میره)
11-مواد دارای منیزیم() فراموش نکنید.
12-شب ها دمنوش درست کنید برای خودتون.
(دمنوش گل گاو زبان -زنجبیل یا دارچین-نعنا عالین)
13- این عبارت ها رو سرچ کنید (چگونه سرطان نگیریم- دلایل طب سنتی سرطان و مریضی ها- سلامتی در طب سنتی- هفتگی به چه مقدار ورزش نیاز داریم.)
14- یه تردمیل در خونه بزارید ورزش کنید اگه وقت نمیکنید برید بیرون.
15- حتما برای یه بیماری سریع به پزشک مراجعه کنید چونکه ممکنه بیماری سرطان اولش کمه بعد گنده میشه و اگه اولش باشه راحت تشخیص میدن و درمان میشه.
16-کانال های سلامتی رو تو تلگرام دنبال کنید تا به علمتون اضافه بشه.
17- در سال یه بار رژیم کامل میوه مثل انگور بگیرید تا بدنتون کاملا پاک سازی بشه. و خیلی چیزای دیگه.......
دیگه همین

ممنون!

ی پنج‌شنبه 22 شهریور 1397 ساعت 16:38

سلام. اقای دکتر من تا الان پیام نداده بودم. ولی به خاطر بی حالیتون حتما برید یه ازمایش خون کامل بدید. چربی خونتون اگه بالا رفته باشه سرگیجه میاره. فشارتون چک کنید. ببینید کبدتون چرب نیست(اگه زیاد پیتزا و گوشت و برنج و از اینچیزا یعنی فست فود میخورید).
سعی کنید چیزای سرد مثل پنیر و ماست و گوشت مرغ قطع کنید. بهتره یه مطالعه کوچک روی طب سنتی و اینچیزا داشته باشید تا سلامتیتون مشکل نداشته باشه. میتونید پیش دکتر گوارش یا عمومی برید. در اخر بهتره یه وعده تون میوه کنید و ورزش روزانه نیم ساعت فراموش نشه.

من خودم کبدم چرب بود تا 80 درصد خدا رحم کرد. خمش فسست فود برنج می خوردم.

سلام
آره باید حتما برم. البته دلیل اصلی اش کم خوابی و خستگی هست. فست فود میخورم اما نه زیاد. زیاد کار میکنم. یه مدت یکماه که استراحت کردم بهتر شدم اما الان دوباره به همون روند برگشتم.

حمید پنج‌شنبه 22 شهریور 1397 ساعت 08:38

من نیاز به کمک شما دارم سال بعد تیر کنکور میدم
دانش اموز ریاضی فیزیک هستم میخواستم بدونم قبولی در دانشگاه شریف در رشته های مثلا کامپیوتر برای فوق لیسانس شانس اپلای کردن برای کشور های خارجی دارم ؟ و اینکه شرایط اقامت و اینکه اگر کسی همسر داشت برای اون چیه شرایطش ؟ و شرایط کار بعد از فارغ الحصیلی ممنون میشم کمکم کنید .

سلام بله. برای امریکا رو میدونم. اگر رزومه تحصیلی خیلی خوب داشته باشین با تعداد زیاد مقاله و ... میتونین اقامت بگیرین. اینجا کار برای کامپیوتر هم خیلی زیاده و راحت کار پیدا میکنین.

ثنا پنج‌شنبه 22 شهریور 1397 ساعت 00:17

خب پس زودتر سانفرانسیسکو رو بذار من همین امسال یا نهایت سال دیگه میخوام اپلای کنم ببینم چطوریه این یونایتد استیت
ببین سوال اصلیم رو جواب ندادیا
در مورد ویزا
میشه جوابش رو بدی؟؟؟ مرسی مرسی

چشم حتما. ببخشید نمیدونم جوابتونو. توی رزومه اتون نیارین.

re چهارشنبه 21 شهریور 1397 ساعت 21:26

سلام، من همونیم که چند بار راجع به کارآفرینی و استارت آپ کامنت گذاشتم. سر اتفاقاتی که او ایران افتاده و بی پولی کلن این قضایای استارت آپ و این ها کنسله و من هم تصمیم گرفتم که اپلای کنم میخواستم ازتون مشورت بگیرم. من ترجیحم کانادا هست چون متاهلم برام مهمه چقدر پول بهم بدن پول خیلی مهمه، نمیدونم آیا به رنک هم توجه کنم یا نه خیلی مهمه؟ از یک دانشگاه رنک حدود 500-600 هم اوکی گرفتم از استاد... دوست داشتم نظر شما رو که با تجربه ترید بدونم (از یکی از دانشگاه های سراسری تهرانم ارشد دارم رزومه ام هم خوبه)
2 تا آی اس آی دارم و پتنت ایرانیم دارم

سلام
اگر میشه رزومه اتونو برام ایمیل کنین. دانشگاهی هم که قبول شدین و استادی هم که قراره باهاش کار کنین رو بفرستین. شرایطتون رو توضیح بدین من سعی میکنم کمک کنم.

ثنا سه‌شنبه 20 شهریور 1397 ساعت 09:29

وودی از وقتی عکسات از جاهای مختلف امریکا رو دیدم واقعا از امریکا بدم اومده. این همه امریکا امریکا میکنن اینه؟ بهتر نیست ادم بره کانادا یا اروپا که کلی قشنگتره؟ در مورد این هم که نوشتی گرون بود و فلان. برادر من تو این همه پول درمیاری زشته دیگه اینقد خسیس باشی زن گرفتی از این کارا نکنی ها راسی سوال هم دارم. کسی که کار مهمی توی شرکت نفت ایران داره برای ویزا کدوم کشورها به مشکل بر میخوره؟ اصلا میتونه اپلای کنه؟

آره اروپا خیلی قشنگتره. من آلمان و اتریش و ایتالیا بودم. اروپا معماری و سرسبزی و شهر یه چیز دیگه است. اما اینجا هم اونقدری بد نیست که میگین. خدایی زندگی خیلی خوب و راحتی میشه داشت و جاهای دیدنی هم کم نداره. چند وقت دیگه عکس های سانفرانسیسکو رو میذارم نظرتون عوض میشه

gsa دوشنبه 19 شهریور 1397 ساعت 10:00

سلاااممم
میگم رفتی دکتر دیگه تا الان ایشالله!
ولی احتمال اینکه بخاطر کار زیاد هم باشه هست....، بهرحال امیدوارم هیچی نباشه و حالت خوب باشه :) و اگرم نرفتی دکتر، حتما برو!!!

اما در مورد اون راننده تاکسی بی ادب! بش چیزی نگفتین؟ گذاشتین همونجوری برونه؟

پیتزای شیکاگویی اینجوریه پس، شبیه املت ماست نوش جان :)
(حالا وودی میگه این باید در مورد همه چیز نظر بده؟)

عکس آخری هم خیلی شیک و خاص شده
ممنون
شاد و سلامت باشی

سلام
نه نرفتم اما خب بهتر شدم.
نه بابا راننده تاکسی که یکساعت توی زندگیم بیشتر نمیبینمش ارزش وقت رو نداره.
آره املت نبود که خیلی کلفت بود پر پنیر.
مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد