زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

زیر آسمان خدا 2

اینجا زیر آسمان خدا نیست. زیر آسمان خدای رنگین کمانه خدای کیان خدای نیکا خدای مهسا است

سفر آتلانتا قسمت چهارم

روز آخر تصمیم گرفتیم که بریم  دانشگاه جورجیا تک رو هم یه سری بزنیم. من معمولا هر شهری رفتم دانشگاه های اصلی اون شهر رو هم رفتم دیدم. جورجیا تک خیلی بزرگ بود و میتونم بگم که شبیه دانشگاه آستین که کمپس وسط شهر پراکنده شده بود. کلا به نظر من آتلانتا خیلی شبیه آستین بود. دوستم میگفت که اکثر کسانی که دیده آمدن جورجیا تک سن بالایی داشتند و رزومه خوبی جمع کردند وگرنه از نظر هوش و استعداد و یا حتی سطح سواد تفاوت چندانی با ما ندارند. برای من خیلی جالب بود چون همیشه فکر میکردم کیا میرن این دانشگاه ها. البته بچه های هم سن و سال ما هم بودند که توی جورجیا تک درس میخوندن و از نزدیک با چند تاشون هم آشنا شدم. 




عین دانشگاه ما بچه های اونجا هم مشکل استاد داشتند. یعنی اساتیدی که از نظر مهارت های اجتماعی بسیار ضعیف عمل میکنند. من کمتر استادی رو دیدم که مهارت های اجتماعی مناسبی داشته باشه. تجربه من از اساتید ایرانی دانشگاه های ایران تجربه مثبت تری بود. تقریبا همه بچه هایی که من باهاشون صحبت کردم میخواستن استادشون یا دانشگاهشون رو عوض کنن به خاطر اینکه استادشون برخورد درستی باهاشون نداشت. تا قبل از این فکر میکردم که این مشکل توی دانشگاه ما هست ولی حالا فهمیدم که حتی بعضی اساتید جورجیا تک هم همچین مشکلی رو دارند. کاملا هم منطقی به نظر میرسه. اکثر اساتید دانشگاه ها وقت زیادی رو صرف تحصیل زمینه ای خاص کردند و کمتر به مهارت های اجتماعی پرداختند اینه که اصلا نمیدونن چطوری باید با دانشجوی خودشون برخورد کنن.


یکی از موارد دیگه ای که دوستم میگفت خیلی توی جورجیا تک پر رنگ هست Greek life یا زندگی دورهمی دانشجویی هست. میتونم بگم دانشگاه دالاس اصلا همچین چیزی نداشت. در واقع دانشگاه هایی مثل جورجیا تک (و همینطور آستین و بیشتر دانشگاه های بزرگ دیگه) دانشجوهای زیادی رو از سراسر کشور میگیره و این دانشجوها معمولا توی خوابگاه ها جا میگیرند و چند سال تحصیلشونو با هم زندگی میکنند اینه که از نظر دوستی خیلی به هم نزدیک میشن. بعضی گروه ها فقط دخترونه و بعضی ها فقط پسرونه و بعضی ها هم مختلط هستند. این دانشجوها همینطور با فارغ التحصیلانی که توی همون خوابگاه ها بودند هم ارتباط پیدا میکنند و این ارتباطات رو تا بعد از فارغ التحصیل هم نگه میدارند.





یه نیم ساعتی توی کمپس چرخیدیم و چند جا هم پیاده شدیم و عکس گرفتیم.





دوستم گفت که پارکینگ دانشگاه خیلی گرونه و اکثر بچه ها دورتر پارک میکنن و با اتوبوس اینا میان اما خب چون یکشنبه بود و جای پارک نزدیک دانشگاه توی شهر گیر میامد ما با همون ماشین تا کنار دانشگاه رفتیم.




یه چیز دیگه ای که راجع به جورجیا تک جالب بود این بود که میگفت تا به یکی (دختری!) میگی جورجیا تک هست اولین چیزی که فکر میکنه اینه که نابغه ای. دیگه خیلی نیازی به اثبات چیزی نداری :)

نظرات 10 + ارسال نظر
saeed پنج‌شنبه 11 آبان 1396 ساعت 14:51

جناب وودی. این 4000 دلاری که گفتید برای هزینه اجاره خونه هم کفایت میکنه؟ برای اجاره خونه فقط اجاره ماه اول لازم هست بدیم؟ (پول پیش و این چیزا اونجا نداره؟)
برای کسی که که TA یا RA گرفته همین حدود 4000 دلار فکر میکنید به عنوان تمکن مالی هم مناسب باشه؟ یا بیشتر نیازه و برای ترم دوم هم ممکنه تکن مالی بخوان؟ کلا TA و RA رو معمولا برای یک ترم درنظر میگیرند یا یک سال. یا مثلا RA کل مدت دکتری رو معمولا شامل میشه؟
از شما که TA داشتید تمکن مالی هم خواستن؟

اجاره خونه معمولا یک ماه رو میگیرن و یک ماه رو هم پیش میگیرن یعنی مثلا اگر خونه میگیرن 800 دلار یه 800 هم اضافه تر اولش میدین که هر وقت بلند شدین برمیگردونن. ازمن گواهی نخواستن و منم نشنیدم از کسی که فاند داره خواسته باشن اما شما به همین اندازه همراهتون باشه.

سعید پنج‌شنبه 20 مهر 1396 ساعت 16:56

البته الان متوجه شدم فاند عموما منظور همون RA هست .درسته؟
به جای فاند باید تو نظرم می نوشتم scholarship fellowship . که اینجور که فهمیدم معمولا هزینه های زندگی رو پوشش نمیده و احتمالا به درد من نمی خوره.

توی بلاگ قبلی کامل نوشتم.

سعید پنج‌شنبه 20 مهر 1396 ساعت 16:29

جناب دکتر اگه امکانش هست مقداری هم در باره هزینه های اولیه بعد از پذیرش هم بگین. یعنی با فرض اینکه کسی پذیرش با فاند یا TA RA گرفت. غیر از هزینه بلیط هواپیما دیگه چقدر دیگه پول لازم هست؟ مثلا شما اولین حقوقتون رو کی گرفتید یا اگه کسی فاند داشته باشه کی اون رو دریافت میکنه؟ یعنی فقط ماه اول با هزینه خودتون اونجا بودید و ماه دوم دیگه از حقوق استفاده کردید؟ و چقدر هزینتون شد. و خونه هم قبل از اینکه برید گرفتید؟ اون چقدر هزینش شد.
لطفا یک عدد حداقلی بگین که بدونم چقدر باید بعد از طی کردن فرایند پذیرش و ویزا و گرفتن بلیط بازم داشته باشم تا به مشکلی بر نخورم. با وجود فاند بازم ممکنه گواهی تمکن مالی بخوان؟
2000 دلار مثلا برای تمکن اگه بخوان و هزینه های اولیه تا وقتی فاند یا حقوق رو دریافت کنیم خوبه؟ لطفا در مورد جزئیاتش یه توضیحی بدید .ذهنمو خیلی درگیر کرده.
خیلی ممنون

قبلا نوشتم. من با 4000 دلار آمدم.

ملودی چهارشنبه 12 مهر 1396 ساعت 13:37

خیلی دوست دارم اگر نمره هام بالا باشه ارشد معماریم رو تو یکی از تاپ تن های آمریکا بخونم حالا ببینیم تا 3 سال دیگه این پرزیدنت شما عوض شد چه اتفاقی میفته. شاید یکی بیاد قانون اینو عوض نکنه
چون این دانشگاها اسم در کردن با مدرک معماریش میشه هر کشوری کار کرد ولی مدرک کشورهای دیگه بیشتر برای همون حوزه معتبره بنظرم.

ایشاله

صبا سه‌شنبه 11 مهر 1396 ساعت 20:18 http://atre-bahar-narenj.blog.ir/

آره فک میکنه نابغه ای ولی وقتی چارکلمه باهاشون حرف میزنی می بینی وای این که خیلی پرته دقیقا عین همون چیزی که برا استادا گفتی!!این میشه که عطاش رو به لقاش می بخشی و بیخیال جورجیا و ویزای f2‌میشی
عکسا خیلی خوب بودن.مرسی...
ولی من دانشگاهای کالیفرنیا و شیکاگو و پنسیلوانیا رو خیلی بیشتر دوس دارم.نمیدونم چرا این عکسای شما رو که می بینم دلم میگیره!هواش چرا اینطوری اخه

خواهش. خوب بود که هوا پر از ابرای قشنگ

Abolfazl سه‌شنبه 11 مهر 1396 ساعت 14:01

جورجیا تک فکر کنم رنک دوم رو در مهندسی عمران داره:))

امیدوارم روزی بتونم بیام اونجا.

ایشاله

just سه‌شنبه 11 مهر 1396 ساعت 06:24

cheghadr taze saz be nazar miad danesshgah

بله.

ملودی دوشنبه 10 مهر 1396 ساعت 19:00

الان دقیق نفهمیدم چرا همچین جاهایی اساتید خوبی نداره، چون کوچیک هست؟

خیر اتفاقا جورجیا تک خیلی هم بزرگه. دلیلش رو توضیح دادم که اساتید معمولا تخصصشونو بلدن و مهارت های اجتماعی پایینی دارند.

هیلاری دوشنبه 10 مهر 1396 ساعت 18:42

جالبه که مشکل استاد همه جا هست!
چرا پول پارکینگ میگیرن! ایران اینکار رو بکنه دانشگاه دانشجوها خون میریزن!

بله

همشهری دوشنبه 10 مهر 1396 ساعت 13:10 http://madadlou.blog.ir

سلام
فکر کنم وقتشه توی تلگرام یک کانال بزنید تا مطالبتون رو از اونجا پیگیری کنیم.
با تشکر

سلام
راست میگین بپرسم ببینم چطوری میشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد