زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

شرایط مطابق خواسته ها پیش میآیند

یکی از اسراری که یاد گرفتم اینه که شرایط آدم مطابق خواسته هاش پیش میاد. اگر کسی واقعا بدونه که چی میخواد و به سمتش حرکت کنه شرایطی پیش میاد که بهش برسه. به گذشته خودم که نگاه میکنم موارد بسیاری بودن که شبیه معجزه بودند اما پیش آمدند. مثلا سال آخر لیسانس من چون نمیخواستم برم سربازی تنها راه ممکنش این بود که برای تحصیل برم خارج از کشور یا اینکه فوق لیسانس ایران قبول بشم. در مورد خارج از کشور یه تحقیقی کردم و دیدم برای فوق لیسانس فاند نمیدن و برای لیسانس هم تنها امید این بود که روزانه دولتی قبول بشم چونکه خانواده ام دیگه پولی نداشتند که خرج تحصیل من کنند. همون سال که برای تحویل پرونده رفته بودم دانشگاه خیلی اتفاقی یکی از بچه های سال قبل رو دیدم که رتبه تک رقمی کنکور شده بود. الان نه اسمش یادم میاد و نه قیافه اش. در واقع اون موقع اصلا جدی نگرفتمش. ازش پرسیدم که چطوری تونسته این کار رو کنه و گفت که فلان کتاب ها رو خونده. من اون موقع اصلا فکر نمیکردم که این راهنمایی اینقدر زندگی ساز باشه برای من. فکر کردم که خب همه میرن اون کتاب ها رو میخونن شاید نخواسته بگه که چطوری خونده. خلاصه همینطوری کژدار و مریض اون کتاب ها رو خوندم. همون سال مجاز به انتخاب رشته نشدم اما رتبه ام خیلی نزدیک به مجاز شدن بود. با خودم فکر کردم که من که درست نخوندم اینقدر نزدیک به انتخاب رشته شدم اگر خوب بخونم حتما میتونم روزانه قبول بشم. به عقب که نگاه میکنم میبینم که صدها جا بوده انگار معجزه وار یه چیزی پیش آمده. 


چند وقت پیش کتاب Think and Grow Rich رو یه نگاهی مینداختم که همین موضوع رو داشت از زبان آدم های خیلی موفق میگفت. در واقع آدم به چیزی که میخواد فکر میکنه و در جهت به دست آوردنش تلاش میکنه. بعد به طور معجزه آسایی زمین و زمان حرکتشون رو عوض میکنن تا اون فرد به هدفش برسه. این مفهوم خیلی کلیه و ممکنه ایراداتی بهش وارد باشه مثلا چرا من فلان کس رو میخواستم بهش نرسیدم خب یکی دیگه هم میخواسته و حالا چرا زمین و زمان بین من و اون یکی اون رو انتخاب کرده خدا میدونه اما تجربه من میگه که هر وقت همچین چیزی پیش آمده خدا چند برابرش رو در آینده جبران کرده. در واقع مثل اینکه مثلا بگن ببخشید تلاش کردی و نرسیدی, بیا حالا چند برابر بگیر و رضایت بده! البته خب زمان میخواد که اون چندبرابر آماده بشه.

نظرات 19 + ارسال نظر
رضا سه‌شنبه 7 آذر 1396 ساعت 00:28

آقای وودی خان
نظرت چیه یه پست بزاری آمریکا رو با کانادا مقایسه کنی

شرمنده ولی در مورد کانادا چیزی نمیدونم که بخوام مقایسه کنم.

حسام چهارشنبه 1 آذر 1396 ساعت 10:54

سلام وودی عزیز
خوشحالم که باهات آشنا شدم.
منم دوس دارم بیام آمریکا برا دکترا، اهداف بزرگی هم دارم
کاش میشد خصوصی یه چیزایی را بهت بگم و چون خیلی تجربه داری کمکم کنی
دمت گرم

سلام
خواهش امیدوارم که موفق باشین

Mohammadhossein شنبه 27 آبان 1396 ساعت 19:36 http://http:

سلام
دقیقا همینطور من چند بار به عینه دیدم الانم که داشتم این مطلب رو میخوندم یاد اون ها می افتادم

اندی شنبه 27 آبان 1396 ساعت 13:33

فقط جهت اصلاح متن
میدونم که محاوره ای هست متنتون،
اما
کج دار مریز.

ممنونم چشم تصحیح میکنم.

محمد شنبه 27 آبان 1396 ساعت 02:37

سلام وودی خوبی؟
میخوام بگم هیچوقت نوشتن رو ترک نکن ازت خواهش مبکنم اگر هیچ کس حرفاتو نخونه من بارها میخونم
مرسی که هستی :)

سلام. خواهش ممنونم و لطف داری.

ملودی جمعه 26 آبان 1396 ساعت 21:16

وودی این مهاجرتم دردسره ها، همش میگی من فلان رشته رو بخونم بعدا شغل برام پیدا میشه بمونم بعدا چی میشه و افکار آزاردهنده ای از این دست.

مهاجرت خیلی سخته آدم برای تصمیمات سخت باید به دلش رجوع کنه.

آنا جمعه 26 آبان 1396 ساعت 09:31

دقیقا همینطوره . این اصل همیشه در زندگی من وجود داشته و من چیز هایی که میخواستم رو از جایی که فکرش رو هم نمیکردم به دست آوردم :) آدم هایی که دوست داشتم تو زندگیم باشن هستن و حتی چیز هایی که میخواستم از زبونشون بشنوم شنیدم و این هنوز ادامه داره :) و مطمئنم همین الانم در حال جذب کردن شرایط و اتفاقاتی هستم که میخوام :)
این قدرتی که تو وجودتون هست رو نادیده نگیرید واقعا عمل میکنه !!

محمد چهارشنبه 24 آبان 1396 ساعت 23:24

مثل همیشه....جالب و درس آموز...!

بعد حدود 2 سال لینک های های ارشیو شدم رو نگاه میکردن دیدم نوشته زیر اسمان خدا!!!
تقریبا یادم رفته بود..... چه جالب کسی که کاردانی ازاد میخوند رفت امریکا و گواهی نامه گرفت الانم دیدم از پست پیش فهمیدم مثل اینکه توی شرکت کار میکنی.... و میخوای پول دار بشی
امیدوارم موفق باشی! برای کمک قبلا ازت تشکر میکنم.... خیلی همین که یکی بود بهم کمک کنه کلی برام ارزش داشت!

خواهش میکنم.

امیر چهارشنبه 24 آبان 1396 ساعت 22:35

سلام وودی جان

"کج دار و مریز" درسته

با احترام

چشم درست میکنم. ممنون.

Just چهارشنبه 24 آبان 1396 ساعت 06:28

کج دار و مریز درسته.

چشم درست میکنم. ممنون.

صورتی سه‌شنبه 23 آبان 1396 ساعت 19:54

تجربه من میگه که هر وقت همچین چیزی پیش آمده خدا چند برابرش رو در آینده جبران کرده. در واقع مثل اینکه مثلا بگن ببخشید تلاش کردی و نرسیدی, بیا حالا چند برابر بگیر و رضایت بده! البته خب زمان میخواد که اون چندبرابر آماده بشه.


منم خیلی اینو قبول دارم. کوچکترین تلاش آدم به حساب میاد

m1r1 سه‌شنبه 23 آبان 1396 ساعت 11:38

سلام باز هم یک پست متفاوت

سجاد دوشنبه 22 آبان 1396 ساعت 22:09

سلام.
تمام کلمات و جملات این پست رو قبول دارم. عین واقعیته.
فقط باید تجربه کرد تا درکش کنیم.

فاطمه دوشنبه 22 آبان 1396 ساعت 10:58 http://naghashlabkhandha.blogfa.com

اوهوم ...
درسته...
البته بعضی وقتا شرایط دستشو از گلوی طرف برنمیداره ...
خیلی ازین آدما رو دیدم و نتونستم راضیشون کنم که صبر کنن جواب تلاششون میبینن .... ولو اینکه چاره ای هم جز صبر ندارن .....ولی ناامیدن دیگه ...

کسی رو نمیشه از بیرون راضی کرد. یه نفر باید از درون باور داشته باشه که بشه.

azin دوشنبه 22 آبان 1396 ساعت 10:01

شرایط مطابق خواسته ها واقعی پیش میان و به تلاش ما بستگی داره که چطور ازشون استفاده کنیم.

اون فرصت هاست که باید چطوری ازشون استفاده بشه. فکر کنم یه موضوع دیگه است.

محمد جواد دوشنبه 22 آبان 1396 ساعت 00:38

سلام
مثل همیشه عالی بود
موفق باشی پسر

سلام. خواهش

ملودی یکشنبه 21 آبان 1396 ساعت 23:37

یچیزی یادم اومد.
من سر بچگی چند سال قبل یه موضوعی رفته بود تو کله م خداروشکر نتیجه نداد. میخواستم خودم رو وارد یک شرایط کابوس وار کنم که با افکارم کلی تفاوت داشت فقط هم بخاطر ماجراجویی و بی حوصلگی.
یه سری اتفاقات شبیه معجزه ست حقیقتا اینجور مواقع حتی یکی مثل من میگه دلیلش چیزی جز وجود خدا نمیتونه باشه.

آرمین یکشنبه 21 آبان 1396 ساعت 23:28

بنظر میاد تصویر معنا داری باشه . یکم درموردش توضیح بده

الی یکشنبه 21 آبان 1396 ساعت 23:08

وودی نمیخوای زن بگیری ؟ خسته نشدی از مجردی ؟ با خودت نمیگی شبها یکی باید منتظرم باشه و از اینا ؟ نمیگی وقتشه دوتا کاکل زری داشته باشی ؟

از شما چه پنهون همین جمعه شب خواب میدیدم دارم با دخترم بازی میکنم و کلی حال میداد. دختر مناسبم رو پیدا کنم چرا که نه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد